Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 wrz 2025, o 23:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 maja 2017, o 05:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14385
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1964
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Owszem Rysiu, tyle, że odnosiłem się do "zatykania dopływu powietrza".

W ten sposób, który opisałeś + krawężnik na parkingu udało mi się wiele lat temu zdławić rozbiegany silnik... od mojej yellow bahama Syrenki 105. Bo silniki dwusuwowe też potrafią się rozbiegać.

Wracając do tematu zamiast zatykania powietrza wolałbym wydech. Metoda równie skuteczna w przypadku małych silników ale za to dużo bezpieczniejsza.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 08:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Kurczak napisał(a):
Wracając do tematu zamiast zatykania powietrza wolałbym wydech. Metoda równie skuteczna w przypadku małych silników ale za to dużo bezpieczniejsza.


Na jałowych obrotach powinien zgasnąć, ale taki rozbiegany na maxa to nie wiem ?? Mogło by być ciężko w ten sposób. No i weź tam wejdź w te tumany spalin.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 09:16 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8066
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2429
Uprawnienia żeglarskie: -
Kurczak napisał(a):
Owszem Rysiu, tyle, że odnosiłem się do "zatykania dopływu powietrza".

Wracając do tematu zamiast zatykania powietrza wolałbym wydech.
Ale dopływu spod zderzaka... :mrgreen:
Koniec końców przecie najważniejsze co da się zastosować, a na szybko. W samochodzie nie ma po co wysiadać, i z łapami się pchać.
BTW, w/w Warszawkę zgasiłem sypiąc śniegiem - boć przegrzane - i nie pytaj może jak to zrobić w morzu ... :-P
Wydech brzmi śprytnie, lecz jak go sięgnąć, jak się nie jest takiem długiem jako niektórzy? A wąż zasię czy wytrzymie?
A porządne starocie mają dekompresję. ;)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 13:15
Posty: 249
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: szyper łodzi rekreacyjnych
Kurczak napisał(a):
Taki proces nazywa się "rozbieganiem silnika" i jest bardzo niebezpieczny.
Silnik zasysa olej do kolektora dolotowego i pali go razem z paliwem, a jak się je odłączy - to sam olej. Takiego silnika nie da się zatrzymać tak długo aż nie spali oleju lub silnika trag nie szlafi :)

W tym przypadku spalił nadmiar oleju i na tym się na szczęście skończyło.

Dużo bardziej niebezpieczne jest to zjawisko w przypadku silnika turbodoładowanego, którego łożyska są sparowane olejem pod ciśnieniem z obiegu silnika.
Rozszczelnienie uszczelniaczy spowodowane np. nadmiernym luzem łożysk powoduje zassanie oleju do obiegu powietrza doładowującego i wówczas silnik pracuje tak długo aż nie spali wszystkiego oleju. Tyle, że zwykle silnik wcześniej się rozsypie, zatrze albo

I jeszcze jedno nie jest to "choroba wściekłych diesli" tylko wszystkich silników turbodoładowanych. Także benzynowych...


A że turbodoładowanych silników diesla jest znacznie więcej na swiecie niż benzynowych i zjawisko to znacznie czesciej tam wystepuje, używa się żartobliwie pojęcia "choroba wściekłych diesli".

_________________
Pozdrawiam,
rudekolek

"Ty mnie chroń od lądu, a ja Ciebie ochronię przed morzem" - rzekła łódź do swego kapitana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14385
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1964
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Mały, jednocylindrowy diesel raczej się zadławi. Wiem, że nie jest to miłe, ale znacznie bezpieczniejsze niż kombinowanie przy rozbieganym silniku :)

Przy okazji sprawdzę, czy mój sqiurwiel ( 125 cm3, czterosuw) da się zadławić na obrotach.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 13:15
Posty: 249
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: szyper łodzi rekreacyjnych
Z turbodoładowanym jest trochę łatwiej. Przeważnie pomiędzy filtrem powietrza, intercoolerem, kolektorem są gumowe węże. Po zatkaniu dolotu, robią się płaskie od podcisnienia jak naleśniki blokując dodatkowo przepływ powietrza. Ręką jednak na tak wysokich obrotach nie radzę zatykać.

_________________
Pozdrawiam,
rudekolek

"Ty mnie chroń od lądu, a ja Ciebie ochronię przed morzem" - rzekła łódź do swego kapitana.


Ostatnio edytowano 21 maja 2017, o 11:41 przez rudekolek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 11:38 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Troszkę przesadzasz. Yanmarek wcale nie był rozbiegany, nie był jakoś specjalnie rozgrzany ani nie walił takim katastroficznym dymem jak Etna.
Twój filmik niepotrzebnie wprowadza element grozy tam gdzie go nie było.
Po prostu nie chciał się przymknąć po odcięciu paliwa i trochę dymił - co się dieslom zdarza - i dalej sobie terkotał. Wystarczyło zdjąć obudowę i skorzystać z odprężnika.
Bez histerii Panowie. I Panie.
Howgh

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak



Za ten post autor bratanek65 otrzymał podziękowania - 2: Były user, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ryś napisał(a):
A porządne starocie mają dekompresję.

HOWGH!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14385
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1964
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Bratanku, przeczytaj swój pierwszy, tytułowy post... :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 14:53 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Kurczaku Złoty!
Przeczytaj mój pierwszy, tytułowy post i postaraj się zrozumieć zawarte w nim pytania :rotfl:
Co byś się specjalnie nie przesilał, bo niewprawionym czasem szkodzi, to służę pomocą:
bratanek65 napisał(a):
Ma ktoś może pomysł co mogło się stać?
Same z siebie pierścienie poleciały czy to wina g...go oleju?

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14385
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1964
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Może jednak dłuższy fragment ?

"Dzisiaj wyszli do Szczecina. Na Zalewie po rozgrzaniu silnika zaczął się kabaret.
Biały dym, silnik pali olej, nie można zgasić na pompie.
Dobrze, że są na tyle kumaci, że dali radę to zgasić.
Ma ktoś może pomysł co mogło się stać?"

I chyba nie skumałeś o co mi biega ale raczej celowo odwracasz kora ogonem :)

Napiszę wiec wprost.

Jeszcze w piątek nie miałeś pojęcia co się stało, byłeś zaniepokojony i szukałeś u Forumowiczów rozwiązania problemu.

Dzisiaj bogatszy o wiedzę udajesz pana sytuacji :lol:

Za chwilę napiszesz, że problemu nie było, od początku wiedziałeś co się stało, zaś wątek założyłeś po to, żeby przetestować naszą wiedzę :rotfl:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 16:24 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Tak jest. Szukałem odpowiedzi dlaczego ten silnik jedzie na oleju i co mogło takie zjawisko spowodować.
Forumowicze odpowiedź znaleźli, mechanik potwierdził i jest OK.
Ale to nie powód żeby tworzyć jakieś mistyczne historie ilustrowane dramatycznymi awariami zupełnie innych silników.
Sianie paniki o eksplodujących i strasznie rozgrzanych silnikach nie do opanowania może spowodować, że ktoś kiedyś zarządzi opuszczenie jachtu. Bo może eksplodować.
Kiedyś tak zginęło kilku facetów. Po zderzeniu jeden samochód się zapalił a pasażerowie stracili przytomność. I tak się palił, i palił, i palił..
Kiedy pytano później 3 świadków dlaczego nikt im nie pomógł to mówili, że bali się wybuchu bo samochody na filmach tak okropnie wybuchają.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 16:39 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4844
Lokalizacja: ES
Podziękował : 401
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
bratanek65 napisał(a):
Tak jest. Szukałem odpowiedzi dlaczego ten silnik jedzie na oleju i co mogło takie zjawisko spowodować.
Forumowicze odpowiedź znaleźli, mechanik potwierdził i jest OK.
Ale to nie powód żeby tworzyć jakieś mistyczne historie ilustrowane dramatycznymi awariami zupełnie innych silników.
Sianie paniki o eksplodujących i strasznie rozgrzanych silnikach nie do opanowania może spowodować, że ktoś kiedyś zarządzi opuszczenie jachtu. Bo może eksplodować.
Kiedyś tak zginęło kilku facetów. Po zderzeniu jeden samochód się zapalił a pasażerowie stracili przytomność. I tak się palił, i palił, i palił..
Kiedy pytano później 3 świadków dlaczego nikt im nie pomógł to mówili, że bali wybuchu bo samochody na filmach tak okropnie wybuchają.

Czy nie masz wrażenia żeś się zagonił samodzielnie w kąt bez wyjścia??. Odpuść sobie, bo ""rozbiegany""wybuchniesz :D .

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL