Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 00:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 mar 2016, o 18:11 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zbieraj napisał(a):
cors napisał(a):
Złociutki, tytan, tylko tytan z wunglem is OK.
Jacek___ napisał(a):
Konkurencyjnie w kosztach z obróbką polecam złoto.
No, rzeczywiście, ceny prawie konkurencyjne:
Że zacytuję ceny skupu z firmy Uniqmetal:

Złoto (Au) - zniszczona biżuteria 22 karat (916) po cenie 132,00 zł / g (za gram!)
Tytan (Ti) wiórki 90% po cenie 3,50 zł / kg (za kilogram!)

Trzydzieści siedem tysięcy razy razy w lewo, trzydzieści siedem tysięcy w prawo, co za różnica?
My, milionerzy, nie będziemy się spierać o jakieś tam głupie parę złotych. :rotfl:

Aha, gdybyś znalazł firmę, co sprzedaje złoto po 3,50 (no, niech przepłacę, 4 złote) za kilogram, bądź nice boy, daj cynk.

Wiesz, jak to jest w życiu, ZUS ZUS-em, ale tonę złota na czarną godzinę warto by mieć. :roll:


Czytaj ze zrozumieniem.
Koszty obróbki, takie kluczowe słowo kiedy siadam do dziergania w tytanie. Moja praca kosztuje Krugerranda tygodniowo plus koszty. A w 40h to za dużo jakościowo nie wydziergam, a argon płynie jak woda.

Oczywiście możesz robić okucia z wiórków. Co to komu przeszkadza :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2016, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Jacek___ napisał(a):
Czytaj ze zrozumieniem. Koszty obróbki, takie kluczowe słowo kiedy siadam do dziergania w tytanie.
Czytam ze zrozumieniem. Twoja praca przy obróbce tytanu jest trzydzieści siedem tysięcy razy lepiej opłacana, niż praca złotnika.
Szczerze zazdroszczę. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2016, o 18:32 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zbieraj napisał(a):
Jacek___ napisał(a):
Czytaj ze zrozumieniem. Koszty obróbki, takie kluczowe słowo kiedy siadam do dziergania w tytanie.
Czytam ze zrozumieniem. Twoja praca przy obróbce tytanu jest trzydzieści siedem tysięcy razy lepiej opłacana, niż praca złotnika.
Szczerze zazdroszczę. :D


To zapraszam, nic strasznego. Pewna ręka, sprawne oko, trochę szkół i można dziergać w toksycznych badziewiach :)

Nie znam złotnika który zarabia 0,5 pln miesięcznie. Najwidoczniej błądzisz w metodologii.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2016, o 21:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Dixi napisał(a):
Ja chciałem tylko zapytać jak pozbyć się rdzy wewnątrz rurki ze stali 316.
A pracami naukowymi niech zajmują się naukowcy i metalurdzy.
Ale że do 316 i nie rozmawiamy o made in Chińczyki.
Pastą go najprzód np. Antox 71, i następnie Antox NP, i następnie dokładnie umyć, a dopiero następnie siem doktoryzować... ;)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Dixi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2016, o 21:45 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ryś napisał(a):
Dixi napisał(a):
Ja chciałem tylko zapytać jak pozbyć się rdzy wewnątrz rurki ze stali 316.
A pracami naukowymi niech zajmują się naukowcy i metalurdzy.
Ale że do 316 i nie rozmawiamy o made in Chińczyki.
Pastą go najprzód np. Antox 71, i następnie Antox NP, i następnie dokładnie umyć, a dopiero następnie siem doktoryzować... ;)


Matowe będzie. A z wnętrza ma wyjść. Też bym tak zrobił, ale tu kwestie estetyczne są najwyższej wagi. Taki warunek dodatkowy że nie można tego po prostu wrzucić do zbiornika z pasywacją.



Za ten post autor Jacek___ otrzymał podziękowanie od: Dixi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2016, o 22:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ano, aleć pytali o wnętrze ;) A nikt nie mówił że ma być łatwo :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2016, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ryś napisał(a):
Pastą go najprzód np. Antox 71, i następnie Antox NP, i następnie dokładnie umyć, a dopiero następnie siem doktoryzować... ;)

I o to mi właśnie chodziło. Dzięki

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jacek___ napisał(a):
Matowe będzie. A z wnętrza ma wyjść. Też bym tak zrobił, ale tu kwestie estetyczne są najwyższej wagi. Taki warunek dodatkowy że nie można tego po prostu wrzucić do zbiornika z pasywacją.

Myślę, że lepsze jednolicie matowe niż czerwone zacieki. A jakby co to mozna jeszcze wypolerować to co widać.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2016, o 05:16 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Odrdzewiłem tak miecze i zbroje rycerzom.
Strasznie im się rezultat nie podobał.

Weź najpierw rurkę testową i przeprowadź na niej eksperyment, przeprowadź cały proces aż do zabezpieczenia i po tygodniu trzymania na kei połóż obie obok siebie - jesteś zadowolony - robisz.

Metody przemysłowe są skuteczne, ale mają braki w delikatności :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2016, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Czy elektropolerowanie może załatwić sprawę? Jeśli tak to kto to może zrobić w Warszawie lub okolicy?

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 05:49 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dixi napisał(a):
Czy elektropolerowanie może załatwić sprawę? Jeśli tak to kto to może zrobić w Warszawie lub okolicy?


Od wewnątrz w rurze?
A nie taniej zrobić całe nowe?

Tak się zastanawiam - odkąd napisałeś nie mogłeś pójść do warsztatu, uciąć nowego, wygiąć, polakierować wstawić czy pasuje i dopiero eksperymentować na poprzednim?

Przeprowadzisz eksperyment i będziesz wiedział czy Ci się rezultat podoba.
Bo to nie jest kwestia techniczna czy wymiar dobry, czy pasuje, czy chemicznie i strukturalnie zdrowo. To kwestia estetyczna i ciężko ustalić czy się może podobać.
O certyfikat podobalności ciężko :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 06:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Zrób kilka fotek. Będzie łatwiej dyskutować.

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zdjęcie Albatrosa. Rączki na rufie i dziobie


Załączniki:
141013ABTROS_3JML7138.jpg
141013ABTROS_3JML7138.jpg [ 291.51 KiB | Przeglądane 3379 razy ]
141013ABTROS_3JML7144.jpg
141013ABTROS_3JML7144.jpg [ 328.96 KiB | Przeglądane 3380 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Darek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Zrób zdjęcie elementu z widoczną rdzą

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 10:05 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Druga strona wątku a ja dalej nie wiem czy da się wytrawić stal na błysk czy nie. Rozum podpowiada, że da się. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 11:38 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
Na końcu trzeciej strony będzie, że lepiej...wymienić rączki :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 12:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jacek Woźniak napisał(a):
Druga strona wątku a ja dalej nie wiem czy da się wytrawić stal na błysk czy nie. Rozum podpowiada, że da się. :)
Aleć przeca zależy co wytrawić, z czego, i czym.
A i nie myląc tematów, bo trawienie a pasywacja to nie to samo.

Tam rurka od zewnątrz polerowana - i nie rdzewieje.
A jeśli wnętrze nie jest polerowane (i koroduje) a matowe może sobie być; a tę rdzę (i inne zanieczyszczenia metalu) usunąć jakoś trzeba, czyli wytrawić, a powierzchnię pasywować. Zapewne nie była - stąd błąd.
Są środki pasywujące na polerowane, włącznie z jakimisi sprejami cytrynowymi do mycia albo pastami do pucowania; łagodne są, nie matowią, ale czy usuną korozję z wewnątrz rurki - śmiem wątpić.
Nic nie broni spróbować; ani nie broni też przetrawić po całym a potem przepolerować ponownie.

Ale tutaj - co za kłopot wziąć tamponik i przetrzeć wnętrze rurki?
Acz wciąż mię nurtuje czy my o właściwem rozmawiamy temacie. :roll:
A zastanowiłbym się głębiej atoli nad onemi śrubki któremi toto przykręcone :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 13:22 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian.Kowalski napisał(a):
Na końcu trzeciej strony będzie, że lepiej...wymienić rączki


na drewniane

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ryś napisał(a):
A zastanowiłbym się głębiej atoli nad onemi śrubki któremi toto przykręcone :mrgreen:


One sa nie zerdzewiałe. Jeno pokryte nalotem ze rdzy z rurki.


Załączniki:
20160321_152431.jpg
20160321_152431.jpg [ 49.55 KiB | Przeglądane 3318 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Darek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 18:02 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
@Ryś
Może honować te rurki?
Zaraz dojdziemy do patyczków higienicznych z materiałami polerskimi (tak się robi dysze sterujące do satelit).


@Dixi wsadź to w tokarkę (w papier owiń żeby szczękami nie pogryźć) i szmatą z jakimś najdrobniejszym proszkiem polerskim jaki masz w oleju żeby nie przegrzać.
To z wierzchu to jest rdza ze śruby. To nie z materiału.

A to w środku to matowe bardzo. Olej.

Zalej po czyszczeniu całość lakierem bezbarwnym i śrubę smarem odizoluj.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
To rura nie śruba. Śruba po wytarciu szmata jest srebrna. Spróbuje potraktować to pstą trawiącą w środku. Jutro jadę kupić. Gdzieś.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 18:44 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dixi napisał(a):
To rura nie śruba. Śruba po wytarciu szmata jest srebrna. Spróbuje potraktować to pstą trawiącą w środku. Jutro jadę kupić. Gdzieś.


No ja myślę że jak masz rdzę na materiale to na śrubie się świeci jak psu na Wielkanoc.
Elektroujemność, ubytek materiału, te sprawy. Poczytasz to sam wywnioskujesz czemu tak wyszło.

Śruby z inną elektroujemnością mógłbyś poszukać ale szkoda sobie zawracać tym głowę. Wtedy miałbyś rdzę na śrubie i ubytki w rurce.

Tokarka, szmata i będzie się błyszczeć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A czy A4 na śrubie i 316 rurka to nie to samo albo bardzo blisko?

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 19:10 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dixi napisał(a):
A czy A4 na śrubie i 316 rurka to nie to samo albo bardzo blisko?


Blisko to jak widzisz na rurce i błyszczącej śrubie - za mało.
Materiał różni się w seriach, a co dopiero między prętami a blachami. A śruby są z prętów. Ma inny skład i widzisz co się porobiło.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 20:40 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Bez jajec panowie. DIN A4 to inaczej AISI 316 :lol:
Czyli jest OK.
To co widać, IMHO, to efekt obróbki - wokół dziury materiał stracił pasywację. Od ogrzania? A temczasem dalej od otworu błysk i elegancja, nie?
Znaczy już nie pomnę, tam jakiesi tlenki, karbonki, stężenia chroma cy cuś, elektroaktywność i potencjał, i czort go tam wie co jeszcze; no i Jacek wie ofkors :D


Ostatnio edytowano 21 mar 2016, o 20:46 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Rura była cięta i "wiercona" laserem. To było trochę ciepło.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 20:44 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ryś napisał(a):
Bez jajec panowie. DIN A4 to inaczej AISI 316 :lol:
Czyli jest OK.
To co widać, IMHO, to efekt obróbki - wokół dziury materiał stracił pasywację. Od ogrzania? Znaczy już nie pomnę, jakiesi tlenki, karbonki, stężenia chroma cy cuś, czort go tam wie; no i Jacek wie ofkors :D
A to zmienia sytuacyją, a w soli zwłaszcza.


Połóż nakrętkę z "316" na blaszce z "316" gdzieś przy brzegu, odchowaj kota i sprawdź :)

Od ciepła to jest taka korozja jak ta wewnątrz rurki.
Inaczej wygląda. Po brzegach otworu byłoby powygryzane, a nie po powierzchni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
To co na powierzchni nie jest wygryzione tylko oblazło tym co wylazło ze środka a raczej wypłynęło. Na mój gust to zerdzewiały w środku odpryski z lasera. Mam też cięte na laserze blachy do mocowania pasów. Są nawet nie polerowane i nie rdzewieją ( na tej samej łódce) Zakładam, że wszystkojest z 316. Mam takie zapewnienie.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 21:05 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dixi napisał(a):
To co na powierzchni nie jest wygryzione tylko oblazło tym co wylazło ze środka a raczej wypłynęło. Na mój gust to zerdzewiały w środku odpryski z lasera. Mam też cięte na laserze blachy do mocowania pasów. Są nawet nie polerowane i nie rdzewieją ( na tej samej łódce) Zakładam, że wszystkojest z 316. Mam takie zapewnienie.



Ale 316 z różnego pieca, z różnej serii. Materiał w hucie to tak sobie trzyma parametry. Dlatego ma widełki.

A po opiłkach miałbyś ich negatywy z obwódką wyklejone rdzą. One się przyklejają i je widać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2016, o 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dziś dokładnie zbadałem elementy. Winne są jednak odpryski po laserze. To one rdzewieją. Pełno ich w środku. Wydłubać daje się część. Resztę trawię. Ciekawe jakie będą efekty :)

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2016, o 05:16 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dixi napisał(a):
Dziś dokładnie zbadałem elementy. Winne są jednak odpryski po laserze. To one rdzewieją. Pełno ich w środku. Wydłubać daje się część. Resztę trawię. Ciekawe jakie będą efekty :)


Urzeka mnie ta historia, ale mam kilka ton pociętej laserem, pospawanej najróżniejszymi metodami najróżniejszej nierdzewki, wybierać, przebierać. Przy największym niechlujstwie operatora (nieprzedmuchaniu roboty) nie ma takiego rezultatu na 316 wewnątrz rury.

Proszku polerskiego tam ktoś nasypał na mokro i zostawił?

Ktoś tu coś kręci ;)
Podejrzewam Twojego wykonawcę, przynajmniej o wyjątkowe niechlujstwo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL