Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2020, o 04:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 480 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lip 2020, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6980
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1415
Otrzymał podziękowań: 1630
Uprawnienia żeglarskie: sternik
dorada napisał(a):
A jakbyś miał tylko nowszą wersję poliestrową to byłby taki honorowy żeby nie wziął ???

Otóż miałem bączka z laminatu, odrobinę krótszego, łatwo było dorobić żagiel i miecz... Niestety koledze chodziło wyłącznie o drewniaczka, bo on technolog drewna jest, no i czas grał swoją rolę, zwolnienie się powoli kończyło. Liczył na to, że mogłem mieć Maczka jako standard w zanadrzu, okazjonalnie wręcz. No, nie miałem. Nawet nie pomyślałem, żeby mieć, laminaty chodziły po głowie. A, teraz jakby odwrotnie.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12873
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 2456
Otrzymał podziękowań: 2721
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
A mnie zainspirowała budowa kolegi silver_stas i zacząłem czytać więcej o metodzie Ashcrofta i nawet myśleć o budowie niewielkiej dinghy tą metodą. Mam więc pewne przemyślenia i watpliwości i mam nadzieję, że silver_stas mi to rozjaśni.

Metoda ma mniej więcej 100 lat, bo podobno Anglik Herbert J. Ashcroft zbudował tą metodą pierwszą dinghy około 1920 roku, a drukiem swoją książkę ją popularyzującą pt. "Boatbuilding Simpified" też wydał chyba około 1920. Było jej kilka wydań, a przedruki można wciąż kupić np. w internetowym wydawnictwie na A.

Oryginalnie budowa polegała na poszywaniu kadłuba wąskimi i cienkimi, drewnianymi klepkami układanymi skośnie (pod kątem około 45°) do stępki, klejąc i nitując je do ustawionych na szablonach, dość gęsto ułożonych, wzdłużników. Jednocześnie układano dwie, równoległe do siebie, przesunięte o połowę szerokości klepki, warstwy poszycia. Wzdłużniki pozostawały, jako konstrukcja wewnątrz kadłuba.

Do budowy swojej pierwszej dinghy tą metodą, nazwaną potem od jego nazwiska, Ashcroft wybrał projekt Amerykanina Howarda I. Chapelle'a, oryginalnie poszywanej klepkami na zakładkę, ale nieco zmodyfikował go, zmieniając obrys wręgów, co prawdopodobnie miało ułatwić poszywanie ukośnymi pasami drewna. Znalazłem w necie rysunki tej modyfikacji, oraz mam książkę H.I. Chapelle'a z oryginalnym projektem.

Wnioski z tej części wywodu są następujące:
1. Metoda pozwala na stosunkowo prostą budowę łodzi z kadłubem okrągłodennym, ale pod pewnymi warunkami - np modyfikacja obrysu wręgów wg Ashcrofta w celu ułatwienia układania poszycia.
2. W tej metodzie uzyskuje się szczelną, ale dosyć ciężką skorupę z dwóch warstw poszycia, na gęstej siatce wzdłużników, co może wyjść dość ciężko dla małej dinghy.

O ile dobrze zrozumiałem zdjęcia i opisy budowy silver_stas w tym wątku, to w jego metodzie mamy do czynienia z jedną warstwą poszycia sklejką grubości 4 mm, które zostanie pokryte warstwą laminatu epoksydowo-szklanego. Poszycie nie jest klejone do wzdłużników. Uzyskujemy w ten sposób cienką, lekką i szczelną skorupę kompozytu sklejki, żywicy i laminatu epoksydowo-szkalnego, bez gęstej siatki wzdłużników wewnątrz.

Czy ja dobrze zrozumiałem?
To by dawało grubość poszycia 4 mm sklejki plus laminat, bez gęstej siatki wzdłużników wewnątrz? Oszczędzamy na masie! Mała dinghy wyszłaby prawie o 50% lżejsza!

_________________
Robert Hoffman
***
https://www.flickr.com/photos/robhosailor/albums


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 14:24 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 20:45
Posty: 762
Podziękował : 110
Otrzymał podziękowań: 173
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
robhosailor napisał(a):
A mnie zainspirowała budowa kolegi silver_stas i zacząłem czytać więcej o metodzie Ashcrofta i nawet myśleć o budowie niewielkiej dinghy tą metodą. Mam więc pewne przemyślenia i watpliwości i mam nadzieję, że silver_stas mi to rozjaśni.

Metoda ma mniej więcej 100 lat, bo podobno Anglik Herbert J. Ashcroft zbudował tą metodą pierwszą dinghy około 1920 roku, a drukiem swoją książkę ją popularyzującą pt. "Boatbuilding Simpified" też wydał chyba około 1920. Było jej kilka wydań, a przedruki można wciąż kupić np. w internetowym wydawnictwie na A.

Oryginalnie budowa polegała na poszywaniu kadłuba wąskimi i cienkimi, drewnianymi klepkami układanymi skośnie (pod kątem około 45°) do stępki, klejąc i nitując je do ustawionych na szablonach, dość gęsto ułożonych, wzdłużników. Jednocześnie układano dwie, równoległe do siebie, przesunięte o połowę szerokości klepki, warstwy poszycia. Wzdłużniki pozostawały, jako konstrukcja wewnątrz kadłuba.

Do budowy swojej pierwszej dinghy tą metodą, nazwaną potem od jego nazwiska, Ashcroft wybrał projekt Amerykanina Howarda I. Chapelle'a, oryginalnie poszywanej klepkami na zakładkę, ale nieco zmodyfikował go, zmieniając obrys wręgów, co prawdopodobnie miało ułatwić poszywanie ukośnymi pasami drewna. Znalazłem w necie rysunki tej modyfikacji, oraz mam książkę H.I. Chapelle'a z oryginalnym projektem.

Wnioski z tej części wywodu są następujące:
1. Metoda pozwala na stosunkowo prostą budowę łodzi z kadłubem okrągłodennym, ale pod pewnymi warunkami - np modyfikacja obrysu wręgów wg Ashcrofta w celu ułatwienia układania poszycia.
2. W tej metodzie uzyskuje się szczelną, ale dosyć ciężką skorupę z dwóch warstw poszycia, na gęstej siatce wzdłużników, co może wyjść dość ciężko dla małej dinghy.

O ile dobrze zrozumiałem zdjęcia i opisy budowy silver_stas w tym wątku, to w jego metodzie mamy do czynienia z jedną warstwą poszycia sklejką grubości 4 mm, które zostanie pokryte warstwą laminatu epoksydowo-szklanego. Poszycie nie jest klejone do wzdłużników. Uzyskujemy w ten sposób cienką, lekką i szczelną skorupę kompozytu sklejki, żywicy i laminatu epoksydowo-szkalnego, bez gęstej siatki wzdłużników wewnątrz.

Czy ja dobrze zrozumiałem?
To by dawało grubość poszycia 4 mm sklejki plus laminat, bez gęstej siatki wzdłużników wewnątrz? Oszczędzamy na masie! Mała dinghy wyszłaby prawie o 50% lżejsza!
1) Układanie pasów jak się dojdzie do wprawy niezbyt trudne . Problem jest w okolicy dziobu i ważne aby to były powierzchnie rozwijalne . Tutaj Wojtek zaprojektował genialnie , że mogłem położyć pasy o szerokości 5 cm i nie było potrzeby wycinania węższych . 2) Wszystkie wręgi i WZDŁUŻNIKI DNA są robocze . Tylko burty są kładzione na 3 wzdłużnikach . Natomiast pasy sklejki układa się na roboczych wzdłużnikach , które nadają odpowiedni profil . 2 warstwę pasów przykręca się wkrętami do wzdłużników i pierwszej warstwy, aby uzyskać docisk . Po sklejeniu , wkręty się usuwa. . 3) Musisz układać 2 warstwy , aby uzyskać szczelność kadłuba . Klasycznie układa się na krzyż jak obłogi . Dopuszczalne i łatwiejsze
jest układanie na zakładkę z przesunięciem o pól szerokości .To mi polecił Wojtek , tak zrobiłem i jestem zadowolony. 4) W przypadku małej dinghy , zamiast sklejki układasz pasy obłogów . Jak położysz 2 warstwy, masz wytrzymałe dno o grubości 4 mm. Do tego laminat . 5) Teraz ciężar konstrukcji. Przy tej wielkości jachtach zazwyczaj używa się do budowy sklejki 8 mm. 2 warstwy sklejki 4 mm dają dno o grubości 8 mm. Na burty i większość zabudowy Wojtek mi się zgodził na użycie sklejki 6,5 mm , która mi się świetnie sprawdziła przy "Sztrandusi". Tylko część mocniej obciążonych elementów ze sklejki 8 mm. Laminowanie : tkanina 300g/m2 , tylko dno (do kreski) i mocniej obciążone części kadłuba podwójnie . To da stosunkowo lekką i wytrzymałą konstrukcję . To świetne połączenie 2 metod budowy , dzięki czemu dno między stępką a wzdłużnikiem obłowym , to tylko sklejka o grubości w sumie 8 mm , laminat 600 g/m2 i NIC WIĘCEJ ( oczywiście jeszcze denniki). 6) To wspaniała metoda budowy , którą jestem zachwycony . Moim zdaniem to najlepsza i stosunkowo prosta metoda budowy okrągłodennych łódek o dowolnej długości i dlatego mnie dziwi jej zapomnienie u nas . 7) Jak coś jest niejasne w mojej relacji ( jak np. te wzdłużniki), to pytaj



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12873
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 2456
Otrzymał podziękowań: 2721
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
silver_stas napisał(a):
pasy sklejki układa się na roboczych wzdłużnikach , które nadają odpowiedni profil . 2 warstwę pasów przykręca się wkrętami do wzdłużników i pierwszej warstwy, aby uzyskać docisk . Po sklejeniu , wkręty się usuwa. . 3) Musisz układać 2 warstwy , aby uzyskać szczelność kadłuba . Klasycznie układa się na krzyż jak obłogi . Dopuszczalne i łatwiejsze jest układanie na zakładkę z przesunięciem o pól szerokości
I to jest już jasne! Muszą być dwie warstwy i w metodzie Ashcrofta są one układane równolegle z przesunięciem o połowę szerokości (klepki) pasa. Dzięki.
Chciałem sobie za bardzo uprościć do jednej warstwy sklejki. Dla lekkości będę musiał użyć dwóch warstw obłogów grubości 2 mm! Tego jeszcze nie próbowałem. Podobno dostępne, niedrogie, mocne i lekkie są obłogi sosnowe. Ktoś doradzi, co gdzie i jak???

No i właśnie tak myślałem i się dziwiłem, bo jakoś na zdjęciach nie zauważyłem, tego układania dwóch warstw jednocześnie.

Aha, Ashcroft nitował do wzdłużników, bo jeszcze nie używał epoksydu, a klejona epoksydem skorupa jest lekka sztywna i szczelna, bez użycia nitów, wkrętów i gwoździ!

Obrazek

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://www.flickr.com/photos/robhosailor/albums


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 21:25
Posty: 1901
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 133
Otrzymał podziękowań: 438
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
W tej utce z fotki to tych gwozdzi chyba wiecej jak nitów w samolocie ts11 Iskra.

_________________
https://www.facebook.com/konstruktorcnc/

"jak sie nie psewrócis to sie nie naucys"

pozdrawiam wszystkich zdrowo szurniętych w temacie
Bartosz Sołtys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 3050
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 143
Otrzymał podziękowań: 565
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
robhosailor napisał(a):
No i właśnie tak myślałem i się dziwiłem, bo jakoś na zdjęciach nie zauważyłem, tego układania dwóch warstw jednocześnie.

<dalej cut>
Robert, jak chcesz małą dinghy robić taką dość pracochłonną jednak metodą? Łatwiej i szybcie (IMO naturalnie) byłoby zrobić to metodą szycia i klejenia. A jak łódka mała, to i w jednym arkuszu sklejki można się zmieścić.

_________________
Kto w młodości nie był socjalistą, na starość na pewno będzie draniem [Otto von Bismarck]
Kto na starość pozostaje socjalistą, jest bez wątpienia durniem [moje]

--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12873
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 2456
Otrzymał podziękowań: 2721
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
To są nity. Taka była technologia. O epoksydzie raczej nikt nie słyszał.

_________________
Robert Hoffman
***
https://www.flickr.com/photos/robhosailor/albums


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12873
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 2456
Otrzymał podziękowań: 2721
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
AIKI napisał(a):
Robert, jak chcesz małą dinghy robić taką dość pracochłonną jednak metodą? Łatwiej i szybcie (IMO naturalnie) byłoby zrobić to metodą szycia i klejenia. A jak łódka mała, to i w jednym arkuszu sklejki można się zmieścić.
Ale chyba to zupełnie inna zabawa, a chodzi raczej o zabawę. Nie mówię, że zaraz zacznę. Na razie np Kasi się w ogóle pomysł budowy kolejnej łódki nie podoba.

_________________
Robert Hoffman
***
https://www.flickr.com/photos/robhosailor/albums


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 3050
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 143
Otrzymał podziękowań: 565
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
robhosailor napisał(a):
AIKI napisał(a):
Robert, jak chcesz małą dinghy robić taką dość pracochłonną jednak metodą? Łatwiej i szybcie (IMO naturalnie) byłoby zrobić to metodą szycia i klejenia. A jak łódka mała, to i w jednym arkuszu sklejki można się zmieścić.
Ale chyba to zupełnie inna zabawa, a chodzi raczej o zabawę. Nie mówię, że zaraz zacznę. Na razie np Kasi się w ogóle pomysł budowy kolejnej łódki nie podoba.

A dziwisz się jej? :-P

_________________
Kto w młodości nie był socjalistą, na starość na pewno będzie draniem [Otto von Bismarck]
Kto na starość pozostaje socjalistą, jest bez wątpienia durniem [moje]

--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12873
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 2456
Otrzymał podziękowań: 2721
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Oj tam, oj tam!

_________________
Robert Hoffman
***
https://www.flickr.com/photos/robhosailor/albums



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12873
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 2456
Otrzymał podziękowań: 2721
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wyczytałem że z tymi modyfikacjami planów Ashcrofta, to było inaczej, niż wcześniej napisałem! Najpierw w latach 20. Ashcroft zbudował swoją dinghy, następnie Chapelle pokazał zmodyfikowany plan w swojej książce w roku 1930.

Nie napisałem jeszcze, że zmodyfikowaną dinghy Chapelle'a zbudował m in Tom Dunderdale poszytą na zakładkę, a Dave Gentry rozprowadza jej plany do budowy metodą Skin On Frame.

Wersja Toma Dunderdale:
https://images.app.goo.gl/ixqFHWBA8TBZrEZJ7

Wersja Dave'a Gentry'ego:
https://images.app.goo.gl/kmLGkYbpeJLtSxAn7

Plan H. I. Chapelle'a:
https://images.app.goo.gl/mB5eUfAecRFsfbN89

_________________
Robert Hoffman
***
https://www.flickr.com/photos/robhosailor/albums


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6980
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1415
Otrzymał podziękowań: 1630
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
Podobno dostępne, niedrogie, mocne i lekkie są obłogi sosnowe. Ktoś doradzi, co gdzie i jak???

Tu ktoś wyprzedaje, ale cieńsze...
https://sprzedajemy.pl/okleina-oblog-so ... nr60053685
A tam jest producent, co może dużo:
https://sprzedajemy.pl/oblogi-lamele-ob ... nr50444192
Inne:
https://allegro.pl/oferta/fornir-oblog- ... 9308306223
https://allegro.pl/oferta/okleina-forni ... 8913846062
https://allegro.pl/oferta/okleina-forni ... 8922445850
https://allegro.pl/oferta/okleina-forni ... 9290107596

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2020, o 18:48 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 20:45
Posty: 762
Podziękował : 110
Otrzymał podziękowań: 173
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Nakładka dziobnicy wycięta, wstępnie obrobiona i przyklejona . Szpachlowanie i po trochu szlifowanie.


Załączniki:
IMG_20200713_151214.jpg
IMG_20200713_151214.jpg [ 412.16 KiB | Przeglądane 573 razy ]
IMG_20200713_151221.jpg
IMG_20200713_151221.jpg [ 415.58 KiB | Przeglądane 573 razy ]
IMG_20200716_183003.jpg
IMG_20200716_183003.jpg [ 353.61 KiB | Przeglądane 573 razy ]
IMG_20200716_183015.jpg
IMG_20200716_183015.jpg [ 374.78 KiB | Przeglądane 573 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowania - 3: AIKI, bartuss1nowy, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2020, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 21:25
Posty: 1901
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 133
Otrzymał podziękowań: 438
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
W sumie tylko czekać na obrót kadłuba, ciekaw jestem jak to bedzie wyglądało "na nogach".

_________________
https://www.facebook.com/konstruktorcnc/

"jak sie nie psewrócis to sie nie naucys"

pozdrawiam wszystkich zdrowo szurniętych w temacie
Bartosz Sołtys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2020, o 19:47 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 20:45
Posty: 762
Podziękował : 110
Otrzymał podziękowań: 173
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
bartuss1nowy napisał(a):
W sumie tylko czekać na obrót kadłuba, ciekaw jestem jak to bedzie wyglądało "na nogach".
Planowałem to zrobić do końca lipca, ale jak widać życie weryfikuje nasze plany. Powoli domykam kadłub. Nakładka dziobnicy prawie gotowa. Obróbka twardego drewna za pomocą kątówki z piłą tarczową, później tarczą lamelkową , czołgiem i oscylacją to jednak wysiłek i musiałem to na wszelki wypadek rozłożyć na kilka dni. Paski sklejki 8 mm na stępce wklejone . Jeszcze tylko do wycięcia i wklejenia 3 warstwa pawęży i gotowe. Pozostaje jeszcze sporo szpachlowanie i szlifowania, które też niestety na razie muszę dozować.


Załączniki:
IMG_20200720_183839.jpg
IMG_20200720_183839.jpg [ 431.59 KiB | Przeglądane 487 razy ]
IMG_20200720_183846.jpg
IMG_20200720_183846.jpg [ 445.38 KiB | Przeglądane 487 razy ]
IMG_20200720_183858.jpg
IMG_20200720_183858.jpg [ 344.85 KiB | Przeglądane 487 razy ]
IMG_20200720_183923.jpg
IMG_20200720_183923.jpg [ 279.76 KiB | Przeglądane 487 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowania - 3: jedrek, MarekSCO, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2020, o 12:36 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 20:45
Posty: 762
Podziękował : 110
Otrzymał podziękowań: 173
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Z wielką przyjemnością informuję , że skorupa kadłuba jest gotowa . Szczeliny i dziury po wkrętach zaszpachlowane . Pozostało jeszcze zaszpachlowanie i przeszlifowanie nierówności i można będzie laminować . Wielkim plusem tej metody ( szczególnie w porównaniu ze słomką ) jest uzyskanie od razu w miarę gładkiej i równej obłej powierzchni. Muszę głównie wyrównać niewielkie wklęśnięcia na styku pasów w bardziej płaskiej części kadłuba . Biorąc pod uwagę , że dziś mam urodziny , to sprawiłem sobie miły , dodatkowy prezent :D


Załączniki:
IMG_20200725_102236.jpg
IMG_20200725_102236.jpg [ 352.19 KiB | Przeglądane 411 razy ]
IMG_20200725_102404.jpg
IMG_20200725_102404.jpg [ 429.71 KiB | Przeglądane 411 razy ]
IMG_20200725_102427.jpg
IMG_20200725_102427.jpg [ 308.56 KiB | Przeglądane 411 razy ]
IMG_20200724_144523.jpg
IMG_20200724_144523.jpg [ 337.07 KiB | Przeglądane 411 razy ]
IMG_20200726_121418.jpg
IMG_20200726_121418.jpg [ 331.3 KiB | Przeglądane 411 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2020, o 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1404
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 238
Otrzymał podziękowań: 200
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
To zdrówka i zdrówka i zdrówka i dokończenia projektu. :D

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2020, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12112
Podziękował : 8840
Otrzymał podziękowań: 2089
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
silver_stas napisał(a):
Biorąc pod uwagę , że dziś mam urodziny , to sprawiłem sobie miły , dodatkowy prezent :D

Wszystkiego dobrego...
patrząc na niektóre twoje fotki mam wrażenie, że zaginasz ne tylko drewno, ale i czasoprzestrzeń.

Rób tak dalej!

MJS

_________________
"Łatwiej jest oszukać, niż przekonać, że zostaliśmy oszukani.
Jeśli nie czytasz... nie jesteś poinformowany.
Jeśli czytasz, jesteś dezinformowany." M.Twain 1835-1910


Fejs: "Marian Strzelecki"; "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
MJS



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2020, o 17:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6980
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1415
Otrzymał podziękowań: 1630
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zodaiakalny Lew lubi wyzwania i dobrze sobie z nimi radzi, co widać w tym miejscu.
- 100 lat i Bądź Zdrów! - jak to mówią.
A jeśli to za mało, to Plejadanie zapraszają na uzdrawianie:
Jeśli chcesz otrzymać uzdrowienie emocjonalne od Plejadan, musisz trzykrotnie powtórzyć „Rozkaz 771”, a Pleiadian statki medyczne będą wam pomagać z ich uzdrawiającymi promieniami. Pomaga to jak położysz się i pozostaniesz na 20-30 minut na proces gojenia, uzdrowienia.
:D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2020, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12112
Podziękował : 8840
Otrzymał podziękowań: 2089
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Mir napisał(a):
Jeśli chcesz otrzymać uzdrowienie emocjonalne od Plejadan, musisz trzykrotnie powtórzyć „Rozkaz 771”, a Pleiadian statki medyczne będą wam pomagać z ich uzdrawiającymi promieniami. Pomaga to jak położysz się i pozostaniesz na 20-30 minut na proces gojenia, uzdrowienia.
:D


To ja już dzisiaj ... za cały tydzień się uzdrowiłem. :cool:

MJS

_________________
"Łatwiej jest oszukać, niż przekonać, że zostaliśmy oszukani.
Jeśli nie czytasz... nie jesteś poinformowany.
Jeśli czytasz, jesteś dezinformowany." M.Twain 1835-1910


Fejs: "Marian Strzelecki"; "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
MJS



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2020, o 15:03 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 20:45
Posty: 762
Podziękował : 110
Otrzymał podziękowań: 173
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Praca wre, szpachlowanie , szlifowanie i tak w kółko . Do tego muszę wyprowadzić równo "kreskę" na burcie . Oscylacja i czołg rozgrzane do czerwoności :lol: . Szpachlowanie służy głównie usuwaniu "falek" , czyli wklęśnięć powierzchni, głównie na łączeniu pasów . Trochę zabawy, aby te miejsca znaleźć , oznaczyć i wyrównać .


Załączniki:
IMG_20200730_124831.jpg
IMG_20200730_124831.jpg [ 430.75 KiB | Przeglądane 301 razy ]
IMG_20200730_124912.jpg
IMG_20200730_124912.jpg [ 293.14 KiB | Przeglądane 301 razy ]
IMG_20200730_124935.jpg
IMG_20200730_124935.jpg [ 270.99 KiB | Przeglądane 301 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2020, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12873
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 2456
Otrzymał podziękowań: 2721
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ale Ty uważaj na siebie! Powiedzieli Ci w szpitalu, jakie czynności i ile, wolno Ci wykonywać? Żadnego dźwigania, nie schylać się, dynamicznych wysiłków unikać, jak ognia... Spacery i umiarkowany ruch na świeżym powietrzu!

Przynajmniej częste przerwy sobie rób!

_________________
Robert Hoffman
***
https://www.flickr.com/photos/robhosailor/albums



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2020, o 17:37 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 21:08
Posty: 1199
Podziękował : 407
Otrzymał podziękowań: 538
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
usuwaniu "falek" , czyli wklęśnięć powierzchni


Raczej muld, czyli wklęśnięć. "Falka" to raczej wybrzuszenie.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2020, o 19:34 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 20:45
Posty: 762
Podziękował : 110
Otrzymał podziękowań: 173
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
robhosailor napisał(a):
Ale Ty uważaj na siebie! Powiedzieli Ci w szpitalu, jakie czynności i ile, wolno Ci wykonywać? Żadnego dźwigania, nie schylać się, dynamicznych wysiłków unikać, jak ognia... Spacery i umiarkowany ruch na świeżym powietrzu!

Przynajmniej częste przerwy sobie rób!
Robię sobie duże przerwy, a właściwie to robię przy łódce z doskoku. Oscylacja nie wymaga dużego wysiłku , bo chodzi sama tylko ją kieruję . Czołgiem pracuję krótko. Mam unikać tylko dużych wysiłków . W ramach rehabilitacji codziennie jeżdżę przez godzinę rowerem górskim po okolicy z podłączonym EKG monitorującym co 10 min . Przeszedłem też test wysiłkowy z dobrym wynikiem . Prawdę mówiąc czuję się świetnie , ale cały czas się pilnuję aby dawkować wysiłek .



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2020, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6980
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1415
Otrzymał podziękowań: 1630
Uprawnienia żeglarskie: sternik
silver_stas napisał(a):
Czołgiem pracuję krótko.

Moją ulubioną szlifierką jest wiertarka z płynną regulacją obrotów i gumowe kółko z papierem na rzepy gradacji "36". I do tego lampa od dziobu lub rufy, żeby zobaczyć nierówności. Do szpachlowania liniał półmetrowy. No i maseczka przeciwpyłowa. ;) Odkurzacz.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2020, o 06:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 21:25
Posty: 1901
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 133
Otrzymał podziękowań: 438
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Lepszy czołg, bo pył wtedy nie jest wszechobecny, oscylarka na dopieszczki.
No ale światło to podstawa, jak u lakiernika. Strzelasz okiem i widzisz jak sie cień rozkłada na powierzchni.

_________________
https://www.facebook.com/konstruktorcnc/

"jak sie nie psewrócis to sie nie naucys"

pozdrawiam wszystkich zdrowo szurniętych w temacie
Bartosz Sołtys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2020, o 16:41 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 20:45
Posty: 762
Podziękował : 110
Otrzymał podziękowań: 173
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Czołgu używam raczej do płaskich powierzchni , albo do zgrubnej obróbki , bo łatwo można narobić wżerów , jak przy kątówce . Oscylacja dobrze obrabia obłe powierzchnie i nie wymaga dużego wysiłku przy prowadzeniu, co akurat teraz jest dla mnie istotne . Teraz szpachlowanie służy tylko usunięciu nieciągłości powierzchni i większych wgłębień . Dlatego też używam średniego papieru , a dopiero po laminowaniu będzie ostateczne szpachlowanie i szlifowanie pod farbę. Tak czy tak , jest to zawsze pracochłonne i laminowanie się jeszcze odwlecze.


Załączniki:
IMG_20200802_160417.jpg
IMG_20200802_160417.jpg [ 349.96 KiB | Przeglądane 140 razy ]
IMG_20200802_160524.jpg
IMG_20200802_160524.jpg [ 369.34 KiB | Przeglądane 140 razy ]
IMG_20200802_160739.jpg
IMG_20200802_160739.jpg [ 271.17 KiB | Przeglądane 140 razy ]
IMG_20200802_160320.jpg
IMG_20200802_160320.jpg [ 433.28 KiB | Przeglądane 140 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2020, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6980
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1415
Otrzymał podziękowań: 1630
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Szpachelki Japonki by się przydały: https://mpm-24.pl/SZPACHELKI-JAPONKI-NI ... REL-p15448. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2020, o 22:58 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 11:43
Posty: 784
Podziękował : 294
Otrzymał podziękowań: 286
Uprawnienia żeglarskie:
Mir napisał(a):
Szpachelki Japonki by się przydały: https://mpm-24.pl/SZPACHELKI-JAPONKI-NI ... REL-p15448. :D


Paczpan, od lat takich szpachelek używam, a nie wiedziałem że to "Japonki".

A wydawałoby się, że pan Jourdain... :-)
________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2020, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 21:25
Posty: 1901
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 133
Otrzymał podziękowań: 438
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Ja te plastikowe raczej, są bardziej miękkie

_________________
https://www.facebook.com/konstruktorcnc/

"jak sie nie psewrócis to sie nie naucys"

pozdrawiam wszystkich zdrowo szurniętych w temacie
Bartosz Sołtys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 480 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: silver_stas i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL