Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 21:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sie 2017, o 15:59 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Pomyśl, ile energii pożera winda kotwiczna :oops:
Radar praktycznie najczęściej się włącza, gdy jest mgła i flauta, wtedy i tak idziesz na silniku (i w ten sposób ładujesz aku).

-----
Zygg napisał(a):
radar pożera energię


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2017, o 16:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bury_kocur napisał(a):

A radar to też urządzenie niezwykle przydatne szczególnie we mgle bo AiS w dużej mgle potrafi zgubić statek a radar nadal go pokazywał.



Mozesz mi cos takiego wyjasnic ? Co ma mgla do wskazan AIS a ? Ja napisze inaczej, zdarza sie ze w ciasnych przejsciach gdzie brzeg jest wysoki radar pokazuje brzeg i nagle wylania sie zza zakretu szybki prom, ktory na AIS ie jest widoczny bez przerwy i od dawna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2017, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
zdarza sie ze w ciasnych przejsciach gdzie brzeg jest wysoki radar pokazuje brzeg i nagle wylania sie zza zakretu szybki prom, ktory na AIS ie jest widoczny bez przerwy i od dawna.


Zgadza sie - wielokrotnie takie obrazki widziałem w szkierach.

M@rek napisał(a):
Mozesz mi cos takiego wyjasnic ? Co ma mgla do wskazan AIS a ?


Napisałem to Marku na podstawie własnych obserwacji.

Wielokrotnie widziałem, jak wraz z gęstniejącą mgłą skracał się w oczach zakres AiS-a.

Parę razy w takiej naprawdę gęstej mgle traciłem z podglądu na AiS statki będące nawet blisko - rzędu dwie/trzy mile.

Natomiast radar widział je nadal doskonale.

Mam na to swoją własną teorię, ale ponieważ nigdzie nie znalazłem jej potwierdzenia to póki co zachowam ją dla siebie.

Niemniej jest to zjawisko wielokrotnie przeze mnie obserwowane na własnym jachcie.

Ciekaw jestem jak to będzie wyglądało na obecnym krążowniku pomocniczym.

W każdym razie obiecuję wrócić do tematu po jakiś nowszych z tym doświadczeniach.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL