Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Naprawa i renowacja przez amatorów. https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=10246 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | sienio90 [ 4 gru 2011, o 13:17 ] |
Tytuł: | Naprawa i renowacja przez amatorów. |
Witam wszystkich forumowiczów. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b7 ... b7750.html Jak w temacie razem z tatą zaczęliśmy pracować nad kupioną w tym roku motorówka. Jest ona nieco zaniedbana i wymaga pracy a my jako kompletni amatorzy musimy się poradzić kogoś kto ma nieco pojęcia w tym temacie. Dlatego piszę do was, czytałem już parę tematów ale moje problemy wydaja się nieco bardziej skomplikowane. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75c ... 844a6.html Pierwszy problem to naprawa uszkodzeń kadłuba na dziobie jest duże zarysowanie sięgające aż do laminatu (jest podejrzenie ze sączy się tamtędy woda do środka). W jaki sposób wykonać naprawę? Czy wyszlifowanie tej powierzchni i nałożenie kilka warstwa maty szklanej wystarczy? Jaka żywice stosować wydaje mi się że epoksydową ale widziałem także żywice poliestrową czy ja tez można stosować w tym celu? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d4 ... 175ea.html Drugi problem to jak wypełnić drobne ubytki w żelkocie? Planujemy całość "po szpachlować" zmatowić całą motorówkę i pomalować dół na biało góra na niebiesko. Czy tak jak w przypadku malowania karoserii samochodu musimy użyć podkładu? Jakie farby należało by kupić? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e42 ... b9e5d.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/982 ... 4b5dc.html Trzeci problem chyba najbardziej poważny to uszkodzona pawęż. Poprzedni właściciel wyciął żelkot z wewnętrznej strony. Nie wiem czemu to zrobił ponieważ średnica pawęży z żelkotem to 60mm a mocowanie silnika także ma średnice 60mm. W każdym razie wycięty żelkot "zaszpachlował" matą szklaną i żywica jednak nie wiem czy niewłaściwie zmatowił i wyczyścił element bo sklejki się trzyma ta "rzeźba" jednak żelkotu już nie. Woda się dostała do sklejki która nasiąkłą i rozprężyła przez co jest teraz rozwarstwienie pawęży. Jak sądzicie w jaki sposób można to naprawić? Boję się że sklejka w środku jest w stanie rozkładu. Czwarta zagwozdka to układ kierowniczy u nas jest wykonany z rolek i stalowej linki czy jest jakiś lepszy na rynku w przystępnej cenie pasujący do takiego modelu? Z góry dziękuje za pomoc. |
Autor: | sienio90 [ 5 gru 2011, o 01:08 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa i renowacja przez amatorów. |
Wojciech1968 napisał(a): Żelkot na dnie łodzi jest w fatalnym stanie...proponuje zeszlifowanie do gołego laminatu. Rozumiem że masz na myśli zeszlifowanie całego żelkotu z dna? Nie tylko miejsca najbardziej uszkodzone. W jaki sposób najwygodniej i najszybciej to wykonać? Szlifierka kątowa i tarcza grubym papierem? Czy jest duże ryzyko uszkodzenia kadłuba i jest inny sposób? Jak będę miał później malować goły laminat? Czy mogę użyć taki żelkot? http://zywica.eu/sanit//index.php?produ ... prod_id=72 Później położyć farbę Olivy antyfouling? Czy technologicznie będzie to zgodne? Szpachle zamierzam użyć epoksydowa http://www.farbyjachtowe.pl/szpachle-ep ... 25_30.html Bo nad jak i pod linia wody będziemy szpachlować wiec nie ma sensu chyba kupować 2 różnych. Wojciech1968 napisał(a): Koniecznie wytnij / zdemontuj pawęż i wykonaj na nowo. Metody naprawy znajdziesz w bibliotece forum. No i tu jest problem szukałem sposobów naprawy pawęży w innych tematach ale tam było lepsze dojście albo sam laminat. Ja nie bardzo wiem w jakim stopniu masz na myśli wycięcie pawęży i zrobienie nowej. Czy wycinać całą rufę czy tylko rozwarstwiony fragment? Zapewne odpowiesz że nie można rzeźbić pawęży z kilku kawałków sklejki, ale chce się głupio dopytywać żeby mieć pewność ze się dobrze rozumiemy. |
Autor: | Wojciech [ 5 gru 2011, o 11:26 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa i renowacja przez amatorów. |
sienio90 napisał(a): Rozumiem że masz na myśli zeszlifowanie całego żelkotu z dna? Nie tylko miejsca najbardziej uszkodzone. W jaki sposób najwygodniej i najszybciej to wykonać? Szlifierka kątowa i tarcza grubym papierem? Czy jest duże ryzyko uszkodzenia kadłuba i jest inny sposób? Dokładnie tak, ewentualnie możesz użyć na początek skrobaka http://www.zamocowania.pl/skrobaki_bahco.php do zdjęcia żelkotu w pierwszej czynności, następnie szliferka kątowa lub taśmowa http://www.narzedziowy.pl/28845_EINHELL ... BS-75.html ( mniejsze zagłębienia i równiejsza powierzchnia po szlifowaniu ) sienio90 napisał(a): Czy mogę użyć taki żelkot? http://zywica.eu/sanit//index.php?produ ... prod_id=72 Dokładnie , to topkot (Jeśli żelkot ma być użyty do malowania zaleca się korektora parafinowego .) sienio90 napisał(a): Później położyć farbę Olivy antyfouling? Czy technologicznie będzie to zgodne? Po " wysezonowaniu " nałożonego topkotu , kadłub w miejscu malowania antyfoulingiem należy przygotować pod malowanie ( zmatować i odtłuścić ). sienio90 napisał(a): Szpachle zamierzam użyć epoksydowa http://www.farbyjachtowe.pl/szpachle-ep ... 25_30.html Bo nad jak i pod linia wody będziemy szpachlować wiec nie ma sensu chyba kupować 2 różnych. Dokładnie. sienio90 napisał(a): Czy wycinać całą rufę czy tylko rozwarstwiony fragment? Tylko te uszkodzone miejsca. Wzmocnić następnie np. sklejką wodoodporną i wlaminować do trwałej konstrukcji kadłuba. |
Autor: | sienio90 [ 6 gru 2011, o 08:48 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa i renowacja przez amatorów. |
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a12f7f30c23934d.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0dcc32e1546995f9.html W ten sposób usunęliśmy spróchniałą sklejkę. Teraz będziemy pasować sklejkę o grubości 18mm +/- wejdą jej 2 warstwy sklejone na żywice epoksydową oraz na zakład jedna według drugiej. Następnie wycięty element laminatu uzupełnimy nowym. W starym laminacie zamierzamy wyszlifować wpust do pierwszej warstwy i w ten sposób połączyć z nim nowy laminat. Teraz pytanie: Czy dobrze kombinujemy, czy może popełniliśmy błąd przy wycięciu tej pawęży? |
Autor: | Wojciech [ 6 gru 2011, o 11:00 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa i renowacja przez amatorów. |
sienio90 napisał(a): Czy dobrze kombinujemy, czy może popełniliśmy błąd przy wycięciu tej pawęży? Bardzo dobrze. Tylko tak dalej. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |