Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 6 lip 2025, o 12:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 270 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 gru 2011, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17649
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
Ogólnie staram się zachować tyle troski o estetykę ile nie przeszkadza mi w czerpaniu przyjemności z budowania.

Też mniej więcej tak do tego podchodziłem. Teraz jednak trochę żałuję, że nie wszędzie się odpowiednio postarałem, byłem zbyt niecierpliwy, mało staranny. Ogólnie efekt jest niezły, ale nie wiele większym wysiłkiem, mógłby być o wiele lepszy. Ale to już następnym razem... :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2012, o 10:15 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
W kwestii przyszłego malowania kadłuba.
Myślałem o burtach i prawdopodobnie dnie z zewnątrz na smolisty czarny obramowanie burt oraz całe wnętrze na biało.
Zakładam że na czarnym nie będzie widać brudu a po przewróceniu łódki do góry kołami słoneczko będzie ją szybko suszyć na wiór, a białe wnętrze pozostanie trochę chłodniejsze nawet na mocnym słońcu.

Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2012, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17649
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Na australijskim forum zdjęcia z budowy GIS'a Erraka spotkały się z uwagami innych budowniczych GIS'ów. Chodzi o to, że ponoć w instrukcji montażu jest opisana nieco inna kolejność - najpierw montuje się dno, a potem montuje wewnętrzną konstrukcję. Można to było też zobaczyć na zdjęciach z budów innych GIS'ów.

Jakie później mogą się wiązać z tym niedogodności? Projektant GIS'a napisał:
Cytuj:
The only problem is that the boat won't have the correct shape for the bottom.

Not such a problem so far because those seat supports are light and hopefully easy to bend.

But if the seat tops go on before the bottom there will be real problems getting the bottom to fit properly.

Can you pass that on (gently) Robert?

Michael


Spróbuję przełożyć na polski:
Cytuj:
Jedynym problemem może być, że łódka będzie miała niedokładny kształt dna.

Nie tak wielki to problem, ponieważ te wsporniki ławeczek są lekkie i mają szansę się (ugiąć) poddać.

Ale jeśli siedziska przyjdą wcześniej, niż samo dno, to mogą być prawdziwe problemy z dopasowaniem dna.

Mógłbyś przekazać to (delikatnie) Robert?

Michael


Starałem się delikatnie. :D

Czytając Twoje wpisy zrozumiałem, że kolejność wynikła z braku sklejki na dno, ale zwracam uwagę na to, z czym się to może wiązać podczas dalszego montażu kadłuba.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2012, o 11:05 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Udało ci się delikatnie :)
Jestem tego całkowicie świadomy w planach jest do dokładnie opisane, bez stresu podchodzę do kolejności ponieważ:
-Z tego co widzę większy wpływ na prawidłowy kształt mojego kadłuba mają niedokładności w wycinaniu kształtów.
-W planach są małe kolumienki łączące siedziska z dnem żeby je zrobić nie ma innej możliwości niż wklejenie siedziska na samym końcu.
-Budując według poradnika na początku wycina się kształty dna z małym zapasem a potem stara się żeby pasował on do reszty, więc rzeczywiście mogły by wystąpić problemy. U mnie łódka ma już swój kształt który przeniosę bezpośrednio na sklejkę przed wycięciem. więc nie będzie żadnych problemów z pasowaniem.

Mój GIS będzie na na pewno odbiegał kształtem od pozostałych ale będą to minimalne odstępstwa. Nie sądzę żeby w efekcie stanowiło to jakąś większą różnicę w zachowaniu się łódki na wodzie. Jeśli taki pdracer pływa to to co mi wyjdzie będzie pływać również.

A poza tym obojętnie jak wyjdzie i tak kiedyś sobie jeszcze coś wybuduje. :)

A co sądzicie o kolorach które sobie wymyśliłem?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2012, o 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17649
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
-Z tego co widzę większy wpływ na prawidłowy kształt mojego kadłuba mają niedokładności w wycinaniu kształtów.
-W planach są małe kolumienki łączące siedziska z dnem żeby je zrobić nie ma innej możliwości niż wklejenie siedziska na samym końcu.
-Budując według poradnika na początku wycina się kształty dna z małym zapasem a potem stara się żeby pasował on do reszty, więc rzeczywiście mogły by wystąpić problemy. U mnie łódka ma już swój kształt który przeniosę bezpośrednio na sklejkę przed wycięciem. więc nie będzie żadnych problemów z pasowaniem.

Mój GIS będzie na na pewno odbiegał kształtem od pozostałych ale będą to minimalne odstępstwa. Nie sądzę żeby w efekcie stanowiło to jakąś większą różnicę w zachowaniu się łódki na wodzie. Jeśli taki pdracer pływa to to co mi wyjdzie będzie pływać również.

Proponuję więc jeszcze - podczas montażu dna, dokładnie wyznaczyć oś symetrii kadłuba np. napiętą mocną nicią i bieżąco kontrolować. To powinno pomóc w zachowaniu symetrii kadłuba.

Oczywiście, że pewne odstępstwa od symetrii i zaprojektowanych wymiarów i kształtów nie mają praktycznego znaczenia, jeśli mamy do czynienia z łodzią nieprzeznaczoną do regat w klasie monotypowej.

Niemniej jednak, IMHO warto zachować umiar. Pływają też miski, koszyki, wrzucone do stawu puszki i butelki... Podobno g... też pływa. Decydując się na budowę pięknej, filigranowej (jeśli chodzi o konstrukcję) i szybkiej jednostki, warto podążać za jej duchem, bo to nie jest wiślana łódź robocza (bat, pychówka itp.) budowana z desek, w której odstępstwa od planowanego kształtu (bo nie od rysunków chyba, skoro ich, po prostu, nie było) determinował często materiał, z którego ją budowano. Cechą wspólną wiślanych batów i pychówek była niepowtarzalność ich kształtów, były budowane przez różnych szkutników, z różnych materiałów, według wspólnej tradycji, ale GIS nie należy do tamtej kategorii. :)

Co do koloru - wolę się nie wypowiadać. Napiszę tylko, że wolę dla tej łódki klasyczny styl, ale podoba mi się też bardzo teksański GIS o nazwie "Gir".

***********

Żeby nie być bardzie upierdliwym, niż już jestem, przesyłam tylko jeszcze 13 punktów z lekcji, które przyswoił sobie AlexN z Australii, podczas budowy swojej PDR/OZ Racer - przydadzą się każdemu, kto przymierza się do samodzielnej budowy łódki:
Cytuj:
So: what in fact have I actually learnt from building the 'Duck, if anything?

Well...

1. Work in a clear, clean, uncluttered, tidy environment;

2. The logical corollary: don't work in an unclear, cluttered, untidy environment!;

3. Chose a project that is going to fit comfortably in the available space, or adapt the space to fit if possible (see 1. above) - but don't shoehorn it if it won't ever fit;

4. Don't rush a work period: i.e., plan so that the allotted task can be accomplished comfortably in a relaxed and concentrated manner;

5. Lay out tools and materials for a particular task and put away when finished (see 1. above);

6. Keep DUST under control (see 1. above);

7. Sharpen chisels and plane blades regularly and carefully;

8. Ban silicone-based sealants and adhesives from the workshop(!);

9. Store my high-quality paint brushes in a DUST-free container;

10. Save up for the materials that I need and don't leap at a bargain (e.g., cheap but heavy plywood);

11. Patience;

12. Not getting bogged down in and caught by the detail;

13. Work in a clear, clean, uncluttered, tidy environment {:).


Próbuję spolszczyć:
Cytuj:
Więc: czego w rzeczywistości, tak naprawdę, dowiedziałem się z budowy "Duck", jeśli czegokolwiek?

Cóż ...

1. Pracuj w sposób jasny, przejrzysty i intuicyjny w czystym środowisku;

2. Postępuj logicznie: nie działaj w sposób niejasny, w bałaganie, w środowiska zaniedbanym;!

3. Wybierz projekt, który dasz radę zmieścić się w dostępnej przestrzeni, lub dostosuj przestrzeń aby się dopasować, jeśli to możliwe (patrz 1 powyżej.) - Ale nie wciskaj na siłę, jeśli nie chce się zmieścić;

4. Nie spiesz się w pracy, tj. planuj, aby przydzielone zadanie można było wykonać wygodnie w sposób spokojny i skoncentrowany;

5. Układaj narzędzia i materiały do konkretnego zadania i odstawiaj po zakończeniu (patrz 1 powyżej.)

6. Trzymaj kurz pod kontrolą (patrz 1 powyżej.)

7. Ostrz dłuta i ostrze struga regularnie i dokładnie;

8. Wyprowadź z warsztatu uszczelniacze i kleje na bazie silikonu (!);

9. Przechowuj wysokiej jakości pędzle w pojemniku bezpyłowym;

10. Zamawiaj materiały, których potrzebujesz, a nie skacz na bazar (np. po tanie, ale ciężkie sklejki);

11. cierpliwość;

12. Nie ugrzęźnij i nie daj się złapać przez szczegóły;

13. Pracuj w sposób jasny, przejrzysty i intuicyjny w czystym środowisku {:).


:D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2012, o 20:16 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam
Deski które kupiłem pod koniec października oddałem dzisiaj stolarzowi w przyszłym tygodniu będę miał pocięte 4 listwy. Do skończenia kadłuba potrzebuje tylko 2 arkusze sklejki i jeszcze dwie listwy (sanki pod dnem).

Od ostatniego razu wypełniłem szczeliny żywicą
Obrazek

Wyrzeźbiłem i przykleiłem ramiona do 4 i 2 wręgi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zrobiłem też gniazdo masztu.
Dolne zrobiłem z 2 cm starej sklejki zamiast 4 cm deski której akurat nie miałem :)
Kwadrat w dolnym trzymaku zgadza się z wymiarami w planach, w górnym jest mniejszy (poszerzę go pilnikiem na miarę masztu).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2012, o 10:24 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam
Przeglądając forum znalazłem ciekawe rozwiązanie wytwarzania oporów bocznych
Obrazek
Obrazek

Rzuty boczne mojej łódki i pokazanej wyżej są w miarę zbliżone, z tym że moja jest trochę mniej uwypulkona w dół a burty są bardziej skośne.
Obrazek
Obrazek
Kąty burt na wręgach
Obrazek

Zastanawiam się nad wykonaniem czegoś takiego, praktycznie nie spowodowało by to dodatkowych kosztów, a w razie potrzeby usunięcia pięć minut ze strugiem elektrycznym i nie było by po nich śladu. Wycinając sklejkę na dno po prostu dodał bym parę centymetrów po bokach a po przyklejeniu wypełnił resztkami drewna.

Od razu mówię że nie chcę tym osiągnąć możliwości całkowitej zrezygnowania z miecza, ale na przykład cieszył bym się gdyby po takiej modyfikacji można by skutecznie pływać z mieczem wysuniętym do połowy.
Zastanawiam się też czy większa siła nośna nie ułatwiła by żeglugi w ślizgu :)

Czy w Polsce pływają jakież żaglówki wyposażone w takie patenty ?
I w jakim stopniu się one sprawdzają ?
Pozdrawiam



Za ten post autor Errak otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2012, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17649
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
Czy w Polsce pływają jakież żaglówki wyposażone w takie patenty ?
I w jakim stopniu się one sprawdzają ?

W zasadzie nie pływają.
Takie listwy na załamaniu dna i burt rzeczywiście wytwarzają opór boczny, ale ich efektywność nie jest zbyt duża i jednak podnoszony miecz okazuje się o wiele bardziej sprawny. W literaturze (i praktyce) znane są np. pod nazwą "Anti Vortex Panels" boczne, poziome skrzydełka, które mają większą efektywność od listew*, ale zdaje się, że zostały użyte z dużym powodzeniem tylko raz - na katamaranie Pelikan. W Polsce zastosował takie rozwiązanie Wojciech Nadolny na mikrojachciku kabinowym Nawo-Donald. Znamienne jest to, że już nie wykorzystał tego patentu na innych swoich łódkach, które już mają zwykłe miecze, albo płetwy balastowe, a Nawo-Donald nie jest już przez niego produkowany. Kombinować można, ale nie zawsze warto. :)

___
*) Dla wytworzenia oporu bocznego potrzebna jest odpowiednia powierzchnia zanurzonego płata (płetwy), ale również istotny jest kształt tej powierzchni - w praktyce, smukłe, głęboko zanurzone i właściwie oprofilowane płetwy takie, jakie ma np. oryginalny GIS są najbardziej efektywne, czyli dają największą siłę nośną przy kątach natarcia w jakich porusza się płetwa, czyli skutecznie przeciwdziałają dryfowi.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2012, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17649
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Nie został wybudowany jeszcze żaden egzemplarz jachtu Phil projektu Krzysztofa Mnicha (@myszek), który również zamiast miecza ma takie boczne płetwy w stylu "Anti Vortex Panels" - nie wiemy więc, jak to będzie działało na tej jednostce w praktyce.

Obrazek

http://www.port21.pl/2004/03/brzydkie-kaczatka-phil-i-jim-czesc-1/

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2012, o 14:04 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Hej dzięki za informacje w sumie to dopiero teraz doczytałem oba posty.

Mam już pocięte wszystkie brakujące listwy do usztywniania burt i dna.
Poza tym dokupiłem sklejkę więc od wczoraj ruszyłem z kopyta.

W kolejności prace:
-Przymierzyłem na 2 arkuszach kształt dna.
-Połączyłem arkusze tak jak w planach.
-Odrysowałem cały kształt dna
-Dodałem 3cm naddatku (Więcej niż w planach na wszelki wypadek).
-Po bokach oprócz naddatku zostawiłem również ok 6cm na ewentualne chine runersy. (najwyżej je zdemontuje)
-Całość wyciąłem.
-Dziś przewruce łódkę do góry kołami i wstępnie przymocuję dno na wkręty.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2012, o 23:55 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Poza tym co wymieniłem powyżej przykleiłem 2 listwy usztywniające burtę od góry (zostały jeszcze dwie) i pomalowałem szpary między dystansami.
Obrazek

Łączenie arkuszy:
Obrazek
Obrazek
Odrysowywanie kształtu dna:
https://lh6.googleusercontent.com/-I1fw ... 05_006.jpg
Obrazek
Wycięty kształt:
Obrazek
Łódka do góry kołami pierwsze dopasowanie:
Obrazek
Obrazek
Nawet ładnie leży:
Obrazek
Mocowanie śrubami (muszę sobie kupić wkrętarkę):
Obrazek
Wstępne ścinanie niepotrzebnego już naddatku:
Obrazek

Gotowe:
Obrazek
Obrazek
Coraz trudniej się ją przekręca:
Obrazek
Obrazek
To się zaszpachluje :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wzmocnienie burt widziane od dołu przed szlifowaniem:
Obrazek
Z tego właśnie chcę wyrzeźbić chine runnersy
Obrazek

I na koniec moje ulubione zdjęcie:
Obrazek
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2012, o 22:21 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
To zdjęcie powyżej to tylko efekt perspektywy :)

Dno już przyklejone
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Za ten post autor Errak otrzymał podziękowanie od: mbober1
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2012, o 12:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17649
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ciekawe. Takie chine runners (anti vortex panels) dodadzą trochę bocznego oporu i mogą okazać się użyteczne na płytkich wodach i przy podniesionym mieczu, ale może nie pokazuj tego rozwiązania Michaelowi, bo dostanie zawału. ;) :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2012, o 13:35 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Jeśli to będzie jako tako działać to na pewno konstruktor się o tym dowie.
A żeby zawału dostał to wystarczy mu pokazać to zdjęcieObrazek :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2012, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17649
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
A żeby zawału dostał to wystarczy mu pokazać to zdjęcie

Już mu współczuję :lol:

Ale szczerze powiem, że nie wiem, dlaczego tak znęcasz się nad fajnym projektem. ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2012, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Errak napisał(a):
Jeśli to będzie jako tako działać...

Raczej ciężko będzie Ci ocenić, ile daje to rozwiązanie, dlaczego? ...a masz porównanie do oryginalnej wersji, pływałeś na takiej?

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2012, o 10:40 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Oczywiście nie porównam bezpośrednio (przynajmniej dopóki mój Gis będzie jedyny), ale jeśli po wyjęciu miecza da się w jakimś zadowalającym stopniu halsować będzie to przesłanka że patent działa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2012, o 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13988
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
robhosailor napisał(a):
Errak napisał(a):
A żeby zawału dostał to wystarczy mu pokazać to zdjęcie
Już mu współczuję :lol:Ale szczerze powiem, że nie wiem, dlaczego tak znęcasz się nad fajnym projektem. ;)

Konstruktorzy nie takie rzeczy widywali :roll:
A swoją drogą to dlaczego
"znęcasz" -robi jak umi ( i nieźle mu to wychodzi)
a jak konstruktor podjął decyzje że projektuje "dla zmyślnych"
to musi ponieść tego konsekwencje. :lol: :lol:
MJS
ps Sam jestem ciekaw efektów tego skega? w żeglowaniu - bo jestem coraz bliżej budowy Lirogona (i też bym takie coś zastosował.)


Załączniki:
Lirogon aks m.jpg
Lirogon aks m.jpg [ 37.97 KiB | Przeglądane 10021 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2012, o 10:30 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam
Kolejna paczka zdjęć.

Przy pomocy wyrzynarki i szlifierki taśmowej ostatecznie doprowadziłem łączenie dna i burt do ostatecznej formy, w przyszłym miesiącu kupię taśmę szklaną i zakończę tę sprawę.
Obrazek
Obrazek

Wygładziłem i przygotowałem do malowania listwy odbojowo wzmacniające.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przykręciłem również listwy wzmacniające dno, były one powykrzywiane jak mało co, ale przy pomocy wkrętów, kubła kamieni i sporej ilości brutalnej siły udało mi się je jako tako przymocować. Dzisiaj je przykleję na stałe.
W pewnym momencie źle przeczytałem wymiar z planów i niestety w dnie mam 30 dodatkowych dziurek po wkrętach , ale od czego jest szpachla :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Widok od dołu.
Obrazek

I efekt końcowy.
Obrazek
Obrazek



Za ten post autor Errak otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2012, o 11:58 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Errak ,lewą listwę na (falszkil nie jestem pewny jak to się nazywa proszę mądrzejszych o poprawienie mnie)mogłeś przeciąć w krzywym miejscu po sęku,wyrzucić 2-3cm.zukosować i skleić ponownie,miałbyś prostą.Chyba że tak zrobiłeś bo zdjęcia ciut niedokładne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2012, o 12:26 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Faktycznie jest tam sęk ale po odpowiednim wygięciu i przykręceniu na moje oko jest do przyjęcia.
Boje się ukosowania i wole tego unikać, poza tym te listwy są i tak o jakieś 20 cm za krótkie w stosunku do projektu (w obecnej formie jeszcze są wystarczającą długie aby opierać się na wszystkich wręgach poza pierwszą więc nadal spełniają zadanie wzmacniające i usztywniające) więc nie mogę ich już skrócić.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2012, o 13:56 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Sanki przeszlifowałem i przykleiłem
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2012, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17649
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
Sanki przeszlifowałem i przykleiłem

No i gitara! Trzymam kciuki za rychłe wodowanie. :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2012, o 19:31 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Coraz fajniej to wszystko wygląda i do wodowania już na prawdę niedaleko.
Ja z budową mojego skiffa mam nadzieję ruszyć za jakiś miesiąc, chyba że znowu zima zaatakuje ;-). Na razie w ramach ćwiczeń z trasowania wykonałem model w skali 1:10
http://img21.otofotki.pl/obrazki/re107_SAM_0710.jpg

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe



Za ten post autor artur_k otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2012, o 11:09 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Fajny model :)
Trzymam kciuki żeby zima szybko odpuściła.

Chciał bym spytać was o jakieś sensowne metody nadawania odpowiedniego przekroju płetwą.
W dokumentacji mam kształtkę do przyklejenia na sklejkę i wycięcia ale nie mogę z niej korzystać bo chcę mieć inną niż proponowana grubość miecza (w sklepach typu obi można za umiarkowaną cenę dostać klejone z listewek deski schodowe o grubości 19mm, dzięki temu mógł bym w razie potrzeby szybko i tanio dorabiać miecze).
Z narzędzi mam do dyspozycji strug elektryczny, dłuto, szlifierkę taśmową, szlifierkę kątową.

Chciał bym to zrobić dokładnie a wiem że jak zrobię na oko to wyjdzie kiepsko.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2012, o 11:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
na te sanki może założyć metalową taśmę?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2012, o 14:31 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Obawiam się że nie miało by to większego sensu.
Przy dobijaniu do praktycznie każdego brzegu i tak dno będzie dostawać (te sanki mają tylko 19 mm wysokości). Trzeba by zabezpieczyć całe dno a tego nie chcę robić.
Jeśli po sezonie pływania będą bardziej zniszczone 15 minut zabawy ze strugiem elektrycznym i na ich miejsce dokleję następne :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2012, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
BTW te "sanki" nie są po to by chronić dno, tylko po to by je usztywnić.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2012, o 20:28 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Tak właśnie podejrzewałem chociaż mimo ich usztywniania dno stojącego na ziemi gisa tak pracuje podczas bujania lub chodzenia po nim że boję się co będzie jak wkleję skrzynkę mieczową (czy się nie wyłamie)

A wracając do zagadnienia miecza to odkładam to na następny tydzień ale mam pewną koncepcję.
Zamiast w trakcie budowy określić grubość miecza której będę musiał się już zawsze trzymać, zrobię szerszą skrzynkę a do każdego miecza dobiorę proste sklejkowe adaptory.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2012, o 21:06 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Lenia mam ostatnio.
Przykleiłem drabinkę na górnej krawędzi burt (przedtem pomalowałem miejsca które później nie będą dostępne).

Obrazek

Częściowo przygotowałem wnętrze skrzynki mieczowej. Jednego dnia położyłem dwie warstwy żywicy z czego do drugiej dodałem sadzy technicznej. Po odtłuszczeniu i przeszlifowaniu gąbką ścierną 120 zostawiłem do wyschnięcia.
Jutro skręcę ją na wkręty, pomaluje i skleję.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zamalowałem też miejsca gdzie szpachlowałem dziury po wkrętach (szlifując je miejscami zszedłem za głęboko), teraz mam pewność że są one dobrze zaimpregnowane.

Obrazek

Przy okazji mam dość głupie pytanie:
Jak właściwie należy mieszać E5 z utwardzaczami Z1 i ET ?
Czy 13g Z1 + 100g E5 = 113g mieszaniny.
Czy 13g Z1 + 87g E5 = 100g mieszaniny.

W necie znalazłem przesłanki do obu wersji, stosuje tą pierwszą ale ciekawi mnie czy postępuje dobrze.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 270 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL