Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 12:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 maja 2017, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
ino ze ślunskiego księstwa porządnego


Z Galicji znaczy :)

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2017, o 15:12 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Nawet inżenier mógłby słownika używać :kiss:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielkie_K ... Krakowskie
https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C3%B3rn ... Al%C4%85sk


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2017, o 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
Nawet inżenier mógłby słownika używać


To do mnie ten "inżenier" :rotfl: ?
A jak tak to co chciałeś Mordeczko mi powiedzieć ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2017, o 17:14 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jakby Ci to dowyjaśnić... że nazwy też mają znaczenie, znaczy ścisłe. Nie bądź taki humanista :-P
Gdzie Rzym, gdzie Krym. Że mieszkasz na Mazowszu, natenprzykładowo, nie znaczy zaraz żeś Rusin. Nawet jeśli ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2017, o 17:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
Jakby Ci to dowyjaśnić... że nazwy też mają znaczenie, znaczy ścisłe.


Rysiu - mordko - moja znajomość geografii jest wprawdzie nie najlepsza, ale za to jakaż jest prosta ... :rotfl:
Mieszkając pod DC Polska nasz kochana dzieli mi się następująco:
- to co na S ode mnie to byłe Austro-Węgry i Galicja zakończone gdzieś tam Górami.
- to co na N ode mnie to zdecydowanie Pomorze
- na E mamy byłą kongresówkę
- na W mamy były zabór pruski.
Więc nazwy - masz rację - jak widzisz mają zdecydowanie znaczenie.
Życie należy sobie upraszczać :rotfl:
O czym piszę Ci z terenu dawnego Wolnego Miasta Gdańska...

PS jakbyś chciał temat geograficzny pociągnąć to dobrze byłoby wydzielić ten wątek jako inny (o nazwie np. "Geografia PL wg Kocura") , ale a tego nie potrafię :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2017, o 17:39 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A to nie wiem po co offtopisz, jak nie łapiesz dowcipu, znaczy geograficznie.
To jak z tą znajomością podziału?
Bo widzisz, Bartuś pisze się z Kędzierzyna. A to je już z drugiej strony granicy. Bo une siem od naszych odseparowali osobno; jako i drzewiej mieli, i cuś we zwyczaj im weszło. Bo on jest zabór pruski, ten na zachód.
A to znaczy on nie ze Ślunska ino z Opolszczyzny :-P


A tematy w temacie bez majzla i młota to ch.. nie robota by iście można wydzielić w celu uściślenia terminologii remontowo-narzędziowej. Czem siem różni cieślica od ciupagi już tu było :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2017, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
jak nie łapiesz dowcipu, znaczy geograficznie.


Dowcipy te łapię słabo bo słabo rozróżniam wszelkie śląski - jest jakis górny, dolny, cieszyński...
Ja nie z tych terenów i słabo łapię tamtejszą geografię..
Dla mnie Śląsk to Śląsk ale już zostawmy temat - przynajmniej tu podczas odkręcania kila :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2017, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
KK to Górny śląsk, no terminologię typową mamy tu na bieżąco - krajzega , sztajzega, kantzega, czy rajzen tasza hehe
waser waga to chyba wszyscy wiedzą o co biega
ale rejbetka już niekoniecznie, czy tam heblowanie. A cwinga ?

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2017, o 13:31 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
bartuss1nowy napisał(a):
KK to Górny śląsk, no terminologię typową mamy tu na bieżąco - krajzega , sztajzega, kantzega, czy rajzen tasza hehe
waser waga to chyba wszyscy wiedzą o co biega
ale rejbetka już niekoniecznie, czy tam heblowanie. A cwinga ?


Z cwingą, także w rajzen taszy, nie ma kłopotu, jedno nowe znaczenie pomijając.

Ale co myślicie o rajscajgu ? :D

_________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2017, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
zabawki do rysowania?

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2017, o 13:44 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Myślim że nie fanzolić po próżnicy; a w temacie wątka od pyrola i brechy zacząć trza; ajzynblatem czy inszą laubzegą mozołu w ciul :-P



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2017, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Może juz to ropizł na wiele taili, potemu nic nie pado :P

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2017, o 14:09 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
bartuss1nowy napisał(a):
zabawki do rysowania?


Tak jest, i na poważnie też :)

___________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2017, o 19:03 

Dołączył(a): 13 mar 2016, o 20:43
Posty: 84
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No to balast wylądował na dole. Nie było łatwo, połamałem, łom, dłuto, 2 garście sosnowych klinów.
Dopiero kliny z twardego egzotycznego drewna dały rade.

Tak czy tak decyzja o zdjęciu kila była słuszna.

Kilka fotek dla potomności : https://1drv.ms/f/s!AlVCMCJiPtkehUPBxCqpwb2BnOIi

Dalszy plan to:
- wykonać gniazdo dla kila z laminatu.
- przykleić gotowe gniazdo do kadłuba
- zamontować kil do kadłuba na uszczelniacz elastyczny

Czego jeszcze nie wiem to:
1. Na co kleić gniazdo do kadłuba? jeszcze nie wiem jak to będzie ale przestrzenie miedzy kadłubem a gniazdem mogą być rzędu kilku centymetrów
2. czy robić tuleje na śruby, jeśli tak to z czego?
3. o co właściwie chodzi z tymi tulejami? gdzieś wyczytałem ze są wymagane

_________________
Wybaczcie proszę moja pisownie. Taka przypadłość.
Pozdrawiam Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2017, o 21:00 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Uff cieszę się że zdjales

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2017, o 21:40 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
jarras37 napisał(a):
Tak czy tak decyzja o zdjęciu kila była słuszna.

No i git.
Teraz; czyścić , skrobać, czyścić, az dotrzesz do zdrowego laminatu w kadłubie i żeliwa w kilu.
Uzupełnić ubytki laminatu ( epidian* + mata szklana) * Który epidian to już Twój wybór. Użyłbym E 5 + Z 1.
Złożyć jakiś system wielokrotnego podnoszenia/opuszczania kila - podnośniki samochodowe???
Wielokrotnego, bo będziesz musiał pokombinować ile i gdzie nadłożyć laminatu na kadłub. A tego inaczej niż doswiadczalnie (chyba) się nie da.
Wzmocniłbym miejsca przechodzenia szpilek/śrub przez kadłub. Diabli wiedzą jak tam jest obecnie z jego strukturą. Jak to zrobić??? Czytaj wątek Walianta. Długie ale dobre i dokładne. viewtopic.php?f=22&t=19905
Potem metoda dopasowania kadłuba do kila wg opisu Rysia.
viewtopic.php?p=474245#p474245
Na koniec dobry uszczelniacz, np http://allegro.pl/sikaflex-291i-uniwers ... 59241.html
Albo inny, jak kto woli.
jarras37 napisał(a):
czy robić tuleje na śruby, jeśli tak to z czego?

Tuleje w Twoim przypadku są jak plaster psu na budę. Czytaj, absolutnie zbędne
Miłej :mrgreen: roboty

PS. Pamiętaj aby tym razem kil zmontować dokładnie w osi i prosto. Coś tam pisałeś, że źle był zmontowany. Może to wymagać np nowych otworów na śruby. Oby nie.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2017, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Bombel napisał(a):
Na koniec dobry uszczelniacz, np http://allegro.pl/sikaflex-291i-uniwers ... 59241.html

291i służy do uszczelniania szyb, pleksa, w jachtach.
Użył bym 295 :)

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2017, o 09:45 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Rolfok napisał(a):
291i służy do uszczelniania szyb, pleksa, w jachtach.
Użył bym 295 :)

Posiada doskonałą przyczepność do szerokiej gamy powierzchni.
Bombel napisał(a):
Albo inny, jak kto woli.

Bombel napisał(a):
Osobiście, do skręcanych uszczelnień w podwodnych częściach kadłuba używam kleju do wklejania szyb samochodowych. http://www.boll.pl/kleje-i-akcesoria-7/ ... odowych-93. Tanie, szybkoschnące, niewymywalne.

:-P :-P :-P :-P :-P
Bombel napisał(a):
Każda pliszka swój ogonek chwali, czyli każdy remontujący ma swoje kleje/uszczelniacze i sposoby.

Nie ważne czym. Ważne by dobrze spełniło swoją role. Poniektórzy to nawet - o zgrozo- silikon dekarski :shock:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2017, o 20:28 

Dołączył(a): 13 mar 2016, o 20:43
Posty: 84
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Zakupiłem takie coś do klejenia mysle ze będzie ok http://www.biltema.dk/BiltemaDocuments/TechnicalDataSheets/254700_TDS.pdf
Problem jest z przygotowaniem gniazda do zamontowania tegoz.
Zamiaruje urzyc kila jako forme do wylaminowania gniazda w kadlubie.
jak to bedzie gotowe to bede musial to wylaminowane gniazdo jakos przykleic do kadluba w sensie poziomo i w lini jachtu.
Problem jest taki ze gniazdo kila ma kształt owalnej miski. Dodatkowo żeby nie było za łatwo cale gniazdo jest jak gdyby wpuszczone w kadłub.
Wy-laminowanie tego na bazie przymiarek nie wchodzi w grę bo nie da się tam zajrzeć nawet ginekologiczne :mrgreen:
Pomyślałem sobie ze najlepiej będzie to nowe gniazdo wkleić na żywicę epoksydowa wymieszana z rowingiem i mikro-balonami pustymi szklanymi. w konsystencji gęstej śmietany co by się to ładnie wycislo i wypełniło cala powierzchnie pomiędzy tymże.


Odkułem:
- laminat na który był przyklejony kil (korona w górnej części kila na wysokości śrub.
- 30% odlewu z żywicy w dolnej części (wgłębienie zezy)
- piankę montażowa pomiędzy powyzszymi nasiąkniętą jak pompka woda

Pianka byla wpuszczona juz po przykreceniu kila od wewnatrz. Ten dolny odlew przypuszczam tez. bardzo twarde i odkuwa sie razem z zelkotem i czesciowo laminatem.
To co wyszło z formy produkcyjnej wygląda bardzo zdrowo - o kolo 3 cm laminatu dna w kształcie zbliżonym do gniazda kila.

Czy powinienem zeszlifować żelkot w miejscu klejenia?

_________________
Wybaczcie proszę moja pisownie. Taka przypadłość.
Pozdrawiam Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2017, o 21:02 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
jarras37 napisał(a):
Zamiaruje urzyc kila jako forme do wylaminowania gniazda w kadlubie.

Ty nie zamiaruj urzywać. Ty po prostu uŻyj. :mrgreen:
Sprawdź ""organoleptycznie"" jakie powierzchnie i grubości potrzebne są na to ""gniazdo. Jeśli grubość tegoż niewielka, to: na kil rozdzielacz jakowyś (pasta, folia) na to metodą mokre na mokre odpowiednia ilość maty z żywicą. BEZ mikrobalonów. One moim zdaniem osłabią konstrukcję. Jeszcze mokre docisnąć kilem do dna kadłuba - stąd mówiłem o podnośnikach. Jak laminat ""stanie"" opuścić kil ( stąd niezbędny rozdzielacz), odpowiednio podlaminować pozostałe powierzchnie. Zastanawiałeś się nad wzmocnieniem dna pod śruby????. Od środka kadłuba????
Oczywiście piankę bezwzględnie usunąć..
Jak już wszystko gotowe, powierzchnię kila posmarować grubo tym Twoim wynalazkiem ( nie znam tego szczeliwa) i przykręcać kil. Oby prosto ;)
jarras37 napisał(a):
Czy powinienem zeszlifować żelkot w miejscu klejenia?

Oczywiście. Do żywego zdrowego laminatu
PS. Za trzy dni masz zameldować wykonanie zadania :-P , ze zdjęciami

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2017, o 20:28 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
Ryś napisał(a):
Myślim że nie fanzolić po próżnicy; a w temacie wątka od pyrola i brechy zacząć trza; ajzynblatem czy inszą laubzegą mozołu w ciul :-P


Masz rację, ale laubzegą to się urobisz.
Biorę sztikzegę i bez culagi lecę, może nie tak zaraz jakby ploterem, ale tyż ujdzie :D .
Chociaż banzega znacznie wygodniejsza.

____________________________
Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2017, o 21:55 

Dołączył(a): 13 mar 2016, o 20:43
Posty: 84
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cytuj:
Za trzy dni masz zameldować wykonanie zadania :-P , ze zdjęciami

No Ejjj ! :roll:
Tak szybko to się nie da. Dopiero co mam oszlifowane 3/4 kila. :mrgreen:
Kupilo mi się 4,5 litra żywicy epoksydowej do laminowania. No i nie wiem czy to wystarczy czy sporo za dożo.
Ile taka żywica może leżeć? - w sensie "przydatności do spożycia" :-P
Cytuj:
Zastanawiałeś się nad wzmocnieniem dna pod śruby????. Od środka kadłuba????

Jop , aczkolwiek wszystko wskazuje na to ze ktoś to wykonał jak czarował skrzywiony kil.
Cytuj:
Sprawdź ""organoleptycznie"" jakie powierzchnie i grubości potrzebne są na to ""gniazdo

No wlasnie nie da sie ! :roll:
Z tego co orientacyjnie ustaliłem to od 1mm do 30mm w porywach
(Mozna by nawiercić dziur jak w serze szwajcarskim i mierzyć punktowo.) - nie najlepszy pomysł
Myślałem nad czyms transparentnym z pamięcią kształtu i nic nie wymyśliłem.
gniazdo kila ma 2m długości i 0,3 m w najszerszym miejscu gdyby wyprostować ta wywinięta miseczkę to uzyskało by się 2m x 0,7m w elipsie.
Jak na moje to powierzchnia klejenia dość spora.
Moja idea to zrobić sandwich. - czyli jest wy-laminowane dno pod kilem 30mm - 40mm w większości z maty szklanej ale również od środka z tkaniny tam pod podkładkami od śrub. Ten laminat od wewnątrz jest jakby żółty. ten od spodu jakby bezbarwny
Gniazdo w przekroju ma kształt niczym blacha falista.
Trza by inżyniera co by dal rade policzyć (wytrzymałość laminatu + wytrzymałość kształtu) Na mój rozum to znacznie więcej niż potrzeba.
To istnieje.
Dojdzie - laminat czyli nowe gniazdo z tkaniny 3 warstwy 300 w żywicy epoksydowej. + wypełnienie przestrzeni pomiędzy nowym i starym gniazdem, taka przekładka (żywica epoksydowa z mikro-balonami i pociętymi włóknami szklanymi jako zbrojenie przestrzenne) razem będzie to to grube od 40mm do 80mm.
Podnoszenie kila i opuszczanie nic nie da bo nie da się tam zaglądnąć a co dopiero zmierzyć.
Chyba żeby wyciąć cala zenzę postawić łódkę na kilu i laminować dno od początku.

PS. Jak to się robi żeby nad cytatem było napisane kto to napisał (a)?

_________________
Wybaczcie proszę moja pisownie. Taka przypadłość.
Pozdrawiam Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2017, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Posmarować/wyłożyć kil i kadłub rozdzielaczem jakim, wylać do misy w kilu ze 25 litrów... podgrznej masy na znicze i szybko podnośnikami do góry /a prosto!/ i będzie odlew ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2017, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
jarras37 napisał(a):
PS. Jak to się robi żeby nad cytatem było napisane kto to napisał (a)?


W dowolny sposób zaznaczasz fragment wypowiedzi, którą chcesz zacytować i mając ów fragment zaznaczony klikasz CYTUJ
Potem piszesz jak Biały człowiek POD cytatem.

A jak zaznaczasz ?
Obojętnie - np. myszą z wciśniętym lewym klawiszem ciągniesz kursor po fragmencie, który chcesz zaznaczyć...
Sposobów zaznaczania fragmentu tekstu z poziomu myszy jest kilka - każdy ma swój.
Spróbuj powyższy i napisz czy działa.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: jarras37
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2017, o 22:55 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
jarras37 napisał(a):
Dopiero co mam oszlifowane 3/4 kila

Znaczy lenisz się :mrgreen:
jarras37 napisał(a):
Myślałem nad czyms transparentnym z pamięcią kształtu i nic nie wymyśliłem.

A może tak....uprościć na maksa???. Wyciąć w cholerę całe ustrojstwo z kadłuba ( to co wchodzi w ""miseczkę"" kila. Zalaminować na gładko - do kształtu obła kadłuba - Dać dodatkowe wzmocnienie od środka.
""Miseczkę"" kila wypełnić czymkolwiek - do kształtu nowego dna łódki- ( mata, rowing, mikrobalony oczywiście z żywicą) Jak zastygnie podnieść kil i przykręcić śruby na uszczelniacz.
Tracisz tylko przegłębienie zenzy. Zyskujesz spadek ogromu pracy i kombinowania. :roll: Powierzchnia klejenia/uszczelniania niewiele się zmniejsza. A i tak kil trzymają głównie śruby.
Jeśli taka metoda nie odpowiada, to zgodnie z podpowiedzią Yigaela ( post wyżej), wycisk na ""parafinę"" zniczową.
Trzecia opcja to tak jak napisałeś:
jarras37 napisał(a):
wyciąć cala zenzę postawić łódkę na kilu i laminować dno od początku.

jarras37 napisał(a):
Podnoszenie kila i opuszczanie nic nie da bo nie da się tam zaglądnąć a co dopiero zmierzyć.

Zawsze jest jakaś opcja. Można kil przesunąć, można lekko wkopać w ziemię, można podnieść te kilka/naście/dziesiąt centymetrów łódkę. ;)
jarras37 napisał(a):
Jak to się robi żeby nad cytatem było napisane kto to napisał (a)?

Lewym przyciskiem myszy zaznaczasz żądany tekst postu ( podświetlenie na niebiesko)
następnie klikasz w prawym dolnym rogu cytuj i woila, gotowe.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: jarras37
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2017, o 06:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jarras37 napisał(a):
w żywicy epoksydowej

Dlaczego epoksydowej?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2017, o 20:12 

Dołączył(a): 13 mar 2016, o 20:43
Posty: 84
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
waliant napisał(a):
Dlaczego epoksydowej?

Ano bo epoxydowa niby mocniejsza i mozna stosowac na wszystko a polimerowa nie koniecznie.
Chociaż dziś miałem okazje gościć specjalistę od laminatów z wieloletnim doświadczeniem.
Obejrzał postukał ocenił fabryczny laminat "Nic mu nie jest, nie ma co kombinować"
Laminowanie gniazda to niepotrzebna robota komplikacja i dodatkowe miejsce gdzie może pojawić się nieszczelność.
Gniazdo na kil fabryczne musi być prosto bo to wychodziło z formy.
Kil odlew żeliwny tez z formy.
Zadna stocznia przy produkcji seryjnej nie pozwoli sobie na pasowanie ustawianie każdego egzemplarza.
Technologia jest prosta.
W górnej części tam gdzie styk kadłuba z kilem i w okolicy śrub uszczelniacz. Do wgłębienia w kilu zadka szpachla. Kil do góry tak żeby ludka stanęła na kilu. Co będzie za dożo to się wyciśnie. skręcić śruby i po sprawie. Stocznie tak robią do lat i nigdy na to reklamacji nie miały.
To tak z grubsza.
bury_kocur napisał(a):
Obojętnie - np. myszą z wciśniętym lewym klawiszem ciągniesz kursor po fragmencie, który chcesz zaznaczyć...
Sposobów zaznaczania fragmentu tekstu z poziomu myszy jest kilka - każdy ma swój.
Spróbuj powyższy i napisz czy działa.

Dziawa ! :mrgreen:

_________________
Wybaczcie proszę moja pisownie. Taka przypadłość.
Pozdrawiam Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2017, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
jarras37 napisał(a):
Dziawa !

Znaczy "Działa" ?
Super.
To w ramach rewanżu popracuj teraz na takimi kwiatkami:
jarras37 napisał(a):
zadka

Rozumiem, że to miała być "rzadka" ?
jarras37 napisał(a):
ludka

A to miało być "łódka" ?
jarras37 napisał(a):
Zadna

A to miało być "Żadna" ?

Jarek - to się naprawdę czyta FATALNIE :-(
Zrozum proszę innych ....
Plisssss....

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2017, o 04:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
jarras37 napisał(a):
waliant napisał(a):
Dlaczego epoksydowej?

Ano bo epoxydowa niby mocniejsza i mozna stosowac na wszystko a polimerowa nie koniecznie.
Tia... zaiste, bardzo mocno... się trzyma. I do laminatu, i do metalu zarówno.
Ktoś narzekał że ciężko oderwać? :mrgreen:
Że nie wspomnąć o szybkości epoxych. A jak zadymi i stanie nim kila podnieść zdąży, a? ;)

To by można rozważać gdyby trzeba podlaminowywać kadłub, w sensie najpierw coś podkleić, a potem dobić ze szpachlą - ale i tu zwróciłbym uwagę na szybkość utwardzacza (i precyzję dawkowania...) bo ktoś coś o Z-1?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2017, o 06:12 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jarras37 napisał(a):
Ano bo epoxydowa niby mocniejsza i mozna stosowac na wszystko a polimerowa nie koniecznie.


Ano, polimer to ogólna nazwa związku chemicznego o określonych budowach atomowych i systemie wiązań cząsteczkowych, do których należą zarówno żywice EPOKSYDOWE jak i POLIESTROWE.....

Wali gdzieś pod czaszką i piszemy co chcemy "2x2=7".

Polimery termoutwardzalne i chemoutwardzalne (duroplasty), które twardnieją pod pływem temperatury, nie topią się i nie płyną w związku z tym trudno je formować, są nierozpuszczalne w rozpuszczalnikach organicznych, a ich właściwości wynikają z dużego stopnia usieciowania.Należą do nich żywice epoksydowe, poliestry
nienasycone, silikony, poliuretany, żywice fenolowo -
formaldehydowe, żywice mocznikowe.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL