Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 cze 2025, o 12:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 maja 2016, o 15:11 

Dołączył(a): 16 sty 2014, o 12:06
Posty: 125
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Będę przykręcał okucia do pokładu (cęgi masztu, knagi itp.). Pokład jest teak-owy, olejowany. Nie jestem pewien czy te fragmenty, które będę kleił (tzn. nakładał pod okucia warstwę Sikaflex-u 290DC lub 11FC) powinienem wcześniej olejować. Rozsądek podpowiada, żeby tego nie robić ale z drugiej strony muszę oczyścić pokład ze starego kleju więc będzie w tych miejscach zupełnie goły (szczególnie pod cęgami jest stosunkowo dużo "wolnego" miejsca, którego raczej nie pokryję Sikaflex-em).
Jak byście to zrobili?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2016, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Na stronie Siki masz poradnik jak i jakiego produktu użyć. Masz tam wszystko ładnie rozpisane, z odpowiedzią na Twoje pytanie włącznie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2016, o 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
legend napisał(a):
Jak byście to zrobili?
A po coś Ty (albo ktoś przed Tobą) smarował pokład teak-oilem? To była kiedyś taka moda wspomagana intensywnym marketingiem producentów tego zajzajeru. Od lat już nikt rozsądny tego nie używa. Nie wymyślono lepszego środka konserwującego teak jak woda i szorowanie miękką szczotką (Uwaga! Nie wzdłuż a w poprzek desek).
Teak-oil używany jest w zasadzie tylko na dużych jachtach, do malowania powierzchni pionowych pokrytych teakiem Nadbudówki, drzwi itp.
Na Twoim miejscu nie oleiłbym powierzchni pod sikafleks, bo to już zupełnie nie ma sensu, a po jakimś czasie, kiedy teak-oil w większości wyparuje - leciutko przeszlifowałbym pokład, żeby zedrzeć resztki i "wyrównać kolor" i zapomniałbym o sprawie.
Po szlifowaniu deski zrobią się lekko różowe, a po paru myciach nabiorą barwy srebrzysto-szarej i tak ma zostać.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2016, o 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Obrazek

Tak jak Janusz pisze. "Christine" Onassisa... najdroższy jacht świata w swoim czasie. Goły teak na pokładzie, reszta... olej Le Tonkinois Vernis.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2016, o 19:37 

Dołączył(a): 16 sty 2014, o 12:06
Posty: 125
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Są różne oleje i różne sytuacje. Nie wspomniałem, że pływam głównie w Polsce i raczej na wodach słodkich. Spotkałem się z powyższymi opiniami, próbowałem wdrożyć, ale bez rezultatów. Na śródlądziu, w Polsce, to nie działa - pokład niszczeje w oczach - nie chodzi mi o szarzenie, tylko o plamy (nie znam się, więc nie jestem pewien czy to grzyby, bakterie czy jeszcze coś innego).

W każdym razie, w moim przypadku, działa olejowanie w takim zakresie, żeby nie było filmu jak po lakierowaniu, ale jednocześnie, żeby pokład nie był "suchy". W praktyce wystarczają 2-3 cienkie warstwy rocznie (2 na początku nakładane jedna po drugiej "bez przerwy" i 1 pod koniec sezonu).

Rezultaty mam takie:

Obrazek


Załączniki:
Komentarz: Pokład
poklad.jpg
poklad.jpg [ 176.95 KiB | Przeglądane 4521 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2016, o 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
No to Le Tonkinois Huile Bio Impression


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2016, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Tam: http://www.serwisdrzewny.pl/produkty/ta ... eak-1.html jest wyczerpujący opis tego gatunku. :)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL