Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 lip 2025, o 14:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 maja 2013, o 01:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Szalejesz, Rysiu! Widzę, że Cię te kleje dopadły :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
RyśM napisał(a):
PS. Doszukałem jeszcze to nieszczęsne lotnictwo http://rgl.faa.gov/REGULATORY_AND_GUIDA ... r%2001.pdf


No dobrze, zerknelam tylko bo nie mam w tej chwili zbytnio czasu (ta, na wakacjach siedzi, łódka czeka na remont więc nic do roboty a czasu nie ma... No nie ma, do szpitala musi skoczyć - nic strasznego ale sie paprze od miesiąca, skoro mam wizytę to pójdę, inaczej już w Anglii bym była...) na czytanie całości.
I widzę, skąd nieporozumienie - bo ty piszesz o DREWNIANYCH samolotach, a my o samolotach w ogolnosci.
Do drewna może i są lepsze kleje, ale przy przestrzeganiu reżimu (rodzaj drewna, przygotowanie - o czym już tu pisałam) epoksyd jest najwygodniejszym.
Po cytatach mogę sie zgodzić, ze NIE ZAWSZE najlepszym. Wystarczy? :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
A ja, zmieniając temat przypomnę się z pytaniem:
Czy ktoś ma jakieś informacje o producentach lub dystrybutorach śrub nastawnych?
Wiem, że to ceny pewnie księżycowe, ale chcę się właśnie dowiedzieć z którego księżyca...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 13:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A ma być nastawna, jak było na Vegach? Słyszałem jęki że tej już nie produkują - Sabb, była stosowana do Volvo i może Szwedzi coś wiedzą więcej. http://www.frydenbosabb.no/index.php?lang=en&mapping=16

Plotka niesie że małe nastawne generalnie wyszły z mody.
Sprawdź też u Hundesteda Obrazek
http://www.hundestedpropeller.dk/produc ... llers.html

Samonastawną robi Brunton (auto-prop), chwalą. Może to najlepsze wyjście. http://www.autoprop.info/Brochure/AutopropBrochure.pdf
http://www.bruntons-propellers.com/Auto ... ophome.htm

Poza tym był jeszcze Saffle.
A tak poza tym - do wyboru ;) http://www.nauticexpo.com/boat-manufact ... -1966.html

(kleje nie dopadły, ino w pewnym wieku lepiej sprawdzić co się niby pamięta, tak na wszelki wypadek; skleroza potrafi zamieszać :oops: )


Ostatnio edytowano 2 maja 2013, o 13:40 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Coś mi się przypomniało z Paryskich targów.

http://www.gori-propeller.dk/

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13858
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kilka fotek z przebiegu budowy masztu drewnianego...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
I filmik ...

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
el szaman napisał(a):
A ja, zmieniając temat przypomnę się z pytaniem:
Czy ktoś ma jakieś informacje o producentach lub dystrybutorach śrub nastawnych?
Wiem, że to ceny pewnie księżycowe, ale chcę się właśnie dowiedzieć z którego księżyca...

O tej słyszałam pare dobrych słów... Jak poczekasz trochę (jak sie znow... Brrrr... Przeprowadze...) to poszukam testu, jakiś mi sie majaczy ze był...

A co do cen, taka kosztuje £850 plus VAT (do 65hp). Mogło być gorzej...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 15:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Dzięki za wszystkie linki! Będę badał po kolei... Szukam nie autopropa czy śruby składanej, ale w pełni nastawnej. Tak kombinuje, że byłoby wygodne wystarczyłby zwykły reduktor obrotów bez rewersu. Nie upieram się jednak. Po prostu takie myślenie na zapas, a nuż?
Raz czy dwa zdarzyło mi się z tym pływać i powiem Wam, że było to całkiem wygodne :).

Wojtku - fajnie kleją! Wprawdzie maszt chyba nie będzie taperowany, bo wygląda na to, że wszystkie listwy są równe, ale technologicznie to żadna różnica - inaczej przygotowane listwy. Niezły jest też pomysł z tymi cybantami - ja stosuję trytki. Napinam specjalną zaciskarką do trytek, tak że mogę ustawić równy docisk.
Moniia napisał(a):
kosztuje £850 plus VAT (do 65hp). Mogło być gorzej...

Faktycznie, mogło. Spodziewałem się nawet dużo gorzej...
A poczekać mogę, jeszcze troszkę czasu mam - jakieś 3 lata

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Taki przyczynek do wzmacnianych masztów w pięknym wykonaniu:
Załącznik:
SWScan00015b.jpg
SWScan00015b.jpg [ 115.2 KiB | Przeglądane 5055 razy ]
Załącznik:
SWScan00015.jpg
SWScan00015.jpg [ 349.22 KiB | Przeglądane 5055 razy ]

Zwróć proszę Szamanie uwagę na wyporność Lady Anne
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Piękny udek! Ależ zwróciłem, zwróciłem! Jak myślisz, co zmieniono, że wyporność spadła z 51 do 39t? Przerobili kadłub czy co?
Ciekawe też jak wzmacniali ten maszt węglem...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Przychodzi mi do głowy tylko radykalne wypatroszenie wnętrza.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
No ale oni nie mówią, że masa uległa zmianie, tylko wyporność! Czyli jakby ubyło im 12 m3 kadłuba... Nie rozumiem :-(

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Środek nie tknięty

http://www.pbase.com/kathymansfield/ladyanne

Fotki mi się nie chcą wkleić

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jak zelżyli to się podniósł do góry i mniej go jest w wodzie. :lol:
Taki sam trik zastosowałem projektując Betotrona;
ponieważ nie wiedziałem ile będzie ważył narysowałem długie ( śliczne) nawisy:
ile się nie zanurzy tyle będzie dobrze
(na fotce; ja z Norbertem Patalasem)
Załącznik:
betotron odpływający.jpg
betotron odpływający.jpg [ 47.01 KiB | Przeglądane 4974 razy ]


Mober; to masz jakiś pomysł z tym wyporem ?

ps na Szamanidesie 10t to zanurzenie większe o ~24cm
nawet pawęż jeszcze nie wchodzi do wody.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 2 maja 2013, o 20:27 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
mbober1 napisał(a):
Fotki mi się nie chcą wkleić
Trickiem, je, trickiem! Ale może to i lepiej, bo to pięknie odrestaurowane - jeszcze jakiś zawał by się komuś przytrafił :)
Ale z jedną nie mogłem się powstrzymać: ciekawie sobie to wzmocnienie wykombinowali!
Marian Strzelecki napisał(a):
na fotce; ja z Norbertem Patalasem
No to wszelki duch! wyparowało Was!!! :mrgreen:

Natomiast Twoje wyjaśnienie mnie przekonuje. Czyli pewnie musieli też pokombinować z ożaglowaniem, żeby im się środki nie rozjechały - chyba, że kadłub wyszedł z wody równomiernie...


Załączniki:
maszt wzmacniany weglem i epoksydem.jpg
maszt wzmacniany weglem i epoksydem.jpg [ 90.17 KiB | Przeglądane 4958 razy ]

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Lżejsze zbiorniki, lżejszy silnik.

Cholera ich gdzie poszło te 12t

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Bo to nie ta fotka miała być:
...
Załącznik:
Komentarz: Betotron ja i Patalas ;-)
betotron i patalas m.jpg
betotron i patalas m.jpg [ 86.01 KiB | Przeglądane 4924 razy ]


na rufie widać ile było wody (LW) i ile jest (kolor).


Załączniki:
Szamanides 35t .jpg
Szamanides 35t .jpg [ 151.16 KiB | Przeglądane 4924 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Marian Strzelecki napisał(a):
na rufie widać ile było wody (LW) i ile jest (kolor).
Czyli na samej granicy...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wystarczyło by przedłużyć nawis i już nikt by nie zauważył.

Nikt oprócz wody która ma to opływać i nie zawirowywać się jak najdłużej..

ps
czy szerokość szamanidesa 5,5m to był jakiś dokładny parametr?
bo już się ona wzięła i przekroczyła... :cry:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 23:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Woda opłynie jak co, taki tam jeno koniuszek pawęży...
A może jednak zwiększyć ten skos dna, 'deadrise' czy jakmutam - i opływ łagodniejszy, i wyporność się zmieści (pod te betony) i ciężary jest gdzie upchnąć niżej wewnątrz. A z max szerokości na śródokręciu zawsze da się ująć, ja tam nie rozumiem co wszyscy takie wybulone srodkiem te łódki robią :roll:

O tego typu przekroju mówię - ktoś tu takowe uważał kształta za dzielne; przynajmniej owręż mozna zmałpować ;)
Załącznik:
marietegn.jpg


Albo coś takiego (MGriffith) - na zanurzenie pawęży niekoniecznie klientela narzekała :mrgreen:
Obrazek


Ostatnio edytowano 3 maja 2013, o 00:05 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Rysiu:
tamten rysunek to już nieaktualny (do ćwiczeń):
Będzie jak rzeczesz, albo jeszcze lepiej: :lol:
Załącznik:
Szamanides  wręgi 04bb.jpg
Szamanides wręgi 04bb.jpg [ 41.53 KiB | Przeglądane 4794 razy ]


Moje pojęcie estetyki gwałci nawet taka pawęż (jak na Twojej fotce) ryjącą wodę już na postoju.
Wyobraź sobie jak ona to będzie robić w sytuacji szybkiej żeglugi - np. jak Lady Ann
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 3 maja 2013, o 00:15 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 00:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
telepatia... :roll:

To może już się nie hamować, jak chcą szkuner to od razu...?
Załącznik:
Atlantic - Keelsections1-2pre-turning.jpg


Ostatnio edytowano 3 maja 2013, o 00:12 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 00:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Marian Strzelecki napisał(a):
czy szerokość szamanidesa 5,5m to był jakiś dokładny parametr?
Nie, to było tak "dobrze, jeśli nie mniej" :).
RyśM napisał(a):
O tego typu przekroju mówię
W zasadzie mógłby być i półokrągły, tylko problemem staje się płetwa sterowa - ma być na kolumnie, więc trzeba kil pociągnąć do tyłu i zakończyć skegiem. Poz tym nie szpicgat, choć to ładne... :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

RyśM napisał(a):
Albo coś takiego (MGriffith)
Jakie ładne!!!

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 00:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A też o szpicgacie nie mówię - ale przekrój sprawdzony :lol:
A jak się podoba przekrój Atlantica?
("Marie" wcześniej to Colin Archer, ale nie ratownik lecz szybki jacht - jakby kto czytający nie znał. )

MG pokazany to "Good Hope" Ten styl o który tu idzie, a śródokręcie 'po prostej', by tak rzec.
Obrazek
http://www.eventides.org.uk/kylixpic.htm


Ostatnio edytowano 3 maja 2013, o 00:21 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 00:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
RyśM napisał(a):
jak chcą szkuner to od razu...?
Oj, to jakieś fajnie duże! I szerokie! Nieźle...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 00:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
Moje pojęcie estetyki gwałci nawet taka pawęż (jak na Twojej fotce) ryjącą wodę już na postoju.
Wyobraź sobie jak ona to będzie robić w sytuacji szybkiej żeglugi - np. jak Lady Ann
MJS
Nie mówię że piękne lecz tak samo rył wspomniany na samym wstępie 'Spray' - i podobno przekraczał teoretyczną prędkość, wypornościową. A wyporność miał...

Zawsze można nawis dokleić - te 16 m L to takie sztywne?
Bo skoro już kadłub nabrał kształtu klasycznego, to gdyby tak za ciosem - ot taki przykład podobnego kształtu :mrgreen: :


Ostatnio edytowano 3 maja 2013, o 00:44 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 00:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
RyśM napisał(a):
te 16 m L to takie sztywne?
Wiesz, nie powinien wykraczać poz, bo potem robi się problem w mniejszych marinach - palce przy pomostach są za krótkie, a stanie przy murze to żadna frajda, jak woda się zmienia tak w szczycie ponad 3m... A dużo mniejszy też nie, bo mi szkoda każdego kawałka. Stąd te wymiary: tak z 16 na tak z 5,5 :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 12:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
el szaman napisał(a):
Jakie ładne!!!
Gdy już o wyglądzie to mozna sobie zacząć rozważać :D
Dla wizualizacji jak by leżała taka pawęż; Szamanides podobnie może wyjść.
Obrazek
Gdy o wygląd od tyłka idzie, imho - nie podnosiłbym linii burty na rufie; chyba przy tych rozmiarach łódki nie trzeba, ewentualnie unieść sam pokład rufowy ale schować to w nadburciu. Bo nadburcie tak swoją drogą warto mieć, ile może człowiekowi za burtę wypadać drobiazgów, że o załodze nie wspomnę :lol:

To zbliżona koncepcja kształtu jak Mariana projekt, dlatego pokazuję, choć tradycyjniej; kadłub pełniejszy na wodnicy (miejsca więcej) z burta pionowo, imho lepiej na morze. (zarys kila klasyczny, pod drewno, ale to mniejsza).
Proporcje 10x3, czyli 16 na 5,3 m ;)

Obrazek
http://atkinboatplans.com/Photos/Jonquil/index.html
więcej do obejrzenia tu - bardzo zbliżona kształtem http://atkinboatplans.com/Photos/TallyH ... index.html

Mnie by się podobała :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 13:06 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
P.S, bo nie wspomniałem o co mię szło: Szamanidesowi wystarczy nieco wypionować wolną burtę - tylko w samej sekcji śródokręcia - a już będzie lepszy kształt na falę czy duży przechył (lepiej dla stateczności kursowej, łagodniejszy opływ, mniejsze ryzyko zahaczenia o wodę pokładem jak fala położy) - i ujmie się z pół metra szerokości maksymalnej w istocie bez zmniejszenia przestrzeni wewnątrz. Nawet lepiej przy kei będzie leżał. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
RyśM napisał(a):
Szamanidesowi wystarczy nieco wypionować wolną burtę
Chyba bardzo słuszna uwaga. Tymmczasem trwa walka z częścią podwodną, ale gdy dojdziemy do góry, to trzeba o tym pamiętać. Dzięki, Rysiu! :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wojtek Bartoszyński i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL