Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 lip 2025, o 23:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 mar 2017, o 23:22 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ktoś ją czytal?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9257
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ciekawy projekt współczesnego jachtu o konstrukcji... sklejkowej!
Załącznik:
rm1370.jpg
rm1370.jpg [ 114.84 KiB | Przeglądane 6616 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 07:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Na allegro jest do kupienia kadłub pegaza 9-10 metrowego zdaje się że za 25 tys zł.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 07:44 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bury_kocur napisał(a):
M@rek napisał(a):
marze o nastepnym, wiekszym


Marek - ale pamiętasz, że jacht powinien mieć tyle stóp długości ile lat ma armator ? :)


Ja znam wersje ze ma to byc suma lat armatora i jego partnerki podzielona przez 2 :)
Jesli o mnie chodzi to celuje w jacht o CDL wjekszej niz 8.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 08:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
M@rku, a co przy zmianie na młodszą?
Ale poanalizujmy:

A + (1/2 A+7) =

dla trzydziestki: 26 stóp;
dla czterdziestki: 33,5 stopy;
dla pięćdziesiątki: 41 stóp;
dla sześćdziesiątki: 48,5 stopy.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 08:46 

Dołączył(a): 26 sty 2015, o 08:24
Posty: 11
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
ktoś ją czytal?

Nie raz :) Poważna pozycja, traktowana jako podręcznik do projektowania.
Dla amatorów budowniczych bardziej strawna będzie książka Romana Żarskiego http://www.jachtbuduj.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 09:16 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotr6 napisał(a):
ktoś ją czytal?


Oczywiscie, nawet tu na forum polecal podobne jak Aero^ hydrodynamics of performance yachts Fabia Fossetiego :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 10:43 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
A swoją drogą to czy ktoś wie co z drugim wydaniem książki Żarskiego ? Miało być bo ponoć pierwszy nakład wyczerpany. Telefon który jest podany na stronie dot. książki milczy .I czy warto jej szukać ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 11:02 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
ktoś ją czytal?
Prosty podręcznik, podstawowy - komplet podstaw i aktualne metody konstrukcji (laminat, przekładki). W temacie 'szkieleta obitego' mniej przydatny niz starsze podręczniki.
Wydanie poprzednie do oglądu ;) http://protei.org/download/20110417Prin ... iasson.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17657
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4522
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
Dokladnie :) Bylem dzieciakiem kiedy razem z Ojcem kupilismy plany Zewa Tobisa i nawet budowy nie rozpoczelismy bo ja plywalem regatowo na malych, Tata od czasu do czasu na klubowych. Potem bedac jiz doroslym kupilem elementy Cruisera 22 okazyjnie bo wlasnie szczecinska stocznia padala. Koledzy mi to posklejali ale ludke sprzedalem nie wykonczona bo w zyciu byly inne priorytety (praca, budowa domu). Dopiero po latach kupilem pierwszy jacht na ktorym 6 sezonow przeplywalem, teraz 2 sezony na kolejnym i jak wiekszosc Kolegow marze o nastepnym, wiekszym :) Budowy nie przewiduje bo szkutnictwo to nie moje hobby choc z tym sobie radze a poza tym wiem z doswiadczenia ze budowa od podstaw kosztuje wiecej czasu i pieniedzy.
No widzisz.
Każdy z nas ma inne doświadczenia własne i trochę inne potrzeby. Zawsze, od dzieciństwa chciałem zbudować łódź/budować łodzie, a nawet większe jachty. W dzieciństwie ojciec kupił plany sklejkowej Biedronki, przymierzył się, nie było warunków do budowy, więc kupił używaną żaglówkę podobnej wielkości, na której żeglowaliśmy kilkanaście lat. Potem, na kilka lat, zmieniliśmy ją na mikroskopijną kabinówkę, Inkę, a potem, każdy z nas, Ojciec, brat i ja, został samodzielnym armatorem. Wtedy oni kupili używane łodzie (Kormorana i Fokę II) a ja kupiłem kadłub do przebudowy i uzbrojenia. Nie bardzo mi się spodobało przerabianie tego, co ktoś wcześniej schrzanił. Powiedziałem sobie wtedy, że lepiej cokolwiek budować od zera, niż poprawiać po kimś innym. W końcu, już jako dojrzały człowiek zbudowałem swoją pierwszą łódkę żaglową (żaglową kanu BETH) żeby po kilku latach zbudować kolejną, czyli Goat Island Skiff. Niewykluczone, że to była ostatnia moja budowa, ale nadal uważam, że budowanie może być taką samą frajdą, jak żeglowanie.

Sukces zależy od racjonalnego wyboru jednostki - musi być możliwość budowania relatywnie szybko i tanio. Są projekty jachtów morskich odpowiednie do samodzielnej budowy. Są dostępne relacje z takich budów. Trzeba się przymierzyć do swoich możliwości. Sam myślałbym nad projektami Buehlera np.właśnie przywołana przez petera Emily: http://www.georgebuehler.com/Emily.html
A także Benforda np. przywołany też przez petera Badger: http://www.benford.us/index.html?dories/

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 12:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Oczywiscie, szczegolnie w tamtym minionym okresie samodzielna budowa niewielkiej jednostki miala ses. Teraz dla kogos , kto lubi budowac to jest opcja mozliwa do przyjecia.
Realia sie zmienily, dostepnosc uzywanych jednostek w rozsadnym zakresie cenowym jest ogromna i wybor rowniez. dlatego samodzielne projektowanie i budowa bedzie nisza.
Wystarczy porownac jak niewielki udzial zeglujacych jachtow maja te samodzielnie zbudowane.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17657
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4522
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
Wystarczy porownac jak niewielki udzial zeglujacych jachtow maja te samodzielnie zbudowane.
Budowanie jest raczej dla tych, którzy lubią budować, potrafią posługiwać się narzędziami, mają dla takiej budowy miejsce i inne warunki. Oczywiście, wszystko jest względne, np. Catz mógłby nam napisać z czego i gdzie budował swojego Catza, co mogłoby wywrócić do góry nogami prawdziwość mojego poprzedniego stwierdzenia. :mrgreen: :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: peter
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 14:38 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
robhosailor napisał(a):
M@rek napisał(a):
Wystarczy porownac jak niewielki udzial zeglujacych jachtow maja te samodzielnie zbudowane.
Budowanie jest raczej dla tych, którzy lubią budować, potrafią posługiwać się narzędziami, mają dla takiej budowy miejsce i inne warunki. Oczywiście, wszystko jest względne, np. Catz mógłby nam napisać z czego i gdzie budował swojego Catza, co mogłoby wywrócić do góry nogami prawdziwość mojego poprzedniego stwierdzenia. :mrgreen: :lol:


Budowanie jest dla tych co bardzo ale bardzo lubią majsterkowac i ta czynność ma danych głęboki sens.
I jak ktoś to kocha niech to robi.Ale już innego powodu nie widzę

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 14:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jest jeszcze jeden istotny powod , jesli ktos ma genialne pomysly na konstrukcje jachtu to powinien taki jacht zbudowac i wykazac niedowiarkom ze jest taki jak opisuje :)
Bez realizacji najgenialniejsze pomysly sa psu na bude.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Jest wiecej powodow: mozna miec lodke idealnie dopasowana do parametrow zalogi, akwenu i stylu zeglowania. W dodatku koszty rozlozone sa w czasie, wiec nie trzeba brac kredytu na procent.
robhosailor napisał(a):
Catz mógłby nam napisać z czego i gdzie budował swojego Catza

Ze sklejki i pod chmurka.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 15:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Tak jak pisał Robert trzeba mierzyć siły na zamiary.

Poza tm uważam że amatorska budowa jest jak najbardziej dla ludzi i może obecnie postrzegana jest jako nisza to może się okazać iż będzie ona w przyszłości odgrywała większą rolę.

Tylko trzeba przeorientować myślenie i nie budować Sportin i innych dużych łódek, nawet Setka jest duża dla amatora, ale budować małe o dużo. Np kajaki, kajaki z żagle, kanadyjki, wiosłówki, i inne drobno ustroje odkryto pokładowe. Takie co wszędzie wpłyną i wypłyną. Takie które szybko uciekną przed niepogodą. Takie jak są popularne w Stanach, we Francji. Gdzie buduje się je szybko i zaraz ma się satysfakcję i można od razu pływać. Uszkodzi się to nie szkodzi od razu można zbudować następną.

Oczywiście są projekty średnich i dużych łódek do amatorskiej budowy ale uważam że na chwilę obecna tylko zniechęcają budowniczych i tylko Ci z dużym zacięciem kończą takie budowy. Takie łódki są dla tych co już zbudowali drobnoustroje.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/



Za ten post autor mbober1 otrzymał podziękowania - 2: Alterus, piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17657
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4522
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mbober1 napisał(a):
Oczywiście są projekty średnich i dużych łódek do amatorskiej budowy ale uważam że na chwilę obecna tylko zniechęcają budowniczych i tylko Ci z dużym zacięciem kończą takie budowy. Takie łódki są dla tych co już zbudowali drobnoustroje.
Podobnie sądzę, że budowanie nie może trwać w nieskończoność. Jeśli wezmę pod uwagę, że budowy prostej BETH, czy GIS-a, trwały po kilka miesięcy, nominalnie po rok z trzymiesięczną przerwą zimową, to budowa dziesięciometrowego jachtu miałaby trwać kilka lat. Kilka lat wyjętych z żeglowania, a może nawet z rodzinnego życia, bo budować trzeba w każdej wolnej chwili, jeśli budowę mamy skończyć przed śmiercią. Dzisiaj nie mógłbym budować dłużej, niż 2 godziny na dzień (raczej niecodziennie) to budowa (przykładowo) katamarana Pahi 42 Jamesa Wharrama (szacowany czas budowy wynosi do 3000 godzin) trwałaby 1500 dni, czyli ponad 4 lata. W praktyce (bo niecodziennie) pewnie ze 6. Do tego im większa łódka, tym mniej prac można wykonać w niej samodzielnie, bo elementy bywają długie i ciężkie. Dla mnie sprawa traci jakikolwiek sens. Chyba, żeby wybrać do budowy z katalogu Wharrama Tangaroa Mk IV, którego, wg projektanta, szacunkowy czas budowy wynosi 1800 godzin, czyli jest sporo krótszy ...

https://www.wharram.com/site/self-build-boats

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
robhosailor napisał(a):
Kilka lat wyjętych z żeglowania, a może nawet z rodzinnego życia, bo budować trzeba w każdej wolnej chwili, jeśli budowę mamy skończyć przed śmiercią.


Taka samodzielna budowa od zera - a znam z czasów słusznie minionych paru takich zapaleńców, którzy po 5-7 lat samodzielnie budowali jachtu - często kończyła się dodatkowo rozbiciem rodziny i rozwodem ...
Także trzeba jeszcze wziąć pod uwagę rodzinne aspekty samodzielnej budowy.
Osobiście mając pewne smutne doświadczenia rodzinne zrobiłbym dziś wszystko, aby budowy takiej dawniej NIE PROWADZIĆ.
Ale do pewnych prawd życiowych dochodzi się niestety często po czasie ...
Nie ma takich pieniędzy, które są w stanie zrekompensować rozbicie rodziny.
Taniej i zdrowiej jest jacht kupić :)

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 2: M@rek, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17657
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4522
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Rozwiodłem się z innego powodu. :DD

Jak napisał mbober1, Setka może okazać się już zbyt duża dla amatora. Zapaleńcy budują Setki miesiącami, ale czasami latami. Podobnie sprawa wygląda ze Sztrandkami. Na świecie powstają łódki według różnych projektów. Moim zdaniem, jak napisałem to już gdzieś wcześniej w tym wątku, nie warto pakować się w budowę, która będzie trwała dłużej niż rok. Warto łączyć budowę z innymi przyjemnościami. Podobno lubimy żeglować? :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Peter napisal w "sezonie sie zegluje - pozniej buduje" ;)
Wybrac zone ( albo dac sie jej wybrac ! ) to duza sztuka...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17657
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4522
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Peter napisal w "sezonie sie zegluje - pozniej buduje" ;)
Fajnie by było mieć dużą, wygodną, wyposażoną, ogrzewaną halę, na długie lata - za friko. No i tani czarter w sezonie. :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
No! ;)
Jak wspominalem, moglem zeglowac bez czarteru. Na "posezon" rezerwowalem prace typu ciecie, rzniecie, dopasowywanie, szlifowanie, kombinowanie, kupowanie itp.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9257
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zasada Pareto, która dzieli grupę społeczna na dwie nierówne części: 80/20, już w swym zarysie pokazuje kto się nadaje na budowniczego aktywnego (20%), a kto na pasywnego (80%). Problem w tym, że w szkołach tego nie uczą i nie określają who is who. Człowiek nabiera doświadczenia życiowego, również w zakresie budowy swojej wymarzonej łódki, ucząc się na własnych błędach. Nie wszystkim się udaje, nie wszyscy się nadają, nie wszyscy mają warunki i możliwości. Ci, którzy ogarniają to zjawisko, wiedza i czują, że to jest to, tu i teraz, i za tyle ile właśnie na to mam. Ci ruszają z kopyta i sprawnie doprowadzają do szybkiego wodowania. Nie ważne czy małej, czy dużej jednostki. Przy dużej potrzeba więcej rąk do pracy i tzw. kasy operacyjnej.

Ale, żeby było śmieszniej, cały plan działania trzeba rozpatrywać nie od A do Z, ale właśnie od końca. Najpierw czy mamy akwen i dostęp do niego. Potem transport i wodowanie. Dopiero wtedy ruszamy z najprzyjemniejszą częścią czyli budową. Sama świadomość otwartej drogi do wody, podnosi nas na duchu podczas trasowania, wycinania, montażu itd. A, gdy nasz hangar znajduje się nad wodą, to lepszego miejsca nie ma. Nic, tylko zakasać rękawy i robić.

Własna łódka, to przedłużenie swojego charakteru. Podziwiałem kiedyś zgrabne linie sklejkowego jachtu TOMAGA. Dużo pływała na silniku Timler, sporo kotwiczyła, ale gdy udało się ją zobaczyć pod bawełnianymi żaglami, jak sunęła po Bełdanach, to widok był przepiękny. To jest dopasowanie jachtu do armatora, i można to osiągnąć tylko poprzez obserwacje i marzenia o łódce dla siebie. Każda listewka, każde okucie, lina, wymiary, proporcje i linie - to jest właśnie to, co daje największą satysfakcję z budowy (czasem i projektowania) i żeglowania swoją łódką. Tego się nie kupi w całości, to trzeba stworzyć samemu.

Mojego Kosa buduję już czwarty rok... Wydawałoby się, że to klapa. Ale nie, jego widok nadal mnie cieszy, i fakt, że mogę jeszcze przy nim coś zrobić też. Wiem, że schody zaczną się gdy będzie gotowy. Wtedy coś się skończy i zacznie coś innego.

Jeśli ktoś czuje, że jest aktywny i może (albo musi ;) ), to najlepiej zacząć od małej 3-metrowej żaglówki, która początkowo może być tylko wiosłówką, jak i mikro-motorówką. Koszty niewielkie, ewentualne straty do zaakceptowania. Po takiej inwestycji, każda większa otwiera się szerzej.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2017, o 12:13 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Widzę że każdy ma inne doświadczenia związane z budową łódki czy jachtu. Generalnie uważam amatorską budowę za wspaniałą przygodę, Owszem w trakcie 2,5 rocznej budowy miałem chwile zwątpienia a tekstów pt. A na ch... mi to było nie policzę. Kiedy skończyłem budowę, stwierdziłem nigdy więcej, dziś ( a jeszcze zostało parę drobiazgów do dokończenia) coś mnie szczypie żeby może spróbować jeszcze raz.
Na pewno trzeba mieć warunki, pomysł na sfinansowanie, najlepiej bezpośrednie wsparcie rodziny, trochę szczęścia, trochę samozaparcia. Ważnym jest aby technologia w której pracujemy nam odpowiadała.
Jeśli te warunki da się spełnić to można zbudować duży jacht za rozsądne pieniądze.
Nie konieczne jest ogromne doświadczenie szkutnicze, budując 13 metrowego kata, miałem na koncie jedynie budowę małego katamarana ze sklejki którego sobie wymyśliłem wiele lat temu.



Za ten post autor ninja otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2017, o 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
ktoś ją czytal?

Blisko dwadzieścia lat temu... 1 wydanie. Chyba się skuszę na czwarte*, bo widzę, że dużo się zmieniło i choć jacht nadal w okolicach 40 stóp to nowy projekt :)
No i nowy współautor się pojawił w zespole.

*dołączy do pierwszego na półce

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9257
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
piotr6 napisał(a):
ktoś ją czytal?

Właśnie przyniosłem ją do domu, a kupiłem tam: https://chodnikliteracki.pl/kartoteka,k ... sgodxqQP3Q
Jako, że wydawca zastrzegł wszelakie prawa dot. treści książki, w tym umieszczanie w internecie, to podać można to, czego tam nie napisano... np. wagę książki = 1253 g, co wg mnie jest produktem dużej wagi i dużej uwagi.
Ma moc. :cool:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 2: bartuss1nowy, ninja
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 17:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Zamówiłem sobie tą ksiązke z czystej ciekawości

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz



Za ten post autor bartuss1nowy otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
bury_kocur napisał(a):
a znam z czasów słusznie minionych paru takich zapaleńców, którzy po 5-7 lat samodzielnie budowali jachtu - często kończyła się dodatkowo rozbiciem rodziny i rozwodem ...

Znam jacht rekordzistę...rozbił kolejno 4


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2017, o 22:18 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
reed napisał(a):
Znam jacht rekordzistę...rozbił kolejno 4


A ja znam takich co zbudowali po kilka i rodzina była zadowolona.

Pozdrawiam
Przemek



Za ten post autor przemek otrzymał podziękowania - 3: boSmann, Catz, peter
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL