Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2024, o 10:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1007 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 cze 2024, o 20:21 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1069
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 384
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Kolejne gotowe elementy gotowe, można wklejać do skrzyni. Teraz wyprofilowanie pasków do krzywizny kadłuba i przyspawanie do miecza. Trzeba ze sobą zgrać elementy systemu . Nawet nie przypuszczałem, że jest tyle zmiennych wpływających na właściwe ustawienie geometrii miecza. Aby zgrać miecz z systemem zawieszenia, a później całość ze skrzynią i krzywizną kadłuba trzeba zrobić kilkanaście prób. Każda z nich to wniesienie miecza na jacht, połączenie z systemem zawieszenia i zamontowanie w skrzyni mieczowej. Rzecz w tym, że szkielet miecza z systemem waży ok. 35 kg i pomimo, że po ciężkim zawale odzyskałem niezłą kondycję, jest to dosłownie ciężkie zadanie. Do tego montaż i demontaż tego ciężaru w skrzyni mieczowej w bardzo niewygodnej pozycji rąbie kręgosłup. Szczęśliwie jestem już na finiszu tych prac. Najważniejsze, że jeszcze mogę " mierzyć siły na zamiary " :D .


Załączniki:
IMG_20240616_191833.jpg
IMG_20240616_191833.jpg [ 366.87 KiB | Przeglądane 1521 razy ]
IMG_20240608_194756.jpg
IMG_20240608_194756.jpg [ 378.32 KiB | Przeglądane 1521 razy ]
IMG_20240616_191806.jpg
IMG_20240616_191806.jpg [ 339 KiB | Przeglądane 1521 razy ]
IMG_20240616_191748.jpg
IMG_20240616_191748.jpg [ 295.9 KiB | Przeglądane 1521 razy ]
IMG_20240616_191717.jpg
IMG_20240616_191717.jpg [ 293.63 KiB | Przeglądane 1521 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2024, o 19:56 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1069
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 384
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Przedni zderzak i tylny element wklejone do skrzyni mieczowej i zalaminowane. Tak więc prace konstrukcyjne przy dnie zakończone. Teraz szpachlowanie , szlifowanie i malowanie. Również prace konstrukcyjne przy systemie podnoszenia miecza i przesłony szczeliny w skrzyni zakończone. Cały mechanizm złożony i sprawdzony. Jeszcze drobne poprawki i regulacje i można się brać za zalewanie miecza.


Załączniki:
IMG_20240630_154928.jpg
IMG_20240630_154928.jpg [ 245 KiB | Przeglądane 1437 razy ]
IMG_20240629_090458.jpg
IMG_20240629_090458.jpg [ 263.22 KiB | Przeglądane 1437 razy ]
IMG_20240629_090435.jpg
IMG_20240629_090435.jpg [ 232.62 KiB | Przeglądane 1437 razy ]
IMG_20240622_150201.jpg
IMG_20240622_150201.jpg [ 255.81 KiB | Przeglądane 1437 razy ]
IMG_20240621_191902.jpg
IMG_20240621_191902.jpg [ 288.07 KiB | Przeglądane 1437 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2024, o 16:27 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1069
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 384
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Przypominam się z prośbą o podanie namiarów do firmy, gdzie mogę zamówić wycięcie okien , sztorcklapy i suw klapy z poliwęglanu grafitowego dymionego. Problem w GRUBOŚCI poliwęglanu, chodzi o dostępność 6 i 10 mm.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2024, o 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8831
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1750
Otrzymał podziękowań: 2037
Uprawnienia żeglarskie: sternik
https://taniareklama.pl/pl/p/Usluga-Cie ... ztalt/1072
https://plasticexpress.pl/configurator/ ... -bezbarwny

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie
https://youtu.be/Vk-X9v3CUPw


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2024, o 05:09 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1069
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 384
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mam problem ze znalezieniem poliwęglanu litego GRAFITOWEGO DYMIONEGO O GRUBOŚCI 10 i 6 mm. Będę wdzięczny za pomoc .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2024, o 18:18 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1069
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 384
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Musiałem przeprojektować bufor przedni miecza. W przypadku zwykłego miecza obrotowego, opiera się on o bufor i można zastosować np. gumowy amortyzator. Natomiast ciężki miecz profilowy musi się opierać na sztywno, aby zachować odpowiednie położenie do krzywizny kadłuba. Guma odpada, mam odpowiednie tworzywo, zachowujące sztywność, a ulegające destrukcji przy uderzeniu. Niestety ciężki miecz zawieszony na "wąsach" ma inny kierunek sił i minimalnie ślizga się na zderzaku, a nawet kilka milimetrów zakłóca zgodność profili miecza i kadłuba. Wymyśliłem taką "szajbkę " :rotfl: . Będzie przyspawana do bufora, ale do prób przykleiłem ją tylko. Jeszcze musiałem odpowiednio dociąć przód miecza. Jest perfekcyjnie :D . Powstał "zamek" zatrzymujący na sztywno miecz w pionowym położeniu. Aha, jak zmienić kolejność wyświetlania zdjęć , bo teraz trzeba oglądać od tyłu....


Załączniki:
IMG_20240706_153016.jpg
IMG_20240706_153016.jpg [ 310.44 KiB | Przeglądane 818 razy ]
IMG_20240706_103236.jpg
IMG_20240706_103236.jpg [ 309.28 KiB | Przeglądane 818 razy ]
IMG_20240706_095027.jpg
IMG_20240706_095027.jpg [ 319.58 KiB | Przeglądane 818 razy ]
IMG_20240706_092927.jpg
IMG_20240706_092927.jpg [ 242.81 KiB | Przeglądane 818 razy ]
IMG_20240706_092803.jpg
IMG_20240706_092803.jpg [ 397.39 KiB | Przeglądane 818 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2024, o 20:28 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1069
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 384
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ja bawię się świetnie, lecz relacja staje się monotonna, więc przeprowadzka do kokpitu. Pora na zakończenie prac konstrukcyjnych przy kadłubie. Trzeba wkleić wszystkie wzdłużniki, oraz łączniki pod poszycie sklejką. Szlifowanie i czyszczenie.


Załączniki:
IMG_20240713_144502.jpg
IMG_20240713_144502.jpg [ 360.41 KiB | Przeglądane 582 razy ]
IMG_20240711_203201.jpg
IMG_20240711_203201.jpg [ 360.89 KiB | Przeglądane 582 razy ]
IMG_20240711_203137.jpg
IMG_20240711_203137.jpg [ 396.58 KiB | Przeglądane 582 razy ]
IMG_20240711_162622.jpg
IMG_20240711_162622.jpg [ 360.11 KiB | Przeglądane 582 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2024, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13757
Podziękował : 10242
Otrzymał podziękowań: 2430
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A jak dajesz sobie radę z upałami w tej stodole?

Mnie lekarze zabronili robić cokolwiek powyżej 30 stopni C.
Nawet wychodzić z domu.

MJS 75+

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2024, o 06:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16926
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4171
Otrzymał podziękowań: 3999
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Mnie zabronili, niezależnie od temperatur, ale olewam ich: BETH "YuanFen" jest właśnie na bagażniku dachowym i za godzinę wyjeżdżamy do Rzucewa...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2024, o 10:43 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1069
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 384
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zawsze lubiłem upały, ale niestety po zawale, to przy wysiłku leje się z człowieka. W sobotę mijam gorące godziny , w tygodniu, to po pracy czasami coś podłubię wieczorem. W sumie niewiele robię, no i przeszedłem do lżejszych prac w kokpicie. Najbardziej dały mi w kość prace przy systemie miecza. Waży on ok. 35 kg, trzeba było go kilkanaście razy wnieść do góry na jacht, a później przez zejściówkę powoli umieścić w skrzyni mieczowej i po pomiarach z powrotem do warsztatu. Szczęśliwie dzięki bieganiu i marszom kilka razy w tygodniu i regularny basen, odzyskałem niezłą kondycję . Jest to duży ciężar i strasznie niewygodna pozycja do manewrów, więc w pewnym momencie wysiadł mi jeszcze kręgosłup. Szczęśliwie ten dosłownie najcięższy etap mam za sobą , to mogę ponarzekać :rotfl: . Jeszcze mnie czeka zalewanie i obróbka profilowego miecza, ale do tego przełożę sobie do warsztatu wciągarkę, bo to już nie są żarty, to setki kg.



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2024, o 16:12 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1069
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 384
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mam pytanko odnośnie koszy i relingów. Optycznie pasuje mi 50 cm, nie wyższe. Jest to chyba nawet zgodne z przepisami, które co prawda dotyczą morskich jachtów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2024, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2790
Podziękował : 414
Otrzymał podziękowań: 699
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Według "Praktyki bałtyckiej na małym jachcie" Jerzego Kulińskiego jest tak, cytuję:
Stójki sztormrelingów. Podobnie jak kosze powinny posiadać wysokość 600 mm, być wykonane z rur stalowych o średnicy nie mniejszej niż 25 mm i grubości ścianki 2,5 mmm. Ulga zatokowa 0bniża ich wysokość do 450 mm.
Ja na swoim 5,5 m PIP-ie mam wysokie chyba koło 50 cm ale teraz dokładnie nie pamiętam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2024, o 19:45 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1069
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 384
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jest też wg. długości jachtu (podaję z głowy) powyżej 8m 600mm, a poniżej 450-500 mm. Oczywiście morskie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2024, o 19:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8887
Podziękował : 4013
Otrzymał podziękowań: 1926
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wg. OSR granica jest 8,5 m dlugosci dla jachtow startujacych w morskich regatach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2024, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8831
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1750
Otrzymał podziękowań: 2037
Uprawnienia żeglarskie: sternik
silver_stas napisał(a):
Zawsze lubiłem upały

Ostatnio reklamują przenośne klimaty: https://sightoasis.com/products/1606537 ... R5EALw_wcB

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie
https://youtu.be/Vk-X9v3CUPw


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2024, o 20:10 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1069
Podziękował : 227
Otrzymał podziękowań: 384
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
To jeszcze pytanie, ile u Was wynosi odległość między osią steru, a osią silnika zaburtowego ? Jakieś minimum ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2024, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2790
Podziękował : 414
Otrzymał podziękowań: 699
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dzisiaj zmierzyłem. U mnie na PIP-ie jest 31 cm sądząc po śladach od mocowania silnika na desce na której go wieszam (nie mam opuszczanego pantografu). Zmierzyłem tez stójki sztormrelingu u mnie mają 55 cm.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1007 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL