Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 20:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sie 2011, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2010, o 22:58
Posty: 130
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: kj
Ale jednak jakiś problem z zawiasami istnieje, bo dwie płetwy w tym samym miejscu? Zrobię model ze sklejki zgodnie z planami, a jak będzie wisiał pod kątem, to zeszlifuję nieco przednią krawędź głowy płetwy.

Jak w przejrzystej wodzie przyglądałem się opuszczonej płetwie, to widać było, że nie jest idealnie w pionie, a o wchodzeniu pod rufę zupełnie nie było mowy. Więc raczej bez dystansu pod górnym zawiasem się nie obejdzie.

Powieszę szeklę na sznurku na górnym zawiasie i wszystko się wyjaśni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 13:45 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
greg470 napisał(a):
..Wyprzedzenie płetwy względem osi obrotu steru zmniejsza siły na rumplu (tzw. kompensacja), ale nie siły działające na płetwę.

To prawda. Jednak nawet pionowa oś obrotu, gdy jacht płynie w przechyle przy skręconej płetwie wytwarza siły pogłębiające lub wypierające rufę.
Natomiast wyprzedzenie płetwy względem osi obrotu faktycznie ma wpływ na większą siłę wyrywającą dolne zawiasy. Ale do 20% to prawie standard... ;) :D

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 14:16 

Dołączył(a): 22 cze 2011, o 13:26
Posty: 64
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
pough napisał(a):
Natomiast wyprzedzenie płetwy względem osi obrotu faktycznie ma wpływ na większą siłę wyrywającą dolne zawiasy. Ale do 20% to prawie standard...

A jak dolny zawias jest mocniejszy od płetwy to ... :D (mniej więcej w tym miejscu)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2011, o 18:59 

Dołączył(a): 23 wrz 2011, o 19:33
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st. jacht
Witam wszystkich .
Wprawdzie nie byłem nigdy posiadaczem S595, ale miałem okazje kilkakrotnie przepłynąc sie tą łódka i wiem że sa one bardzo wrazliwe na właściwe dociągnięcie kontrafału płetwy. wiem tez że, bardziej zapobiegliwi użytkownicy wozili ze sobą zapasowe płetwy sterowe. Z tego wynika ze sportiny na płetwe "chorowały" od zawsze. dorabiałem swego czasu płetwę znajomemu w/g specyfikacji stoczniowej (grubosc laminatu materiał itp.) i ta płetwa tez nie wytrzymała pekła dokładnie jak wyżej opisana. Następna płetwa jaka wykonałem była juz zupełnie "bydłoodporna". Wykonana była ze sklejki bukowej 6mm pusta w środku na szkielecie drewniano aluminiowym, dodatkowo oblaminowanie zewnetrzne zazbrojone zostało siatką nierdziewna w cześci jarzmowej do mniej więcej połowy długosci. A wnetrze zalałem jakimś środkiem dwuskładnikowym do zalewania muf z telekomunikacji.. :D płetwa ta służy już około 10 lat bezawaryjnie. pomimo wydumanej konstrukcji była tez wyraźnie lżejsza od originału niestety jak pamiętam jej wykonanie zajeło mi około tygodnia (etapy klejenia szlifowania laminowania)
Jednak najpierw zalecałbym sprawdzenie ustawień zawiasów, gdyż jezeli tu tkwi problem to nawet jeżeli płetwa wytrzyma to puści coś innego (zawias, rumpel?)

pozdrawiam Maxior


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2011, o 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2010, o 22:58
Posty: 130
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: kj
Ja teraz mam też "bydłoodporną" płetwę z oblaminowanej sklejki. Generalnie jest niezła ale przez zimę planuję wykonać jeszcze jedną lżejszą.
Oglądałem wiele płetw na S595 w tym sezonie i 99% z nich nie ma płetwy nawet w części zbliżonej do tej z planów.
Pozdrawiam
KG


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tomasz piasecki i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL