Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 lip 2025, o 08:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lut 2017, o 19:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Budowa kadłuba to około 30% ceny. Koszty zaczynają si póżniej :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 19:30 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
M@rek napisał(a):
peter napisał(a):
M@rek napisał(a):
ale jednostkowa budowa MUSI byc znacznie drozsza niz seryjna. Cudow nie ma, dawne czasy juz minely.

A wiesz że wcale nie jest tak? Budowa custom jachtu stalowego lub drewnianego jest cenowo podobna do seryjnych jachtów z wielkich stoczni. Budowa form, utrzymanie wielkich hal produkcyjnych itp plus bardzo drogi marketing kosztuje. A jeżeli zejdzie się ze standardów jachtowych to cena może być znacznie niższa...


Nie będzie taniej choćby z racji ceny materiałów kupowanych masowo. Robocizna tez wyjdzie drożej jednostkowo choćby z racji braku doświadczenia, usterek czy szubkości pracy. Jeżeli weźniemy pod uwagę ilość casu spędzonych na poprawkach, mzarnowanego materiału a na koniec wad konstrukcyjnych taniej nie będzie.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 21:22 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Myslisz o kadlubie , czy kompletnym jachcie gotowym do plywania ?
Masz jakies wlasne dowiadczenia w tej materii ?
Jesli chodzi o kadlub to to co napisales jest mozliwe ale w drugim przypadku po prostu nie uwierze .


Myślę o kompletnym jachcie do pływania, co do drugiego pytania to tak brałem udział przy budowie takiego jachtu, tyle że motorowego. Tyle żeby nie powodować niepotrzebnej dyskusji to zaznaczę że nie mówię o wykonaniu kopii jachtu produkcji stoczniowej budowanych w wielkich seriach. Tak samo nie mówię o odpicowanym na szpan pływającym mebelku w stylu jakiegoś tam Ludwika. A jedynie o pragmatycznie zbudowanym jachcie.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 21:25 

Dołączył(a): 27 lut 2017, o 17:58
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Po przestudiowaniu wszystkich wypowiedzi wnioskuję że w pierwszej kolejności muszę wziąć do ręki projekt, dogłębnie go przestudiować, jego konstrukcję etapy, dokładnie to przeliczyć, i dopiero stwierdzić czy się za to wziąć, czy jest to gra nie warta świeczki i lepiej ułatwić sobie tę drogę gotowym laminatem ( z którego napewno nie byłoby aż tyle satysfakcji co projektu tworzonego od pierwszej "deski" :) ).

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Są gdzieś w sieci pełne plany dostępne w wersji darmowej? ( żeby się w nie zagłębić, mniej więcej sobie to zobrazować ). Wszystko co uda mi się znaleźć to tylko przedsmak projektu a żebu zobaczyć konkrety to $$$. Oczywiście jeśli dojdzie do budowy to napewno nie będzie to konstrukcja z pierwszych lepszych planów bo są "darmowe", ale żeby się z tym zaznajomić wydaje mi się że nie warto wydawać xxx-xxxx zł nie będąc pewnym czy dojdzie do budowy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 21:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
szczurek2896 napisał(a):
Po przestudiowaniu wszystkich wypowiedzi wnioskuję że w pierwszej kolejności muszę


w pierwszej kolejności musisz wiedzieć co chcesz, jaki jacht gdzie niem pływać, charakter pływania, oprócz planów to warto zobaczyć dany jacht na żywo a najlepiej się nim przepłynąć :D

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 2: M@rek, peter
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
peter napisał(a):
Budowa custom jachtu stalowego lub drewnianego jest cenowo podobna do seryjnych jachtów z wielkich stoczni.

Potwierdzam. Do wspomnianego lakonicznie "marketingu" doliczaja sie pensje personelu nie zwiazanego bezposrednio z produkcja.
Wiec jesli ktos ma miejsce, podstawowe narzedzia, troche pojecia i mnostwo motywacji...
I wlasna budowa - zawsze rozciagnieta w czasie - jest forma "kupowania na raty", tyle ze bez procentow.
adaswa napisał(a):
Posłuchaj rady bo inaczej możesz skończyć z ogłoszeniem pod tytułęm sprzedam kadłub i dużo części.....

Zdarza sie. Nie zawsze ze strata.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
szczurek2896 napisał(a):
czy jest to gra nie warta świeczki
Nie wiem czy już ktoś podawał ale zapoznaj się z tym wątkiem:
http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=1&t=15502


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 21:49 

Dołączył(a): 27 lut 2017, o 17:58
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pływać chcem tylko i wyłącznie turystycznie, spędzić wolny czas na wodzie, spokojne rejsy, głównie wody morskie w większości bałtyk chyba że gdzieś mnie czasem żagle dalej by zaniosły ;), jeśli chodzi o sylwetkę to np: absolwent, sun odyssey 439, cyclades 43.4, pasja 10.
Podając przykłady jachtów mam na myśli tylko ich sylwetkę, linię kadłuba.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 22:01 

Dołączył(a): 27 lut 2017, o 17:58
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
I wlasna budowa - zawsze rozciagnieta w czasie - jest forma "kupowania na raty", tyle ze bez procentow.


Otóż to :). Jest to także jeden z powodów chęci zrobienia tego samemu. Jest to inwestycja rozciągnięta w czasie, dość wygodne raty, ile na daną chwile jest się w stanie włożyć tyle się wkłada. A kupując gotowy jacht trzeba być gotowym na duży wydatek. Do tego dochodzi unikalność jednostki, minusem jest właśnie istniejące w każdym przypadku ryzyko nieukończenia budowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 22:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Pytanie czy wolisz zeglowac, czy budowac ? :) Jesli to pierwsze to zdecydowanie lepiej kupic cos uzywanego . Budowa zazwyczaj trwa znacznie dluzej niz sie zaklada a zycie ucieka :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
szczurek2896 napisał(a):
Do tego dochodzi unikalność jednostki,

Rozumiem to doskonale, ale:
szczurek2896 napisał(a):
minusem jest właśnie istniejące w każdym przypadku ryzyko nieukończenia budowy.

Im bardziej unikalna ( custom...) jednostka, tym trudniej ja sprzedac ( wczesniej/pozniej ).
Rady przedpiscow sa cenne. Beda jeszcze cenniejsze jesli sprecyzujesz swoje plany i mozliwosci bardziej.
Pisz i pytaj! To forum jeszcze chyba po to jest. ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
szczurek2896 napisał(a):
w pierwszej kolejności muszę


Jeszcze jedno - na początku odpowiedz sobie sam na pytanie czy Twoim hobby w życiu jest pływanie czy budowa jachtu.
To jest dość zasadnicze i wręcz fundamentalne pytanie.
Bo jeżeli chcesz pływać a nie spędzić reszty życia w warsztacie szkutniczym to przemyśl wersje pośrednią Swoich oczekiwań - kup sobie coś już gotowego - coś co sobie docelowo przerobisz "pod siebie" niewielkim nakładem sił i czasu a w tzw międzyczasie będziesz sobie tą jednostką pływał.
Tak myślę postępuje zdecydowana część z nas - jesteśmy w większości na tyle indywidualistami, że nie chcemy pływać jachtami "ze sztampy".
Ale jeżeli Twoim hobby jest budowanie to buduj - tylko oceń siły na zamiary, abyś nie skończył z brakiem funduszy i zapału gdzieś w połowie roboty, bo potem takie ogłoszenia o sprzedaży "jachtu do wykończenia" dość często pojawiają się w sieci.
Myślę, że powyższe rozważania warte są głębszego Twego przemyślenia :)

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 28 lut 2017, o 22:19 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
Pytanie czy wolisz zeglowac, czy budowac ? :)

;)
Zawsze mi zadawano to pytanie i najbardziej natretnym pytaczem bylem ja.
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
na początku odpowiedz sobie sam na pytanie czy Twoim hobby w życiu jest pływanie czy budowa jachtu.

;)

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 22:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Catz napisał(a):
Zawsze mi zadawano to pytanie i najbardziej natretnym pytaczem bylem ja.
Catz


i co Tobie wyszło?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Tak dokladnie, to nie wiem, bo jestem naiwny, wiec i latwo mnie oszukac.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17658
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4524
Otrzymał podziękowań: 4278
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
Pytanie czy wolisz zeglowac, czy budowac ? :) Jesli to pierwsze to zdecydowanie lepiej kupic cos uzywanego . Budowa zazwyczaj trwa znacznie dluzej niz sie zaklada a zycie ucieka :)
Mnie odpowiedź wyszła, że lubię budować, ale nie na tyle, żeby budując spędzić całe życie, dlatego budowałem po parę miesięcy. :D A potem już samo pływanie. ;) :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Nie znasz sie...
Trzeba miec lodke plywajaca i budowac nastepna. Dwie* radochy na raz!
Catz
* Ja akurat z tymi radochami troche przesadzilem...

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: M@rek, yotomeczek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 23:13 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
adaswa napisał(a):
Prawda tylko jak wybierzesz zły materiał to po dwustronnym oblaminowaniu ma szanse zbutwieć i zgnić.

Nie pisałem o dwustronnym laminowaniu, zgodnie z projektem miałoby to być laminowanie z tylko zewnątrz.
Samodzielna budowa od podstaw, to chyba głównie dla samej przyjemności budowania, co można wyczytać z relacji np. na wspomnianej stronie szkutnikamator.pl
Mam znajomego, który samodzielnie wybudował 12 metrowy stalowy jacht o pancernej konstrukcji na rejs przez Horn, ale trwało to 5 lat plus 3 lata poprawek i wykańczania i kosztowało w końcu tyle, co dobry jacht z renomowanej stoczni.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Nie drozej?
Frajdy z realizacji projektu i marzen nikt mu nie odbierze. Przy okazji facet nauczyl sie mnostwa rzeczy, takze o sobie.
Z wyrazami szacunku dla Znajomego,
Tomek

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: M@rek, yotomeczek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 23:23 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
adaswa napisał(a):
Moris29 napisał(a):
Moim zdaniem jeżeli już upierać się przy konstrukcji drewnianej, to poszycie listewkowe jest prostsze dla amatora i po oblaminowaniu daje całkiem wytrzymałą konstrukcję nawet na Helski port, bo kadłub jest ukształtowany po łukach, a nie płaszczyzny jak przy sklejce.
Odpadają problemy łączenia arkuszy i kształt kadłuba milszy dla oka.
W końcu trochę konstrukcji Maderskiego pływa, a jako listewkowa zaprojektowana jest Pasja 1230 i 1240.


Prawda tylko jak wybierzesz zły materiał to po dwustronnym oblaminowaniu ma szanse zbutwieć i zgnić.

Nie pisałem o dwustronnym laminowaniu, zgodnie z projektem miałoby to być laminowanie z tylko zewnątrz.
Samodzielna budowa od podstaw, to chyba głównie dla samej przyjemności budowania, co można wyczytać z relacji np. na wspomnianej stronie szkutnikamator.pl
Mam znajomego, który samodzielnie wybudował 12 metrowy stalowy jacht o pancernej konstrukcji na rejs przez Horn, ale trwało to 5 lat plus 3 lata poprawek i wykańczania i kosztowało w końcu tyle, co dobry jacht z renomowanej stoczni.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 23:50 

Dołączył(a): 26 sty 2015, o 08:24
Posty: 11
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
http://unikyachts.com
Ciekawe moim zdaniem projekty i świeże podejście do konstrukcji jachtów ze sklejki. Na stronie jest też relacja z budowy.
Poza tym kopalnia wiedzy - the wooden boat forum.
Sam bym się chyba takiej budowy nie podjął, ale kibicuję wariatom. ;)

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka



Za ten post autor gumczis otrzymał podziękowanie od: Unik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2017, o 00:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
szczurek2896 napisał(a):
Pływać chcem tylko i wyłącznie turystycznie, spędzić wolny czas na wodzie, spokojne rejsy, głównie wody morskie w większości bałtyk chyba że gdzieś mnie czasem żagle dalej by zaniosły ;), jeśli chodzi o sylwetkę to np: absolwent, sun odyssey 439, cyclades 43.4, pasja 10. Podając przykłady jachtów mam na myśli tylko ich sylwetkę, linię kadłuba.
... konstrukcję drewnianą - mam na myśli szkielet obity sklejką.
Nijak mi podane "sylwetki" nie pasują do założeń ;) Po pierwsze, te sylwetki wynikają z rozmiarów. A z rozmiarem bym był ostrożniejszy. :lol: Jak uczy geometria wielkość bryły to wymiar do potęgi trzeciej; ujmij metr-dwa a będzie kilkakroć taniej, o roboczogodzinach nie zapominając. Czyżbyś coś wspominał o :"wolnym czasie"? :rotfl:
Spojrzałbym też jeszcze na przyciężkawe 'klasyki' dla amatorskiej roboty, takie pojemne turystyczne krypy :cool: bo może pozwoliłyby co przyoszczędzić. I na kosztach, jako słuznie prawią, i często na robocie, przy solidniejszej ale uproszczonej konstrukcji, bez wymagających szczególików.
Tarcica w tartaku (jak nazwa wskazuje) tańsza niż wysokogatunkowe sklejki. A nic nie broni unowocześnić się, np zastępując lite elementy klejonymi z deski (czy sklejek) na epoxy, albo słomką klejoną zastąpić poszycie ze sklejki czy klepki.
Wolnonośne stery, wymyślne przykręcane finkile robią kłopot. Chyba że masz warsztat ślusarski. A mozna rozważyć też płytkiego 'longkilera' z mieczem, starą skośnodenkę czy coś w stylu "Trismusa".
Smukłe, wysilone takielunki, we trzy salingi i fafnaście wantek - takoż koszt. Można prościej, oszczędzając na cenie okuć i pinkołów. A można i gotowy maszt/takielunek z używki podpasować, okazje bywają - w tym całe zgniłe/skorodowane starocie za Odrą, do nabycia poniżej ceny złomu, na części ;)
Cały napęd, klasyczny, dostanie w dobrym stanie ze złomowanych szalup ratunkowych, gdziesik z Indii i tp. Porządne (i kosztowne) silniki morskie, praktycznie nieużyte, a utrzymywane. Przeserwisować i wstawiać. Trzycylindrowy Bukh 3000$ :D a tańsze badziewia typu yanmar za 2000. Kto bogaty, może takie już po przeglądzie i z gwarancją na miejscu w Europie :) np. http://www.apolloduck.asia/feature.phtml?id=254400
A żagle, elektryki i insze poduszki do mesy i tak trza nowe; również gdyby gotowy używany nabywać jacht.

Myśląc w temacie przeczytać Milewskiego (link wyżej) i inne dzieła o konstrukcji jachtu generalnie, Marchaja nie omijając...
I wymogi konstrukcji PRS (Przepisy klasyfikacji i budowy jachtów morskich (JAC) w pdf tu https://www.prs.pl/przepisy-i-wydawnict ... cyjne.html

A skorom już coś wspomniał: projekty paru klasyków dla amatorów - znaczy szkielet obity :D tu darmo dawali http://www.eventideowners.org.uk/plans/ ... ed-designs http://www.eventideowners.org.uk/plans/other-mg-designs obejrzyj też i tę http://www.eventides.org.uk/


Ostatnio edytowano 1 mar 2017, o 00:32 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: peter
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2017, o 00:31 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
peter napisał(a):
Budowa custom jachtu stalowego lub drewnianego jest cenowo podobna do seryjnych jachtów z wielkich stoczni.

Potwierdzam. Do wspomnianego lakonicznie "marketingu" doliczaja sie pensje personelu nie zwiazanego bezposrednio z produkcja.

Nie tylko. Dochodzą narzuty Państwa w postaci np. ubezpieczeń społecznych, dochodzi koszt wypasionych hal, biur konstrukcyjnych, prezesów a na koniec zysk firmy. I to nielichy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2017, o 07:03 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
...


Właśnie o takie podejście do budowy mi chodziło.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2017, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Catz napisał(a):
Trzeba miec lodke plywajaca i budowac nastepna


No to albo pływasz albo budujesz.
Nie wiem jak Ty ale ja -jak każdy chyba facet - jestem jedno-funkcyjny...
Znaczy w tym przypadku mogę albo budować albo pływać.
Jakoś udaje Ci się te czynności połączyć w jednym czasie ? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2017, o 09:08 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Jakoś udaje Ci się te czynności połączyć w jednym czasie ?


Może tak że w sezonie się żegluje, a poza sezonem buduje?

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2017, o 09:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
peter napisał(a):
M@rek napisał(a):
Myslisz o kadlubie , czy kompletnym jachcie gotowym do plywania ?
Masz jakies wlasne dowiadczenia w tej materii ?
Jesli chodzi o kadlub to to co napisales jest mozliwe ale w drugim przypadku po prostu nie uwierze .


Myślę o kompletnym jachcie do pływania, co do drugiego pytania to tak brałem udział przy budowie takiego jachtu, tyle że motorowego. Tyle żeby nie powodować niepotrzebnej dyskusji to zaznaczę że nie mówię o wykonaniu kopii jachtu produkcji stoczniowej budowanych w wielkich seriach. Tak samo nie mówię o odpicowanym na szpan pływającym mebelku w stylu jakiegoś tam Ludwika. A jedynie o pragmatycznie zbudowanym jachcie.


Widzisz ja rowniez bralem udzial w budowie stosunkowo niewielkiego (ponad 8 m) jachtu zaglowego "Hals Team" od konsultowania projektu do oplywania i Armator prowadzacy m.inn. sklep zeglarski wydal na to znacznie wiecej niz musialby wydac na uzywny jacht podobnej wielkosci z renomowanej stoczni. Kiedys powaznie rozwazalem zakup jachtu klasy 3/4 tony dobrze wyposazonego wlasnie po to zeby do takielunku zaprojektowac i zbudowac nowoczesny kadlub one off. Wartosc, zagli, silnika, wyposazenia stanowila w przyblizeniu 30 % tego co musialbym zaplacic za te same nowe elementy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2017, o 15:01 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
adaswa napisał(a):
666 napisał(a):
10 metrów (jeżeli chodzi o metry bieżące, a nie kwadratowe) to już kawał łajby.
...Nie jestem fachowcem od dziesięciometrowych sklejkowych jachtów morskich, ale wątpiłbym w wytrzymałość i trwałość takiego kadłuba.



Tak tylko na początek - Polonez: prawie czternaście metrów (13.80) długości i 3.80 m szerokości, wyporność - 12 ton, rok budowy 1972, stocznia Teligi, Szczecin, kadłub - sklejka formowana.
Ożaglowanie - kecz 80 m2.

Żeby daleko nie szukać - Pen Duick II: długość 13. 65 metra, czyli parę centymetrów mniej niż Polonez, szerokość 3.64 m, wyporność niecałe - 7 ton, kadłub - sklejka rozwijalna, dwa załamania obła (shipjack), rok budowy 1964, stocznia Costantini, La Trinité sur Mer.
Ożaglowanie - kecz, 60 m2.

Oba jachty zrobiły trasy atlantyckie, a Polonez - wokół globu, oba żeglują do dzisiaj i są świetnym stanie.

A takie np. Vegi, Taurusy czy Opale - to przecież też drewniane jachty :D

___________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2017, o 19:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
tomasz piasecki napisał(a):
Polonez: prawie czternaście metrów (13.80) długości i 3.80 m szerokości, wyporność - 12 ton, rok budowy 1972, stocznia Teligi, Szczecin, kadłub - sklejka formowana.
Pozdrawiam
tomasz


Domyslam sie ze ten cytat skads skopiowales. ciekaw jestem co to takiego owa "sklejka formowana" i kto to napisal ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2017, o 19:24 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
M@rek napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
Polonez: prawie czternaście metrów (13.80) długości i 3.80 m szerokości, wyporność - 12 ton, rok budowy 1972, stocznia Teligi, Szczecin, kadłub - sklejka formowana.
Pozdrawiam
tomasz


Domyslam sie ze ten cytat skads skopiowales. ciekaw jestem co to takiego owa "sklejka formowana" i kto to napisal ?


Domyślasz, ale błędnie.

Nie jest to ani cytat, ani skopiowany.

Sklejka formowana to - inaczej mówiąc - kadłub klejony z obłogów kub fornirów, czego nie możesz nie wiedzieć, ale na wszelki wypadek starasz się pisać ironicznie.

To Ci podbudowuje ego ?

Wyobraź sobie że można napisać coś bez cytowania i kopiowania; moje teksty podpisuję imieniem i nazwiskiem.
________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL