Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 lip 2025, o 17:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
pierdupierdu napisał(a):
Pewnie łódek został już wybrany...
Nie został wybrany. Nie znalazłem tego "docelowego", więc zapadła decyzja o stworzeniu nowego projektu :). Trwają właśnie ustalenia założeń dla utki.

Pokazany przez Ciebie jacht to naprawdę piękna łódka, zarówno w liniach, jak i w wykończeniu (zdjęcia aktualnego właściciela). Wprawdzie nie za bardzo chyba na warunki oceaniczne, ale to nie ujmuje jej uroku! Ma natomiast bardzo poważną, zasadniczą wręcz wadę: nie należy do jednego z nas :mrgreen:
M@rek napisał(a):
I oczywiscie dyletanci kierujacy sie moda dotad w konstrukcjach prototypowych stosuja oblogi klejone epaksydami :)
Debile wymyslili west-system itd.
Marku, a wiesz na czym polega przewaga West-System nad innymi epoksydami? Bo tak naprawdę to tylko na uproszczeniu dozowania, co jest przydatne głównie dyletantom... Nie twierdzę, że West to złe żywice, ale bez problemów porównywalne z żywicami innych producentów - naprawdę w niczym nie są od nich lepsze... Chociażby od żywic Havela.

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com



Za ten post autor el Szaman otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 12:32 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
el szaman napisał(a):
Marku, a wiesz na czym polega przewaga West-System nad innymi epoksydami?

Nie wydaje mi się żeby Marek polemizował z tobą Grzegorzu,raczej z Ryśkiem i jego negatywną oceną epoksydów w porównaniu z klejami fenolowymi.
A co do samego west system i West System to pierwsze to technologia (i o to Markowi chodzi...wood epoxy saturation technique) a drugie to producent żywic no i w jakiś sposób twórcy samej technologii i tu Grzegorzu masz rację niczym specjalnym ta żywica się nie różni od podobnych produktów innych producentów,poza łatwością stosowania dzięki przemyślanemu systemowi proporcji i pompek.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

el szaman napisał(a):
Wprawdzie nie za bardzo chyba na warunki oceaniczne

?? a dlaczego tak myślisz??

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 13:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
peter napisał(a):
Nie wydaje mi się żeby Marek polemizował z tobą Grzegorzu
Absolutnie tak tego nie odebrałem, a moje pytanie nie miało zabrzmieć złośliwie!!! - jeśli Marek tak je odebrał, to serdecznie przepraszam! Czytam jego posty z dużą uwagą, bo są rzeczowe, sensowne i wyważone. Zresztą, o ile również Rysia czytam z uwagą, to w tym akurat temacie mam dokładnie takie same poglądy jak Marek. Ale, jak pisałem powyżej, choć jestem przekonany również o wysokiej jakości wspomnianego kaskamitu (w przeciwieństwie do Rysia), czy klejów z tej grupy, to z chęcią czytam takie uwagi, i pisałem już, że zrobię próby i dla sugerowanego przez niego kleju.
Natomiast nie złapałem, że Markowi chodzi o technologię, a nie o producenta. Jeszcze raz przepraszam, Marku!


peter napisał(a):
a dlaczego tak myślisz??
Powodów jest kilka.
Po pierwsze linia kadłuba. Płaskie dno nie bardzo nadaje się na pracę na dużej fali, gdyż powoduje silne tłuczenie o wodę w części dziobowej. Ukształtowanie dna raczej wyklucza pływanie po zafalowanej wodzie szczególnie w przechyłach - powierzchnia dna staje się płaszczyzną równoległą do powierzchni wody.
Po drugie stępka równoległa do LW pogarsza własności hydrodynamiczne - tak wynika z analizy starych projektów, a i również opinii fachowców.
Po trzecie pionowa linia dziobu, modna w dawniejszych latach, nie sprawdza się w moim odczuciu dobrze na większej fali, szczególnie przy kadłubach tej wielkości. Tępo wbija się w wodę, zamiast ułatwiać kadłubowi wejście na falę. Nie chroni również przed bryzgami przez tę falę powodowanymi, więc na fali krótkiej łódka zapewne chodzi bardzo mokro.
Po czwarte duże powierzchnie boczne pionowych ścian nadbudówek nie są korzystne przy mocniejszych wiatrach.
Po piąte bałbym się tak dużych powierzchni przeszklonych. Pierwsza większa fala spowoduje zapewne dość duże spustoszenia, jeśli szyby nie będą pancerne i odpowiednio osadzone. Wprawdzie można by zastosować blindklapy, ale to uciążliwe i na dodatek trzeba je gdzieś utykać.
Po szóste wiszący na rufie ster jest dużą przeszkodą w podchodzeniu gdziekolwiek tyłem - naprawdę chwila nieuwagi albo nagły podmuch wiatru i mamy poważny kłopot.
Po siódme - może najmniej istotne - trzeba by niemal całkowicie przeorganizować skądinąd przepiękne wnętrze, bo to na zdjęciach jest całkowicie nieprzystosowane do choć trochę trudniejszych warunków.

To takie pierwsze uwagi, które mi się nasuwają. Nie zienia to faktu, że do pływań w dobrych warunkach, gładkiej w miarę wodzie i w pobliżu portu schronienia jacht jest świetny. Czyli np na zachodnim Bałtyku latem:). Gdybym miał pływać w tych rejonach, to byłby to jacht-marzenie!

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
el szaman napisał(a):
(...)


peter napisał(a):
a dlaczego tak myślisz??
Powodów jest kilka.
Po pierwsze linia kadłuba.(....) .

(...)!

hmmm. Hmmm. Nie żebym polimeryzowala, ale... Powiedz to Hillom (No dobra, teraz każde z nich pływa oddzielnie, ale tym poniżej byli i w Brazylii i na Grenlandii ;) )
http://www.benford.us/dories/34.html

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 15:16 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
el szaman napisał(a):
Powodów jest kilka.

Ciekawe wywody,ale jak mają się do opinii właściciela tegoż jachtu?
"We had some pretty rough weather between the Gulf of Riga and Gdansk and in the German Bight but apart from a torn jib (which was repaired at Sail Service sailmakers in Gdansk - remember the name, they make excellent sails for very reasonable prices for boats of any size, from dinghies to tall ships) we had a comfortable trip. One of the strong points in your design, I think, is the pleasant movement of the ship in heavy seas. Even during Beaufort 8 it took the mate some time to wake me up."
Jak myślisz,czy ktoś kto decyduje się na finansowanie takiej inwestycji jak Big Mel i projektant który projektuje taką jednostkę nie znają się na rzeczy i zbudowali by ją z aż tak rażącymi błędami jakie ty wymieniłeś? Poza tym Buehler racze nie wprowadza ograniczeń rejonów pływań dla swoich projektów,zwłaszcza w tej wielkości.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 16:00 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
el szaman napisał(a):
Marku, a wiesz na czym polega przewaga West-System nad innymi epoksydami? Bo tak naprawdę to tylko na uproszczeniu dozowania, co jest przydatne głównie dyletantom... Nie twierdzę, że West to złe żywice, ale bez problemów porównywalne z żywicami innych producentów - naprawdę w niczym nie są od nich lepsze... Chociażby od żywic Havela.


Ja mam pare lat eksperymentow z roznymi zywicami :) I materialami tez.Co prawda zbudowalem jedynie pare desek do windsurfingu ale doskonale zdaje sobie sprawe jak wazna jest wlasciwa ilosc utwardzacza.
Tak nawiasem mowiac byl okres kiedy West_system to byly wlasnie zywice Havla konfekcjonowane w Niemczech.


Ostatnio edytowano 30 kwi 2013, o 20:37 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 16:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Moniia napisał(a):
hmmm. Hmmm.
Moniia, nie wmówisz mi, że nie widzisz róznicy pomiędzy Badagerem a Melquiadesem!!!
peter napisał(a):
Ciekawe wywody,ale jak mają się do opinii właściciela tegoż jachtu?
Pewnie raczej nijak. Zapytałeś co o tym sądzę, to odpowiedziałem. Przyjmij, że pływanie po Bałtyku ma się nijak do pływania po wodach i w warunkach oceanicznych. Na tym pierwszym fala rzadko osiąga 5 czy 6 m (fakt że jest dość krótka),, i o ile dobrze jeszcze pamiętam, to już jest ciężki sztorm, a o żeglowaniu powyżej 10Bft ni mówimy, bo to już nie jest żeglowanie. W warunkach oceanicznych jest nieco inaczej, uwierz albo nie. Ciekawym byłoby też sprawdzenie dla jakich wiatrów przewidziana była ta konstrukcja, ale jak dziś pamiętam różne takie wpisy, że do 6 czy 7 Bft - nie twrierdzę, że i w tym przypadku tak jest, ale gdybym miał takie ograniczenia, to pewnie poza główki bym wychodził raptem parę razy w roku.
peter napisał(a):
Jak myślisz,czy ktoś kto decyduje się na finansowanie takiej inwestycji jak Big Mel i projektant który projektuje taką jednostkę nie znają się na rzeczy i zbudowali by ją z aż tak rażącymi błędami jakie ty wymieniłeś?
A tu mylisz się już, i to bardzo. Finansowanie inwestycji jest na ogół planowane w odniesieniu do celów. Projektant również ma to na uwadze. Może wiec, zanim zarzucisz mi wymienianie błędów, zapytaj konstruktorów czy inwestorów, czy biorą to pod uwagę. Ale raczej nie uda Ci się mnie przekonać, że to był projekt (zarówno konstrukcyjny, jak i inwestorski) przewidziany do np trawersat Atlantyku. Nie chcę by nieuprzejmym, ale może nie dostrzegasz tego z prostej przyczyny - braku doświadczeń w żegludze oceanicznej (to naprawdę nie jest złośliwość).
I na zakończenie: czy ja gdzieś stwierdziłem, że nie znają się na rzeczy??? Rczej wręcz przeciwnie, sądzę. Proszę o staranne czytanie. To wspaniały jacht i świetnie dostosowany do swoich celów. A jeśli ktoś nie potrafi ich ocenić, to nie podejmuję się dyskutować na ten temat. Zresztą dalsza dyskusja o zdolnościach i uprawnieniach jest offtopem, więc proszę o powrót do tematu wiodącego tego wątku.

ps. Nie chcę w żadnym wypadku ujmować doświadczenia żeglarzom pływającym wyłącznie po Bałtyku czy Śródziemnym - to równie trudne. Ci żeglarze, którzy już mają trochę mil na liczniku wiedzą zresztą, że ani łatwiejsze, ani trudniejsze, a tylko po prostu inne. Zresztą dla żeglarzy bałtyckich mam ogromny szacunek.

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
M@rek napisał(a):
Tak nawiasem mowiac byl okres kiedy West_system to byly wlasnie zywice Havla konfekcjonowane w Niemczech.
Kiedyś słyszałem plotkę, że Havel i West to w zasadzie z tej samej beczki rozlewane :) - dopiero Ty jednak mi to potwierdzasz.
Zresztą muszę się przyznać, że mam mało doświadczeń z żywicami, zawsze lubiłem dłubać w drewnie, Raptem parę razy musiałem wykonać jakieś niewielkie przedmioty z lamiantów. Wyszły, nawet nie powiem, i przez lata spełniały swoją funkcję, ale chyba nie pokazałbym ich nikomu, zwłaszcza w wersji surowej, żeby nie narazić go na gwałtowne zejście z powodu ataku śmiechu :). Pewnie, że coś tam pokleiłem czy uzupełniłem ubytki, Martelkowi reperowałem deskę od surfu czy kite'a, ale to tylko amatorszczyzna - ot, jakiś epoksyd, jakiś utwardzacz, kartka z opisem technologii dla takiej mieszanki i jazda. Dlatego z uwagą śledzę Wasze argumenty i kontrargumenty - może przynajmniej w teorii się podciągnę. A potem to już tylko szpanować, jaki ze mnie fachowiec od plastików :mrgreen:

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 17:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Grzesiu, nie masz za co przepraszac :) Zreszta ja obrazliwy nie jestem. Spytaj Andrzeja :)Nie wiesz jak bardzo zaluje ze nie spotkalismy sie jesienia 2011 kiedy bylem 2 tygodnie na Fuercie i Lanzarotte ale wtedy nie wiedzialem gdzie stacjonujesz i glownie plywalem na desce.
Wracajac do masztow, zrobilbym klejony epoksydem z przekladkami z wegla i w miejscach przewidzianych na opetnik, okucia wzmocnilbym opaskami z kewlaru.
Jesli bedziesz robil proby napisz jak wyszly. My mierzylismy ugiecia masztow windsurfingowych podpierajac w 2 punktach odleglych o 4 m i obciazalismy w polowie.Na scianie mierzylismy wielkosc i profil ugiecia. Cos podobnego mozna zrobic do pomiaru probek a obciazac do zniszczenia. Wyniki moga byc ciekawe :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
M@rek napisał(a):
Wracajac do masztow, zrobilbym klejony epoksydem z przekladkami z wegla
A zdradzisz, dlaczego z węgla, a nie z kewlaru? Bo pewnie nie mówisz tego bez powodów.

Próby chciałem robić na listwach 1m umocowanych w uchwycie jednostronnie i obciążanych w kontrolowany sposób na przeciwległym końcu. Przewidywałem po dwie próbki z każdego rodzaju: jedną badaną na obciążenia hmm... na płask, a jedną na boczne, tak jak na zdjęciu, bo łatwiej namalować niż opisać...

A w kwestii spotkania, to mam nadzieję, że co się odwlecze, to nie uciecze :)


Załączniki:
Bez nazwy-2.jpg
Bez nazwy-2.jpg [ 5.34 KiB | Przeglądane 3976 razy ]

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 19:35 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
el szaman napisał(a):
Przyjmij, że pływanie po Bałtyku ma się nijak do pływania po wodach i w warunkach oceanicznych. Na tym pierwszym fala rzadko osiąga 5 czy 6 m (fakt że jest dość krótka),, i o ile dobrze jeszcze pamiętam, to już jest ciężki sztorm, a o żeglowaniu powyżej 10Bft ni mówimy, bo to już nie jest żeglowanie. W warunkach oceanicznych jest nieco inaczej, uwierz albo nie.

el szaman napisał(a):
Nie chcę by nieuprzejmym, ale może nie dostrzegasz tego z prostej przyczyny - braku doświadczeń w żegludze oceanicznej (to naprawdę nie jest złośliwość).


Sorki ale przy takich argumentach wymiękam...

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Szkoda, Peter, bo uważałem, że w tematach, na których znasz, wypowiadasz się zwykle sensownie. Ale jeśli tylko tyle wyłapałeś z moich postów, to nic na to nie poradzę - więc może tak lepiej.
Nie lubię takiego poziomu dyskusji na forum, napastliwość nie jest dobrym sposobem na komunikowanie, ale cóż, nie zawsze da się tego jak widać uniknąć...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 20:52 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
el szaman napisał(a):
Szkoda, Peter, bo uważałem, że w tematach, na których znasz, wypowiadasz się zwykle sensownie

Grześku,dokładnie tak samo uważam o tobie... :mrgreen:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Więc proponuję wrócić pogodnie do meritum, bo to, że gdzieś różnimy się zdaniem, nie musi wywoływać bezsensownego konfliktu :D

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com



Za ten post autor el Szaman otrzymał podziękowania - 3: boSmann, Gienek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
el szaman napisał(a):
Pokazany przez Ciebie jacht to naprawdę piękna łódka, zarówno w liniach, jak i w wykończeniu (zdjęcia aktualnego właściciela). Wprawdzie nie za bardzo chyba na warunki oceaniczne, ale to nie ujmuje jej uroku! Ma natomiast bardzo poważną, zasadniczą wręcz wadę: nie należy do jednego z nas :mrgreen:

Ma jeszcze taką zaletę, że można w Gdańsku poszukać spawaczy, którzy jej kadłub wykonali (i jeszcze co najmniej jeden Big Mel).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 21:11 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
el szaman napisał(a):
Więc proponuję wrócić pogodnie do meritum, bo to, że gdzieś różnimy się zdaniem, nie musi wywoływać bezsensownego konfliktu :D

Bezinteresownego :)
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Nie kuś!!! :evil:

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 21:30 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Ale jak zbudujesz żelazobetonowy jacht z masztami z włókna węglowego,
z aplikacjami aramidowymi, z drewnianym pokładem, to będzie to pierwszy
taki jacht na Ziemi. Z ręką na sercu - jestem zwolennikiem dowolnego eklektyzmu. :)
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
I oczywiście maszt okuty tytanem, a wiszące na nim światła nawigacyjne zasilane naftą pompowaną przewodem ciśnieniowym prowadzonym wewnątrz masztu :D

Podoba mi się!

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com



Za ten post autor el Szaman otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Gienek napisał(a):
... Z ręką na sercu - jestem zwolennikiem dowolnego eklektyzmu. :)
Pozdrawiam.

Dodałbym:
Pod warunkiem stworzenia nowego udanego stylu.
więc może takiego ? :lol:
MJS

ps
Przy okazji:
popatrzcie, o ile gorzej pokazuje na obrazkach kolory Delft, w porównaniu z FreeSzipem. :cry:


Załączniki:
szam-13.04.29-m05cx długii kil-d.jpg
szam-13.04.29-m05cx długii kil-d.jpg [ 90.02 KiB | Przeglądane 4098 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 22:15 

Dołączył(a): 17 gru 2008, o 21:48
Posty: 111
Lokalizacja: Suchy Las k.Poznania
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
więc może takiego ?

Marianie - taki pomarańczowy? błeeee

:D
:D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A może Samantę - Wojtka - dodać ze 6 metrów i gotowe...
Długi głęboki kil.... taki jak powinien być....
Pewnie Wojtek dorysuje co trzeba...
Obrazek
Opis tu:
http://strony.aster.pl/sail/lodki/p1000/P1000-2.html

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Adam
sklep żeglarski: http://www.sztormiaki.pl
Szkutnia: www .adamboats.pl
Amatorskie remonty i budowy łodzi i jachtów: www. szkutnikamator.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 22:50 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
A ponieważ, poniekąd, azaliż, są wzory (chłe, chłe) na skalowanie konstrukcji,
to sprawa jest prosta. Wystarczy prosta, spodpazurowa adaptacja dla żelazobetonu i gites, ze tak kolokwialnie sobie pozwolę...
Ostatecznie, wszystkie jachty są podobne...
Pozdrawiam.



Za ten post autor Gienek otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Taki pomarańcz ?
błeeee :lol:
tyle, że nie wszystkie programy umią inne kolorki...
Free!Szip musi się starać o klienta więc robi ładne obrazki,
a konkurencja; DelftSzip - nie musi... więc robi tak jak widać. :evil:

Znając Szamana to On już dawno obejrzał betonowaną Samantę na żywo. ;)

A przedłużyć o 6 m i poszerzyć o ~2 m
to jest chyba zaprojektować jacht od nowa... nieprawdaż?
MJS


Załączniki:
P10m Samanta Kasprzaka.jpg
P10m Samanta Kasprzaka.jpg [ 192.29 KiB | Przeglądane 3772 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 30 kwi 2013, o 22:57 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Marian Strzelecki napisał(a):
A przedłużyć o 6 m i poszerzyć o ~2 m
to jest chyba zaprojektować jacht od nowa?.
Nic dodać, nic ująć... A i tak to nie będzie to samo, co łódek projektowany od początku pod określone założenia... :-(

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 23:10 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
el szaman napisał(a):
Nic dodać, nic ująć... A i tak to nie będzie to samo, co łódek projektowany od początku pod określone założenia... :-(

Przynajmniej tego się trzymajmy.
Pozdrawiam.
PS
"A przedłużyć o 6 m i poszerzyć o ~2 m
to jest chyba zaprojektować jacht od nowa... nieprawdaż?"
Potraktujmy jako motto...


Ostatnio edytowano 3 maja 2013, o 13:21 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wiec trzymajmy: :roll:
...Ale za to Delftszip potrafi inne (sreberka) pokazywać ładniej.
co by się podobało każdemu wg. gustu i preferencji.
Bo to podobno programy które mają służyć do projektowania i obliczeń
a nie do blichtru. :lol: :lol: :lol:
MJS


Załączniki:
szamanides długii kil-złoto.jpg
szamanides długii kil-złoto.jpg [ 85.75 KiB | Przeglądane 3741 razy ]
szamanides długii kil srebro.jpg
szamanides długii kil srebro.jpg [ 54.04 KiB | Przeglądane 3741 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 23:44 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Programy do projektowania i obliczeń to tylko młot w rękach fachowca.
Cieszę się, że wielu kolegów się przełamało i zamieniło młotek na młot udarowy.
Szybciej, łatwiej, nie zastąpi wyobraźni i polotu, ale pomoże...
Mam nadzieję, że to pogrubione jest już jasne.
Firmy łowią studentów na podstawie szybkości opanowania tego typu programów.
Zazwyczaj na autocad'a, ale w naszym wypadku nie jest to istotne.
Warunek konieczny do praktycznego opanowania 3D, to "wyobraźnia przestrzenna".
Reszta, to rzemiosło. Ale potrzebna "ta wyobraźnia". Ktoś, kto tego nie wykorzystywał,
może sobie wypisywać metry kwadratowe oświadczeń, a i tak nie podejmie dyskusji
z kimś, kto to wypróbował. :)
MJS'sie trzymam kciuki, ale w zasadzie nie mam po co... :)
Pozdrawiam.



Za ten post autor Gienek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2013, o 00:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9252
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2215
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A może by takim jachtem się zainspirować?
Załącznik:
Famous 53.JPG
Famous 53.JPG [ 207.31 KiB | Przeglądane 3696 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2013, o 01:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Gienku:
Ja to samo od zawsze mówię:
tylko wszyscy słyszą, że mówię tak o wszystkich programach komputerowych.
Ja mówię gadżet tylko o tych do pokazywania renderingów.
Tym mówię zdecydowane nie.
...zaś tym do obliczeń mówię stanowczo tak *

...nawet już jeden polubiłem (Free!Szip)
... a ten drugi dalej mnie irytuje (pewnie z powodu "nienaumienia" się go jeszcze).
MJS

*(zwłaszcza jak darmowe) :D

ps
Kiedyś (jak uczyłem Corela w Optimusie) koledzy (nauczyciele) chcieli nauczyć mnie
ACADA-12... z takim skutkiem, że zaliczyłem kurs na 4 i natychmiast go zapomniałem

- "bo niedobrym programem on był"**.

**( zwłaszcza dla plastyka) :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2013, o 08:08 

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 19:08
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W załączniku jest tabelka gdzie porównałem masę różnych profili masztowych przy takich samych sztywnościach. Wybrałem typowe profile z katalogu i dobrałem odpowiedni profil z drewna (western red cedar), inne drewno będzie cięższe.

Używanie mieszanki drewna i węgla niema sensu - Można bardzo mało zyskać za bardzo dużą cenę. Chyba że chodzi o wygląd, wtedy to ma sens (ale nadal jest bardzo drogie) są jachty drewniane które mają np wręgi z kompozytu węglowego i wygląda to naprawdę dobrze.

Apfelsaft


Załączniki:
porownanie profili masztowych.PNG
porownanie profili masztowych.PNG [ 20.37 KiB | Przeglądane 3627 razy ]

Za ten post autor apfelsaft otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL