Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 02:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2006, o 19:32
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam, od roku jestem szczęśliwą posiadaczką Sasanki Supernowa :lol: i mam jeden problemik a mianowicie powierzchnia dolna w forpiku jest dość nierówna i niewypoziomowana, do tego stopnia że ciągle tam stoi woda i oczywiście moja lina kotwiczna ciągle się tam moczy. Po prostu jak by dolna powierzchnia forpiku była poniżej otworu spustowego i woda tylko wylatuje jak się na dziobie skacze :), postanowiłam to zmienić przed majówką, stąd moje pytanie jaki środek zastosować do wyrównania, nie znam się na tym ;(, najlepsza by była może jakaś masa , ale czy coś takiego istnieje, Bardzo proszę o pomoc w tym temacie i informację :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
scotimw napisał(a):
nie znam się na tym

Proponuje by zajął się tym problemem dobry znajomy. ;)
Można by było wlaminować kilka warstw maty rowingowej i ostatecznie wymalować topkotem.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2006, o 19:32
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
...łódź moja to i obowiązki moje :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 20:17 

Dołączył(a): 19 maja 2009, o 20:05
Posty: 22
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
witaj
nie skacz po dziobie bo pęknie żelkot w miejscu ugięcia ;) a teraz do brzegu. Ja mam blisko firmę, która robi z laminatu różne rzeczy więc mam dostęp do niedrogiej żywicy. Więc zrobił bym to tak:
1. Zeszlifuj stary topkot na całym dnie forpiku szlierką z tarczą o grubości papieru 60 do 80, tylko delikatnie żebyś nie zdjeła lamintu, topkot jest biały a laminat ciemny (sorki ale piszesz że tego nigdy nie robiłąś).
2. Odkurz forpik i przemyj acetonem.
3. Potnij matę na drobne kawałki ciach, ciach, ciach! i zmieszaj z żywicą musi wyjść gęsta masa, nie zapomnij o utwardzaczu 3 do 5% do żywicy przed dodaniem ciętej maty, dużo nie rozrabiaj ponieważ szybko wiąże i nie zdążysz wszystkiego wyrobić.
4. Szpachelką nałóż w miejscach gdzie twoim zdaniem jest dołek, jak po wyschnięciu będą duże nierówności można delikatnie zeszlifować.
5. Odkurz forpik i przemyj acetonem.
6. Dla lepszego zabezpieczenia połóż matę na całym dnie forpiku, żywica z utwardzaczem w proporcji j/w na dno potem mata najlepiej w jednym kawałku i na to żywica.
7. Jak wyschnie na to topkot.
I jest sucho!
ps. zachowaj spadek do otworu.
pozdrawiam

_________________
zibi



Za ten post autor zibi otrzymał podziękowanie od: scotimw
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2006, o 19:32
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
:lol: bardzo Dziękuję za dokładny opis :-o o taki mi chodziło :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17666
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4281
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Nie zapomnij o rękawiczkach gumowych i ubraniu ochronnym - żywica kiepsko się zmywa (jak zwiąże, to odkuwać trzeba) potrafi uczulać, a utwardzacz jest żrący - uwaga na oczy, śluzówki i skórę!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 20:37 

Dołączył(a): 19 maja 2009, o 20:05
Posty: 22
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Topkot to mieszanina żelkotu z dodatkiem utwardzacza 3 do 5% i parafiny w 5%-tach.
Tak nawiasem pisząc, jak byś sama chciała zrobić.
pozdrawiam

_________________
zibi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 22:34 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
A może użyć żywicy do odlewów, prze balastować łódkę na rufę, lub, gdy jest na lądzie podnieść nieco dziób i nalać żywicy, aż wypłynie odpływem. Na pewno dobrze wcześniej zedrzeć żelkot i potem pewnie dodatkowo przelaminować, co by woda pod spód nie podeszła. Pomysł nie koniecznie z tych mądrych, ale może by sie sprawdził??
Osobiście to wstawił bym klina z odpowiedniej pianki i zalaminował.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 03:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
scotimw napisał(a):
Po prostu jak by dolna powierzchnia forpiku była poniżej otworu spustowego

Może by łatwiej od laminowania było przebudować/ wyciąć/ nawiercić (w zależności od wykończenia ) otwór spustowy nieco niżej wyrównując z dolną krawędzią na płaszczyźnie forpiku lub ewentualnie zabudować dodatkowy odpływ wiercąc otwór przy powierzchni forpiku (od środka do zewnątrz kadłuba ).

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 07:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
IMHO łatwiejsze i praktyczniejsze jest znalezienie najniżej położonej cześci forpiku i zamontowanie tam przejścia burtowego z króccem na wąż . Zakładając , że oryginalny system odprowadzania wody składa się z dwóch przejść burtowych ( w forpiku i burcie poniżej) polączonych szlauchem (tak jest np. na Orionie) wpiąć się tam wężem gumiastym poprzez odpowiedni trójnik.
Można tez przenieść istniejące przejscie burtowe, a oryginalny otwór spustowy zatkać/zalaminować wedle inwencji wykonawcy....
I po kłopocie :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2011, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2006, o 19:32
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Przyjaciel powiększył otwór spustowy i do środka mu się zaczęło lać bo producent wszystko praktyczne zrobił bez ... zapasów


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL