Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 22:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lut 2016, o 14:09 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Zielony Tygrys napisał(a):
jak już przy hamulcach jesteśmy to proszę o wyjaśnienie. Co to hamulec sztywny, co to samohamowna i jaki muszę mieć jeżeli muszę mieć przyczepę z hamulcem?

Przyczepka "sztywna" (na 100% lekka czyli do 750kg DMC) - bez hamulca. Hamuje samochód i przez dyszel stopuje przyczepę (jak będzie miała hamulec to i tak jest lekka - więc nie musi.
Hamulec najazdowy - wymagany w przyczepkach innych niż lekkie czyli powyżej 750kg DMC.
Samochód hamuje, na skutek bezładności przyczepka "najeżdża dźwigienką hamulca na hak i hamuje dodatkowo koła przyczepy.
Powiększ sobie ten szary rysunek.
http://mtd-przyczepy.pl/Urzadzenie-najazdowe-90s

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowania - 2: MarekSCO, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2016, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7472
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3732
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Moim autkiem przyczepkę bez hamulca mogę mieć max 400 kg DMW. Czyli do wożenia łódki muszę mieć przyczepkę z hamulcem.

Czy mam rozumieć, że mogę do dowolnej przyczepki dokupić to hamowidło, skoro jest częścią zamienną?

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.



Za ten post autor Zielony Tygrys otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2016, o 14:28 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jeżeli O1 masz 400 kg, to nie łudźmy się O2 (z hamulcem) będziesz miała jakieś 600-700kg.
Odejmując wagę przyczepki - jakieś 200kg to ładowności będzie miała 400-500kg. To daje niewielkie pole do manewru.
Dokupić nie możesz, bo zmieniłabyś istotnie konstrukcję przyczepy - trzeba by rejestrować jako SAM co jest nierealne.
Główne pytanie: Co chciałabyś ciągać?
Prawdopodobna odpowiedź: zmień samochód.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2016, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7472
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3732
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
O2 mam 800 kg. Ładowność 600 kg. na Oriona starczy.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.



Za ten post autor Zielony Tygrys otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2016, o 15:01 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
1. Sprawdź ile waży Twój Orion.
2. Ponieważ na 99,99% nie trafisz na rynku na zadawalającą Ciebie przyczepę, zwróć się z zapytaniem do homologowanego producenta czy zrobi przyczepę dokładnie taką jak Tobie potrzeba. Cena będzie rzędu 4500-6000 PLN, o ile zrobi. Bo DMC nie może przekroczyć 800kg, a ile będzie dokładnie ważyła taka przyczepa - nie wiem.
Np. Niewiadów nie łapie się.
http://www.niewiadow.pl/katalog/cat/8/item/60
Musiałaby mieć jakieś 870 DMC
Brenderup też się nie łapie bo 750 jest bez hamulca
http://www.przyczepy-brenderup.pl/przyc ... ,p214.html
A następna ma DMC1000
Łatwo nie będzie.
Trzeba gadać z mniejszym wytwórcą ale pamiętaj, że przyczepa ma być z homologacją, bo inaczej będziesz ją mogła użyć tylko jako stojak pod łódkę.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2016, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7472
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3732
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Mój będzie jak sobie kupię ;)
Masa całkowita 480 kg, to i przyczepka typowa 750 DMC wystarczy, byleby z hamulcem.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.



Za ten post autor Zielony Tygrys otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2016, o 16:19 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
http://prawko-torun.pl/przyczepy-jakie- ... rawa-jazdy
Tu masz takie kompedium. Tam jest jeszcze taki myk, że proporcja DMC samochodu do DMC przyczepy musi być zachowana.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowania - 2: MarekSCO, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2016, o 19:30 

Dołączył(a): 16 kwi 2014, o 12:19
Posty: 92
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A więc byłem na stacji diagnostycznej i moja przyczepa ma wyraźnie napisane przegląd bezterminowy i nie ważne czy osie hamowane czy nie , czy można ją ciągnąć to już kwestia samochodu ale to już koledzy wyjaśnili tutaj .



Za ten post autor johny411 otrzymał podziękowania - 2: MarekSCO, taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 07:41 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
johny411 napisał(a):
A więc byłem na stacji diagnostycznej i moja przyczepa ma wyraźnie napisane przegląd bezterminowy

Lekkie tak mają :)

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 13:17 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 14:09
Posty: 81
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 49
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dorzucę swoje 3 grosze.
Gdy DMC zestawu jest równe lub przekroczy 3,5 t to łapie się na Viatoll, wbrew pozorom nietrudno to przekroczyć, duże kombi z przyczepą 1,5 t i mamy problem, tzn koszty.
Jak Taka_jedna dobrze zauważyła, warto do "kombinacji" kupić przyczepę SAM.
Posiadam dwuosiową podłodziową przyczepę 1,3 t SAM właśnie, zarejestrowaną jako "ciężarowa". Hamulec najazdowy hydrauliczny, świetnie się sprawdza, dużo przyjemniejszy w użytkowaniu od najazdowego mechanicznego, ten kto regulował cięgna, wie o czym mówię.
Swoją jachtu nigdy nie woziłem, ale świetnie się sprawdza jako ciężarowa, jest dużo dłuższa niż standardowe przyczepy towarowe, co oprócz kłopotów z manewrowaniem umożliwia przewóz naprawdę długich ładunków.
Kolejna sprawa, jeśli przyczepa będzie wjeżdżać do wody, to trzeba zwrócić uwagę na odpowiednie łożyska w piastach i rozłączaną instalację elektryczną oraz demontowana belkę z oświetleniem.

Przyczepy ciężkie (zarejestrowanie po 1 sierpnia 2009) muszą mieć światło cofania, co jest ważne pod kątem odpowiedniego gniazda samochodu, który ją ciągnie.



Za ten post autor radams otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 20:08 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
taka_jedna napisał(a):
Kup przyczepę typu SAM koniecznie zarejestrowaną jako "uniwersalna", a będziesz mógł z nią robić praktycznie wszystko.
Akurat...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 06:46 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jacek Woźniak napisał(a):
Akurat...

Możesz rozwinąć tę głęboką myśl?
Oczywiście w zakresie posiadanego DMC i masy własnej.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 07:20 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
radams napisał(a):
Gdy DMC zestawu jest równe lub przekroczy 3,5 t to łapie się na Viatoll, wbrew pozorom nietrudno to przekroczyć, duże kombi z przyczepą 1,5 t i mamy problem, tzn koszty.

Pomijając sytuację samochód + lekka przyczepka przekraczające DMC 3500 (max 4250) bez prawa jazdy kategorii B+E lub B+kod 96 nie masz uprawnień do holowania takiego zestawu.
Swoją drogą pomimo możliwości przekroczenia na kat.B DMC 3500 na Viatoolu i tak "szarpnie" czy nie?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sty 2015, o 17:28
Posty: 185
Lokalizacja: Głęboka wieś mazowiecka
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 132
Uprawnienia żeglarskie: różne
Waldi_L_N napisał(a):
Swoją drogą pomimo możliwości przekroczenia na kat.B DMC 3500 na Viatoolu i tak "szarpnie" czy nie?


Tak, ale (czasem) nie :). Jakiś czas temu ciągnąłem Pajero (dmc 3t) przyczepkę. Dopiero przy jej oddawaniu pan wypożyczacz przyczepkowy uświadomił mnie o niestosowności tego czynu bez ViaTolla i uprzedził, że tanio nie będzie. Całe szczęście się przepisy zmieniły i już nie kasują za każdą bramkę.
Jak na razie rok minął i cisza...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 18:00 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Waldi_L_N napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Akurat...

Możesz rozwinąć tę głęboką myśl?
Oczywiście w zakresie posiadanego DMC i masy własnej.
I gabarytów, które są wpisane w dane rejestrowe więc co to jest "praktycznie wszystko"?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 18:20 

Dołączył(a): 16 kwi 2014, o 12:19
Posty: 92
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacek Woźniak napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Akurat...

Możesz rozwinąć tę głęboką myśl?
Oczywiście w zakresie posiadanego DMC i masy własnej.
I gabarytów, które są wpisane w dane rejestrowe więc co to jest "praktycznie wszystko"?


Jakich gabarytów ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 18:23 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
johny411 napisał(a):
Jakich gabarytów ?

Dokładnie. Wierzysz w bajki, że każda lekka przyczepka SAM ma jakąś tajemniczą kartę pomiarów w bazie danych? :rotfl:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 18:26 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
johny411 napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Akurat...

Możesz rozwinąć tę głęboką myśl?
Oczywiście w zakresie posiadanego DMC i masy własnej.
I gabarytów, które są wpisane w dane rejestrowe więc co to jest "praktycznie wszystko"?


Jakich gabarytów ?
Czyli nie przechodziłeś procesu rejestracji przyczepki typu SAM? Do danych rejestrowych włączało się główne wymiary przyczepki a chyba przez pewien czas nawet zdjęcia.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Waldi_L_N napisał(a):
johny411 napisał(a):
Jakich gabarytów ?

Dokładnie. Wierzysz w bajki, że każda lekka przyczepka SAM ma jakąś tajemniczą kartę pomiarów w bazie danych? :rotfl:
Wierzę. A Ty jesteś pewien, że możesz wszystko?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 18:38 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Drogi Jacku. Opowiedz mi historyjkę jak i kto ma zakwestionować wymiary mojej przyczepki lekkiej sam zarejestrowanej po raz pierwszy 20 lat temu 200km dalej przez poprzedniego właściciela?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 18:39 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Odnalazłem w "niezrealizowanych projektach" dokumentację przyczepki SAM. Miałem budować więc kupiłem projekt ale okazał się niepotrzebny. To co napisał autor:
Do złożenia tego wniosku potrzebne będą nam nasze dane – obowiązkowo dowód osobisty (czyli przyszłego właściciela przyczepy który musi sprawy rejestracyjne załatwiać osobiście). Oraz dane przyczepy czyli:
- wypełniony formularz ( poniżej jest wklejony do wydrukowania - w załącznikach )
- cztery zdjęcia przyczepy
- rysunki techniczne ( poniżej rysunki do druku – w załącznikach )
We wniosku wpisujemy imię , nazwisko , adres , pesel lub regon ( dla firm ) , markę pojazdu – czyli przyczepa „SAM” , rok budowy oraz nazwę i numer stacji Okręgowej Stacji Diagnostycznej na której będziemy przeprowadzać badanie techniczne . Dodatkowo wypełniamy oświadczenie „ że przyczepa została złożona we własnym zakresie i z materiałów własnych”.

Może wiara czyni cuda ale gdzieś te dokumenty leżą i w każdej chwili mogą być użyte przeciwko nam.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Waldi_L_N napisał(a):
Drogi Jacku. Opowiedz mi historyjkę jak i kto ma zakwestionować wymiary mojej przyczepki lekkiej sam zarejestrowanej po raz pierwszy 20 lat temu 200km dalej przez poprzedniego właściciela?
Mój wuj ofiarował mi swoją ukochaną WFM-kę. Wyrejestrował ją gdzieś trzydzieści lat temu? No wtedy kiedy zaczęto się upominać o podatek drogowy. Gdy pytałem w urzędzie komunikacji o to czy będę mógł ją ponownie zarejestrować okazało się, że dokumenty motocykla w urzędzie nadal są. Nic tylko jechać na diagnostykę i wystąpić o tablicę rejestracyjną.
Na drodze na bank nikt wymiarów przyczepki nie sprawdzi. Chyba, że dojdzie do jakiegoś wypadku, że komuś będzie się chciało grzebać w archiwach. To nie zmienia faktu, że coś robić "można" albo nie można.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 18:45 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jacku, temat przerabiałem przed zakupem przyczepy.
Wyobraź sobie, że nie wymagano ode mnie żadnych rysunków.
Wyobraź sobie, że w najbliższej mi stacji wymagano opinii rzeczoznawcy, a w innej nie. Ponieważ SAMa powinieneś rejestrować w swoim rejonie jak zarejestrować ją w tej bardziej przyjaznej stacji? Zgłaszasz, że tam u kolegi masz warsztat i u niego zrobiłeś przyczepę i nie chcesz jechać na drugi koniec powiatu tylko po to by ją zarejestrować. I można? Można. Oczywiście teraz to juiż nieaktualne.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Przez naszą firmę przewinęło się kilka przyczep. W skrócie opiszę dwie:
- Kupiliśmy NAJTAŃSZĄ przyczepę lekką "SAM" zarejestrowaną jako uniwersalna. Przyczepa składała się z dyszla z nabitym numerem, jedną osią i tylną belką z tablicą rejestracyjną. Przerobiliśmy ją na platformę troszeczkę krótszą od tej z samolotem, którą w zależności od potrzeb uzbrajaliśmy w odpowiednie wyposażenie typu trójkątny stojak do przewozu przęseł ogrodzeniowych; burty, lub stelaż z plandeką.

- Kupiliśmy przyczepę SAM z wpisem "do przewozu rur melioracyjnych", którą z chwilą przerejestrowywania przekwalifikowaliśmy na uniwersalną. Nie wykonywano przy tym żadnej dokumentacji zdjęciowej, żadnych obmiarów, NIC.
Przyczepę gruntownie przebudowaliśmy również na kształt lawety, która podobnie jak poprzednia przyczepa służyła nam również do innych celów.

Miewaliśmy kontrole drogowe, bo ściągaliśmy na siebie zainteresowanie, wożąc różne dziwne konstrukcje jak chociażby samolot widoczny na zdjęciu, mały śmigłowiec, czy inny "sprzęt latający" na zawody RedBulla.
Zawsze kończyło się na kontroli i wesołej rozmowie z policją. Najważniejsze było to że ładunek był dobrze zabezpieczony.

Sądziłam że stwierdzenie "przyczepą uniwersalną przewieziesz wszystko" zostanie potraktowane jako pewna umowność, mieszcząca się w zakresie zdrowego rozsądku i przepisów prawa. Okazało się że się pomyliłam, skoro ktoś się przyczepił.
:)
W takim razie napiszę prościej. Na przyczepie uniwersalnej LEGALNIE przewiozę zarówno małą łódkę, jak wannę, czy ogromne pudło klocków, a na przyczepie podłodziowej, prócz łódki nie przewiozę NIC.
Anka

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowania - 2: MarekSCO, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
taka_jedna napisał(a):
a na przyczepie podłodziowej, prócz łódki nie przewiozę NIC.
Anka
Mam przyczepę podłodziową polskiego producenta. Skończyły mi się rubryki w starym dowodzie rejestracyjnym i po ostatnich badaniach technicznych musiałem wymienić dowód rejestracyjny na nowy. W nowym dowodzie rejestracyjnym w rubryce: "Rodzaj przyczepy" jest: przyczepa ciężarowa. A w rubryce "Przeznaczenie: jest: ---, a dawniej było "przyczepa do przewozu łodzi". Tak, że podejrzewam, że jakbym miał jakiś ładunek do przewiezienia i zadbałbym o jego prawidłowe zamocowanie to na mojej przyczepie też bym go przewiózł. No bo niby dlaczego nie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
taka_jedna napisał(a):
Sądziłam że stwierdzenie "przyczepą uniwersalną przewieziesz wszystko" zostanie potraktowane jako pewna umowność, mieszcząca się w zakresie zdrowego rozsądku i przepisów prawa. Okazało się że się pomyliłam, skoro ktoś się przyczepił.

Chyba nie muszę zapewniać, że przeze mnie rzecz została zrozumiana zgodnie z Twoją intencją :D ( Podjąłem już pewne kroki - tak między nami mówiąc ;) )
A, że Koledzy "przyczepiają się do przyczepki" :lol:
Wiesz... Ty, czy ja, zrobimy sobie wszystko co trzeba... Ładnie i profesjonalnie...
Tanio i "na jutro" ;)
( No, może za wyjątkiem "latających przyczep" Kolegi 666 :rotfl: )
Zrobimy bezpiecznie... O wiele bezpieczniejsze, jak te na "niemieckich filmach z testów"...
Będziemy bezpiecznie wozić letadła... Żeby po przewiezieniu bezpiecznie wystartować...
Z nadzieją na równie bezpieczne lądowanie ;)
Ale szerszego zrozumienia to się raczej nie spodziewajmy ;)

Jeszcze raz dziękuję za fotkę i to zdanie:
taka_jedna napisał(a):
Kup przyczepę typu SAM koniecznie zarejestrowaną jako "uniwersalna", a będziesz mógł z nią robić praktycznie wszystko.

Bo nie napisałaś tego na próżno...
I w ogóle bardzo się cieszę, że spotkałem Ciebie na forum :D



Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2017, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W kwestii przyczepki drgnęło i nadal drży :)
Mam już dwie konstrukcje i pewnie na tym się niestety nie skończy.
Pierwsza, która umożliwia transport całego mojego małego systemu rekreacyjnego
( umożliwia wraz z bagażnikiem dachowym freelandera ) powstała najprostszą z możliwych dróg...
Mianowicie drogą kupna :rotfl:
Nabyłem gotową przyczepkę w jakimś markecie i dorobiłem tylko dwie belki i kilka śrub systemu mocującego.
Całe to cudo kosztowało nie więcej, jak 2500 PLN i jest rzeczywiście lekkie...
Można na nim przewozić jednocześnie dwa poziome rowery, żaglowóz, dwa kajaki składane, jeden kajak pompowany, dwa zestawy nurkowe, dwie paralotnie i duży latawiec :)
( Żaglówka jedzie na dachu samochodu )...
Tak, że prostym posunięciem przywróciłem mobilność mojemu systemikowi :)
Druga na razie czeka na swój podstawowy ładunek...


Załączniki:
pc2.jpg
pc2.jpg [ 116.24 KiB | Przeglądane 4201 razy ]
pc1.jpg
pc1.jpg [ 110.03 KiB | Przeglądane 4201 razy ]

Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2017, o 02:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
I Ty tak z tymi wszystkimi "gratami" na raz jeździsz na wycieczki?
:rotfl:

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2017, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeszcze nie jechałem ze wszystkimi, ale w tym roku planuję :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2017, o 17:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
pewnie pojedzie nad Morskie Oko, bo i na glajty miejsce i na łodke pewnie tez, tylko czy go wpuszczą z łajbą do tegoz oka to nie wiem

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2017, o 10:16 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jak qnie pociągną.. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bartuss1nowy napisał(a):
pewnie pojedzie nad Morskie Oko, bo i na glajty miejsce i na łodke pewnie tez, tylko czy go wpuszczą z łajbą do tegoz oka to nie wiem

Wszystkie oka są morskie - nawet te w rosole... Jak by się tak lepiej zastanowić ;)
Rzecz w tym, że jak masz większe zabawki, to naprawdę inaczej poruszasz się w każdym pejzażu... Więcej ciekawych wrażeń.
A Morskie Oko zaczyna się dosłownie za płotem czasem ;)
( "Luknij" na fotki )

Jacek Woźniak napisał(a):
Jak qnie pociągną.. ;)

Nie zmęczą się te kobyły za bardzo ;) Raz, że wszystko lekkie i na miarę zrobione...
Dwa, że niedawno remontowałem im stajnię całą ;)


Załączniki:
pz4.jpg
pz4.jpg [ 124.18 KiB | Przeglądane 3980 razy ]
pz1.jpg
pz1.jpg [ 107.38 KiB | Przeglądane 3980 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Mir i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL