Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 01:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 09:15 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
zosta napisał(a):
1,8 l

A jaką masz przekładnię przy tym silniku? Normalną,czyli wał śruby wychodzi przez dławicę,czy masz przekładnię saildrive która wygląda jak dolna część silnika przyczepnego? Bo faktycznie w przekładni saildrive mieści się 1,8 l oleju,ale wylewasz go od spodu,na spodzinie jest korek oleju.Za to normalna przekładnia jest mniejsza i tam jest znacznie mniej oleju.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
peter napisał(a):
A jaką masz przekładnię przy tym silniku?

Peter w pierwszym wpisie Zosta podał link do opisu silnika. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
peter napisał(a):
A jaką masz przekładnię przy tym silniku?

110S czyli saildrive.
Spóbowałem i się nie da wyssać. Teraz już wiem :)

Wojtek, może ty mi wyjaśnisz jaką dokładnie funkcję spełniaja te dwa cięgła, których używam do odpalania i odstawiania silnika?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 09:37 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech1968 napisał(a):
Peter w pierwszym wpisie Zosta podał link do opisu silnika. ;)

Tam są zdjęcia silnika z dwoma przekładniami,dla tego pytałem :D

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
zosta napisał(a):
Jaromir napisał(a):
dorobiłem korbę

A ja nie mam korby i bardzo mnie ciekawi Twój wynalazek. Jakieś foto pod ręką?

Foto niestety nie - korba na łódce a ja walczę z remontem domu, zamiast przygotowywać ją do wodowania...
Korba to żaden wynalazek, MD2 ma w oryginale gniazdo do korby i uruchamianie ręczne jest przewidziane w instrukcjach nawet.
Ja nabyłem łódkę niestety bez korby, pożyczyłem więc pierwszej zimy takową od znajomego, fuchowy ślusarzo-spawacz dorobił identyczną "na wzór", trochę podszlifowałem pilnikiem i papierem - i działa...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
zosta napisał(a):
Wojtek, może ty mi wyjaśnisz jaką dokładnie funkcję spełniaja te dwa cięgła, których używam do odpalania i odstawiania silnika?


Na naszym jachcie cięgła były dorabiane do silnika przez poprzedniego właściciela.
To była skuteczna prowizorka. Cięgno gazu sprzężone na manetce z cięgnem biegu.
Nie dało się wyłączać silnika cięgnem gazu i dlatego otwierało się zawór odpowietrzacza ( dekompresji )...
W roku 1997 wymieniliśmy silnik na V.P. MD2010.

Kilka filmików Volo Penta...może coś wyszukasz.
http://youtu.be/bDOvCF4Swtk

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 11:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Przyglądam się zdjęciom i wychodzi, że w moim silniku nie ma wejścia na korbę. Na stronie 16 manuala http://www.fbf.se/download/Filer/md5-for-dummies.pdf jest numerem 1 takowe zaznaczone ale zdjęcie z pierwszej strony, które przedstawia widok jak u mnie, już inaczej wygląda.

Procedura odpalania i wyłączania ciągle mnie swoją tajemniczością onieśmiela. Kiedy przejmowałem statek, pokazano mi dwa cięgła, ale wciąż nie odkryłem do czego są podłączone.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
zosta napisał(a):
Przyglądam się zdjęciom i wychodzi, że w moim silniku nie ma wejścia na korbę. Na stronie 16 manuala http://www.fbf.se/download/Filer/md5-for-dummies.pdf jest numerem 1 takowe zaznaczone ale zdjęcie z pierwszej strony, które przedstawia widok jak u mnie, już inaczej wygląda.

Procedura odpalania i wyłączania ciągle mnie swoją tajemniczością onieśmiela. Kiedy przejmowałem statek, pokazano mi dwa cięgła, ale wciąż nie odkryłem do czego są podłączone.


Przeczytaj co spotkało mnie w czasie, kiedy nic nie wiedziałem... o ciegłach... :roll:
Tu:
viewtopic.php?f=3&t=7232&p=72317&hilit=Jastarni#p72317

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
No i się rozjaśniło :D
Świetne, zwłaszcza te kur... przepraszam - zielone ogniki w oczach ;)
Znaczy "zwiększona dawka paliwa" i "odcięcie paliwa". A do czego ta "zwiększona dawka" jest podłączona, że głupio zapytam, bo śledzenie przebiegu drutów jest nieco karkołomne?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Wojciech1968 napisał(a):
Jaromir napisał(a):
można otworzyć odpowietrzniki (...) na pewno dobrze to silnikowi nie robi...
Co się wówczas może stać z silnikiem gdy otwiera się odpowietrznik?
Odprężnik! Odpowietrznik, w sensie nautycznym, to najprędzej znajdziesz na okręcie podwodnym, w systemie balastowym :)

Co się może stać złego? Hm... kilka czy kilkanaście dawek paliwa, siłą rzeczy nie odparowanych i niespalonych, może ostatecznie ściec do miski i "rozcieńczyć" olej. Niech będzie nawet, że to kilkadziesiąt dawek jest. Wciąż będą to ilości śladowe...

*****

Wojciech1968 napisał(a):
Cypis napisał(a):
należy rozróżniać słowa "gasić" i "wyłączyć".
Jak również slogan od DTR.
Co to jest DTR?
Wojciech1968 napisał(a):
Cypis wyczyść wątek z żartów nietematycznych. :D ;)
Wybacz, ale ORSP pod Olkowym http://zegluj.net/forum_zeglarskie/viewtopic.php?f=6&t=7966&p=84605#p84605. Forum to jest miejsce rozmów a nie Wikipedia :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 01:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cypis napisał(a):
Co to jest DTR?

Dokumentacja Techniczno Ruchowa.
Cypis napisał(a):
Odpowietrznik

A tu poszedłem tropem Jaromira, u mnie zwany dekompresor. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 06:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Po mojemu jednak "odprężnik" :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 12:35 

Dołączył(a): 18 lis 2010, o 10:43
Posty: 22
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Przez 3 lata na Zrywie odpalałem MD2 bez problemowo a gdy zawiódł rozrusznik można było go podkorbować (pamiętając oczywiście o odprężnikach). Teraz mam Yanmara i niestety zdarzyło mi się wpływać na żaglach na Klintholm bo cały prąd "wyjechał" ("wyjechanie" prądu teoretycznie przy mojej instalacji niemożliwe, ale się zdarzyło). Czy ktoś słyszał o nowych silnikach z awaryjnym rozruchem na korbę? Ktoś takie jeszcze produkuje?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Oczywiście. Z tym, że obecnie stosuje się odprężniki automatyczne. Raczej byłbym zdziwiony, gdyby Twój Yanmar nie miał.

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 13:11 

Dołączył(a): 18 lis 2010, o 10:43
Posty: 22
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiem, ze technika poszła naprzód i odprężniki są automatyczne, ale nie widziałem nowego silnika (zakres 20 -50 KM) z możliwością awaryjnego rozruchu. Produkuje ktoś jeszcze takie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 13:17 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cypis napisał(a):
Oczywiście. Z tym, że obecnie stosuje się odprężniki automatyczne. Raczej byłbym zdziwiony, gdyby Twój Yanmar nie miał.


To kto je produkuje?

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wojciech1968 napisał(a):
u mnie zwany dekompresor. ;)


Zapytałem fachowców z VOLVO PENTA i uzyskałem odpowiedź... :D
Cytuj:
Witam,

W starszych, powiedzmy historycznych silnikach instalowane były dźwignie dekompresyjne które umożliwiały rozruch silnika przy pomocy korby rozruchowej. Działanie ich polegało na podparciu zaworu wydechowego w głowicy na skutek czego łatwiej było uzyskać â��wysokieâ�� obroty podczas kręcenia korbą. Z odpowietrzaniem silnika, cokolwiek to w Pana przypadku oznacza, nie miało to nic wspólnego.



Pozdrawiam

Chrystian Hochschulz

Volvo Penta Europe Office East

Volvostrasse 1

2512 Tribuswinkel / Austria

Telephone: +43 5 7500 12130

Telefax: +43 5 7500 12199

Mobile: +43 6 6438 25204

Email: chrystian.hochschulz@volvo.com

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tak jak piszesz , ale nie do końca.
Odprężnik taki działał tylko podczas rozkrecania silnika wielocylindrowego. Zmniejszał siłę potrzebną do jego rozkręcenia - likwidując kompresję w tym cylindrze/cylindrach. Po zapłonie w przynajmniej jednym cylindrze "ciądnął" on za sobą pozostałe (po wyłączeniu odprężnika oczywiscie). W przypadku silnika o jednym cylindrze ten system nie ma prawa działać. Bo podparcie zaworu wydechowego powoduje brak kompresji w cylindrze i brak zapłonu. Odprężnik w takim silniku służył do jego wyłączania, a nie uruchomiania..... Brak kompresji powoduje natychmiastowe wyłączenie silnika. W silnikach bez elektryki czyli bez zaworu iglicowego odcinającego paliwo - była to powszechnie stosowana metoda.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Piotr K napisał(a):
Tak jak piszesz , ale nie do końca.


Zapis w cytacie otrzymałem na emila...Ponad to jest tak jak prawisz. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 19:16 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Piotr K napisał(a):
W przypadku silnika o jednym cylindrze ten system nie ma prawa działać. Bo podparcie zaworu wydechowego powoduje brak kompresji w cylindrze i brak zapłonu. Odprężnik w takim silniku służył do jego wyłączania, a nie uruchomiania....

Nie mia prawa działać...tyle że działa :D
silnik na korbę odpala się w ten sposób że włącza się dekompresory na wszystkich cylindrach, nie ważne ile ich jest 1 czy 6,i kręci się korbą na maksa, jak już nie można szybciej :D to jedna ręka dalej kręci korbę, a druga wyłącza dekompresor,jak zapali na jednym garze to wyłącza się kolejne dekompresory.W starszych silnikach sabb (nie saab jak auta) korba była montowana na stałe a dekompresor wyłączał się samoczynnie po osiągnięciu właściwych obrotów na korbie.Ale w innych trzeba to robić ręką.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Piotr K napisał(a):
Odprężnik w takim silniku służył do jego wyłączania, a nie uruchomiania.....

I tak jak Peter pisze dekompresor ułatwia gościowi na korbie. :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cypis napisał(a):

Co się może stać złego? Hm... kilka czy kilkanaście dawek paliwa, siłą rzeczy nie odparowanych i niespalonych, może ostatecznie ściec do miski i "rozcieńczyć" olej. Niech będzie nawet, że to kilkadziesiąt dawek jest. Wciąż będą to ilości śladowe...


Wystarczające w moim przypadku by następnego dnia rano, po uruchomieniu silnika zobaczyć niemiłą plamę z resztek własnego paliwa wydobywającą się z wydechu...
Wiem, że likwiduje to kilka kropli "Ludwika" do filtra wody, przed uruchomieniem - ale i tak głupio...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaromir napisał(a):
Wystarczające w moim przypadku by następnego dnia rano, po uruchomieniu silnika zobaczyć niemiłą plamę z resztek własnego paliwa wydobywającą się z wydechu...
Wiem, że likwiduje to kilka kropli "Ludwika" do filtra wody, przed uruchomieniem - ale i tak głupio...


Być może...w naszym silniku ten efekt był niezauważalny, a i może nikt nigdy na to nie zwrócił uwagi.
Chodziło mi o to ,czy używanie dekompresora przy wyłączaniu silnika powoduje jego uszkodzenie. Te minimalne jakże ilości paliwa, o których pisał Cypis dostające się do oleju silnikowego uważam za problem z wadą dopuszczalną.
Cypis napisał(a):
Co się może stać złego? Hm... kilka czy kilkanaście dawek paliwa, siłą rzeczy nie odparowanych i niespalonych, może ostatecznie ściec do miski i "rozcieńczyć" olej. Niech będzie nawet, że to kilkadziesiąt dawek jest. Wciąż będą to ilości śladowe...

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 19:54 

Dołączył(a): 18 lis 2010, o 10:43
Posty: 22
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Niebawem utworze nowy wątek "Gdzie kupić NOWY silnik na korbę"..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Duck napisał(a):
Niebawem utworze nowy wątek "Gdzie kupić NOWY silnik na korbę"..

Może wystarczy zapytać tu...
http://www.volvopenta.com/VOLVOPENTA/PO ... ct_us.aspx

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Duck napisał(a):
Wiem, ze technika poszła naprzód i odprężniki są automatyczne, ale nie widziałem nowego silnika (zakres 20 -50 KM) z możliwością awaryjnego rozruchu. Produkuje ktoś jeszcze takie?

Jak już zeszło na awaryjne uruchamianie diesla...

Kilka razy widziałem niewielkie (no... kilkadziesiąt kg...) urządzenia do uruchamiania sporego diesla (25 ale i 200KM) - niestety nigdy na jachcie... Takie ustrojstwo do awaryjnego (i nie tylko) uruchamiania sporych nawet silników to "hydraulic starter".
W największym skrócie - zbiorniczek z olejem hydraulicznym -> pompa olejowa (hydrauliczna) -> zbiorniczek na sprężony olej (akumulator energii) -> zawór zwalniający ciśnienie-> silnik hydrauliczny w roli rozrusznika.
Trzeba kilkudziesięciu "pąpnięć" wajchą lub nożnym pedałem, potem nadusić guziczek "start" i dieselek rusza zupełnie tak, jak uruchamiany rozrusznikiem elektrycznym... Duża zaleta - pompa i akumulator hydrauliczny mogą być przy tym umieszczone w pewnej odległości od silnika. Wada - cena i waga całości...
Może jednak na większym jachcie warto o takim patencie pomyśleć, zwłaszcza, że jest to sposób sprawdzony i skuteczny również wobec silników do uruchamiania "na korbę" zdecydowanie zbyt wielkich...
W teorii wygląda to tak:
Załącznik:
hhh.jpg
hhh.jpg [ 50.84 KiB | Przeglądane 3151 razy ]

W praktyce można dostać gotowe zestawy do konkretnych silników - np:
http://www.mtigroup.com.au/productlisti ... stems.aspx

Inną, ciekawą metodą na start diesla "bez prądu i bez korby" są urządzenia... sprężynowe. I to nie tylko dla małych silników. Tańsze od hydraulicznych, stosunkowo lekkie (najmniejsze ważą 12kg), praktycznie bezobsługowe. Wada - muszą "wisieć" na silniku.
Np cała seria tu (w linku najmniejszy):
http://strongstarter.com/spring_starter ... model.html

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jest jeszcze system rozruchu sprężonym powietrzem z butli oraz używany chyba wyłącznie przez Rosjan system uruchomiania diesla przy pomocy małego dwusuwa, który robi za rozrusznik na benzynę :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Silnik Diesel na rozruch ręczny ...http://www.hatz.pl/denega/denega.htm

Model 1 B 30 6,1 KM
Typ silnika diesel, czterosuwowy, jednocylindrowy, górnozaworowy OHV, chłodzony powietrzem, poziomy wał
Pojemność skokowa 347 cm3
Moc 4,6 kW (6,1 KM) / 3000 obr-1
Max moment obrotowy 15,9 Nm / 2500 obr-1
Rozruch ręczny (opcja: starter elektryczny)
Pojemność miski olejowej 1,1 l
Wymiary (dł x szer x wys) 295 x 370 x 430 mm
Masa 38 kg


Załączniki:
denega i 1B30.jpg
denega i 1B30.jpg [ 265.75 KiB | Przeglądane 3121 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
chłodzony powietrzem

Słuchałeś kiedyś z odległości metra czy dwu diesla z chłodzeniem powietrznym?
To dobre dla masochistów....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaromir napisał(a):
Słuchałeś kiedyś z odległości metra czy dwu diesla z chłodzeniem powietrznym?

Na jachcie nie miałem tej przyjemności. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL