Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 08:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 cze 2017, o 21:18 

Dołączył(a): 13 mar 2016, o 20:43
Posty: 84
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
bury_kocur napisał(a):
Jarek - to się naprawdę czyta FATALNIE
Zrozum proszę innych ....
Plisssss....

"Szymu?" :-P
Przykro mi nie pomogę, i tak spędzam nad poprawa drugie tyle co na pisaniu.
A tak nawiasem .... .
Co ważne?
Forma czy treść?
Opakowanie czy zawartość?

_________________
Wybaczcie proszę moja pisownie. Taka przypadłość.
Pozdrawiam Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 cze 2017, o 21:23 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Bez opakowania i zawartość siem rozp..ływa. :-P
To jak na froncie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2017, o 20:22 

Dołączył(a): 13 mar 2016, o 20:43
Posty: 84
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Kil wrócił na swoje miejsce. :D
https://1drv.ms/f/s!AlVCMCJiPtkehUPBxCqpwb2BnOIi
Kilka fotek dla zobrazowania.
Zuzylem dziewięć tubek uszczelniacza. 3 razy podnosiłem kil do góry coby organoleptyczne sprawdzić jak pasuje. Czwarty raz po wszystkich przymiarkach i korektach na uszczelniacz.
Co mnie zaskoczyło to siła lepkości uszczelniacza jest przeogromna.
1600 kg zawisło bez żadnej śruby na samym świeżym uszczelniaczu. (tak zassało!)
Tak czy tak, nie bez kłopotu śruby trafiły na otwory i szczęśliwie udało się to wszystko solidnie i prosto zmontować. :D

_________________
Wybaczcie proszę moja pisownie. Taka przypadłość.
Pozdrawiam Jarek



Za ten post autor jarras37 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2017, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Młotek tez widzę zassało :D

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2017, o 20:40 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jarras37 napisał(a):
wszystko solidnie i prosto

..a konstrukcji rusztu dennego jak nie ma tak nie ma. Balast wiszący na poszyciu. No,no.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2017, o 21:04 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
cors napisał(a):
jarras37 napisał(a):
wszystko solidnie i prosto

..a konstrukcji rusztu dennego jak nie ma tak nie ma. Balast wiszący na poszyciu. No,no.


sporo jachtów nie ma rusztu choć się zgadam, że to najpewniejsza metoda

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2017, o 21:11 

Dołączył(a): 13 mar 2016, o 20:43
Posty: 84
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
cors napisał(a):
..a konstrukcji rusztu dennego jak nie ma tak nie ma. Balast wiszący na poszyciu. No,no.

Tego modelu jachtu wyprodukowana 1500 szt
Tak zaprojektował producent i tak to działa.
Mamy tu sumę wytrzymałości:
materiału - około 3 cm litego laminatu + wytrzymałość kształtu + wytrzymałość lepiszcza (uszczelniacza o powierzchni klejenia około 0,8m2) + 14 śrub nierdzewnych Fi 12 na solidnych podkładkach 50x50x3mm nierdzewnych.
Od środka zalaminowane 3 warstwy maty tkanej. i to akurat ktoś zrobił porządnie.
Czyżby był potrzebny nadmiarowy ruszt?

_________________
Wybaczcie proszę moja pisownie. Taka przypadłość.
Pozdrawiam Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2017, o 07:36 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jarras37 napisał(a):
maty tkanej


a co to jest? Nie znam takiego zbrojenia.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

jarras37 napisał(a):
wytrzymałość kształtu


Pierwsze słyszę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2017, o 20:18 

Dołączył(a): 13 mar 2016, o 20:43
Posty: 84
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
jarras37 napisał(a):
Młotek tez widzę zassało

Ten akurat nie wytrzymał presji grawitacji i se leży. :rotfl:
cors napisał(a):
jarras37 napisał(a):
maty tkanej


a co to jest? Nie znam takiego zbrojenia.

Mialem na myśli takie coś http://www.biltema.dk/da/Bat/Kemikalier/Glas--og-Kulfiber/Glasfibervav-2000023907/ tkanina szklana czy jakoś tak.
cors napisał(a):
jarras37 napisał(a):
wytrzymałość kształtu


Pierwsze słyszę.

O losie :roll:
Nie wiem jak to się fachowo nazywa.
Spróbuję wyłożyć łopatologicznie o co mi biega. :-P

To tak trochę podobnie jak z wypornością kształtu
Jak weźmiemy blachę stalowa i położymy na wodzie to nam się utopi. (brak wyporności)
Jeśli z tej blachy wytłoczymy miskę to wyporność nam wzrośnie ileś tam razy (w zależności od kształtu)

Jak położymy cienka blachę na kobyłkach oddalonych 1,2 m to się wygnie i spadnie (grawitacja).
Jeśli nadamy jej kształt np. falisty lub trapezowy, wytrzymałość na zginanie wzrośnie wielokrotnie. Taka sama blacha a wytrzymałość ogromna. Np. płyty Lewisa wytrzymują obciążenia ponad 100 kg na podporach co 1,2m
cors napisał(a):
..a konstrukcji rusztu dennego jak nie ma tak nie ma. Balast wiszący na poszyciu. No,no.

Wymieniony ruszt jest niczym innym jak ukształtowanym laminatem w fale, trapez, czy inny profil zwielokrotniający wytrzymałość.

Pytanie:
Co jest mocniejsze?
A) jednokierunkowy ruszt doklejony do poszycia
B) wielokierunkowo wyprofilowanie poszycie

_________________
Wybaczcie proszę moja pisownie. Taka przypadłość.
Pozdrawiam Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2017, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
hehe, zwyczajnie źle sie wyraziles i nie o kształr tu się rozchodzi poza typowym, porownaniem blachy i miski.
Jesli mowimy o wytrzymałosci, to zazwyczaj przedstawiamy jej wektor, czyli wytrzymałośc na rozciaganie/ ściskanie / ścinanie w wartościach tyle i tyle MPa, wtedy mozna kłocić się z sensem o wartosci,. w przeciwnym razie to jest kłotnia o definicje nie mająca nic wspolnego z tematem. Wytrzymalośc kształtu nie istnieje, pewnikiem chodziło o strukture o okreslonym kształcie która ma jakies tam własciwosci wytrzymalosciowe, w wycinku elementarnym o okreslonym polu z wypadkową siłą na ... to co wyzej było,
a świstak siedzi ... czy tam trzmiel nie ma pojęcia o aerodynamice i lata, chociaz nie powinien, dlatego w praktyce osiagając coś co działa, ale niekoniecznie potrafimy to nazwać, to lepiej tego nie nazywajmy, bo narazimy się teoretykom.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz



Za ten post autor bartuss1nowy otrzymał podziękowanie od: jarras37
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2017, o 07:54 

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 18:09
Posty: 151
Lokalizacja: Salinko
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
..a konstrukcji rusztu dennego jak nie ma tak nie ma. Balast wiszący na poszyciu. No,no.


jarras37 napisał(a):
Wymieniony ruszt jest niczym innym jak ukształtowanym laminatem w fale, trapez, czy inny profil zwielokrotniający wytrzymałość.

Pytanie:
Co jest mocniejsze?
A) jednokierunkowy ruszt doklejony do poszycia
B) wielokierunkowo wyprofilowanie poszycie


Czasami wkurza mnie opryskliwość corsa. A czasami go rozumiem. jarras37 - do zobaczenia przy bałtyckiej szóstce.

_________________
Szkutnictwo tradycyjne - projekty, usługi, materiały


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2017, o 14:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
bartuss1nowy napisał(a):
hehe, ... a świstak siedzi ...
czy tam trzmiel nie ma pojęcia o aerodynamice i lata, chociaz nie powinien, dlatego w praktyce osiagając coś co działa, ale niekoniecznie potrafimy to nazwać, to lepiej tego nie nazywajmy, bo narazimy się teoretykom.
a gwoli uświadomienia aerodynamicy mają pojęcie o trzmielu - "Vortex theory" (Kutty). W żeglarstwie też warto ją pojmować; co uderza mię każdem razem gdy czytam o "laminarnych". :-P

A w temacie: skorupa lita jest odporniejsza na obciążenia niż z doklejanemi ruszty, czego nie należy jednak mylić ze sztywnością. Sztywność wynika z kształtu i grubości, konstrukcji ogółem, oraz własności materiału. Laminaty mają z nią kłopot.
Usztywnienia (że niby 'ruszt') mogą być zresztą elementem litej skorupy, zwiększającym wysokość przekroju, czyli efektywnie "grubość skorupy". Pod warunkiem że są elementem całości, litej, jednorodnej, niczym nie podzielonej. Jeśli są dodatkiem dolepionym to niewiele pomogą - tyleż co denniki (które Arpege ma).
Z urywania kilów znane są rozwiązania o zbyt cienkiej (a zatem i mniej sztywnej) skorupie, i z rusztem i bez rusztu zarówno. Doklejony ruszt nigdy nie będzie tworzył struktury jednorodnej.
Zresztą skorupa powinna mieć grubość ze 2x średnica bolca - a średnica bolca obliczona jest wg obciążeń. Nie że sztywność, tylko wytrzymałość na zmiażdżenie i zmęczenie...
Imho czepiałbym się tu raczej rozmiaru i grubości podkładek :-P

A na forum znajdziesz parę przykładów kilów na ruszcie; Bavaria, First, Oyster...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL