Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 lip 2025, o 07:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 356 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 lip 2014, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Wyczuwam delikatny brak wiary w potęgę radzieckiej myśli technicznej :roll:
Wiosła jako główny napęd zapasowy już czekają.
Załącznik:
l61.jpg
l61.jpg [ 218.77 KiB | Przeglądane 5477 razy ]


Do poprawek użyłem maskującej taśmy, co przy odrobinie wysiłku zaoszczędzi dużo wysiłku później.
Załącznik:
l62.jpg
l62.jpg [ 214.18 KiB | Przeglądane 5477 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2014, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
zosta napisał(a):
Ależ ten epoksyd to zaraza do szlifowania! Następnym razem będę go kładł z mniejszym rozmachem.

A ile czasu minęło od utwardzenia do szlifowania?
Epoksyd bardzo długo "staje" ;) Podobno w WestSystemie nie występuje polep, ale...
Po moich doświadczeniach z polskimi epidianami, wiem że przed szlifowaniem należy umyć miejsce epoksydowane wodą z płynem do naczyń a następnie odczekać dwa tygodnie. Niestety... Po dobie w temp pokojowej od zżelowania, epoksyd jest utwardzony tak naprawdę w 90% i próba szlifowania zakończy się szybkim zapchaniem papieru ściernego.
Można przyśpieszyć utwardzanie, wygrzewając epoksyd, w 60st C wystarczą 4 godz. do całkowitego utwardzenia.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2014, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Polepu nie obserwuję. Jechałem papierem 80 i się nie zapychał, a robiłem no na drugi dzień.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2014, o 07:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, o 13:11
Posty: 190
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
LukasJ napisał(a):
Epoksyd bardzo długo "staje" ;) Podobno w WestSystemie nie występuje polep, ale...
Po moich doświadczeniach z polskimi epidianami, wiem że przed szlifowaniem należy umyć miejsce epoksydowane wodą z płynem do naczyń a następnie odczekać dwa tygodnie....


W Polsce nie są produkowane tylko epidiany, choć kiedyś tylko one były dostępne.
spróbuj dobrej żywicy niekoniecznie w cenie West System. Nie ma co się oszukiwać, te najtańsze (promocyjne) które możecie kupić to albo:
- końcówka urobku z reaktora więc pełno zanieczyszczeń i skład ~taki sobie
- receptura sprzed nastu (żeby nie powiedzieć 100) lat więc i parametry XX wieku.
- koniec terminu przydatności więc wypychamy z magazynu
I tak powstają na przykład tanie zestawy, zawsze to dodatkowe 12 miesięcy przydatności, a jak do tego dodamy matę emulsyjną... to cena jeszcze lepsza (a taką spotkałem w zestawie epoksydowym)

ale czekać dwa tygodnie na utwardzenie do szlifowania? wybacz kolego ale albo coś było nie tak z proporcją utwardzacza przy twoich próbach (na przykład) albo coś z materiałem. nie wyobrażam sobie by w procesie produkcyjnym używać materiału który da się obrabiać po 14 dniach. W zależności od modelu epoksydu (wymagane parametry) obróbka zaczyna się po 8 ~ 24 godzinach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2014, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17641
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
zosta napisał(a):
Polepu nie obserwuję. Jechałem papierem 80 i się nie zapychał, a robiłem no na drugi dzień.
Właśnie robiłem poprawki w mieczu i sterze - Epidian 6011 plus utwardzacz Z-1. Polep straszny, mażący się, ale postanowiłem się nim nie przejmować, bo w piątek wyjazd i wiele jeszcze innych spraw do załatwienia przedtem, więc 24 godziny po laminowaniu przejechałem, czyli przeszlifowałem mechanicznie (krążek papieru ściernego 80 na wiertarce) i nierówności zaszpachlowałem tym samym, ale zagęszczonym krzemionką koloidalną. Po kolejnych 24 godzinach znowu szlifowanie, jak wyżej. Pierwszy krążek papieru zapchany, drugi (ten po szpachlówce) dużo mniej. Uznałem, że można, zarówno ster i miecz, polakierować jednoskładnikowym poliuretanem (jaki mi został z poprzednich lakierowań) i właśnie po jednej stronie schnie. Nie spodziewam się wcale, że wszystko zaraz odlezie. :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2014, o 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Poprawiłem ranty, ale po zeszlifowaniu znów nie wyszedł mi ładny kant. Wyoblę go, ale i tak nie będzie idealnie równy. Czy warto jeszcze raz szpachlować, czy może mogę liczyć, że jak położę pas tkaniny to nierówności i niedoskonałości znikną?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2014, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17641
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
zosta napisał(a):
Poprawiłem ranty, ale po zeszlifowaniu znów nie wyszedł mi ładny kant. Wyoblę go, ale i tak nie będzie idealnie równy. Czy warto jeszcze raz szpachlować, czy może mogę liczyć, że jak położę pas tkaniny to nierówności i niedoskonałości znikną?
Czy chodzi o zewnętrzny kant połączenia burta-dno? Jeśli tak, to moim zdaniem warto teraz tylko zaokrąglić i wyrównać wystające stalaktyty, położyć kolejną warstwę, a ostateczne zaokrąglenie, szlifowanie, szpachlowanie i wyrównanie na czysto wykonać po nałożeniu ostatniej warstwy. Raczej niemożliwe jest uzyskanie idealnej powierzchni i odpowiedniego wyoblenia kantu bez wykończeniowego szlifu i szpachlowania.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2014, o 18:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
O zewnętrzny. No dobra, to szpachluję jeszcze raz, chociaż wolałbym już tkaninę przykleić i zapomnieć. Ale jeśli miałoby mnie to potem drażnić, to lepiej poświęcić jeszcze jeden dzień.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2014, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17641
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
zosta napisał(a):
O zewnętrzny. No dobra, to szpachluję jeszcze raz, chociaż wolałbym już tkaninę przykleić i zapomnieć. Ale jeśli miałoby mnie to potem drażnić, to lepiej poświęcić jeszcze jeden dzień.
Robiąc teraz dokładnie i tak oszczędzasz sobie trochę roboty na wykończeniówce. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2014, o 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Sławek Sea-Line napisał(a):
W Polsce nie są produkowane tylko epidiany,

Proszę podaj przykład żywicy epoksydowej, innej niż epidian, produkowanej w Polsce.

Sławek Sea-Line napisał(a):
I tak powstają na przykład tanie zestawy

Epidiany kupuję prosto z hurtowni zajmującej się epoksydami wyłącznie Sarzyny. Tam raczej nie mają "zestawów" w promocji.

Sławek Sea-Line napisał(a):
ale czekać dwa tygodnie na utwardzenie do szlifowania? wybacz kolego ale albo coś było nie tak z proporcją utwardzacza przy twoich próbach (na przykład) albo coś z materiałem. nie wyobrażam sobie by w procesie produkcyjnym używać materiału który da się obrabiać po 14 dniach.

Może czas najwyższy zapoznać się z kartami charakterystyk produktów Sarzyny. Wystarczy napisać maila do Sarzyny i przyślą komplet. Nawet w ogólnodostępnych, w internecie, materiałach o epidianach i ich utwardzaczach, można przeczytać:
" - czas utwardzenia wynosi ok. 24h (stopień utwardzenia wynosi 80-90%),
- czas sezonowania do całkowitego utwardzenia 7-14 dni."
... tak, wiem nie zajmujesz się produktami konkurencji, a poza tym "siedzisz" w łódkach wykonanych z żywic poliestrowych, gdzie trzy dni po położeniu żelkotu na formę, wyjmuję się gotową skorupę.

Zosta, przepraszam za off-top w twoim wątku.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2014, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
LukasJ napisał(a):
przepraszam za off-top

Drobiazg.

Po ostatnim szlifie ranty wyglądały całkiem przyzwoicie:
Załącznik:
l63.jpg
l63.jpg [ 203.85 KiB | Przeglądane 4915 razy ]

Zabrałem się zatem za klejenie:
Załącznik:
l64.jpg
l64.jpg [ 251.1 KiB | Przeglądane 4915 razy ]

Okropna to robota, albo zobie to wyjątkowo nieumiejętnie. Taśma nie chce się układać równo, żywica cieknie gdzie tylko może, pęcherzy wycisnąć nie sposób... Nie cierpię klejenia. Jeszcze ręce mi się do wszystkiego kleją :evil:

Ale za to Wodowanie coraz bliżej! :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2014, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Pewnie już za późno, ale na ostatnią warstwę tkaniny połóż pasek celofanu lub tkaninę poliestrową. Jak się utwardzi, po 24h, to potem zrywasz celofan/tkaninę i masz znacząco mniej roboty z wygładzaniem/szlifowaniem powierzchni laminowanej.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2014, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
No to już za późno :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2014, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Marian Strzelecki napisał(a):
poprawiam: ... jakieś 20 dni...

Byłem bliżej :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2014, o 08:52 

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 11:31
Posty: 117
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
zosta napisał(a):
Okropna to robota, albo robie to wyjątkowo nieumiejętnie. Taśma nie chce się układać równo, żywica cieknie gdzie tylko może, pęcherzy wycisnąć nie sposób... Nie cierpię klejenia. Jeszcze ręce mi się do wszystkiego kleją :evil: ]



SWIĘTE SŁOWA !!


Ostatnio edytowano 12 lip 2014, o 13:52 przez Janna, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłam cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2014, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
I znowu smarowanie...
Strasznie dużo epoksydu schodzi. Przeliczyłem się robiąc zakupy i teraz znowu czeka mnie wyprawa do sklepu :(
Załącznik:
l65.jpg
l65.jpg [ 242.23 KiB | Przeglądane 4740 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2014, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Zbysiu a czajnik i spinaker będzie? ;) :D

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2014, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
zosta napisał(a):
I pytanie konkursowe: jak toto się nazywa po polsku?
robhosailor napisał(a):
Klepka królewska,
To jest tłumaczenie z angliczańskiego king plank. Po polsku to się od zawsze nazywało "rybka". :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2014, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
O! I to mi się podoba. Dzięk ju. :)

Helix napisał(a):
a czajnik i spinaker będzie?

Czajnik jak najbardziej. Mam specjalnie odłożony na tę okoliczność. Spinaker niestety poszedł do ludzi...
I nie wrócił :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2014, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
zosta napisał(a):
O! I to mi się podoba. Dzięk ju. :)

Helix napisał(a):
a czajnik i spinaker będzie?

Czajnik jak najbardziej. Mam specjalnie odłożony na tę okoliczność. Spinaker niestety poszedł do ludzi...
I nie wrócił :-(

Pływaj tym Zbysiu po płytkiej wodzie, blisko brzegu i powoli. Koniecznie wykup dobre ubezpieczenie. Szkoda by było dobrego kolegi z Norwegii :-P :mrgreen: :D ;)

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2014, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
zosta napisał(a):
żywica cieknie gdzie tylko może

zosta napisał(a):
Strasznie dużo epoksydu schodzi

Trzeba było wypełniacz stosować :-P najlepiej bawełniany
Co do pęcherzy; kwestia wałka, ja bym zastosował z ryflowaniem wzdłużnym

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2014, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Dzisiaj szlifowanie.
Potem szlifowanie i szlifowanie, a na koniec szlifowanie. Jutro poszlifuję troszkę....

:roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2014, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
A za miesiąc ...
szlifowanie :P

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2014, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Ponieważ przesadna dokładność leży w jaskrawej sprzeczności z moją naturą, wbrew przewidywaniom Magistra, zakończyłem szlifowanie.
Łódka na moim grzbiecie trafiła do komory bezpyłowej prawie, gdzie zaraz przyjmie na siebie pierwszą warstwę epoksydu.
Po nacisku na kręgi lędźwiowe wnoszę, że waży jednak więcej niż 50 kilogramów.
Załącznik:
l66.jpg
l66.jpg [ 214.66 KiB | Przeglądane 4436 razy ]

Załącznik:
l67.jpg
l67.jpg [ 269.47 KiB | Przeglądane 4436 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2014, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
W radosnej twórczości pojawił się drobniutki problem. Ponieważ zmieniliśmy typ ożaglowania mam zagwozdkę jak poprowadzić szoty.
Nie mogę przymocować w jednym punkcie do pawęży, bo ster przeszkadza. Poza tym kąt pracy szota wychodzi nieoptymalnie. W najgorszym wypadku bom dorobię, ale wolałbym tego uniknąć.
Jakieś podpowiedzi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2014, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Taki mi wysoki połysk wyszedł, że żal teraz matowić i zamalowywać. :)
Załącznik:
l68.jpg
l68.jpg [ 218.56 KiB | Przeglądane 4181 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2014, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
To może tak zostanie? :)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2014, o 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Powiedzcie dobrzy ludzie kiedy matowienie jest dostatecznie dobre pod lakierowanie?
Jeżdżę szlifierką od dwóch godzin i wygląda to wciąż tak:
Załącznik:
l69.jpg
l69.jpg [ 246.37 KiB | Przeglądane 4117 razy ]

Wystarczy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2014, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
zosta napisał(a):
Wystarczy?

Zależy do czego dążysz:
Jeśli ma tylko dobrze się trzymać to (tam po lewej) wystarczy.
a i zmień papier na bardziej "rznący".
A jeśli ma być mebelek, to zasuwaj dalej aż całość będzie gładka tak, aby pod palcami nie było można wyczuć niczego nierównego. Ja np. polakierowałem prześwitujące laminaty paskiem czarnej farby... i tak dobrałem resztę kolorów, aby pasowało (ale to było we wnętrzu, gdzie dałem, na szafki i grodzie, skórę z łaciatego cielaka - prawdziwą!) :cool:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2014, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Marian Strzelecki napisał(a):
Zależy do czego dążysz:

Dążę do tego, żeby się trzymało. Wysoki glanc jest generalnie niewskazany ze względu na produkcyjne nierówności, które pod barankiem mam nadzieję trochę znikną.
Używam papieru 240. Za drobny?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 356 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL