Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 21:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lip 2011, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mam zamiar przykleić drewniany (dąb ze względu na cenę) pokład do laminatu PS. Usłyszałem gdzieś, że listwy tak przyklejone będą się z czasem skręcać i poodłążą od laminatu. Wiecie coś na ten temat, czy to tylko plotki?

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2011, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Reling napisał(a):
Mam zamiar przykleić drewniany (dąb ze względu na cenę) pokład do laminatu PS. Usłyszałem gdzieś, że listwy tak przyklejone będą się z czasem skręcać i poodłążą od laminatu. Wiecie coś na ten temat, czy to tylko plotki?

Dziwne pytanie ze stony stoczni "potrafiacej duzo".
Moim zdaniem to plotki. Trudno to chyba bedzie sprawdzic, bo pokrywanie pokladu debina jest raczej nieczeste ( cena! look ....)
Catz Bezsilny

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2011, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Catz napisał(a):
Dziwne pytanie ze stony stoczni "potrafiacej duzo".

Myślę, że sporo, ale jednak nie wszystko i jednak nie ze stoczni :-). Jeszcze :-)

I jeszcze jedno. Skąd ta bezsilność?

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2011, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Reling napisał(a):
Catz napisał(a):
Dziwne pytanie ze stony stoczni "potrafiacej duzo".

Myślę, że sporo, ale jednak nie wszystko i jednak nie ze stoczni :-). Jeszcze :-)

I jeszcze jedno. Skąd ta bezsilność?

Z braku wiedzy o debinie na pokladzie. Bodaj pierwsze slysze, ale wszystkiego uslyszec sie nie da, mimo czujnosci drzewiennej.
I z watpliwosci, czy tek jest duzo drozszy od debiny, zwazywszy jego niezrownane zalety i parametry estetyczne, mechaniczne i techniczne.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Reling
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2011, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Reling napisał(a):
Usłyszałem gdzieś, że listwy tak przyklejone będą się z czasem skręcać i poodłążą od laminatu.

Może bezpośrednio na pokład nie wklejaj listw dębowych, tylko na przycięte arkusze sklejki wodoodpornej przykręconej bądź wklejonej do laminatu .

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2011, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wojciech1968 napisał(a):
Reling napisał(a):
Usłyszałem gdzieś, że listwy tak przyklejone będą się z czasem skręcać i poodłążą od laminatu.

Może bezpośrednio na pokład nie wklejaj listw dębowych, tylko na przycięte arkusze sklejki wodoodpornej przykręconej bądź wklejonej do laminatu .

a pozniej wykladzina lilaroz....
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2011, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Reling napisał(a):
będą się z czasem skręcać

Stolarz starej daty, który mi w chałupie robił schody, kiedy dowiedział się, że chcę je mieć z dębiny (chodziło o stopnie), to odradził właśnie z tego powodu. Zaproponował sklejkę dębową. Więc coś leży na rzeczy...
Uwierzyłem i się zgodziłem :roll:

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2011, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Nabil cie w butelke.... Stolarze, zwlaszcza starej daty, tez musza zarabiac.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 02:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Catz napisał(a):

a pozniej wykladzina lilaroz....


Znaczy się dębowe nie występują ?
Czy nie polecasz... i dlaczego ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 03:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wojciech1968 napisał(a):
Czy nie polecasz... i dlaczego ?

Bo jestem fachura od frakow dla pingwinow. ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 06:14 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Co Wy pleciecie?! :roll:
Przecież drzewiej jeno statki drewniane budowano / tylko marynarze z żelaza byli /
a jeśli statek był drzewianny to i siłą rzeczy pokład musiał być również?! - no nie?!
Z moich informacji w temacie "drewno" wynika, że dębina do "najspokojniejszego" drewna należy. Znaczy, - najmniej się "kręci" pod wpływem wilgoci.
Jednak każdy rodzaj drewna, pod wpływem wody "pracuje".
Jedynie sklejka / ale wodoodporna / najmniej zmienia swoje parametry.
Reasumując;
Prawdopodobnie, po przyklejeniu i odpowiednim zaimpregnowaniu dębiny, będzie grzecznie na pokładzie leżała. Jeżeli następnie będzie odpowiednio konserwowana, nic specjalnego dziać się nie powinno.
Oczywiście, - osobiście dopiero będę to testował. Na swoim kutrze sporo dębiny kładę. Opierając się na instrukcji Sychuta w kwestii konserwacji drewna za pomocą oleju lnianego.
Wyniki estetyczne są niepowtarzalne. Wyniki trwałościowe, - się okażą.
Z jakichś przyczyn, mam zaufanie do tradycyjnych wikińskich sposobów konserwacji drewna. :evil:
Pożywiom, uwidim. :lol:
Jędrek P.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 07:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Podsumowując dotychczasowe wypowiedzi:
starypraktyk i Wojciech1968 - za;
elektryczny - przeciw;
Catz - wstrzymał się od głosu.
Czy jeszcze ktoś dorzuci swoje? :-).

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 07:25 

Dołączył(a): 9 lip 2011, o 08:26
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: brak
moze ja dorzuce swoje trzy grosze,
drewno debowe jest bardzo wredne i pracuje po scieciu 60 lat jak mawial moj tata.
debina jest bardzo ciezka w zaleznosci od tego jakie grube elementy bedziesz mial, jak bedzie drewno wysezonowane, oraz oraz jakiej jakosci bedzie to debina, to bedzie pracowala bardziej lub mniej na skrecanie.
zeby uniknac wypaczania drewna nalezy
1 wysezonowac 3 lata
2 wyeliminowac seki i poskrecane sloje z drewna
3 przed zamontowaniem zaimpregmowac drewno

pozdrawiam



Za ten post autor mark otrzymał podziękowanie od: Reling
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Reling napisał(a):
Catz - wstrzymał się od głosu.

Nie calkiem - staralem sie nadac swojej odpowiedzi ton lekko negatywny. ;)
Szkoda, ze nie napisales o wymiarach listw ( im mniejsze, tym mniejsze ryzyko ) i wielkosci lodki.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 16:10 

Dołączył(a): 12 sty 2011, o 20:48
Posty: 119
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A iroko nie będzie tańsze. Ja bym nie ryzykowała z dębiną. Na pewno ma rację Wojciech , żeby pasy przykleić do sklejki i takie blaty dopiero do pokładu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17663
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
fabiola46 napisał(a):
A iroko nie będzie tańsze.

Nie wiem, jak wychodzi cenowo, w stosunku do dębiny, ale niektórzy robią z iroko pokłady. Na sklejkowy pokład, klepki z iroko układał pięknie Wojtek nok z sąsiedniego forum i nawet dostał za to złoty hebel:

http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t=6771

warto prześledzić ten wątek...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Reling
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
fabiola46 napisał(a):
Na pewno ma rację Wojciech , żeby pasy przykleić do sklejki i takie blaty dopiero do pokładu.

Zastanawiam sie po co? Zeby poklad byl jeszcze ciezszy?
Zazdroszcze ludziom potrafiacym wypowiadac sie rownie stanowczo w sprawach naszkicowanych tak pobieznie i nieprecyzyjnie.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Catz napisał(a):
Szkoda, ze nie napisales o wymiarach listw ( im mniejsze, tym mniejsze ryzyko ) i wielkosci lodki.

Już podaję. Długość łódki ok 8,5 m, szerokość 2,5. Listwy szerokie, 8 -10 cm grubość ok 1 cm Pokład kładziony "na rybkę" z odstępami między listwami ok 5 mm. Klejony i uszczelniany sikaflexem.
fabiola46 napisał(a):
Na pewno ma rację Wojciech , żeby pasy przykleić do sklejki i takie blaty dopiero do pokładu.

Dlaczego w ten sposób? Czemu ma służyć ta sklejka?

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
elektryczny napisał(a):
Stolarz starej daty, który mi w chałupie robił schody, kiedy dowiedział się, że chcę je mieć z dębiny (chodziło o stopnie), to odradził właśnie z tego powodu

Drewno w warunkach zmian wilgotności zmienia swoje wymiary. Kurczy się i rozszerza, czyli paczy się. W wyniku paczenia, powstają duże naprężenia, powodujące pęknięcia. Kiedyś "rozsadzano" skały wbijajac kliny dreniane w szczeliny i lejąc wodę. Nie da sie określić, jak będą te zmiany zachodziły. Drewno suszone w suszarniach podlega temu procesowi tymbardziej. Drewno suszone na świeżym powietrzu, zmienia wymiary mniej. Przyjmuje się dla gatunków twardych, tzn dębu, że uspokaja się po 5 latach leżenia na dworze. Dla np skrzypiec, gdzie jakakolwiek zmiana wymiaru, nie wchodzi w rachubę, minimum 20 lat. Możesz te listwy bezpiecznie robić pod warunkiem klimatyzacji dębu minimu 5 lat.
Jestem technologiem drewna.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: Reling
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Reling napisał(a):
Już podaję. Długość łódki ok 8,5 m, szerokość 2,5. Listwy szerokie, 8 -10 cm grubość ok 1 cm Pokład kładziony "na rybkę" z odstępami między listwami ok 5 mm. Klejony i uszczelniany sikaflexem.

Klejone sikafleksem? Epoksyd ustabilizuje drewno chyba skuteczniej. Jeszcze skuteczniej bedzie kleic listwy na styk, mozliwie ciasno. Jesli zalezy ci na czarnych wypelniaczu pomiedzy, wystarczy zheblowac gorne krawedzie - na styku listw pojawi sie piekny rowek do wypelnienia.
Przy tej szerokosci, listwy beda proste.... Czy wiec warto?
Reling napisał(a):
Dlaczego w ten sposób? Czemu ma służyć ta sklejka?

Zgaduje, ze chodzi o nieprecyzyjnosc tekstu wstepnego: nie dla wszystkich wynika z niego jednoznacznie, ze "laminatowy poklad" juz jest.
Jesli jest? ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Catz napisał(a):
Epoksyd ustabilizuje drewno chyba skuteczniej. Jeszcze skuteczniej bedzie kleic listwy na styk, mozliwie ciasno. Jesli zalezy ci na czarnych wypelniaczu pomiedzy, wystarczy zheblowac gorne krawedzie - na styku listw pojawi sie piekny rowek do wypelnienia.
Przy tej szerokosci, listwy beda proste.... Czy wiec warto?

Masz rację. Tak pewnie będzie. Dzięki :-)

Catz napisał(a):
Zgaduje, ze chodzi o nieprecyzyjnosc tekstu wstepnego: nie dla wszystkich wynika z niego jednoznacznie, ze "laminatowy poklad" juz jest.
Jesli jest? ;)

Jeszcze nie ma, ale będzie :-).
Cape napisał(a):
Możesz te listwy bezpiecznie robić pod warunkiem klimatyzacji dębu minimu 5 lat.

A może znasz jakąś firmę która wykonałaby takie listwy z odpowiednio sezonowanej dębiny?

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Reling napisał(a):
Dlaczego w ten sposób? Czemu ma służyć ta sklejka?

Takie rozwiązanie zastosowano podczas budowy pokładu dębowego na jachcie stalowym, gdzie najpierw zabudowano/ wkręcono arkusze sklejki wodoodpornej następnie wg dokumentacji miało nastąpić wklejanie listw dębowych na klejach epoksydowych.
Efektu końcowego nie widziałem. Dlatego napisałem...
Wojciech1968 napisał(a):
Może bezpośrednio na pokład nie wklejaj listw dębowych, tylko na przycięte arkusze sklejki wodoodpornej przykręconej bądź wklejonej do laminatu .

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Reling napisał(a):
A może znasz jakąś firmę która wykonałaby takie listwy z odpowiednio sezonowanej dębiny?

Nie znam. Napisałem ogólne zasady zachowania się drewna np dla bardzo dobrej stolarki budowlanej. Listwy na jachcie będą podlegały bardzo szybkim zmianom wilgotności i temperatury. Więc nie należy lekceważyć doświadczeń szkutników, a ja nie jestem szkutnikiem.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Skoro jeszcze ich nie masz, to zamow duzo wezesze! Mniej to sie rusza i mozna wyginac w plaszczyznie poziomej.
Kiedys cos takiego zrobilem:
https://picasaweb.google.com/willywitte ... 3299969842
... i wiecej nie bede - potworna robota!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Catz napisał(a):
... i wiecej nie bede - potworna robota!

Tomek bo to można prościej zrobić :-P Pisałem chyba już o tym ale przypomnę.
Kupujesz sklejkę obłogowaną teakiem, wycinasz panele pasujące do kształtu pokładu, frezujesz rowki (trzeba trochę pokombinować a i dosyć pracochłonne to jest), przyklejasz do łódki, wypełniasz czernidłem, szlifujesz, nasączasz czymś tłustym i gotowe.
Efekt widać na zdjęciu (pokład przed ostatnim szlifowaniem)

Reling napisał(a):
Czemu ma służyć ta sklejka?

Z dwóch powodów się ją stosuje
- jak chcemy zastosować cieńsze listwy
- jak robimy pokład "zaocznie", np klient zamawia do samodzielnego montażu. Łatwiej to wysłać a i klient nie musi kombinować co i gdzie przykleić

Catz napisał(a):
wystarczy zheblowac gorne krawedzie - na styku listw pojawi sie piekny rowek do wypelnienia.

Moim zdaniem nie jest to dobry pomysł.
Jest duże ryzyko, że z takiego rowka uszczelniacz zostanie wypchnięty przez pracujące drewno. Właśnie z tego powodu stosuje się inny kształt rowka oraz dylatacje.


Załączniki:
tango.jpg
tango.jpg [ 77.09 KiB | Przeglądane 3638 razy ]

_________________
Zbyszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
boSmann napisał(a):
Tomek bo to można prościej zrobić :-P Pisałem chyba już o tym ale przypomnę. Kupujesz sklejkę obłogowaną teakiem,( ... )

To niesportowo.... :D ;)
boSmann napisał(a):
Catz napisał(a):
wystarczy zheblowac gorne krawedzie - na styku listw pojawi sie piekny rowek do wypelnienia.

Moim zdaniem nie jest to dobry pomysł.
Jest duże ryzyko, że z takiego rowka uszczelniacz zostanie wypchnięty przez pracujące drewno. Właśnie z tego powodu stosuje się inny kształt rowka oraz dylatacje.

Nie upieram sie, ale skoro listwy sa na styk, to nie widze co moze wypychac uszczelniacz?
Co innego jesli polozone sa z odstepami, jak to chcial zrobic Reling.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Reling napisał(a):
A może znasz jakąś firmę która wykonałaby takie listwy z odpowiednio sezonowanej dębiny?

Znajomy kiedyś brał tu http://www.woodrew.pl/tarcica_egzotyczna.html .

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2011, o 06:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jakby co , to mój kumpel Maciek w Bydgoszczy "Rżnie z dowozem" :lol:

http://demotywatory.pl/134601/Rzniecie-z-dowozem

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2011, o 08:31 

Dołączył(a): 14 lip 2011, o 08:01
Posty: 33
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
witam. nie jestem szkutnikiem, jestem stolarzem z 30-letnim stażem, o drewnie troche wiem. 25 lat temu zrobiłem z dębiny drzwi klepkowe do swojego domu ,klejone klejem kazeinowym. klepka była klejona do klepki, w tzw. jodełke. po tylu latach nie widac żadnych odchyleń czy innych znacznych uszkodzeń. drzwi robiłem solidnie dla siebie. myśle że spokojnie można zrobic pokład z klepki dębowej, oczywiście klejąc klepki do siebie. myśle że wskazane jest klejenie na sklejke, pózniej dobra impregnacja.
warunki atmosferyczne dla drzwi i pokładu przybliżone. pozdrawiam.http://zeglarzturysta.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tomasz piasecki i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL