Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 lip 2025, o 23:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 gru 2011, o 13:17 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 10:07
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam wszystkich forumowiczów.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b7 ... b7750.html
Jak w temacie razem z tatą zaczęliśmy pracować nad kupioną w tym roku motorówka. Jest ona nieco zaniedbana i wymaga pracy a my jako kompletni amatorzy musimy się poradzić kogoś kto ma nieco pojęcia w tym temacie. Dlatego piszę do was, czytałem już parę tematów ale moje problemy wydaja się nieco bardziej skomplikowane.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75c ... 844a6.html
Pierwszy problem to naprawa uszkodzeń kadłuba na dziobie jest duże zarysowanie sięgające aż do laminatu (jest podejrzenie ze sączy się tamtędy woda do środka). W jaki sposób wykonać naprawę?
Czy wyszlifowanie tej powierzchni i nałożenie kilka warstwa maty szklanej wystarczy?
Jaka żywice stosować wydaje mi się że epoksydową ale widziałem także żywice poliestrową czy ja tez można stosować w tym celu?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d4 ... 175ea.html
Drugi problem to jak wypełnić drobne ubytki w żelkocie?
Planujemy całość "po szpachlować" zmatowić całą motorówkę i pomalować dół na biało góra na niebiesko. Czy tak jak w przypadku malowania karoserii samochodu musimy użyć podkładu?
Jakie farby należało by kupić?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e42 ... b9e5d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/982 ... 4b5dc.html
Trzeci problem chyba najbardziej poważny to uszkodzona pawęż. Poprzedni właściciel wyciął żelkot z wewnętrznej strony. Nie wiem czemu to zrobił ponieważ średnica pawęży z żelkotem to 60mm a mocowanie silnika także ma średnice 60mm. W każdym razie wycięty żelkot "zaszpachlował" matą szklaną i żywica jednak nie wiem czy niewłaściwie zmatowił i wyczyścił element bo sklejki się trzyma ta "rzeźba" jednak żelkotu już nie. Woda się dostała do sklejki która nasiąkłą i rozprężyła przez co jest teraz rozwarstwienie pawęży. Jak sądzicie w jaki sposób można to naprawić? Boję się że sklejka w środku jest w stanie rozkładu.
Czwarta zagwozdka to układ kierowniczy u nas jest wykonany z rolek i stalowej linki czy jest jakiś lepszy na rynku w przystępnej cenie pasujący do takiego modelu?

Z góry dziękuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Będzie wygodniej obserwować ...

***********

sienio90 napisał(a):
Pierwszy problem to naprawa uszkodzeń kadłuba na dziobie jest duże zarysowanie sięgające aż do laminatu

Żelkot na dnie łodzi jest w fatalnym stanie...proponuje zeszlifowanie do gołego laminatu.
sienio90 napisał(a):
Czy wyszlifowanie tej powierzchni i nałożenie kilka warstwa maty szklanej wystarczy?

Jeżeli jakość laminatu po szlifowaniu tego wymaga, to tak.
sienio90 napisał(a):
Jaka żywice stosować wydaje mi się że epoksydową ale widziałem także żywice poliestrową czy ja tez można stosować w tym celu?

Są różne szkoły. Taniej poliestrową , lepiej epoksydową.
sienio90 napisał(a):
Drugi problem to jak wypełnić drobne ubytki w żelkocie?

Szpachlowanie ubytków wystarczy.
sienio90 napisał(a):
Planujemy całość "po szpachlować" zmatowić całą motorówkę i pomalować dół na biało góra na niebiesko. Czy tak jak w przypadku malowania karoserii samochodu musimy użyć podkładu?

Tak.
sienio90 napisał(a):
Jakie farby należało by kupić?

Tu też uzyskasz kilka porad.
Ja używam poliuretanów dwuskładnikowych.
Na dno Bosman z Oliwy antyfouling .
sienio90 napisał(a):
Jak sądzicie w jaki sposób można to naprawić? Boję się że sklejka w środku jest w stanie rozkładu.

Koniecznie wytnij / zdemontuj pawęż i wykonaj na nowo. Metody naprawy znajdziesz w bibliotece forum.
sienio90 napisał(a):
Czwarta zagwozdka to układ kierowniczy u nas jest wykonany z rolek i stalowej linki czy jest jakiś lepszy na rynku w przystępnej cenie pasujący do takiego modelu?

Lepszy na pewno, ale ten który posiadasz wcale nie jest najgorszy. Wymień linkę na nową nierdzewną , zabuduj regulacyjne napinacze ( śruby rzymskie- ściągacze ) i musi działać.


Załączniki:
m5.jpg
m5.jpg [ 74.55 KiB | Przeglądane 4700 razy ]
m4.jpg
m4.jpg [ 119.44 KiB | Przeglądane 4700 razy ]
m3.jpg
m3.jpg [ 40.64 KiB | Przeglądane 4700 razy ]
m 2.jpg
m 2.jpg [ 109.76 KiB | Przeglądane 4700 razy ]
m 1.jpg
m 1.jpg [ 101.49 KiB | Przeglądane 4700 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 01:08 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 10:07
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech1968 napisał(a):
Żelkot na dnie łodzi jest w fatalnym stanie...proponuje zeszlifowanie do gołego laminatu.

Rozumiem że masz na myśli zeszlifowanie całego żelkotu z dna? Nie tylko miejsca najbardziej uszkodzone.
W jaki sposób najwygodniej i najszybciej to wykonać? Szlifierka kątowa i tarcza grubym papierem? Czy jest duże ryzyko uszkodzenia kadłuba i jest inny sposób? Jak będę miał później malować goły laminat? Czy mogę użyć taki żelkot?
http://zywica.eu/sanit//index.php?produ ... prod_id=72
Później położyć farbę Olivy antyfouling?
Czy technologicznie będzie to zgodne?
Szpachle zamierzam użyć epoksydowa
http://www.farbyjachtowe.pl/szpachle-ep ... 25_30.html
Bo nad jak i pod linia wody będziemy szpachlować wiec nie ma sensu chyba kupować 2 różnych.

Wojciech1968 napisał(a):
Koniecznie wytnij / zdemontuj pawęż i wykonaj na nowo. Metody naprawy znajdziesz w bibliotece forum.


No i tu jest problem szukałem sposobów naprawy pawęży w innych tematach ale tam było lepsze dojście albo sam laminat. Ja nie bardzo wiem w jakim stopniu masz na myśli wycięcie pawęży i zrobienie nowej. Czy wycinać całą rufę czy tylko rozwarstwiony fragment? Zapewne odpowiesz że nie można rzeźbić pawęży z kilku kawałków sklejki, ale chce się głupio dopytywać żeby mieć pewność ze się dobrze rozumiemy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
sienio90 napisał(a):
Rozumiem że masz na myśli zeszlifowanie całego żelkotu z dna? Nie tylko miejsca najbardziej uszkodzone.
W jaki sposób najwygodniej i najszybciej to wykonać? Szlifierka kątowa i tarcza grubym papierem? Czy jest duże ryzyko uszkodzenia kadłuba i jest inny sposób?

Dokładnie tak, ewentualnie możesz użyć na początek skrobaka http://www.zamocowania.pl/skrobaki_bahco.php do zdjęcia żelkotu w pierwszej czynności, następnie szliferka kątowa lub taśmowa http://www.narzedziowy.pl/28845_EINHELL ... BS-75.html ( mniejsze zagłębienia i równiejsza powierzchnia po szlifowaniu )
sienio90 napisał(a):
Czy mogę użyć taki żelkot?
http://zywica.eu/sanit//index.php?produ ... prod_id=72

Dokładnie , to topkot (Jeśli żelkot ma być użyty do malowania zaleca się korektora parafinowego .)
sienio90 napisał(a):
Później położyć farbę Olivy antyfouling?
Czy technologicznie będzie to zgodne?

Po " wysezonowaniu " nałożonego topkotu , kadłub w miejscu malowania antyfoulingiem należy przygotować pod malowanie ( zmatować i odtłuścić ).
sienio90 napisał(a):
Szpachle zamierzam użyć epoksydowa
http://www.farbyjachtowe.pl/szpachle-ep ... 25_30.html
Bo nad jak i pod linia wody będziemy szpachlować wiec nie ma sensu chyba kupować 2 różnych.

Dokładnie.
sienio90 napisał(a):
Czy wycinać całą rufę czy tylko rozwarstwiony fragment?

Tylko te uszkodzone miejsca. Wzmocnić następnie np. sklejką wodoodporną i wlaminować do trwałej konstrukcji kadłuba.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2011, o 08:48 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 10:07
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a12f7f30c23934d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0dcc32e1546995f9.html

W ten sposób usunęliśmy spróchniałą sklejkę. Teraz będziemy pasować sklejkę o grubości 18mm +/- wejdą jej 2 warstwy sklejone na żywice epoksydową oraz na zakład jedna według drugiej. Następnie wycięty element laminatu uzupełnimy nowym. W starym laminacie zamierzamy wyszlifować wpust do pierwszej warstwy i w ten sposób połączyć z nim nowy laminat. Teraz pytanie:

Czy dobrze kombinujemy, czy może popełniliśmy błąd przy wycięciu tej pawęży?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2011, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
sienio90 napisał(a):
Czy dobrze kombinujemy, czy może popełniliśmy błąd przy wycięciu tej pawęży?

Bardzo dobrze. Tylko tak dalej.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL