Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 21:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lut 2015, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
PITER GAZU napisał(a):
Czyżby wyszło na moje?


Częściowo. Zmienił się projekt, koszt blach znacząco zmalał (a stare się nie nadają i tak, bo za grube). W tej sytuacji będą nierdzewne (ale i tak drogie draństwo).

P.S. Tak w ogóle, to ja nie byłem pewien co zrobić. Mając nadmiar gotówki bym się zbytnio nie zastanawiał. A tak się zastanawiałem i stąd ten wątek. Wyszło z tego coś dobrego, mimo pewnych złośliwości co niektórych rozmówców... :-P

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2015, o 14:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jak znam tych zlosliwych to sa bardzo kompetentni i pomocni :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: PITER GAZU
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2015, o 18:14 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
waliant napisał(a):
pewnych złośliwości co niektórych rozmówców... :-P
taki mój urok :mrgreen: moja małżowinka mówi że tacy jak ja żyją krócej ale to tylko pomówienia :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2015, o 00:10 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
PITER GAZU napisał(a):
Czyżby wyszło na moje?

Wyszło na Twoje a ja zrobiłem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2015, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na prośbę jaszry z wątku obok, zdjęcia:
- przed rozpoczęciem prac ale już po odkręceniu balastu (te brązowe plamy to ślady po blachach, na których wisiał balast)
- po wyjęciu pilersu
- po dzisiejszym dniu odkuwania szpachlówki i dochodzenia do laminatu


Załączniki:
DSCF3754_2.jpeg
DSCF3754_2.jpeg [ 73.03 KiB | Przeglądane 7909 razy ]
DSCF3745_2.jpeg
DSCF3745_2.jpeg [ 82 KiB | Przeglądane 7909 razy ]
DSCF3741_2.jpeg
DSCF3741_2.jpeg [ 77.18 KiB | Przeglądane 7909 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl

Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2015, o 22:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
waliant napisał(a):
Na prośbę jaszry z wątku obok, zdjęcia:

Prosiłem Cię o relację i zdjęcia aby pokazać jakie problemy są w jachtach do naprawy. Wiem, że ze wszystkim sobie poradzimy, zwłaszcza jak mamy dobrego konsultanta.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2015, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jaszra napisał(a):
Prosiłem Cię o relację i zdjęcia aby pokazać jakie problemy są w jachtach do naprawy.


Wiesz, można też poprosić o relację ludzi, którzy kupili nowe jachty. To też różnie bywa... ;)

Ze wszystkim można sobie poradzić, pytanie - za ile. Kiedy się przestaje opłacać.
Podam wszystkie dane, każdy sam wyciągnie wnioski.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Po dzisiejszym dniu tylko jedno zdjęcie, bo odmówiły posłuszeństwa baterie w apracie i, o dziwo, w telefonie.
Odkuwanie szpachlówki prawie zakończone, pozostały jeszcze miejsca do poprawki.
Potem trzeba będzie odciąć brązowe ranty przy ściankach bocznych, no a potem będzie można zacząć szlifować.
Przy okazji przesunęliśmy balast pod jachtem w bok, tak że łatwiej jest dojść do jego górnej powierzchni, oraz łatwiej będzie dojść do spodu dna, gdzie był przykręcony balast. Mówiąc wprost - zmieści się teraz szlifierka oscylacyjna ;)


Załączniki:
Zdjecie-0001.jpg
Zdjecie-0001.jpg [ 223.57 KiB | Przeglądane 7743 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 20:21 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Waliant,jaki to jacht/jestem za murzynami/?

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 20:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Waliant,
dzięki za zdjęcia. Dno w rejonie mocowania balastu bez żadnych usztywnień (denników). Prawdopodobnie chciano w ten sposób uzyskać o parę cm większą wysokość. No i pilers podmasztowy ustawiony poszyciu. Dla mnie są to poważne błędy konstrukcyjne. Do tego może jeszcze dojść np zaolejony laminat, zgniła sklejka pod przylaminówkami itd.
Naprawiając w technologii laminowania nie wydasz dużo na materiały ale się narobisz.
p.s.
Mogę Ci pomóc w wykonaniu blach/podkładek pod nakrętki szpilek balastowych


Ostatnio edytowano 15 lut 2015, o 20:36 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem błąd językowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jedrek napisał(a):
jaki to jacht


Granada 27
viewtopic.php?f=3&t=4250&p=240284&hilit=granada+27#p240284

http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t=10051

jaszra napisał(a):
Dno w rejonie mocowania balastu bez żadnych usztywnień (denników).


Ano. Przy czym w oryginale denniki jednak były (mam zdjęcia). Ktoś wywalił (z wyjątkiem jednego) i tak zostało. Mam wrażenie jakby ktoś robił remont i nie dokończył.

jaszra napisał(a):
Mogę Ci pomóc w wykonaniu blach/podkładek pod nakrętki szpilek balastowych


Dziękuję, ale blachy już są zamówione.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2015, o 22:59 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jaszra napisał(a):
podkładek pod nakrętki szpilek balastowych

Nieprawda, już zrobione, wypalone laserem, odebrane w piątek, jutro będą na jachcie, jak również komplet materiałów na denniki.


Ostatnio edytowano 16 lut 2015, o 09:00 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem ortografię.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2015, o 08:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
waliant napisał(a):
Po dzisiejszym dniu tylko jedno zdjęcie
Ale jakże wymowne! :D Na tym zdjęciu masz otwory pod śruby pokazujące szkolny (podręcznikowy) sposób, w jaki profil balastu powinien być zamocowany, aby przenieść wszystkie możliwe kierunki obciążeń.
I niech ktoś sobie porówna z mocowaniem balastu, który się urwał. Wątek chyba w ratownictwie.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2014, o 11:08
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
WITAM Wszystkich

Czy dobrze widzę, poszycie w dnie w rejonie balastu ma jakieś 5-7 mmm grubości.
Wszystko wisiało na tych mocno zardzewiałych blachach i to jeszcze bez żadnych denników.
Ciekawi mnie:
1. Czy były jakieś widoczne ruchy balastu (np na starej?! szpachli - uszczelnieniu)
2. Czy były w związku z tym jakieś przecieki (korozja).
3. Czy naprawa, przeróbka była w Polsce? (sadze że jednak nie ) nie, nie to powinienem wykreślić, my podchodzimy do pracy rzetelnie
Cała konstrukcja poszycia dna i zamocowania balastu wydaje się jakoś mało fachowa.

Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
BossMann napisał(a):
Czy dobrze widzę, poszycie w dnie w rejonie balastu ma jakieś 5-7 mmm grubości.


Ma więcej, ale jeszcze nie mierzyłem. Zmierzę grubość laminatu tam gdzie otwory. Ale to jest, hmm, półka balastu. Ile ma dno obok nie wiem i się nie dowiem, bo nie chcę wiercić ;)

BossMann napisał(a):
Wszystko wisiało na tych mocno zardzewiałych blachach i to jeszcze bez żadnych denników.

Blachy miały 10 mm i mimo że rdzę widać, to nie znaczy, że były przeżarte
Dennik był jeden za moich czasów. Oryginalnie(?) była kiedyś cała siatka denników, co mam na zdjęciach, które dostałem razem z jachtem.

BossMann napisał(a):
1. Czy były jakieś widoczne ruchy balastu (np na starej?! szpachli - uszczelnieniu)

Nie, chodziło całe dno, natomiast balast względem półki się nie przemieszczał (tak sądzę na podstawie tego co widać było podczas jego zdejmowania, na wodzie siłą rzeczy nie widziałem co się dzieje).

BossMann napisał(a):
2. Czy były w związku z tym jakieś przecieki (korozja).

Tak, ale okazało się, że winne było pęknięcie dna przy pierwszym otworze na sworzeń balastowy.

BossMann napisał(a):
Czy naprawa, przeróbka była w Polsce?

Nie wiem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2014, o 11:08
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
WITAM
Morze po oszlifowaniu całego dna warto by było położyć kontrolnie ze 2-3 warstwy na cały ten oczyszczony kawałek dna aż do ścianek koi.

Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
BossMann napisał(a):
warto by było położyć kontrolnie ze 2-3 warstwy


Się oczyści do końca, się pomierzy, się obejrzy fachowo, się skonsultuje, się zobaczy. :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 11:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
się


samo się nie zrobi :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
samo się nie zrobi :D


Oj tam, niektórym się wydaje, że od samego patrzenia się naprawi ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ech, zaczynam lubić jachty z integralnym kilem :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
BossMann napisał(a):
2. Czy były w związku z tym jakieś przecieki (korozja).
Tak, ale okazało się, że winne było pęknięcie dna przy pierwszym otworze na sworzeń balastowy.

Czyli normalnie: już się zaczęło dno wyłamywać.
Niezależnie od wyników konsultacji:warto polecieć epoksydem całość: tak jak pisze BossMann - niczemu nie zaszkodzi , a pomóc może.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Rukwa nać ! Boję się Tomku, że zamiana zardzewiałych blach na nowe niewiele zmieni........
IMHO ja na Twoim miejscu odtworzyłbym cały ruszt....... :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 12:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Hm, Kurczaku 12 w poludnie, czas się obudzić :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Czyli normalnie: już się zaczęło dno wyłamywać.

Pęknięcie jest dokładnie przez środek otworu na sworzeń, poprzeczne do osi jachtu. Było już dawno, sądząc po śladach i przeciekach.

Marian Strzelecki napisał(a):
Niezależnie od wyników konsultacji:warto polecieć epoksydem całość: tak jak pisze BossMann - niczemu nie zaszkodzi , a pomóc może.


Zapytam. Ale skoro już się oparłem na fachowcu, to niczego sam nie będę robił na wszelki wypadek. Poczekamy na odkrycie wszystkiego, zbada się, zdecyduje i dam znać :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
Hm, Kurczaku 12 w poludnie, czas się obudzić


I przeczytać wątek :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 12:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tomek, ja nie piszę o położeniu warstwy czy dwóch laminatu tylko o odtworzeniu przestrzennej konstrukcji dna i nie z blachy, tylko z profili wykonanych z wykorzystaniem tych blach i dokręcanych/dolaminowanych do istniejącego dennika, ścianek koi lub jeśli nie wyjdzie to odtworzenie tych denników w całości....

Moim zdaniem to jedyna metoda na to, żeby zrobić to trwale i porządnie. Jeśli masz dobrego doradcę prawdopodobnie powie Ci to samo......

Dzieńdobry :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Ostatnio edytowano 20 lut 2015, o 12:23 przez Kurczak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 12:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak napisał(a):
Dzieńdobry :D


Dobry, dobry :D to jeszcze kawkę łyknij

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
tylko o odtworzeniu przestrzennej konstrukcji


A przeczytaj mój post z tego wątku, z "11 lut 2015, o 13:21".
Pobudka! :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Aż tak daleko się nie cofałem, zwłaszcza, że dalsza dyskusja taka trochę bez sęsu i myląca powiedziałbym :D

Ale wynika z tego , że pomysła mam dobrego :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 12:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak napisał(a):
Aż tak daleko się nie cofałem


ale za to wyzwał mnie telefonicznie :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Donosiciel :-P

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL