Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 8 lip 2025, o 13:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 lis 2014, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
waliant napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Nie - to jedyna w pełni rozsądna opcja.


Na takim małym jachcie? No nie wiem...

Jakim "małym"...
Pływałem Nefrytami z silnikiem stacjonarnym - a to łódka o bardzo podobnych wymiarach (7.25m długości / 2.5m szerokości / 1.45m wysokości "stania" w kabinie / pod kokpitem z 70x70cm). Na jednym był jednogarowy VP MD-1, na innym yannmar, był też jakiś z chłodzonym powietrzem diesel od traktorka. Da się - a miejsca tam pod kokpitem nie więcej niż w Pumci 23 stopowej.
Waga - zmieści się z przekładnią i wymiennikiem (jeżeli jest potrzebny) w 80-100kg. Tyle masy nisko pod kokpitem - to nie problem - nawet w bardzo z natury miękkiej cypisowej Gidze, mniejszej o półtora numeru od Pumci..

BTW - pływałem też dwoma Nefrytami ze studzienką (w jednym masakrowała ona kokpit, w drugim wylaminowano ją w achterpiku) - i mimo mocy silników zbliżonej do małych dieselków (7.5 - 9KM) w obu przypadkach były to rozwiązania zdecydowanie gorsze niż silnik stacjonarny. Powiedziałbym - im dalej w morze, tym gorsze...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
To nie jest takie proste......

Nie ulega wątpliwości, że silnik stacjonarny jest w tym momencie bez konkurencji....
Każde inne rozwiązanie jest obarczone poważnymi wadami.

Silnik w studni też nie jest idealnym rozwiązaniem.

Z ciakawosci poszparałem po stronach aukcyjnych typu e-bay, alledrogo. Nie znalazłem małych silników z przekładniami za rozsadne pieniądze.

W moim przypadku dodatkowo prosty wał nie wchodzi w grę ze względu na budowę dna. Puma ma bardzo długi skeg, lub jak kto woli płetwę przechodzącą stopniowo w skeg. W grę wchodzi jedynie przekładnia s-drive lub napęd silnikiem hydraulicznym.

Inaczej silnik musiałby zostać zamontowany na środku kabiny :lol:

Załącznik:
DSC01719.jpg
DSC01719.jpg [ 65 KiB | Przeglądane 5445 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Puma ma bardzo długi skeg, lub jak kto woli płetwę przechodzącą stopniowo w skeg
Jeżeli przez ten skeg chcesz umieścić studzienkę na granicy kokpitu i zejściówki to ja bym go zignorował i przerwał jego ciągłość i silnik umieścił w studzience jak najbliżej rufy likwidując jednocześnie koło sterowe, przechodząc na sterowanie rumplem. Chodzi o to, że silnik znalazł by się w miejscu gdzie do dna jest mniejsza odległość niż w środku kadłuba i byłby łatwiejszy dostęp do silnika w czasie rozruchu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Marianie likwidacja koła sterowego nie wchodzi w grę. To akurat rozwiązanie się sprawdziło w 100 % :)

Następny jacht jeśli go kupię będzie miał silnik stacjonarny i koło sterowe, między innymi dlatego podoba mi się Bostrom B31 :D

Dodatkowo jeżeli ingerować w ciągłość skegu to IMHO im bliżej jego początku tym lepiej...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Wał mógłby mijać skeg o włos...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12559
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Studzienka to chyba najgorsze rozwiązanie. Albo silnik stacjonarny (ale drogo wyjdzie) albo poprawa napędu na pawęży. Jeżeli Kurcza myśli o większym jachcie za jakiś czas, to bym się nie wygłupiał i w koszty oraz sporo pracy nie szedł.
Jaromir - ja wiem, że można, ale moim zdaniem się nie opłaca.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2014, o 08:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Montaż silnika stacjonarnego raczej odpada z powodów, które słusznie podał Waliant.
Myślę, że komplet wraz z zamontowaniem, poprowadzeniem instalacji to przynajmniej 10 tysi. Ostatnio widziałem gdzieś ogłoszenie komplecik - silnik (chyba Pentak) + przekładnia + linia wału + pochwa + śruba + panel za 10,5 tysia.
Czyli przynajmniej połowa obecnej wartości jachtu.
Gdyby to była inwestycja na lata, to może byłoby to sensowne.

W moim przypadku raczej nie.

Uwazam, że studzienka jest lepszym rozwiązaniem nić silnik na pawęży, o czym już pisałem.
- po pierwsze primo - silnik jest chroniony przed zalaniem,
- po drugie primo - jeżeli silnik będzie w miejscu, o którym pisałem wcześniej
praktycznie odpada przypadłość silników przyczepnych czyli wychodzenie śruby z wody
na fali,
- po trzecie primo - silnika nie da się ukraść :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2014, o 11:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Zobacz w necie jak rozwiazaną studzienkę ma dufurek 1800 lub kelt 760 lub mazurskie łódki

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2014, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
piotr6 napisał(a):
Zobacz w necie jak rozwiazaną studzienkę ma

np. Amiga
Na stronie stoczni http://www.amigayacht.pl/index.php?mg=p ... =pl_propro
Zakładka; Produkty -> Amiga27 -> szczegóły -> silnik zaburtowy w studni.
Dobry opis i zdjęcia

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2014, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
To byłoby Zbyszku rozwiązanie.....

Tyle że nie na rufie tylko przed zejściówką....

Jako ciekawostka - Puma 23 z silnikiem stacjonarnym......

Załącznik:
images.jpg
images.jpg [ 8.99 KiB | Przeglądane 5202 razy ]


Widoczna zmniejszona zejścówka o jakieś 10 - 15 cm (zaczyna się równo z ławkami kokpitu) i klapa rewizyjna w podłodze.

Poniżej rzeczona studzienka z Amigi 27

Załącznik:
studzienka.jpg
studzienka.jpg [ 40.49 KiB | Przeglądane 5201 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 01:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
ako ciekawostka - Puma 23 z silnikiem stacjonarnym......
Ale za to bez koła sterowego lecz z rumplem. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie pozbędę się koła :D

To fajne i wygodne rozwiązanie niczym kierownica w samochodzie......

Steruje się praktycznie bez wysiłku dzięki przełożeniu kwadrantu. I precyzyjnie dzięki temu, że działa na sterociągach, a nie hydraulice.....

Gdybym miał wiecej czasu kto wie czy bym się do tego nie przymierzył. Będę w Szczecinie w ciągu najbliższych tygodni więc pomierzę to i owo.
Na oko moja Yamaha z krótką stopą pasowałaby jak ulał do studzienki wlaminowanej na wysokości zejściówki. Musiałbym tylko dokupić manetkę i zamontować np. na kolumnie steru.
Do wykonania studzienki możnaby wykorzystać gotowe laminatowe ścianki wycięte z jakiegoś złomowanego jachtu, albo kokpitu, który Inka zdemontowała z OceanA :D
I tylko połączyć krawędzie....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kurczak napisał(a):
I tylko połączyć krawędzie....

Kiedy czytam jak i jakie zmiany chcesz wprowadzać do łódki - to mam ochotę poradzić Ci, byś posklejał sobie te krawędzie na rozmoczony chleb...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Masa solna jest lepsza :lol:

pierdupierdu napisał(a):
Kurczak napisał(a):
I tylko połączyć krawędzie....

Kiedy czytam jak i jakie zmiany chcesz wprowadzać do łódki - to mam ochotę poradzić Ci, byś posklejał sobie te krawędzie na rozmoczony chleb...


Uzasadnij proszę :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 10:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak napisał(a):
Uzasadnij proszę :)


lepiej nie może boleć :mrgreen:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kurczak napisał(a):
Masa solna jest lepsza :lol:

pierdupierdu napisał(a):
Kurczak napisał(a):
I tylko połączyć krawędzie....

Kiedy czytam jak i jakie zmiany chcesz wprowadzać do łódki - to mam ochotę poradzić Ci, byś posklejał sobie te krawędzie na rozmoczony chleb...


Uzasadnij proszę :)


Kurczaczku - pomysły typu:
Studzienka za płetwą balastową pod zejściówką i częściowo kokpitem.
uzupełnione o
wylaminowana pokrywa przykręcona od strony kokpitu i druga otwierana od strony kabiny (dostęp do szarpaka, cięgna ssania) z okienkiem ppoż.
albo
No i silnik musiałby pracować bez czapy.

- to myślę, że lepiej byś studzienkę z "klapą od strony kabiny" polepił na chleb i ślinę właśnie.
Bo wtedy łódka zacznie tonąć zanim jeszcze odjedzie dźwig, który ją wodował. Daje to szansę, że i koszta i straty będą mniejsze, niż gdyby z takimi "patentami" miała popłynąć w morze :-P

A bardziej serio - rozejrzyj się kiedyś po innych, na morzu używanych łódkach ze studzienką pod silnik przyczepny - i spróbuj znaleźć równie rewolucyjne rozwiązania, jak to, co kursywą powyżej zacytowałem... Hmmm, jeżeli nie uda ci się takich rewelacji znaleźć - to może zrozumiesz, że są po temu przyczyny?
(Myślę, że mogą się chyba wśród tych przyczyn znaleźć takie drobnostki jak integralność i wodoszczelność kadłuba, wentylacja, hałas, dostęp do silnika, etc... Ale oczywiście - każdy ma prawo do kombinowania pod górkę)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 15:45 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1380
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 470
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
http://www.zagle.com.pl/wydarzenia/zato ... _3510.html

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
'Żagle' napisał(a):
Przy wraku byli już nasz korespondent Włodzimierz Ring ("Bury Kocur") /cut/

Kocurze, do tablicy ;)

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ta pierwsza wersja zakładała nie studzienkę na silnik, tylko taczej na samą spodzinę....

To co teraz planuję - to wersja ewolucyjna (nie rewolucyjna :lol: ) gdzie silnik byłby dostępny wyłącznie od strony kokpitu.
Skrzynka byłaby wlaminowana do podłogi jak na zdjęciu w amidze 27 tylko w innym miejscu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 20:58 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
To co teraz planuję

A pomyślałeś że z takimi przeróbkami będzie trudniej sprzedać Pumcię???

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 21:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A wiesz dlaczego te studzienki montuje się z tylu? Kurczaku drogi

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Bo jest na to miejsce ? :D

Bo tam jest najmniejsze zanurzenie ?

Ja nic nie przerabiam. Analizuję tylko techniczne możliwości :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12559
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dla porządku jeszcze dodam, że wersja ze studzienką bardzo hamuje jacht. Albo śruba silnika zostaje pod wodą, a jak zostanie poniesiona, to wycięcie w dnie generuje naprawdę duże opory.
Wiem że o tym nikt niemal nie myśli, cały czas słyszę "to nie regatówka, ten ułamek węzła nie ma znaczenia", ale każda zmiana na niekorzyśc osiągów dokłada się do tego, że jacht pływa słabo.
Akurat tak się składa, że duży otwór w dnie jest sporą zmianą na niekorzyść osiągów.
No chyba że jakaś klapa zasłaniająca otwór - ale jakoś wątpię, że to by się pojawiło.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 21:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Zwlaszcza dziura wsrodokreciu :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13989
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
No chyba że jakaś klapa zasłaniająca otwór - ale jakoś wątpię, że to by się pojawiło.

Dobrze dopasowawszy; to i puc styropianu wystarczy :mrgreen:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zgadza się. Zapewne łodka straci na prędkości.
W studzienkach otwór w dnie jest na tyle mały, że silnika nie da się wciągnać do studzienki bez zdejmowania śruby. Przynajmniej z tego co mi wiadomo.
Można wykonać jakąś zaślepkę, zasuwkę, która obejmie stopę.
Sama stopa nie powinna powodować większych oporów niż S-drive.
Gdyby jeszcze zmienić śrubę na składaną.....

Proszę mnie nie atakante. Tylko sobie gdybam :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 21:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak napisał(a):
Bo jest na to miejsce ? :D

Bo tam jest najmniejsze zanurzenie ?


pewnie również ale pudło

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
piotr6 napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Bo jest na to miejsce ? :D

Bo tam jest najmniejsze zanurzenie ?


pewnie również ale pudło


Nie trzymaj mnie dłużej w niepewności :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12559
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Sama stopa nie powinna powodować większych oporów niż S-drive.


Sama stopa już nie, ale stopa ze śrubą już tak.
No chyba że ktoś do s-drive'a ma śrubę stałą.

Kurczak napisał(a):
Gdyby jeszcze zmienić śrubę na składaną.....


W przyczepniaku? :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2014, o 21:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak napisał(a):
Nie trzymaj mnie dłużej w niepewności :D


żebyś się nie zatruł spalinami, jak będą owiewały Tobie twarz gdy stoisz za kołem :mrgreen:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL