Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 cze 2025, o 22:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 07:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 223
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 78
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
sama konstrukcja masztu obrotowego to już niesamowita komplikacja. Marian słusznie widzi problem w wantach i refach.
Założenie jest jak u Mbobera. Masztu max 3 m, nie trzeba sznurków, no chyba że od samego topa. O refowaniu najlepiej zapomnieć.
Pamiętajmy że mówimy o łódkach małych, gdzie nie problem wyjąć maszt,
Odszukałem jakieś zdjęcie jak mam to zrobione.
Prosze pamietać że to był i jest prototyp, zbudowane wszystko w 20 minut.
Załącznik:
Zdjęcie0100.jpg
Zdjęcie0100.jpg [ 164.79 KiB | Przeglądane 5215 razy ]

Maszt zrobiony jest z karnisza, Rura z 3.5 cm. z blaszki jak na puszki do piwa i jeszcze ze szwem (porażka) ina nim owinięty żagiel (ho ho dużo powiedziane -plandeka po prostu). Na maszcie plandeka układa sie swobodnie. Nie jest nigdzie przyczepiona, Wysokość umieszczenia plandeki narzuca w tym wypadku rozprze, zrobione z rurek od starego namiotu. No i sznurek w łapie :).
Tu kajak miota się w szuwarach ale jak tylko nos wychynie zza trawy wszystko się w plandece ładnie poukłada i napnie. Refować możnaby ale dość trudne, bo czy od dołu założyć pół metra do góry? czy wyjąć jedną rurkę z rozprza i dopiero podwinąć.
Do rozpatrzenia. Ja jakoś do tej pory nie miałem powodu do refowania, a wręcz przeciwnie. U Mbobera można dać jakieś wanty na top. Jakiś sztag i foka + rozprze (bo proste), Ciekawym jak to by pływało.

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 08:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Pipek11 napisał(a):
sama konstrukcja masztu obrotowego to już niesamowita komplikacja.

Albo najprostsza z prostych.
OK Dinghy ma obrotowy maszt, wsuwany w gniazdo ze specjalnym zamkiem. W maszcie zaryglowany jest bom, pełniący zarazem dźwignię wymuszającą obrót masztu.

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 08:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 223
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 78
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
Dla ekstremalistów, Tak mi przyszło do głowy, Są maszyny zwane wiatrakowcami.
Ma toto napęd pchający, a lata z uwagi na siłę nośną wytwarzaną przez Śmigę.
Ciekawe czy takie rotory można by było zastosować do pływadeł. Czy sam wiatr nie wystarczyłby do kręcenia takim śmigłem i wytwarzania siły nośnej skierowanej w odpowiednim kierunku? Pan na Sekwanie mam wrażenie że sam krecił smigłem, chyba że sie mylę. Bo jak mu wiatr kręcił a on płynął to już mnie bardzo ta idea kręci :D

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Autorotacja, o którą zapewne Tobie chodzi wymaga zaangażowania energii własnej układu, w którym ma pracować. W przypadku wiatrakowców, aby wystąpiła siła nośna na wirniku, należy przyłożyć siłę pchającą. W przypadku jachtu nie zadziała

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 223
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 78
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
Wiecie co? A niech MBOBER zrobi tak i wszystkich pogodzi.
Załącznik:
auto5.gif
auto5.gif [ 24.69 KiB | Przeglądane 5198 razy ]

Może to i ciekawe, ale nie wiem czy chciałbym żeby mi cos mieliło nad głową,

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
taka_jedna napisał(a):
aby wystąpiła siła nośna na wirniku, należy przyłożyć siłę pchającą. W przypadku jachtu nie zadziała
Zadziała - wiatr wystarczy.


Załączniki:
020211sca.jpg
020211sca.jpg [ 45.4 KiB | Przeglądane 5156 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Podobnie działają rotorowce.


Załączniki:
IMG_2603a.JPG
IMG_2603a.JPG [ 75.89 KiB | Przeglądane 5155 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664

Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Stara Zientara napisał(a):
Podobnie działają rotorowce.


Od lat dwudziestych XX wieku? Zaiste nowy wynalazek.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Nihil novi sub sole :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1219
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Marian Strzelecki napisał(a):
Wydaje mi się , że głównym problemem jest samo owinięcie masztu. Musi on być na całej długości bez want, musi być jakiś sposób stawiania refowania i zdejmowania żagla z masztu.
Na małych - proste: wyjmujemy maszt z dziury i chwacit, ale na jakichkolwiek większych kłopot i chyba tylko dlatego nie spotyka sie takich rozwiązań powszechnie.


Nawet na małych łódkach widuje się kieszeń zapinaną na suwak lub na rzepy. Można ją nawet zapinać na guziki :)
Wharram w każdym razie stosuje szerokie kieszenie od lat:
https://www.wharram.com/site/how-we-des ... ngsail-rig

Oczywiście, pozostaje problem z wantami i sztagiem, które muszą iść od topu i nigdzie niżej. Dla zachowania sztywności maszt musi więc być grubszy - i dobrze, przy opływowej kieszeni to nie przeszkadza.

Jeżeli jednak komuś przeszkadza konieczność dostosowania całego takielunku do nietypowego grota, to można sobie wyobrazić jeszcze ze trzy możliwości:
1. obrotowa owiewka na maszcie.
Nakładamy na okrągły maszt kieszeń z grubej i sztywnej tkaniny, z wycięciami na okucia i olinowanie, a wzdłuż tylnej krawędzi mocujemy cienki profil likszpary lub szyny
Załącznik:
kieszen.JPG
kieszen.JPG [ 4.45 KiB | Przeglądane 709 razy ]


2. miękkie kształtki oprofilowujące.
Coś dla Mariana, bo wkładki, pogrubiające żagiel przy maszcie, wykonane z miękkiej pianki polietylenowej, mogą też stanowić element wypornościowy, przeciwgrzybiczny ;)
Załącznik:
wkladki.jpg
wkladki.jpg [ 4.76 KiB | Przeglądane 709 razy ]


3. radykalnie zmieniony żagiel na zupełnie konwencjonalnym takielunku, czyli żagiel samopompujący się na zasadzie paralotni. "Żeberka" są oczywiście z miękkiej tkaniny, jak to w paralotniach.
Załącznik:
paralot.jpg
paralot.jpg [ 10.8 KiB | Przeglądane 5126 razy ]


Wszystkie trzy pomysły proste jak konstrukcja cepa i do wypróbowania od zaraz. Ciekawe, kiedy "wszyscy" zaczną stosować i okaże się, że któryś z nich jest jedynie słusznym rodzajem żagla :cool:

pozdrowienia

krzys

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
Podobnie działają rotorowce.


Czekamy aż Jaromir sprostuje?
Eeee, swoich nie prostuje... :>

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 2: mariaciuncia, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Saviniusa to macie w filmie z Kevinem Costnerem czy jak mu tam, ten cały mad max na wodzie.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
myszek napisał(a):
Czekamy aż Jaromir sprostuje?
Podobnie nie znaczy tak samo.

A podobnie w sensie, że i wiatrakowiec, i rotorowiec muszą mieć opływ wiatru do powstania siły napędowej. Ani śmigłowiec, ani samolot nie musi.

Motorówka też nie :P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: Colonel, MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Stara Zientara napisał(a):
Podobnie działają rotorowce.

Czy aby w tych wypadkach turbiny nie produkują prądu do zasilania silników elektrychnych jachtów?

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
taka_jedna napisał(a):
Czy aby w tych wypadkach turbiny nie produkują prądu do zasilania silników elektrychnych jachtów?
Nie

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 223
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 78
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
obejrzałem sobie taki film na yt . No pływa,
https://www.youtube.com/watch?v=IouXKW298YQ
Jeśli tylko dzieki tym rotorom to ekstra. A gdyby jeszcze wiatrem kręcić tymi rurami to ultra ekstra. Wrażenie robi te 4 węzły pod wiatr.
Jednak mój znajomy mówi że wszystko co ciekawe i warte uwagi powstało do WWII i ma sporo w tym racji, Mówi też że reszta to udoskonalenia.
Mbober dawaj te rotory na łódke. Będziesz mówił że to klasyka, i pokazywał film, Tylko że trochę dziwnie wygląda.
Ciekawe dlaczego jakos nie widać tych cudeniek na akwenach?

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1219
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Stara Zientara napisał(a):
A podobnie w sensie, że i wiatrakowiec, i rotorowiec muszą mieć opływ wiatru do powstania siły napędowej. Ani śmigłowiec, ani samolot nie musi.
Motorówka też nie :P


A żaglówka musi. I latawiec także. A rotor się obraca podobnie jak śmigło i podobnie jak wiatrak.
To tyle w kwestii podobieństw :D

Natomiast w kwestii różnic, to rotor Flettnera działa na bardzo podobnej zasadzie jak zwykły żagiel, tylko asymetria opływu jest w nim wywołana nie kształtem i ustawieniem płata, ale ruchem obrotowym rotora.
Jest znany też wariant, w którym "rotorem" jest nieruchomy cylinder z pionową szczeliną, przez którą stycznie wydmuchiwane jest powietrze. Co ciekawe, to rozwiązanie stosowane jest raczej nie w statkach, tylko w belkach ogonowych śmigłowców zamiast śmigła ogonowego
https://pl.wikipedia.org/wiki/NOTAR

Natomiast to na zdjęciu Starej Zientary to jeszcze inny pomysł, bo powietrze wydmuchiwane jest wzdłuż owiewki przy krawędzi spływu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Turbosail
Nie wiem, jakie miałoby to mieć zalety w porównaniu z klasycznym rotorem; w każdym razie obecne próby zastosowania pomocniczego napędu rotorowego do statków handlowych powracają do oryginalnego rozwiązania Flettnera czyli wirujących walców.

Nawiasem mówiąc, jest to w ogóle powrót do oryginalnej koncepcji Flettnera, który swoje rotory widział właśnie jako dodatkowy napęd statków, oszczędzający paliwo.

Dalej: zdjęcia łódek z wiatrakiem, które zamieścili Stara Zientara oraz Pipek11, to wbrew pozorom zupełnie inne rozwiązanie niż te ze zdjęć w poście Rysia.
Ryś pokazał łódki, w których swobodnie obracający się wirnik pełni rolę żagla - dokładnie tak jak wirnik w wiatrakowcu pełni rolę skrzydła.
Natomiast drugie rozwiązanie to wiatrak, z którego napęd przeniesiony jest na śrubę. Pozwala to płynąć dokładnie pod wiatr, co przy napędzie żaglowym jest oczywiście niemożliwe - ale jakoś nie udało się uzyskać wydajności porównywalnej ze zwykłymi żaglami.

Jedną z ciekawszych wersji jest pionowy wirnik typu Darrieusa (ale z nastawnymi łopatami), połączony wspólną osią z pędnikiem Voitha-Schneidera. Ustawiając odpowiednio skok łopatek, można, zależnie od kursu względem wiatru, wykorzystywać wirnik jako napęd żaglowy lub źródło energii dla pędnika wodnego - w odpowiedniej proporcji. Jak dotąd zbudowano jeden doświadczalny katamaran z takim napędem.

Przy okazji: latawce napędowe też miewają trochę wspólnego z autorotacją. Przy słabym wietrze można wprawić latawiec w ruch po torze "holendrującym" z lewa na prawo i z prawa na lewo, skutkiem czego działa na niego silniejszy wiatr pozorny. Dla kite-surferów to dość niebezpieczny efekt, przy napędzie większych jednostek można by się pokusić o jego wykorzystanie.

A jeszcze przy okazji to, MarkuSCO, fajny ten Twój latawiec. Wiedziałeś, że Dave Culp zrobił coś podobnego jako "spinaker" do pucharu Ameryki?
http://www.cupinfo.com/en/kiteship-1.php

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 2: MarekSCO, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 17:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
myszek napisał(a):
zdjęcia łódek z wiatrakiem, które zamieścili Stara Zientara oraz Pipek11, to wbrew pozorom zupełnie inne rozwiązanie niż te ze zdjęć w poście Rysia.
Ryś pokazał łódki, w których swobodnie obracający się wirnik pełni rolę żagla - dokładnie tak jak wirnik w wiatrakowcu pełni rolę skrzydła.
W katamaranie z wiatrakiem z mojego zdjęcia wirnik właśnie pełni rolę żagla i żadnej śruby nie napędza.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1219
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Stara Zientara napisał(a):
W katamaranie z wiatrakiem z mojego zdjęcia wirnik właśnie pełni rolę żagla i żadnej śruby nie napędza.


A to nie ten?
https://www.youtube.com/watch?v=IzGCYaJbf0A

pozdrawiam

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 18:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Przecież on w porcie manewruje na zwykłych silnikach spalinowych.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1219
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Ryś napisał(a):
Ten od wynalazka takiego żagla, obrazowo ujmując :mrgreen:
Obrazek


Ale wiesz że to zdjęcie to prawdopodobnie fotomontaż?
Bardzo się nim przejąłem w swoim czasie, a wynikiem był mój Nietoperz, który odbył swój dziewiczy rejs na tym samym akwenie... tym razem już bez żadnych fotomontaży :)
Załącznik:
bat4.jpg
bat4.jpg [ 18.16 KiB | Przeglądane 5049 razy ]



pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 2: MarekSCO, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
ciekawym jak podnoszą tego glajta z wody, no chyba ze ta szmata na rurach wisi przed napowietrzeniem się.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 19:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
myszek napisał(a):
Ale wiesz że to zdjęcie to prawdopodobnie fotomontaż?
Ale wiesz że była kiedyś taka idea, coby łódkę napędzać ukośnem skrzydłem; co to wytwarzając siłę unoszącą przeciwdziałać będzie przechyłom i wywrotkom bezpieczeństwo zwiększając, a też dzięki temu większe prędkości uzyskać pozwoli.
http://dlapilota.pl/wiadomosci/artur-ca ... a-czesc-ii
Idea w zasadzie słuszną jest, by Bartusia pocieszyć ;) - skrzydło rekordy bić pozwala.
Choć z tem bezpieczeństwem to nie tak całkiem w pełni do końca :mrgreen:
Obrazek https://www.youtube.com/watch?v=8Ow8QbXhZJU


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1219
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
bartuss1nowy napisał(a):
ciekawym jak podnoszą tego glajta z wody, no chyba ze ta szmata na rurach wisi przed napowietrzeniem się.


Jak już wpadnie do wody to kaplica. Wciąga się go pracowicie do łódki i wraca na pagajach, a na lądzie wytrząsa rybki ze środka i suszy na słoneczku (rybki też można).

Stawianie bez moczenia nie jest trudne, udało się już za pierwszym razem. Do tego służą maszty (windsurfingowe). Natomiast zrzucać do kokpitu bez zamaczania uczyłem się przez następne 3 lata.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
myszek napisał(a):
Ale wiesz że to zdjęcie to prawdopodobnie fotomontaż?
Być może, ale pamiętam to całe urządzenie (żaglolotnię? wraz z kadłubem Cadeta) stojące gdzieś na brzegu Zalewu Zegrzyńskiego, niedaleko naszej ówczesnej przystani, w II połowie lat 60.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 06:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
I pewnikiem cała rzesza żeglarzy takie ciekawostki traktuje jako wygłupy, po czym wraca do swoich żagli.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 07:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1219
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
robhosailor napisał(a):
myszek napisał(a):
Ale wiesz że to zdjęcie to prawdopodobnie fotomontaż?
Być może, ale pamiętam to całe urządzenie (żaglolotnię? wraz z kadłubem Cadeta) stojące gdzieś na brzegu Zalewu Zegrzyńskiego, niedaleko naszej ówczesnej przystani, w II połowie lat 60.


Bo też łódka istniała, inne znane zdjęcie, właśnie zrobione na brzegu, jest z pewnością oryginalne, ale po prostu nikt nie sfotografował samego pływania (zwłaszcza w tak spokojny i wyluzowany sposób...)

Natomiast żywiołem Jerzego Wolfa było jednak powietrze i po krótkim okresie prób z użyciem skrzydła do napędu łódek wrócił do swoich lotni - w dziedzinie których miał potem spore osiągnięcia. Niestety, nie zdążyłem się z Nim skontaktować, opowiedzieć o tym, jak mnie zainspirował.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Obrazek

Przystań kajakowa w Stryju
Budynek przystani kajakowej. Na przodzie widoczny F. Reiter w rowerze-kajaku własnej
Data: 1934
Sygnatura: 1-S-469

Archiwum NAC

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL