Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 cze 2025, o 03:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 428 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 mar 2013, o 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
pierdupierdu napisał(a):
Właśnie wynaleźliście na nowo wskaźnik wychylenia steru
https://www.google.pl/search?q=rudder+a ... 35&bih=793
https://www.google.pl/search?q=wska%C5% ... 35&bih=793

Co potwierdza słowa W.Cejorwskiego z niedzielnej audycji telewizyjnej -
"nie ma kosmitów, a ludzie w różnych częściach świata, wpadają na te same pomysły z praktycznej konieczności" :mrgreen: :lol: ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 16:53 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Witam .
Porobię za Smerfa Marudę .
Dla uproszczenia odwołam się do doświadczenia ze sterowania rumplem
jachtem podobnej wielkości i masy .
Czasem można puścić rumpel , ale czasem trzeba solidną siłę przyłożyć
na ramieniu wcale nie małym (długość rumpla) , żeby wywołać odpowiedni
moment działania siły .
Obawiam się , że przekładnia ze szlifierki kątowej nie sprosta takim obciążeniom .
Zostanie ukręcona , najprawdopodobniej w najmniej sprzyjającym momencie .
Pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 17:41 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Gienek napisał(a):
Obawiam się , że przekładnia ze szlifierki kątowej nie sprosta takim obciążeniom .Zostanie ukręcona , najprawdopodobniej w najmniej sprzyjającym momencie .Pozdrawiam .
Gienek :) Chopie nawet tak nie żartuj !! pracowałem nie raz Boschem i nie raz nie dwa zaciela się tarcza - (duża tarcza na pełnych obrotach ) oczywiście tarcza do beki :) to jest ogromna sila . Poza tym kolumna kierownicza zmniejsza czterokrotnie ta sile która działa na (rumpel -ręka ) Spokojny jestem Gieniu .Jak by co to zwale na Ciebie żeś urok rzucił :)

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 17:52 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Kolumna kierownicza zmniejsza siłę , ale nas interesuje moment do przeniesienia .
Podaj moc tej szlifierki i obroty , to policzymy moment przenoszony przez przekładnię kątową . Podaj średnicę koła sterowego .
Moment do przeniesienia to 200 [N] pomnożone przez promień koła sterowego w [m] ,
co daje wynik w [Nm] . Te 200 [N] możesz spokojnie traktować jako zalecenie , ale gdybyś projektował urządzenie sterowe pod nadzorem PRS , to tyle musiałbyś przyjąć .
Naturalnie przekładnia kątowa została zaprojektowana z uwzględnieniem obciążeń udarowych (to gwałtowne zatrzymanie) , ale porównamy sobie te momenty .
Pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 21:56 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Gieniu :( wybacz ale ja nie znam parametrow .To jest glowica od Boscha duzego ! tyle wiem . Hmm probowalem zablokowac ramie ciegła :) nic z tego , malym paluszkiem poruszam kolem i to przy samej nasadzie :) Pozdrawiam

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 22:16 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Gienek napisał(a):
Kolumna kierownicza zmniejsza siłę ,

No i w tym momencie przestałem mieć siłę na dyskusję. Wniosek: pseudonaukowe powiedzonka też zmniejszają siłę :lol:
W którym miejscu zmniejsza? Na krzyżaku, części walcowej (ten pręt znaczy się naukowo pseudo co nieco)?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 22:36 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Waldi_L_N napisał(a):
No i w tym momencie przestałem mieć siłę na dyskusję. Wniosek: pseudonaukowe powiedzonka też zmniejszają siłę W którym miejscu zmniejsza? Na krzyżaku, części walcowej (ten pręt znaczy się naukowo pseudo co nieco)?
Waldi :) i dobrze . Ucieszyles sie bardzo widze, ze mogles sie przyczepic . Dobrze wiem ze kumasz o co mi chodzilo :) NO ALE nie byl bys Waldi :) Jakos nie widzialem bys bral udzial w dyskusji :) ale dopiec komus to i owszem :) Pozdrawiam .OK ??

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 22:46 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Kolumna kierownicza nie zmienia siły, tylko przekładnia.
A akurat chciałem napisać, że pomysł z przekładnią z dużej szlifierki kątowej wydaje się wart sprawdzenia. Ale co tam, znowu krytyka..
Ale co tam.
Największą moją wątpliwość budzi zamiana we/wy w przekładni. Nie wiem jak jest zbudowana wewnątrz, zakładam jednak że są to koła stożkowe, ale mam wrażenie że zęby nie są proste co determinuje kierunek przykładania siły. Tak po krótce. Ale nadal uważam, że warto to rozwiązanie przetestować.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 23:07 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Waldi :) wiem ze rozumiesz a chodzilo mi ze sie przypiąles do Gienka :) ups OK ? tak wyglada przekladnia Dlatego trzeba bylo dolozyc łożysko oporowe >


Załączniki:
przekladnia-zebata-hitachi-(320-223).jpg
przekladnia-zebata-hitachi-(320-223).jpg [ 77.3 KiB | Przeglądane 6110 razy ]

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 23:31 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Ogłaszam wszem i wobec, że nie mam nic do nikogo z forum, ale nie zgadzam się na pisanie bzdur, nawet jak wynikają ze skrótów myślowych.
Chcesz wiedzieć na jaki minimalny moment obrotowy została zaprojektowana Twoja przekładnia w "dobrą" stronę?
M[Nm]=9549,3 x P[kW] / n[obr/min]
P - moc przenoszona w kilowatach
n - predkość obrotowa w obrotach/min
9549,3 - wartość przybliżona z uwzględnieniem liczby pi
Można to jeszcze pomnożyć przez min. 1,5 (współczynnik bezpieczeństwa)

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 23:50 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Hmmm :( obroty /min) ?po co ? tego to nie rozumie :) tadziu - bylo sie uczyc !! :) Znowu pada śnieg z deszczem . Dobrej nocy

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 23:58 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Waldi_L_N , chodziło o siłę na paluszku , którym kręcimy kołem sterowym w celu obrócenia płetwy sterowej . Po to stosujemy przekładnię , żeby się nie spocić .
Przyznaję bez bicia . Nie wiem jak obliczyć przekładnie sterową bez obliczenia obciążeń na sterze . Nawet nie wiem kiedy wyszedł mi pseudonaukowy bełkot i nawet nie wiem , na czym on w tym wypadku polega .
Gurool , spodziewam się , że kręcisz jednym paluszkiem , przełożenie jest spore .
Tak na szybko znalazłem Boscha GWS 850 CE . Rozwija 850 [W] przy obrotach
2800-11000 [1/min] . Nawet , gdyby przyjąć , że przy minimalnych obrotach rozwija pełną moc (a tak nie jest) , to przekładna przenosi moment :
(850 [W] x 60 [s/min]) / (2 x PI() x 2800 [1/min]) = 2,9 [Nm]
Gdyby przyjąć jeszcze wsp. na udar = 4 , to możemy optymistycznie założyć ,
że przenosi 11,6 [Nm] . Tak mniej optymistycznie to:
4x(850x60)/(11000x2xPI())= 3 [Nm]
Nie twierdzę , że przekładnia nie wytrzyma .
Obawiam się , że gdy w panice gwałtownie zakręcisz kołem z siłą człowieka zdesperowanego , to może nie wytrzymać .
Waldi_L_N , czy uważasz , że wytrzyma i tylko tu panikę sieję ?
Pozdrawiam
PS.
Pisałem ten post prawie równolegle z Waldim_L_N ,
zastosowałem wzór w innej postaci , ale wynik będzie taki sam , jak
uzyskany zgodnie ze wzorem przedstawionym przez Waldi_L_N .
PS II .
Się znowu spóźniłem . Dobrej nocy .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 03:41 

Dołączył(a): 9 paź 2012, o 20:05
Posty: 18
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: brak
widze ze Tadek konstruktor wywolal dosc duze zamieszanie na forum dlaczego skupiacie sie na przekladnie od slifierki jezeli ona jest juz tylko to kola sterowego najwazniejsze chyba bedzie przekladnia dolna do steru tam beda dzialaly najwieksze sily tak mnie sie wydaje z rozmow z Tadkiem :)
Tadku pozostaje jeszcze mocowanie silnika i wodowanie :_)
:D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 07:57 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Gienek po Twoich obliczeniach obawiam się że nie wytrzyma (mi się nie chciało szukać danych do podstawienia). Koła determinują kierunek obrotów, a to ma działać w 2 strony. Można przypuszczać, że przy dużym obciążeniu na stery gwałtowny obrót kołem w "niesłuszną" stronę wygeneruje siły odpychające koła przekładni od siebie na tyle poważne, że głowica się rozleci. A co nie spodobało mi się w Twoim poście napisałem wyżej, może faktycznie zareagowałem zbyt impulsywnie. Przepraszam Wszystkich.
gurool napisał(a):
Hmmm obroty /min) ?po co ? tego to nie rozumie

Bo przekładnia nie była zaprojektowana do urządzenia sterowego, tylko do szlifierki stąd takie a nie inne dane.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 16:50 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Witam .
Waldi , ja po prostu jak mnie ktoś zaprosił na jacht i proponuje drinka w salonie , to ja mu od razu nie tłumaczę , że to nie salon , tylko mesa . Skoro wiem dokąd i po co idziemy .
Siłą rzeczy na forum trzeba akceptować skróty myślowe i uproszczenia , na tyle , aby
istota nie umknęła .
Przyznaję bez bicia , że o przekładniach wiem niewiele więcej niż ze szkoły
i zaniepokoiła mnie tylko jej "wielkość" (zęby , łożyska , korpus).
Po prostu do głowy mi nie przyszło , że tu dochodzi jeszcze problem
zmiany kierunku obrotów lub kierunku przełożenia .
Dlatego nie zrozumiałem od razu Twojej uwagi na temat "dobrej strony" .
Moim zdaniem spokojnie można zaryzykować zastosowanie przekładni z malucha ,
ale przekładnia ze szlifierki kątowej się nie nadaje dla jachtu , który byle falce się nie będzie kłaniał .
Pozdrawiam .
PS.
Edytowałem już dwa razy . Znaczy , zaplątałem się we własne sznurowadła .
Jakie jest przełożenie samej przekładni kierowniczej ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 17:50 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Nie zdążyłem z edycją po raz trzeci .
Proszę o litość i uznanie pytania o przełożenie
samej przekładni kierowniczej za niebyłe .
Pozdrawiam .
Gienek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 18:25 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Ciekawym rozwiązaniem byłoby zastosowanie przekładni ślimakowej ponieważ zazwyczaj "w drugą stronę" jest samohamowna. Czyli kręcenie kołem byłoby lekkie, natomiast cofki od steru nie przekładałyby się na koło sterowe.
Najrozsądniej byłoby znaleźć przekładnię stożkową o zębach prostych.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 19:03 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Przekładnia ślimakowa (zazwyczaj duże przełożenie , to i dużo kręcenia) lub
stożkowa . Walcowa o zębach skośnych . Aby solidna .
Nie musi być łożyskowana tocznie , a nawet lepsza będzie taka na panewkach .
Znalazłem u siebie ręczną wiertarkę . Nie taką rachityczną z odsłoniętymi kołami zębatymi , ale taką z obudowana przekładnią , jeszcze NRDowską .
Ramię korby ma długość podobną do promienia kierownicy .
Zrobiłem test , stanąłem na korbie i przekładnia wytrzymała .
Wiertarce zrobiło się coś innego , ale dam radę .
Sentyment nie pozwala mi się z nią rozstać .
Jeżeli tą przekładnią ze szlifierki da się kręcić w obydwie strony
z odpowiednim kierunkiem przełożenia i , jakby co , jej nie szkoda ,
to można przeprowadzić podobny test - zablokować i za pomocą kierownicy
spróbować ją zniszczyć ręcznie , ale z całej siły . Jak przetrzyma w obie strony i nie zacznie dziwnie pracować , to można ryzykować .
Pozdrawiam .
Gienek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Peter Mirow w Arpex'ie zrobił to tak:


Więcej na jego blogu.
http://arpex.blogspot.com/2012/10/steering-tested.html

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
gurool napisał(a):
Z braku innych zajec pokombinowalem kolumne z kolem sterowym na bazie zlomu :) glowica od szlifierki kontowej , kierownica i kolumna od malucha .Glowica po dorobieniu plytki z lozyskiem dociskowym odwrotnie zamontowana + kolumna kierownicza od malucha = 15 obrotow kola sterowego na pelny cykl (lewo - prawo)steru .Bedzie duza sila uciagu. Poza tym przycisk, ktory blokowal przy wymianie tarcze, bedzie blokowal stery.


Tadzik, pomysł jest dobry, ciekawy.
Przekładnia ślimakowa układu kierowniczego z fiata 126 przyjmie obciążenia powstałe na sterach i nie przeniesie ich dalej na przekładnie kątową adoptowaną ze szlifierki.
Załącznik:
Przekładnie.jpg
Przekładnie.jpg [ 176.14 KiB | Przeglądane 5783 razy ]

Moim zdaniem nie musisz się obawiać o przeciążenie przekładni kątowej adoptowanej ze szlifierki.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 21:21 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Wszystko w porządku w kierunku ze steru na koło sterowe .
Ale popatrzmy jak to wygląda w kierunku z koła sterowego na ster .
Weźmy szufladkę z pudełka od zapałek , wypełnijmy ją plasteliną i w ta plastelinę wbijmy zapałkę . Pchając zapałkę paluszkiem bez kłopotu przesuwamy szufladkę po stole .
Nic zapałką się nie dzieje , plastelina trzyma ...
A teraz pstryknijmy w zapałkę .
Prościej nie umiem .
Pozdrawiam .
Gienek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Pomiędzy przekładnią kątową, a urządzeniem sterowym znajduje się przekładnia ślimakowa, która nie występuje w powyższym doświadczeniu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 22:10 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ale Sie Miło Zrobiło :)
Wojciech1968 napisał(a):
obciążenia powstałe na sterach i nie przeniesie ich dalej na przekładnie kątową adoptowaną ze szlifierki.
A jak już To bardzo oslabioną .
Gienek napisał(a):
Sentyment nie pozwala mi się z nią rozstać .
Gieniu Szkoda wiertareczki ,wiadomo ze zepsuc da sie wszystko :)
Waldi_L_N napisał(a):
Najrozsądniej byłoby znaleźć przekładnię stożkową o zębach prostych.
Jak trzeba bedzie to sie taka znajdzie . Zeby ulżyc tej ktora juz jest , można by oś steru zamontowac tak, by była na 1/3 szrolosci pletwy .
homarr napisał(a):
Tadku pozostaje jeszcze mocowanie silnika i wodowanie :_)
Homaru nie rozśmieszaj mnie :) od razu rzuca sie w oczy że sie zrobilo bardzo zgodnie , konstruktywnie i w ogole super :) I OTTO chodzi .

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)



Za ten post autor gurool otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 22:20 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AHA :) z Tej szlifierki jest glowica :) Wojciechu :):) Dobrze to ująłeś - w powyższym doświadczeniu !!


Załączniki:
DSC00198.JPG
DSC00198.JPG [ 23.45 KiB | Przeglądane 6552 razy ]
DSC00197.JPG
DSC00197.JPG [ 23.68 KiB | Przeglądane 6552 razy ]

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tadzik, czy potrafisz używając siły przełożyć położenie ramienia przekładni ślimakowej?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 23:16 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bez siły ani rusz :) Ciężko życ lekko !

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
gurool napisał(a):
Bez siły ani rusz :) Ciężko życ lekko !

To ten guzik, będzie na guzik. :)
Ten do blokowania kierownicy. Ups. Koła sterowego. :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 23:26 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak :) jest nawet nagwintowany otwor , po rączce .Tam zamontuje taka korbkę ze śrytem na sręzynce , bedzie git :) aha -ten guzik trzyma jak sie go naciska - po to ta korbka

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tadzik, co teraz?, wiosna idzie. :D

Pozdrawiam ciepło. :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 00:02 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ano idzie :) wolno ale idzie . Mam sporo wklejania , montowania - kaloryferki ,blat ze zlewozmywakiem ,lodowka ,kuchenka instalacja gazowa i elektryczna , blat z umywalka ,wanna > Troche spawania przed wodowaniem roboczym :)


Załączniki:
Komentarz: To relingi z tego zlomu -wężownica zakamieniona :)
IMG_2707 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
IMG_2707 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG [ 92.86 KiB | Przeglądane 6446 razy ]
Komentarz: Pamietacie ten złom ?
IMG_1759 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
IMG_1759 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG [ 117.59 KiB | Przeglądane 6446 razy ]
Komentarz: mialem robic kuchenke ale trafilem na taka :) po pieniadzach .
IMG_2704 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
IMG_2704 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG [ 109.86 KiB | Przeglądane 6446 razy ]

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 428 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL