Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 cze 2025, o 18:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Goliat napisał(a):
No polep wystąpi na zewnątrz przed malowaniem czymkolwiek.

Czy czasem polep nie występuje tylko przy Z-1?

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 20:42 

Dołączył(a): 3 lut 2017, o 21:02
Posty: 56
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: majtek cudotwórca
Marian Strzelecki napisał(a):
Goliat napisał(a):
No polep wystąpi na zewnątrz przed malowaniem czymkolwiek.

Czy czasem polep nie występuje tylko przy Z-1?

MJS


Na to wychodzi a właśnie ten utwardzacz stosuję. Jutro spróbuję z ludwikiem, clin do szyb nie daje rady :/

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

brodaty napisał(a):
Z tego co zrozumiałem to chodzi Ci o oblaminowanie Salmo z zewnątrz. Takie maleństwo oblaminujesz za jednym razem nawet dwoma warstwami maty oczywiście mokre na mokre. Nie bardzo pojmuję co tu ma do tego "polep".


No nie do końca salmo, ale jestem w trakcie budowy podobnej wielkości łódki.


Załączniki:
lodka.jpg
lodka.jpg [ 163.7 KiB | Przeglądane 6216 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Goliat napisał(a):
ale jestem w trakcie budowy podobnej wielkości łódki.


A gdzie jest przód albo tył? teoretycznie to na pierwszym planie mogłby być rufą, ale znowu burta z drugiej strony mi nie pasuje, hmmm

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 21:53 

Dołączył(a): 3 lut 2017, o 21:02
Posty: 56
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: majtek cudotwórca
bartuss1nowy napisał(a):
Goliat napisał(a):
ale jestem w trakcie budowy podobnej wielkości łódki.


A gdzie jest przód albo tył? teoretycznie to na pierwszym planie mogłby być rufą, ale znowu burta z drugiej strony mi nie pasuje, hmmm


To jest łódka typu katamaran. Tu masz projekt od dołu.


Załączniki:
lodka2.jpg
lodka2.jpg [ 86.81 KiB | Przeglądane 6201 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 11 maja 2017, o 06:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Aha, bo już myslałem że ten przód będzie jeszcze zabudowany, podpory daja mylne wrażenie

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 11 maja 2017, o 12:33 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dzisiaj wyrównałem dwa pasy poszycia i przymierzyłem do dna. Pasują :D

Teraz mógłbym już zszywać dno z pierwszymi pasami poszycia, ale zastanawiam się, czy nie powinienem wcześniej przykleić dziobnicy do dna. W późniejszym etapie, kiedy po zszyciu z pasami poszycia dno odpowiednio się ukształtuje, nie będę miał możliwości precyzyjnego ustawienia dziobnicy.


Załączniki:
Komentarz: Wyrównywanie pasów poszycia
20170511_121447.jpg
20170511_121447.jpg [ 431.23 KiB | Przeglądane 6144 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 12 maja 2017, o 12:44 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dziobnica przyklejona.
Żeby utrzymać dziobnicę na miejscu, zanim klej zwiąże, użyłem drutu fi 1,7mm. Trochę sztywny, ale ładnie dociągną klejone elementy.


Załączniki:
20170512_115905.jpg
20170512_115905.jpg [ 289.73 KiB | Przeglądane 6102 razy ]
20170512_115840.jpg
20170512_115840.jpg [ 393.24 KiB | Przeglądane 6102 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 12 maja 2017, o 13:03 

Dołączył(a): 3 lut 2017, o 21:02
Posty: 56
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: majtek cudotwórca
pawe66 napisał(a):
Dziobnica przyklejona.
Żeby utrzymać dziobnicę na miejscu, zanim klej zwiąże, użyłem drutu fi 1,7mm. Trochę sztywny, ale ładnie dociągną klejone elementy.


Lepiej od razu jak kładziesz klej wyprowadź sobie na gotowo jakimś prostym narzędziem promień około R12-R15 mm. Jak to zaschnie to w życiu nie obrobisz tego estetycznie.

A jak to zaschnie w tej formie jak na zdjęciu to nie położysz na tym szkła, bo będziesz miał bardzo nierówną powierzchnię i pełno bąbli powietrza nie do usunięcia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 12 maja 2017, o 16:59 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dzięki za uwagę. Trochę zapomniałem żeby wykończyć klejenie. Teraz już za późno. Trochę podszlifuję i jeszcze zaszpachluję przed położeniem taśmy szklanej.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 12 maja 2017, o 21:05 

Dołączył(a): 3 lut 2017, o 21:02
Posty: 56
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: majtek cudotwórca
pawe66 napisał(a):
Dzięki za uwagę. Trochę zapomniałem żeby wykończyć klejenie. Teraz już za późno. Trochę podszlifuję i jeszcze zaszpachluję przed położeniem taśmy szklanej.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka


najlepiej wykroić sobie w sklejce np 6mm szablon od 5 zł :) z jednej strony z rączką do trzymania. Klejenie idzie wtedy szybko. Powodzenia w robocie. Ja mam za sobą dziś wklejenie ostatniego elementu do wnętrza, jutro szlifowanie i ostatnia warstwa żywicy. Zostanie kadłub na zewnątrz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 12 maja 2017, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
pawe66 napisał(a):
Trochę zapomniałem żeby wykończyć klejenie

Moim zdaniem to nie brak wykończenia a brak staranności w wykonaniu spoiny od początku.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Goliat napisał(a):
Boje się tylko o czas pracy bo wg specyfikacji TFF ma 2x mniejszy czas pracy niż Z1

Dlatego często TFF używa się przy niższych temperaturach (jest to zgodne z technologią)Przy 10-12 stopniach praca jest komfortowa i można sporo zalaminować.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 13 maja 2017, o 20:10 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Składanie kadłuba rozpoczęte. Łódka zaczyna nabierać kształtu :D Zużyłem 10m drutu. Drut fi 1,7mm wydaje mi się trochę za sztywny, bardzo trudno jest go dogiąć do sklejki.
Zeszlifowałem trochę nakładki łączące sklejkę, tak jak doradził Marian Strzelecki. Wygląda to lepiej.
Co do łączenia sklejki, to lepszym rozwiązaniem byłoby zrobić łączenie nie w dziobowej części kadłuba. Na dziobie są największe gięcia, a w miejscu łączenia sklejka jest sztywniejsza przez co trochę zniekształca linie kadłuba.


Załączniki:
20170513_154929.jpg
20170513_154929.jpg [ 364.34 KiB | Przeglądane 6010 razy ]
20170513_154912.jpg
20170513_154912.jpg [ 312.58 KiB | Przeglądane 6010 razy ]
20170513_154905.jpg
20170513_154905.jpg [ 352.87 KiB | Przeglądane 6010 razy ]
20170513_141836.jpg
20170513_141836.jpg [ 401.82 KiB | Przeglądane 6010 razy ]
20170513_132542.jpg
20170513_132542.jpg [ 342.55 KiB | Przeglądane 6010 razy ]

Za ten post autor pawe66 otrzymał podziękowania - 2: bartuss1nowy, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 13 maja 2017, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
A jaka grubośc arkuszy?
Ja jak robilem kadlub do dory, tam byla sklejka 12 na burtach i 18 ka na dno, ale dziob zrobiłem składając do kupy kanapke z czworki, no tylko ze to bylo na konstrukcji.
Ważne jest samozaparcie.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 13 maja 2017, o 20:26 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wszystko jest ze sklejki 6mm.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 13 maja 2017, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17635
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
boSmann napisał(a):
pawe66 napisał(a):
Trochę zapomniałem żeby wykończyć klejenie

brak staranności w wykonaniu spoiny od początku.
To da się poprawić - należy wykonać narzędzie o promieniu roboczym większym, niż to, które było użyte i wypełnić spoinę dodatkową masą za pomocą tego narzędzia. Pójdzie w to miejsce trochę dodatkowej masy szpachlowej (epoksyd+krzemionka) i tyle. Resztę spoin wykonać narzędziem standardowym (promień od 5 zł) byle dokładnie i spoko.

Wygląda prawie jak kawałek łódki! :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 20 maja 2017, o 19:02 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Właśnie zakończyłem chyba najfajniejszy etap budowy metodą szycia i klejenia, czyli szycie. Zajęło mi to kilka dni pracy. Zużyłem 30m drutu i kilka trytek.
Teraz kadłub ustawiłem, wypoziomowałem i sprawdziłem wymiary kontrolne podane w dokumentacji. O dziwo wszystko się zgodziło :D Jestem gotowy do klejenia łączeń. Do tego celu będę używał Epidian 5 + PAC + (podpatrzone z relacji budowy GIS-a przez Erraka) zmielone ręczniki papierowe.
Teraz pytanie.
Aktualne temperatury w dzień to około 15 - 20 stopni, w nocy około 10 stopni. Czy w takich warunkach bezpiecznie jest kleić E5 + PAC?


Załączniki:
20170520_181827.jpg
20170520_181827.jpg [ 284.97 KiB | Przeglądane 5917 razy ]
20170520_181610.jpg
20170520_181610.jpg [ 411.13 KiB | Przeglądane 5917 razy ]
20170520_180817.jpg
20170520_180817.jpg [ 333.01 KiB | Przeglądane 5917 razy ]
20170520_165955.jpg
20170520_165955.jpg [ 361.4 KiB | Przeglądane 5917 razy ]
20170520_152932.jpg
20170520_152932.jpg [ 422.89 KiB | Przeglądane 5917 razy ]

Za ten post autor pawe66 otrzymał podziękowania - 4: bartuss1nowy, kooniu, Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 20 maja 2017, o 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
fajne

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 20 maja 2017, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
pawe66 napisał(a):
Czy w takich warunkach bezpiecznie jest kleić E5 + PAC?

Im niższa temperatura, tym gęstsza żywica i dłuższy czas wiązania. Czyli więcej czasu i spokojniejsza praca. Zagęszczanie zmielonym papierem... pewnie nie jest złe, wszak tam jest lignina pozyskana z drewna. Popróbuj pył drzewny, taki od szlifierki i grubego papieru ściernego np. 36. Dobrze zagęszcza i daje kolor drewna.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 22 maja 2017, o 13:01 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dzisiaj skleiłem kawałek łączeń poszycia. Jednak zmielony papier się nie sprawdza w moim przypadku. Podczas rozprowadzania kleju na łączeniu robią się takie jakby grudki. Może papier jest niedokładnie zmielony. W każdym razie teraz spróbuję z pyłkiem drzewnym. Problem tylko jest taki, że pyłku nie posiadam. Będę musiał specjalnie przeszlifować trochę drewna :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 22 maja 2017, o 13:29 

Dołączył(a): 3 lut 2017, o 21:02
Posty: 56
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: majtek cudotwórca
pawe66 napisał(a):
Dzisiaj skleiłem kawałek łączeń poszycia. Jednak zmielony papier się nie sprawdza w moim przypadku. Podczas rozprowadzania kleju na łączeniu robią się takie jakby grudki. Może papier jest niedokładnie zmielony. W każdym razie teraz spróbuję z pyłkiem drzewnym. Problem tylko jest taki, że pyłku nie posiadam. Będę musiał specjalnie przeszlifować trochę drewna :D


Nie łatwiej kupić trochę Aerosilu albo mikrobalona? Chociaż się łatwo potem szlifuje. Też jestem zwolennikiem domowych rozwiązań, ale nie marnowałbym żywicy na mielony papier, żywica w końcu kosztuje nie mało, a taki np mikrobalon grosze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 22 maja 2017, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1219
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
U Havla można kupić mielone włókno bawełniane:
http://www.havel-composites.pl/index.ph ... ukt&id=213
Kilogram starczy na całą łódkę i jeszcze trochę zostanie. Działa rewelacyjnie.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 22 maja 2017, o 17:43 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mikrobalony posiadam, tylko wydawało mi się że one są tylko do wprowadzania powierzchni a nie do szpachlowania konstrukcyjnego. Czy szpachla z mikrobalonów będzie wystarczająco mocna?

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 22 maja 2017, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1219
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
pawe66 napisał(a):
Mikrobalony posiadam, tylko wydawało mi się że one są tylko do wprowadzania powierzchni a nie do szpachlowania konstrukcyjnego. Czy szpachla z mikrobalonów będzie wystarczająco mocna?


Nie ufałbym jej jako spoiwu. W końcu ma się dobrze szlifować, a do tego nadmierna wytrzymałość raczej się nie przydaje.

Najlepsze z tego co znam są włókna bawełniane. Pył drzewny też jest niezły, ale trudno utrzymać jego równe rozmiary (większy wiórek powoduje, że wszystko zaczyna się mazać; trzeba dokładnie przesiewać przez sito).

Zupełnie niezłym wypełniaczem do kleju epoksydowego jest za to mąka. Jacek Sterna użył nawet specjalnie mąki razowej, żeby uzyskać taki kolor jak sklejki.

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 22 maja 2017, o 18:13 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
A jaka jest różnica między aerosilem a bawełną?

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 22 maja 2017, o 20:43 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
pawe66 napisał(a):
A jaka jest różnica między aerosilem a bawełną?

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka


Aerosil jest to handlowa nazwa krzemionki koloidalnej, w postaci bardzo drobnego, lekkiego białego pyłu.

W przeróbce żywic krzemionka koloidalna stosowana jest jako środek do zagęszczenia żywicy, celem nadania jej właściwości tiksotropowych, czyli - zmniejszenia płynności.

Krzemionka koloidalna nie jest higroskopijna, to znaczy nie wchłania wody, wobec czego nadaje się znakomicie do stosowania z żywicami, ponieważ nie zmniejsza ich wodoodporności.

Bawełna jest to powszechnie znane włókno roślinne, pocięte w formie bardzo drobnych i krótkich nitek, również używane jako wypełniacz żywic.

Należy pamiętać, że takie materiały jak talk, pył drzewny czy włókno bawełniane - są higroskopijne.
W naturalny sposób ogranicza to ich zakres stosowania w konstrukcjach poddanych działaniu wody.

_______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 22 maja 2017, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
myszek napisał(a):
Pył drzewny też jest niezły, ale trudno utrzymać jego równe rozmiary

W szlifierkach taśmowych (stacjonarnych), na wewnętrznych powierzchniach bębnów odkłada się pył kalibrowany ;) , nie trzeba nic przesiewać

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 23 maja 2017, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
tomasz piasecki napisał(a):
Aerosil jest to handlowa nazwa krzemionki koloidalnej, w postaci bardzo drobnego, lekkiego białego pyłu.

W przeróbce żywic krzemionka koloidalna stosowana jest jako środek do zagęszczenia żywicy, celem nadania jej właściwości tiksotropowych, czyli - zmniejszenia płynności.

Krzemionka koloidalna nie jest higroskopijna, to znaczy nie wchłania wody, wobec czego nadaje się znakomicie do stosowania z żywicami, ponieważ nie zmniejsza ich wodoodporności.

Aerosil, Arsil, Krzemionka, okrzemki itp. ( to to samo) doskonałe jako tani wypełniacz czy zagęszczacz ma jednak wady:
1/
Nie wolno wpierw wsypać krzemionki do żywicy a potem utwardzacz, krzemionka ma bardzo dużo porwatośći* w które utwardzacz wsiąknie (jako rzadszy dotyczy zwłaszcza Z-1). Taka masa nie utwardzi się nigdy, albo trzeba dodawać (go) bardzo dużo - ile? Nie wiem ale mówią , że nawet 3x więcej może nie starczyć. Tak więc pamiętajmy : utwardzacz wpierw do żywicy, ale precyzyjnie (nie za dużo) , bo czasu na mieszanie nie starczy.

2/
Krzemionka jet bardzo twarda i bardzo trudno się ją szlifuje, sklejka jako podkład jest za miękka wychodzą doły i góry a nie płaskości.
Tak więc szpachlówka Arsilowa : Tylko jako wypełniacz dziur.


MJS

*Krzemionka to są skorupki mikro ślimaczków przecie.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 23 maja 2017, o 10:04 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jestem w posiadaniu czegoś co się nazywa mikrosfera sucha http://sote.wax.krakow.pl/mikrosfera-sucha-a-1kg-szt.html

Czy takie coś się nadaje jako wypełniacz do łączenia pasów poszycia i wypełnienia szczelin między nimi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 23 maja 2017, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tak bdb. Tylko - worek to starczy Ci na całe życie. :cool:

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 23 maja 2017, o 11:46 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
worek to starczy Ci na całe życie. :cool:


Całego worka nie mam, ale na jedną łódkę powinno wystarczyć :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL