Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 lip 2025, o 03:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Trudno powiedzieć ma tylko ta informację z książki Sialeckiego.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17641
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mbober1 napisał(a):
Trudno powiedzieć ma tylko ta informację z książki Sialeckiego.

Kazimierz Cichoń, projektant tego jachtu, zmarł już dość dawno i nie mam pojęcia co dziś się dzieje z planami jego łódek.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jerzego Saleckiego
jak by kto pytał o autora książek;
"Polskie Jachty"
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
No znowu się kopnołem z nazwiskiem :-?

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 11:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Szamanie, uparcie namawiam Cie na kontakt z Grzegorzem od Amela (ten od blogu). Wiecej nie powiem...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
el szaman napisał(a):
...A do poprzedniego postu zapomniałem dołączyć pliku BM57. Nawiasem, to właśnie taki jacht został zbudowany w Ursusie.
Trochę inny niż Mariana :)

Ale jaka pojemność!
nie do osiągnięcia w moim wykonaniu. :-x
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 14:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Banialuki Pan tu prawisz! Co znaczy "nie do wykonania"? Zaprojektuj coś wg własnej fantazji - może być długie, smukłe, z pięknymi nawisami - obojętne, następnie pociągnij burty o 2 m do góry i KONIECZNIE wetknij pionowo pawęż tak z min. 30 cm do wody - przebijesz wszystkich :mrgreen:

ps. Z tantiemów ze sprzedaży jachtu wg takich założeń wspaniałomyślnie rezygnuję na rzecz PZŻ!!!

ps.2. No, chyba że kładziesz nacisk na "w moim wykonaniu"...

ps.3. A tak na poważnie. Powyższej opinii proszę W ŻADNYM WYPADKU nie odbierać jako odniesienia do konstrukcji p. Małolepszego, którego uważam za profesjonalnego, fachowego konstruktora.

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Colonel - nie namawiaj mnie. Nawet bez namawiania zamierzam się z nim skontaktować. Słucham wszystkich rad i również posłuchałem tej z Twojej pierwszej sugestii :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Tak na marginesie - fajny wątek się rozwinął :). Jednak da się sympatycznie i rzeczowo, nawet jeśli poglądy są czasem opozycyjne :).
Dziękuję...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
No i znalazłem technologię, która połączy łatwość budowy, dostępność materiału, jego cenę i odporność :)


Załączniki:
425753_129788903816375_1726215285_n.jpg
425753_129788903816375_1726215285_n.jpg [ 58.04 KiB | Przeglądane 4301 razy ]

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A...
i niepalność jeszcze! :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 00:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Przyszły plany od Bruce'a Robertsa. To Spray 52, 55 i 58 oraz Roberts 53.
Siedzę, oglądam, porównuję... i zaczynam mieć wątpliwości...

Kadłuby - nie mogę się przyczepić. Zresztą zarozumiałością byłoby się wymądrzać nad konstrukcją, która się sprawdziła w tysiącach egzemplarzy. Nie mam wystarczającej do tego wiedzy.
Natomiast rozwiązania pokładów, zabudowy wnętrz, różnych szczegółów mnie zachwycają ... średnio. Upieranie się przy projekcie, który trzeba od początku przeprojektować to raczej bez sensu, zresztą nie wszystko się da zmienić - same kształty kadłuba wymuszają pewne rozwiązania.

Chyba poszukiwania będą trwać dalej. Coraz bardziej się zacząłem zastanawiać nad kompletnie nowym projektem - i tak właśnie będzie. A więc zaczynam przygotowywać "listę życzeń" (najgorsze, że są one czasem ze sobą sprzeczne), która następnie trafi do konsultacji z projektantem. To chyba najlepsza droga. Wprawdzie być może bardziej ryzykowna, ale przynajmniej idziemy w stronę łódki szytej na miarę.

No nic, teraz trzeba oglądać, oglądać, oglądać... I notować to, co znajdę fajnego, wszystkie szczegóły.

Temat jakoś przygasł, ale jeśli będziecie chcieli, to poszczególne pomysły, które chciałbym uwzględnić w projekcie, możemy przedyskutować wspólnie :). Macie też dużo własnych pomysłów, rozwiązań! Może powstanie jacht - ideał?
No dobra, chociaż prawie ideał :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 01:06 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Jeżeli już musisz, nawiąż kontakt z konstruktorem współczesnych jachtów.
Oderwij się od betonu (mylisz beton z polimerbetonem).
Polscy konstruktorzy są w stanie Ci pomóc, o ile nie będziesz zaczadzony jakimiś
"super rozwiązaniami". Jeżeli Cię stać na własną konstrukcję, a nie na dyrdymały
o tym, co było trzydzieści lat temu...To, co tu było pokazywane, umarło jakiś czas temu i istnieje tylko inercją...
Dzisiaj nikt nie buduje jachtów z betonu/polimerbetonu(zupełnie inne materiały)
nie dlatego, że są sami głupole...
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 01:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
No chyba niekoniecznie...

Po pierwsze: kontakty z konstruktorem - to nie ma znaczenia, jakich jachtów. Konstruktor to konstruktor. Jeden zdolniejszy, drugi mniej :). Ważniejszy jest na tym etapie projektant. To na podstawie jego planów konstruktor ma po prostu (albo !!!) przeliczyć i wykonać dokumentację techniczną dla danego projektu przy zastosowaniu określonej technologii.

Po drugie: nie mylę. Wcześniej już pisałem, że dla uproszczenia używam określenia "beton", zaś szczegółowo technologię konsultować będę z fachowcami tę różnicę znającymi z pewnością dużo lepiej niż ja :).

Po trzecie: te "dyrdymały" dla niektórych są najistotniejsze. I wcale nie umarły. Gdybym chciał kupić/zbudować nowoczesne żelazko, nie zawracał bym Wam głowy.

Po czwarte: mylisz się. Jachty betonowe są ciągle budowane, i to w klasie z najwyższych półek (choć może nie regatowych). Wystarczy wspomnieć Colina Robertsa. I jachty betonowe pływają od wielu lat, zaś ich właściciele nie zamierzają zmienić materiału na żaden inny.

Co nie zmienia faktu, że głosy oponentów w tej dyskusji czytam i analizuję równie chętnie, jak i pozostałe :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 01:44 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Nie mniej udało Ci się mnie zmylić, gdy pisałeś o powszechności dostępu do materiałów,
a następnie pisałeś o polimerbetonach. Jeżeli zdajesz sobie sprawę z różnicy i rozumiesz
podział w obrębie tej grupy, to nie mam uwag, ale z poprzednich postów wynikało coś przeciwnego. Jakby co wiedza jest dostępna na poziomie stron polskojęzycznych.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 02:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Jasne, jasne :)
Już parę razy ktoś mi zwracał uwagę, że piszę "beton", "wylewanie" itd., więc dal ogólnego wyjaśnienia: mówimy o skorupie z nowoczesnych mas na bazie betonów polimerowych. Materiał taki jest łatwo dostępny (produkuje go np SIKA - jestem w kontakcie z ich laboratorium materiałoznawstwa), choć niekoniecznie tani. Można wprawdzie stosować zwykły beton - jeśli ktoś jest uparty, ale na pewno nie do tej wielkości łódek. Jako materiał na pływaki do domku na wodzie to i owszem :).

Natomiast konstrukcja? Cóż, będzie na pewno współczesna, choć może w niekoniecznie współczesnym stylu :)

również pozdrawiam!

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 02:20 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Zatem mamy pewne zawężenie. Monia pisała o betonowym jachcie, a Ty
masz na myśli polimerbeton. No i teraz pojawia się ponownie moja sugestia,
żebyś poczytał, co się pod tym pojęciem mieści.
Jest ostatnio narodowym sportem zadawanie zapytań ofertowych.
Co poniektórzy już wiedzą, że należy prosić o zapytanie pisemne i naliczać
opłatę za odpowiedź.
Nie będziesz się dziwił, że konstruktor jachtu potrzebuje czasu na odpowiedz słowami,
które nie są powszechnie uważane za obraźliwe, gdy poczytasz cośkolwiek na temat polimerbetonów.
Pozdrawiam.
PS
Jaki rodzaj polimerbetonu jest bardziej powszechnie dostępny, niż żywica epoksydowa?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 03:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Siatkobeton laminatem epoksydowym? Hmm, ciekawe...

Konsultacje technologiczne - co to ma wspólnego z zapytaniem ofertowym. Przyznam też, że nie spotkałem się z opłatą za odpowiedź na zapytanie ofertowe. Ale może w innych realiach żyję. Gdyby mi tak ktoś odpowiedział, to posłał bym go od razu do wszystkich diabłów :).

Konstruktor jachtu znający technologię nie ma powodu do używania słów, o których mówisz. Konstruktor jachtu nie znający technologii, a używający ww słów powinien zmienić zawód, bo jedyna odpowiedź zawodowca to tylko "przepraszam, na tym się nie znam".

Skoro używasz ogólników (polimerobeton nie jest zawężeniem) a oczekujesz precyzji, to (również stosując uproszczenia) powiem Ci tak: beton. Jaki jest skład takiej masy poza zawartym w niej cementem to już raczej tajemnica (albo i nie) producenta. Ja będę pisał beton, a dalsza dyskusja w temacie słowotwórstwa jest wyłącznie stratą czasu. I tak wszyscy wiemy, o czym mowa. Zaś precyzyjną nomenklaturą niech się zajmą technolodzy :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 04:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Gienek a nie łatwiej napisać.

"Polimerobeton zwany betonem żywicznym to kompozyt budowlany, odmiana betonu, w którym tradycyjne spoiwo - cement, zastąpione zostało w całości poprzez żywice syntetyczne z układem utwardzającym wraz wypełniaczem: mieszanka piaskowo - żwirowo i mączka kwarcowa. Spoiwo polimerobetonu decyduje w pierwszym rzędzie o poprawie wytrzymałości względem zwykłego betonu, w szczególności o chemoodporności. W polimerobetonie wyeliminowano najsłabszą część standardowego betonu - hydrauliczne spoiwo mineralne"

Cytat z tej strony: http://www.sytec.pl/polimerobeton.php

Poza tym wiedzą warto się dzielić. To profituje w prespektywie długofalowej a nie na krótki dystans.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/



Za ten post autor mbober1 otrzymał podziękowania - 2: Gienek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 07:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
el szaman napisał(a):
Chyba poszukiwania będą trwać dalej. Coraz bardziej się zacząłem zastanawiać nad kompletnie nowym projektem - i tak właśnie będzie. A więc zaczynam przygotowywać "listę życzeń" (najgorsze, że są one czasem ze sobą sprzeczne), która następnie trafi do konsultacji z projektantem. To chyba najlepsza droga. Wprawdzie być może bardziej ryzykowna, ale przynajmniej idziemy w stronę łódki szytej na miarę.

Grzegorz, zapytaj Andrzeja czy nadal posiada do odprzedania te elementy viewtopic.php?f=1&t=14148&p=207997#p201965.
Trochę kasy można by zaoszczędzić gdy taniej kupisz takielunek, a resztę dopasujesz do tego co już będziesz miał. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Dzięki Wojtku! Jak zwykle jesteś niezawodny :).

Ale to jeszcze duuużo czasu, przecież tak naprawdę jeszcze nawet nie wiem, co będzie budowane... Poza tym raczej będę chciał maszt profilowany. Może niekoniecznie roler, ale nawet tego do końca nie wiem. Nie chcę też później projektować ożaglowania do posiadanej rury i wściekać się, że mi brakuje 2 metrów...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 13:43 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
mbober1 napisał(a):
Gienek a nie łatwiej napisać.

"Polimerobeton zwany betonem żywicznym to kompozyt budowlany, odmiana betonu, w którym tradycyjne spoiwo - cement, zastąpione zostało w całości poprzez żywice syntetyczne z układem utwardzającym wraz wypełniaczem: mieszanka piaskowo - żwirowo i mączka kwarcowa. Spoiwo polimerobetonu decyduje w pierwszym rzędzie o poprawie wytrzymałości względem zwykłego betonu, w szczególności o chemoodporności. W polimerobetonie wyeliminowano najsłabszą część standardowego betonu - hydrauliczne spoiwo mineralne"

Cytat z tej strony: http://www.sytec.pl/polimerobeton.php

Poza tym wiedzą warto się dzielić. To profituje w prespektywie długofalowej a nie na krótki dystans.

Jestem zwolennikiem powyższej definicji, ale nie mam zamiaru jej narzucać.
Tutaj już jest trochę szerzej:
http://www.icpic-community.org/assets/f ... 2_2010.pdf
Warto poczytać trochę więcej...
Jednym z motywów zastosowania "tego" materiału miała być łatwość naprawy ze względu
na dostępność materiału. No to jak będzie z tą dostępnością?
Nie chcę rozważać, co projektant będzie projektował, a co konstruktor będzie konstruował. Moim skromnym zdaniem już na początku warto doprecyzować
własności materiału kadłuba i sposób budowy.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
el szaman napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
a firma Delft.. nie jest firmą krzak czy Strzelecki.

...............................
Ad meritum. Fakt, że jestem niekonsekwentny. Raz piszę o klasyce, raz o szerokości itd.. Ale to nie jest tak, że nie wiem czego chcę. Chcę dużego, szerokiego kadłuba, który nie będzie wyglądał jak współczesna regatówka (też są duże i szerokie :)).
..................................
Może więc dla przypomnienia: długość ok 16m, szerokość ok 5,5m, w miarę duże wypełnienie dla uzyskania obszernego wnętrza. ........ Długi kil, ster podparty na skegu, czy jak wolicie, przedłużonym kilu. ........ Aha, no i skoro beton - to dno okrągłe...

Myślicie, że zaprojektowanie takiego kadłuba bez ryzyka, że będzie to niewypał jest możliwe? Bo trochę się boję...


Nie boi się tylko ten, kto nie ma wyobraźni:
( a ja ją mam - czasem w nadmiarze. ;) )
więc idę dalej;

Współpraca Free-MJS nowe rysunki:
Załącznik:
Szamanides kasztel.jpg
Szamanides kasztel.jpg [ 98.17 KiB | Przeglądane 3920 razy ]
Załącznik:
Szamanides kasztel_Linie.jpg
Szamanides kasztel_Linie.jpg [ 207.85 KiB | Przeglądane 3920 razy ]

Jak widać ma coś z Punta 911.

Moniu : FreeSzip daje już "lepsze" (bardziej słuszne :lol: ) dane:
trzeba mu było tylko narysować wszystko od nowa; aby się nie gubił z zanurzeniem. (wtedy; przy "wyciąganiu" kila, teraz kil ściskałem z dolnej części wygenerowanego "gniota kadłubowego"):

Nazwa pliku : Szamanides kasztel.fbm
Projektowanie długości : 16.000 m
Długość całkowita : 15.806 m
Projektowanie szerokości : 5.500 m
Szerokość całkowita : 5.594 m
Projektowanie zanurzenia : 1.900 m
Położenie Midship : 8.000 m
Gęstość wody : 1.025 t/m^3
Współczynnik uzupełniający : 1.0000
Własności objętości:
Wyporność objętościowa : 19.334 m^3
Wyporność : 19.817 tonnes
Długość całkowita zanurzonej części : 13.534 m
Szerokość całkowita zanurzonej części : 4.337 m
Współczynnik zaporowy : 0.1734
Współczynnik pryzmatyczny : 0.6055
Współczynnik pryzmatyczny : 0.2853
Powierzchnia płaszczyzny zanurzonej : 58.420 m^2
Odległość od środka wyporu : 6.416 m
Odległość od środka wyporu : -6.940 %
Transverse center of buoyancy : 0.000 m
Pionowy środek wyporu : 1.344 m
Właściwości Midship:
Powierzchnia modułu Midship : 2.359 m^2
Współczynnik Midship : 0.2863
Własności płaszczyzny wodnej:
Długość linii wodnej : 13.534 m
Szerokość linii wodnej : 4.337 m
Powierzchnia płaszczyzny wodnej : 35.665 m^2
Współczynnik płaszczyzny wodnej : 0.6077
Środek flotacyjny płaszczyzny wodnej : 6.812 m
Y coordinate of DWL area CoG : 0.000 m
Wprowadź kąt : 7.892 degr
Poprzeczny moment bezwładności : 37.927 m^4
Odległość momentu bezwładności : 281.27 m^4
Stabilność początkowa:
Poprzeczna wysokość metacentryczna : 3.306 m
Transverse metacentric radius : 1.962 m
Wysokość środka długości : 15.893 m
Longitudinal metacentric radius : 14.548 m
Płaszczyzna boczna:
Powierzchnia boczna : 19.545 m^2
Odległość od środka siły : 6.289 m
Pionowy środek ciężkości : 1.035 m
Hull characteristics above waterline:
Lateral wind area : 10.968 m^2
Z coordinate of wind area CoG : 2.301 m
X coordinate of wind area CoG : 7.488 m
Distance from wind area CoG to DWL : 0.401 m
Distance from bow (FP) to wind area CoG : 8.512 m
Minimal board height over DWL : 1.040 m
Minimal board height over DWL : 6.581 %Lmax
Stability characteristics:
Test stability coefficient : 19.474 if >= 0,8 then OK


Załączniki:
Szamanides kasztel 01.jpg
Szamanides kasztel 01.jpg [ 66.94 KiB | Przeglądane 3920 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie boi się tylko ten, kto nie ma wyobraźni:
( a ja ją mam - czasem w nadmiarze. ;) )
więc idę dalej;


"Boi się, a chciałaby" zamieniam na "bała się, ale chciała" :mrgreen:

Ja się boję właśnie swojej wyobraźni, bo ona mnie pcha właśnie całkiem nowego do projektu! Ale to lęki pozytywne: mówią mi jedynie, że nic na wariata, tylko rzeczowo, spokojnie... I "znaczy, porządnie..." :).

Gienek napisał(a):
No to jak będzie z tą dostępnością?
Dobrze będzie!
Jest wielu producentów, jak mi napisał przed chwilą Kolega. I ma rację. To, że wszedłem w rozmowę akurat z Siką nie oznacza, że nie zamierzam popytać również gdzie indziej. A decyzję podejmę i tak pewnie dopiero po konsultacjach z fachowcami z Instytutu Siatkobetonów, o czym pisałem wcześniej.

Marian - Twój nadmiar wyobraźni nie będzie przeze mnie więcej komentowany, bo się jeszcze rozpuścisz :D. A jak się rozpuścisz, to jeszcze nam spoczniesz na laurach i już Ci się nie będzie chciało malować tak ładnie!

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
el szaman napisał(a):
jak się rozpuścisz, to jeszcze nam spoczniesz na laurach

Najszybciej to będzie Laura w Załubicach :D

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 18:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Lepiej, żeby na żadnych Laurach nie spoczywał, bo jeszcze się władza domowa dowie i mu zrobi kęsim kęsim :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mariaciuncia napisał(a):
el szaman napisał(a):
jak się rozpuścisz, to jeszcze nam spoczniesz na laurach

Najszybciej to będzie Laura w Załubicach :D

A znasz tam jakąś Laurę ?
Bo najciekawsza Laura jaką znam - jest raczej daleko :-x
MJS


Załączniki:
1463035512_6_Mp7E.jpeg
1463035512_6_Mp7E.jpeg [ 114.24 KiB | Przeglądane 4450 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10923
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Jak widać ma coś z Punta 911.

... i troche z Knur/PIP'a.
Ciekawe!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Martelek siedzi tuż za moimi plecami, więc odpowiadam jednoznacznie: nie znam ŻADNEJ Laury!!!

Na ekranie mam Szamanidesa, obracam go i oglądam w fs, i coraz bardziej się martwię, żebyś się nie rozpuścił! To właśnie w tę stronę szły moje poszukiwania, a każda kolejna Twoja wersja jest coraz bliżej. Takie trochę uczucia, że coś ci się marzy, a rano ktoś przenosi te nocne zjawy na papier... :)

A co do PIPa, KNURA itd - raczej ma coś ze Strzeleckiego, i tyle :). A może to u mnie jest tak, że napatrzywszy się na jego konstrukcje, szukam czegoś właśnie takiego.
Może Strzelecki nie jest realizatorem snów, a ich inspiratorem?

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 19:25 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Grzesiek, obserwuję ten wątek od początku i powiem ci, że do tej pory nie odpowiedziałeś na najważniejsze pytanie: Czego ty tak naprawdę chcesz? Do czego ci ta jednostka potrzebna?

Napisałeś na wstępie, że szukasz domu a wszystkie projekty rozważane przez ciebie to ją jachty wyprawowe. Ciężkie jachty, jak to się w Polsce dawniej mówiło "krążownicze" nieporadnie tłumacząc słowo "cruiser". Widzisz, ja od jakiegoś czasu na poważnie przyglądam się pomysłowi zamieszkania na wodzie, a co za tym idzie "wizualizuję" ten ewentualny dom. Bo to na czym teraz mieszkam to nie jest dom. A pływający dom i jacht wyprawowy maję pewne cechy, które się wzajemnie wykluczają i to w stopniu, który jest absolutnie nie do pogodzenia.

Żeby się za bardzo nie rozwodzić to wspomnę tylko o przestrzeni. W domu jest jej zawsze za mało. W domu chcesz się poruszać nie obijając się, a to o stół, a to o kant koi, a to o pilers. W domu chcesz mieć dostęp do łóżka z trzech stron, bo wczołgiwanie się na koję znudzi ci się w miarę przybywania krzyżyków w kalendarzu. I tak dalej... Na jachcie wyprawowym, takim który dużo pływa, przestrzeń jest zabójcza dla załogi. Taki jacht ma być ciasny, z mnóstwem chwytów, tak żeby w każdej chwili można było się czegoś złapać.

Jeśli zamierzasz "robić" pętlę Atlantyku co roku to jachty, które się tu pojawiły są jak najbardziej odpowiednie. Ale jeśli twój dom będzie zmieniał miejsce postoju dwa razy w roku (albo i to nie), to takie jachty są tylko marnowaniem czasu i pieniędzy. Wtedy turecki gulet albo chińska dżonka będą bardziej odpowiednie. Albo wspomniana przeze mnie na początku, któraś z europejskich barek żaglowy. Wtedy będziesz mieszkał wygodnie i ciągle będziesz mógł się przemieszczać za pomocą siły wiatru. Nawet przez Atlantyk jak zajdzie potrzeba.

A do tego pomyśl jaki będziesz oryginalny. :)

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL