Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 12 lip 2025, o 13:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 kwi 2017, o 10:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
rawonsails napisał(a):
Colonel napisał(a):
Też wymieniam wirnik z automatu przed sezonem.

Kupujecie oryginalne czy zamienniki?


Na dniach Kolega przy przegladzie silnika kupowal wirnik pompy do Sole. Roznica miedzy zamiennikiem (z renomowanego duzego sklepu) a oryginalem widoczna byla golym okiem :). Oczywiscie zalozyl oryginal a zamiennik zwrocil.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 07:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12573
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4259
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A ja w weekend rozebrałem układ paliwowy, po raz pierwszy zresztą (Kocur, nie bij!). Będzie nowy zawór paliwa za zbiornikiem (stary jest grzybkowy, trzeba się nakręcić żeby go zamknąć lub otworzyć, a po otwarciu jego pokrętło wystaje w bakiście i przeszkadza). Od zaworu do odstojnika był przewód, który wywaliłem (był niepotrzebnie za długi) - będzie nowy, na starych końcówkach.
Podobnie przewód od odstojnika do silnika - też będzie nowy.
Odstojnik został zdjęty, jego zbiorniczek jest wymyty. Na dnie malutkiego zbiorniczka była trochę szlamu, co po czterech latach pływania nie jest złym wynikiem... Podobnie w filtrze paliwa na silniku: troszkę szlamu na samym dnie, sam wkład wygląda ładnie, co po czterech latach... ;)
Wkład filtru paliwa do swojego silnika znalazłem w sklepie w Szczecinie, za jedyne 126 zł :evil:
Pozostaje jeszcze zerknięcie do zbiornika (metalowy, Volvo Penta, ale może go przy okazji wymienię na ciut większy, plasticzany, 22 litry - zobaczymy).

Ktoś może zapytać, jaki jest sens wymiany zbiornika 20 litrów na 22 litry? Chodzi akurat o przepisy ORC, przydział do kategorii Cruser/Racer zamiast do Performance. W tej chwili jacht jest performance z dwóch powodów: ciut za mały zbiornik paliwa i brak kącika nawigacyjnego (ale w sprawie tego ostatniego zostało dodane jedno zdanie, które powoduje, że można nam ten kącik zaliczyć). Więc może warto się szarpnąć, zobaczę.
Czemu 20 litrów za mało, a 22 ok? To wynika z tego, że przydział różnych parametrów, jak właśnie pojemność zbiornika paliwa, wody, wysokość w kabinie i kilka innych rzeczy zależy od długości jachtu. Pierwszą granicą jest wartość 8,5. Jacht ma długość 8,56, co po zaokrągleniu do części dziesiętnych daje 8,6, co powoduje właśnie wpadnięcie w drugi przedział. Dlatego to olałem. Mogę albo skrócić jacht o 61 mm (8,49 zaokrąglamy do 8,5) co jest mało realne, mówiąc eufemistycznie, albo spełnić przepisy większego przedziału. Albo zostawić wszystko jak jest.

Za nowym zbiornikiem, gdyby się zmieścił bez problemu, przemawia jedna rzecz - wskaźnik poziomu paliwa. Mój aktualny zbiornik taki wskaźnik ma, ale można go obejrzeć tylko po wysunięciu zbiornika w bakiście, co jest upierdliwe. Znalazłem w sklepie Raksa zbiornik, który ma wskaźnik ilości paliwa z boku...
W ten sposób załatwiam kilka rzeczy: nie muszę czyścić starego zbiornika (hehe), mam nowy zbiornik (ze starego złazi farba), spełniam jeden z punktów do grupy C/R w ORC, mam wskaźnik paliwa z boku, co pozwala łatwiej kontrolować jego poziom - wszystko za około 120 zł.
Takie to są dylematy nawiedzonego armatora... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 08:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
mam nowy zbiornik (ze starego złazi farba), spełniam jeden z punktów do grupy C/R w ORC


Przeczytałem, ale w miejscu powyższym poległem ze zrozumieniem tekstu pisanego ...
Jaki wpływ na zaliczanie do takiej czy innej klasy (tak rozumiem - może źle ?) ma pojemność zbiornika i różnica 20 lub 22 litry ?
To mój zbiornik - 240 litrów - sklasyfikuje mnie pewnie do klasy tankowców ? :rotfl:
Myślałem do tej pory, że jachty do regat mierzy się w zakresie: długość, szerokość, zanurzenie, ilość żagla i masa piwa zabranego na regaty :lol:
Ale pojemność zbiornika paliwa ???
Lub fakt kącika nawigacyjnego ???
To jeszcze może istotna jest ilość dziurek w sitku prysznica ? :lol:
A zbiornik fekalny tez ma wpływ na klasę ?
A pojemność zbiorników wody też ma wpływ na klasę w regatach ???
Coraz mniej rozumiem z tych regat .... :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 08:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12573
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4259
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Coraz mniej rozumiem z tych regat ....


Oj, mogę wytłumaczyć. ;)

W ORC jest podział jachtów na dwie podgrupy Cruser/Racer lub Performance. Jest to bardzo małe docenienie jachtów bardziej turystycznych. Osobiście się z tym nie do końca zgadzam (albo raczej - mam wątpliwości), bo uważam jak Ty - że stateczność to stateczność, waga to waga, i nie powinno mieć znaczenia, czy jest stolik nawigacyjny czy nie*. Ale jest inaczej.
Przy czym różnica w świadectwie jest niewielka, w przypadku Czarodziejki wpisanie do świadectwa Performance zamiast C/R oraz ustawienie drugiego parametru "turystycznego" na Nie (i tego nie mamy szansy zmienić), zmieniło świadectwo o 0,9 GPH. Niewiele. Ale mieć a nie mieć... Gdy można mieć bezinwestycyjnie niejako. Przy czym ta zmiana była bodajże 3 lata temu, nie wiem jak teraz by się zmieniło, ale chyba podobnie.

Żeby jacht jacht można było zakwalifikować do C/R musi on spełnić kilka warunków (nie jest ich wcale tak dużo). Między innymi minimalną ilość paliwa w zbiorniku. Minimalna ilość wody w zbiorniku, minimalna wysokość w kabinie, kącik kuchenny, koje i kilka innych. Nie łapaliśmy się na ilość paliwa i ten kącik nawigacyjny. Teraz na to ostatnie już się łapiemy, więc dodać do tego paliwo i...

* Tak naprawdę pewne znaczenie to ma i stąd jednak to rozróżnienie pozostaje, ale to temat na inny wątek.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
różnica 20 lub 22 litry


Jeżeli już są jakieś liczby w przepisach, to ja nie uznaję naciągania na zasadzie "prawie spełniamy". Albo spełniamy do ostatniego miejsca po przecinku, albo nie. Jeżeli nie, to jacht jest performance i koniec.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
waliant napisał(a):
(...). Pierwszą granicą jest wartość 8,5. Jacht ma długość 8,56, co po zaokrągleniu do części dziesiętnych daje 8,6, co powoduje właśnie wpadnięcie w drugi przedział. Dlatego to olałem. Mogę albo skrócić jacht o 61 mm (8,49 zaokrąglamy do 8,5) co jest mało realne, mówiąc eufemistycznie,(...)


O ile znam matematykę, to 11 mm wystarczy, bo 8.549 też zaokrągli się do 8.5 przy jednym miejscu po przecinku. A 11 mm to już całkiem realnie wyglada....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12573
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4259
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
to 11 mm wystarczy, bo 8.549 też zaokrągli się do 8.5 przy jednym miejscu po przecinku. A 11 mm to już całkiem realnie wyglada....


Ups, faktycznie! :oops:
Ale nawet 11 mm, to dużo, bo jak mam je stracić? To długość kadłuba, bez wytyków i podobnych (zresztą nie mam i tak). Nie urżnę nic z dziobu, a na rufie musiałbym ściąć kawałek pawęży, tę wystającą do tylu część. To już wolę kupić nowy zbiornik paliwa, zwłaszcza że ma to kilka innych zalet. :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
11 mm to dasz radę zeszlifować :D trochę na dziobie, trochę na rufie.... :rotfl:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12573
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4259
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
11 mm to dasz radę zeszlifować :D trochę na dziobie, trochę na rufie.... :rotfl:


Nie dam. Na dziobie mam gumę odbojnicową, której nie ruszę.
Na rufie mam wystającą pawęż, której krawędź musiałbym ściąć (więc laminowanie do tego, odtworzenie pokrycia).
Gdybym już to zrobił, to musiałbym zaprosić mierniczego na ponowne pomiary długości jachtu, a dokładniej na przeskanowanie rufy, co jest ingerencją w plik .off kadłuba.

Reasumując - ten zbiornik paliwa wyjdzie mi znacznie taniej, szybciej, prościej ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 09:29 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
waliant napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Coraz mniej rozumiem z tych regat ....

...bo uważam jak Ty - że stateczność to stateczność, waga to waga, i nie powinno mieć znaczenia, czy jest stolik nawigacyjny czy nie*. Ale jest inaczej.
* Tak naprawdę pewne znaczenie to ma i stąd jednak to rozróżnienie pozostaje, ale to temat na inny wątek.


Po starannym przeczytaniu nasuwa się pytanie - jak w tych przepisach jest zdefiniowany stolik nawigacyjny ?
Naturalnie chodzi mi tylko o ogólną informację, bo wyraźnie napisałeś że jest to temat na oddzielny wątek.

Jeżeli dwa litry ropy w zbiorniku decydują o klasyfikacji regatowej jachtu - to ten nieszczęsny stolik nawigacyjny pewnie jest zwymiarowany do do milimetra ?

O kuchenkę to już nawet nie śmiem pytać :D

__________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12573
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4259
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
tomasz piasecki napisał(a):
to ten stolik pewnie jest zwymiarowany do


Dzień bez złośliwości dniem straconym? ;)

Z przepisów IMS 2017, Appendix 1 – CRUISER/RACER REGULATIONS

209
Navigation Area shall include flat area suitable for chart work. The area should be built with storage
for charts, navigational instruments, books, etc. In smaller yachts, counter tops, cabin tables or
portable chart boards.

tomasz piasecki napisał(a):
O kuchenkę to już nawet nie śmiem pytać

207
Galley Area:
A galley area is not permitted in a space counted as a Sleeping Area and shall include:
1. Stoves: A gimbaled stove fitted with high retaining rails to permit safe operation underway.
2. Sinks: Permanently installed and fitted with pump/tap and drainage system.
3. Galley Gear Stowage: Should be provided in rigid lockers, bins or compartments.
4. Food Stowage: Stowage for food should be provided in rigid lockers, bins or compartments.
Required volume = 0.06 * Min. Number of Berths (m³)

Jak widać, wcale nie do milimetra. :)

Mam dwie uwagi:
- chyba trzeba poprosić miłego moda (najmilsza oczywiście jest Janna :) ) o przeniesienie tego offtopu
- nie dyskutuję z przepisani ORC, po prostu podaję jakie są

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
waliant napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
to ten stolik pewnie jest zwymiarowany do


Dzień bez złośliwości dniem straconym? ;)

(...)


Ot, po prostu ciekawość. Złośliwość to ja dla Ciebie mam w innym wątku ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 13:17 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
waliant napisał(a):

Dzień bez złośliwości dniem straconym? ;)


Wydawało się, że to była żartobliwa wymiana poglądów na temat kryteriów regatowości łódki, skoro różnica wielkości zbiornika dwa litry ropy do diesla miała przesądzać o tym, czy jacht jest regatowy, czy nie.

Wydawało by się, że pytanie o wymiary stolika w przepisach mieści się w tejże konwencji żartu.

Okazało się że wcale nie, bo to - Twoim zdaniem - już złośliwość.
Skoro tak, to przy pierwszej okazji włożę włosiennicę i udam się do lokalnej Canossy.

A swoją drogą, nawet jeśli jeden może i potrącił piórkiem, to czy należy zaraz oddawać kijem ?

______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 13:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12573
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4259
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
tomasz piasecki napisał(a):
Okazało się że wcale nie, bo to - Twoim zdaniem - już złośliwość.


O rany, przecież dałem emotkę!
Zgadza się, to było żartem i ja to tak potraktowałem, czyli z uśmiechem!
Słowo!

A odpowiedź podałem już serio, żeby było wiadomo, jak to wygląda.

Tak więc pax proponuję, nie czepiam się, piwo postawię jak będzie okazja za to, że nie dość dokładnie opisałem, że całą rozmowę traktuję z humorem.

:-D :D :D

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 550
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 231
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
11mm na długości 9m to może być kwestia odpowiedniej temperatury otoczenia w jakiej wykonywane są pomiary ;)

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 20:59 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
waliant napisał(a):

...Tak więc pax proponuję, nie czepiam się, piwo postawię jak będzie okazja za to, że nie dość dokładnie opisałem, że całą rozmowę traktuję z humorem.

:-D :D :D


Ulżyło mi !
Masz załatwione, a jak już skończymy piwo - otworzę koniak :rotfl:
__________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 550
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 231
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
rawonsails napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
rawonsails napisał(a):
do tłumika prowadzi przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej.


To wyprowadź te odmę na zewnątrz.
Jeżeli silnik Ci nie pluje krwią czyli nie rzyga olejem przez wydech to w sensie pro-ekologocznym nic Ci się nie zmieni :)
Wiem, że to taka porada nie wtenczas ale ja wolałbym założyć filtr powietrza.
PS dziś wymieniałem u siebie rzeczony filtr - nawet nie masz pojęcia jak był brudny po sezonie.
A przecież pływamy po czystym morzu :rotfl:
PS 2. ale jak już chcesz być mocno ekologiczny to wprowadź te odmę do filtra ZA WKŁADEM filtra powietrza. Wtedy odpowietrzenie skrzyni nie będzie szło przez wkład filtra.

Oblookam to sobie dokładnie i zobaczę co się da i czy mi się chce ;)


Dzisiaj ciekawość wzięła górę i zdjąłem tłumik dolotowy. Jest w nim coś na kształt zgrubnego filtra (metalowa, nieregularna siatka) i jest nieźle zasyfiony starym olejem. Jakieś propozycje czym to wyczyścić? Cała konstrukcja zdaje się być nierozbieralna. Zanurzyć to na noc w wodzie z ludwikiem, nafcie czy jeszcze innym specyfiku?


Załączniki:
tlumik_dolotowy.jpg
tlumik_dolotowy.jpg [ 373.03 KiB | Przeglądane 6566 razy ]

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 19:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ropa, nafta. Ew. benzyna. To nie musi się świecić ;)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: rawonsails
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rawonsails napisał(a):
Jakieś propozycje czym to wyczyścić?


Myjka wysokociśnieniowa z detergentem ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: rawonsails
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
rawonsails napisał(a):
Zanurzyć to na noc w wodzie z ludwikiem, nafcie czy jeszcze innym specyfiku?

Najprościej ludwik i ciepła woda, raczej kilkakrotne płukanie niż moczenie.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: rawonsails
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 550
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 231
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
Myjki ciśnieniowej nie posiadam i nie chce mi się kombinować z utylizacją zanieczyszczonej nafty. Spróbuję jutro płukania ciepłą wodą z detergentem.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rawonsails napisał(a):
Myjki ciśnieniowej nie posiadam


Nie wiem jak u Ciebie, ale w pobliżu DC wylęgły się w wielu miejsca takie samoobsługowe wysokociśnieniowe myjki samochodowe na wrzutki - 1,2,5 zeta...\yj
Może spróbuj tamuj ...?
Wrzucasz do maszyny 1 lub 2 zeta i myjesz Swój filtr ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: rawonsails
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 21:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
rawonsails napisał(a):
... nie chce mi się kombinować z utylizacją zanieczyszczonej nafty. Spróbuję jutro płukania ciepłą wodą z detergentem.
A to juże co kto lubi, wolność wszak, można i niezgodnie z instrukcją, i zdrowem rozsądkiem. To nawet tera nader modne :rotfl:
(zanieczyszczenia osiądą na dnie butelki, nafta może znów się przydać)
Załącznik:
filtr.JPG


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 550
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 231
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
Ryś napisał(a):
A to juże co kto lubi, wolność wszak, można i niezgodnie z instrukcją, i zdrowem rozsądkiem. To nawet tera nader modne

Czepiasz się człowieka, który spędził życie za biurkiem (no może trochę też na budowie) :)

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 23:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Siem nie czepiam człowieka (co brzmi dumnie :D ) z zasady.
Ale siem czepiam upadku zdrowego, chłopskiego rozsądku. :lol:
A rozsądek podpowiada by metalowe urządzonka, w warunkach wilgoci osolonej, raczej natłuszczać niż odtłuszczać. ;)

Aleć ostatni modne żeby wręcz przeciwnie - za co każde piniądze dać gotowe te zakrapiające detergentu za pińć groszy do butelki wody, co ją sprzedadzą za pińdziesiąt złotych jako specjalny środek specjalnie do czyszczenia specjalnego tam czegoś gdzieś.
Wyropować? Naoliwić!? A fe, demode, zacofaństwo jakieś niepolitycznie nieekologiczne :rotfl:

A dla tych że zza burka: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/f ... trza/wzjd7


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL