Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski pokład https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=11640 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | stibur [ 29 kwi 2012, o 21:47 ] |
Tytuł: | proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski pokład |
Witam Wynająłem lokal na szkutnię, kupiłem sklejkę 2.7mm meranti, styropian styrodur, trochę belek sosnowych i składniki na żywice peter's system, tkanina 150 i 250 gram. Konstrukcja inspirowana Maderką-proa, którą widziłem na II zlocie proa zorganizowanego przez MaszWakacje. Załącznik: Założenia: długość 4.8m, waga nie większa niż 50kg. Wyporność maksymalna 230kg (2x90+50). W konstrukcji gdzie się da umieszczona będzie kanapka sklejkowo-styropianowa-epoksydowa. Jedna burta, dno i pokład totalnie płaska, więc kanapkę można zastosować. Pływak pseudo deska surfingowa, osadzona przegubowo. Pomost rozpostarty pomiędzy dwoma bambusowymi dźwigarami ustawionymi w trójkąt. W kadłubie osadzone wsporniki dźwigarów. Na majówkę wziąłem urlop i zacząłem. Cztery arkusze sklejki połączyłem po dwa, z dwóch pozostałych wyciąłem elementy pływaka i wsporników. Nie korzystałem z plotera ani z wyrzynarki. Zwykła szpachelka do gipsu ucięta na 1cm i naostrzona i wykorzystywana jako dłuto skutecznie cięła sklejkę. Żywica peter's sytem żeluje w temperaturze 17 stopni po 3 godzinach. Także spokojna praca. Zdjęć 2D sklejek nie zamieszczam. Jak będzie coś 3D to wkleję. Mój projekt w Delftshipie. Załącznik: Linia wodna pływaka jest ustawiona wyżej niż kadłuba. Przy słabym wietrze pomost pochyli się w kierunku pływaka. Założenie jest żeby pływać jedynie na kadłubie głównym. Kadłub z małym zapasem wyporności. Róg żagla (kleszczy kraba) przemieszczać się będzie po cięciwie rozpiętej na trzeciej belce pomostu. Wszystkie belki mają 3m. Więc i ta z cięciwą także. Jest ona bazą dla żagla i determinuje jego powierzchnię. Obecnie wychodzi mi ok. 4.5m2. Widziałem Maderkę w akcji właśnie z takim żaglem i nieźle sobie dawała radę. Jak zdobędę dłuższy bambus to i żagiel będzie większy. Pozdrawiam Marcin |
Autor: | Catz [ 29 kwi 2012, o 22:03 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
stibur napisał(a): Przy słabym wietrze pomost pochyli się w kierunku pływaka. Założenie jest żeby pływać jedynie na kadłubie głównym. Popieram pomysl! Duzo czasu zmarnowalem glupio, by dojsc do tego... ![]() Ot, pewnie z powodu naszego glupiego, cywilizowanego, europejskiego nawyku do idiotycznej symetrii... ![]() Dalej! ![]() Catz |
Autor: | wojtjust [ 2 maja 2012, o 21:08 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
nonono, coś nowego się klei... interesuje mnie wybór sklejki 2,7 mm grubości. Właśnie kupiłem sklejkę na pływak i wybrałem 5mm meranti. Napis na niej głosi, że nadaje się do zastosowań na zewnątrz, ale nie może być stosowana jako element konstrukcyjny. Wykonałem szybką próbę gięcia i przy lekkim już naprężeniu zewnętrzna warstwa pękła - meranti jest strasznie kruche! Wydaje mi się, że cały kadłub pływaka będzie trzeba oblaminować epoksydem dwustronnie, inaczej szlag go trafi na każdej większej fali. Być może szykuję jakiś pancernik, ale chciałbym również popróbować słonej wody... a próbowałem już stawać na pokładzie mojego pływadła, który jest z 6 mm torturowanej sklejki liściastej i jednak nieco się ugina, więc po wielu takich spacerach będzie pękał. pozdrowienia wojtjust |
Autor: | stibur [ 2 maja 2012, o 22:12 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Sama sklejka to nie wszystko. Inspirowałem się technologią sandwich - płyt warstwowych. To tak jak z karton-gipsem. I papier i gips nie należą do wytrzymałych, a ich połączenie już taką wytrzymałość oferuje. Płyty warstwowe Balex są różne i oferują duże wytrzymałości. Ja łączę sklejkę 2.7mm styropian styrodur 30mm i jeszcze raz sklejkę. Dopiero taką kanapkę oblaminowuję. Fajnie można by kiedyś zrobić torturowaną blachę aluminową klejoną na piance poliuretanowej. Pozdrawiam Marcin |
Autor: | Gienek [ 2 maja 2012, o 22:43 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Czy od razu przewidujesz wzmocnienia sandwicha pod mocowania , czy chcesz zrobić "rozpoznanie bojem" ? Sam jestem ciekaw . jak będą zachowywały się miejsca "do chodzenia" , ale najwyżej dołożysz troszkę więcej laminatu . Na pewno będzie lekkie , wytrzymałe i sztywne . Dobrze będzie . Proszę o jak najwięcej zdjęć . Pozdrawiam . Eugeniusz Panek |
Autor: | stibur [ 3 maja 2012, o 20:25 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Zdążyłem przed frontem atmosferycznym. Dzisiaj kleiłem kanapki pokładu, dna i usztywnienia środkowego. Zacząłem także elementy wsporników. Suszenie sklejki przed kanapkowaniem: Załącznik:
Komentarz: Podsuszanie sklejki przed kanapkowaniem Zdjęcie0035.jpg [ 122.99 KiB | Przeglądane 6493 razy ] Sklejone kanapki jedna na drugiej. Pomiędzy separator z folii. Sklejka bazowa leżąca na podłodze była dokładnie wypoziomowana. Docisk z bloków betonowych. Załącznik: Elementy wsporników. Też bedą wykonane w technologii kanapkowej. Załącznik: Jakaś notatka chińskiego pracownika. Załącznik: Pozdrawiam Marcin *********** Gienek napisał(a): Czy od razu przewidujesz wzmocnienia sandwicha pod mocowania , czy chcesz zrobić "rozpoznanie bojem" ? Przewiduję jeden taki punkt i będzie pod sandwich wklejony kołek. Dokładnie na śródokręciu jako miejsce mocowania bloczka talii. Gienek napisał(a): Sam jestem ciekaw . jak będą zachowywały się miejsca "do chodzenia" , Ogólnie pokład o szerokości 25cm lekko skośny nie bedzie nadawał się do chodzenia. Odcinek pomiędzy wspornikami na wszelki przypadem dodatkowo wzmocnię 1 warstwą tkaniny, Pozdrawiam Marcin *********** Catz napisał(a): Ot, pewnie z powodu naszego glupiego, cywilizowanego, europejskiego nawyku do idiotycznej symetrii... Polinejzyjczycy także maja zamiłowanie do symetrii. Tyle, że jej oś jest prostopadła do kierunku ruchu. Nasze europejskie jachty to NARTY. I halsy to śmigi. Polinejzyjskie proa to SNOWBORD. I weksle to skręty na desce. Pozdrawiam Marcin |
Autor: | Catz [ 3 maja 2012, o 22:29 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
stibur napisał(a): Catz napisał(a): Ot, pewnie z powodu naszego glupiego, cywilizowanego, europejskiego nawyku do idiotycznej symetrii... Polinezyjczycy także maja zamiłowanie do symetrii. Tyle, że jej oś jest prostopadła do kierunku ruchu. A nasza jest omniosiowa. stibur napisał(a): Polinejzyjskie proa to SNOWBORD. I weksle to skręty na desce. Bywaly tam tez proa niewekslujace... Podzial proa na "polinezyjskie" i "atlantyckie" ( sic ! ) to tez europejski i dosc wspolczesny wynalazek. stibur napisał(a): Jakaś notatka chińskiego pracownika. Umiem tez po chinsku, wiec Ci przetlumacze, bo jest to wazne zalecenie: przy budowie proa olewaj symetrie i rob zeby bylo dobrze!. Tlumaczenie doslowne: to "E z" znaczy tyle co NB. (Pierwszy znak) to czlowiek kopiacy z pogarda typowy, symetryczny przekroj kadluba proa (drugi znak ) - zauwaz, ze jest przekreslony! Trzeci znak pokazuje zalecana dowolnosc, czyli asymetrie, polozenia plywaka - strona, wysokosc, kat ustawienia, etc - w stosunku do masztu zreszta tez przekreslonego (przeciez to nie reja, ani salingi.... ), bo moze byc umieszczony asymetrycznie wzgledem mozliwej kazdej osi - o zadnych niemozliwosciach, po chinsku tez, mowy byc przeciez nie moze! ![]() Powodzenia! Catz Czekajacy na wiecej zdjec i opowiesci |
Autor: | qxqx [ 4 maja 2012, o 06:44 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Gratulacje Marcinie! super pomysł z kanapką. pochwalę się, że też buduję półtorakadłubowca, o długości - no jakiej? 4,8 m oczywiście, bo dwa razy dwa metry czterdzieści daje cztery osiemdziesiąt ![]() skończyłem właśnie wycinać wykroje kadłuba ze sklejki 4mm brzozowa wodoodporna, użyłem nieco innego plotera cnc - nożyk do tapet, ale ciąłem, a nie wystukiwałem. da się, choć niestety mniejsza precyzja, potrzeba mi więcej wprawy, muszę zdecydowanie częściej ciąć sklejkę. i co ciekawe też stosuję styropian, choć w moim wypadku polistyren ekspandowany - zrobiłem z niego wręgi? buksztele? grodzie? - no takie coś, co będzie w środku kadłuba, co 50 cm. a teraz kilka pytań 1 jak będziesz łączył ze sobą kanapki? ja w większości będę szył i kleił, ale w kilku miejscach nie mam pojęcia co zrobić... 2 kleszcze kraba - czy zamierzać zrobić rejki proste, czy gięte? 3 z czego zamierzasz robić rejki? 4 czy będziesz robić stery, czy sterowanie wiosłem? pozdrawiam, Grzegorz |
Autor: | robhosailor [ 4 maja 2012, o 08:16 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
qxqx napisał(a): pochwalę się, że też buduję półtorakadłubowca, Na sucho Ci nie ujdzie - pokaż!!! ![]() ![]() *** PS: Ja już widzę!!! Jestem uprzywilejowany! ![]() |
Autor: | qxqx [ 4 maja 2012, o 08:39 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
jak widać, nie ma się czym chwalić... bałagan taki, że jak młotek na podłogę upadnie, to się go nie da znaleźć. na szczęście mam siedem młotków https://plus.google.com/u/0/photos/114104201228188901294/albums/5738577239053217041?hl=pl&q=pica coś to forum googlowego magazynu zdjęciowego nie lubi, zamieściłem skrót projekt jest autorstwa znanego Krzyśka (zwanego tutaj Myszkiem), to ma być bałtycki outrigger canoe OC1, nazwa konstrukcji OCELOT, jeśli zlepię do kupy to pewnie zacznę się nad żaglem zastanawiać aha, jeszcze najważniejsze - ma być pomalowany na czarno pzdr. Grzegorz |
Autor: | stibur [ 4 maja 2012, o 14:24 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
qxqx napisał(a): 1 jak będziesz łączył ze sobą kanapki? ja w większości będę szył i kleił, ale w kilku miejscach nie mam pojęcia co zrobić... 2 kleszcze kraba - czy zamierzać zrobić rejki proste, czy gięte? 3 z czego zamierzasz robić rejki? 4 czy będziesz robić stery, czy sterowanie wiosłem? ad.1 kanapki będą miały krawędzie płaskie i szerokie na 3,5cm więc je po prostu postawię na płaskiej burcie. Podeprę tu i tam i skleję. Później spoiny pachwinowe. ad.2,3 zwykłe dwa pręty bambusa. 3m długie (takie są w ofercie w Starogardzie Gdańskim), średnica wybór pomiedzy 2-3cm a 3-4cm. Skłaniam się do tych cieńszych. ad.4 brak steru, sterowanie wiosłem. Pozdrawiam Marcin |
Autor: | stibur [ 5 maja 2012, o 14:29 ] | |||
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po | |||
Witam Kanapki odseparowane. Oparte o ścianę choć długie na 4.8m uginają się na 5cm. Jedna waży ok 1.3kg. Może się uda zrobić pływak główny poniżej 20kg. Drugie zdjęcie przedstawia elementy wsporników. Także bedą kanapkowe. Kolej na obróbkę kanapek. Pozdrawiam Marcin
|
Autor: | stibur [ 5 maja 2012, o 18:24 ] | ||
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po | ||
Przyjemna chwila. Zobaczyć bryłę kadłuba. Po obcięciu kanapek wstępnie złozyłem elementy.
|
Autor: | Marian Strzelecki [ 5 maja 2012, o 22:21 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Gratulacje dla obu Panów ![]() Chciałbym się dowiedzieć coś więcej o Ocelocie. a także coś przemknęło o aluminium z przekładką. Czy coś wiecie więcej o takim tworzywie? ... bo mi świta; także płaskie dno; burta i pokład- tyle, że bardziej Chardy ![]() MJS ps Pływając na Hakeże rozmawiałem z Przemkiem, że warto by coś zrobić z Aurorą Krzyśkową bo leży i marnieje... |
Autor: | Catz [ 5 maja 2012, o 22:53 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Marian Strzelecki napisał(a): że warto by coś zrobić z Aurorą Krzyśkową bo leży i marnieje... Zrobic co? Bo mam kilka wlasnych lodek ( pieknych, sprawnych, szybkich-wygrywajacych ) i zadnego pomyslu realizowalnego. I place za nie, poki co ! ![]() Catz |
Autor: | stibur [ 5 maja 2012, o 22:57 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Marian Strzelecki napisał(a): a także coś przemknęło o aluminium z przekładką Gdyby zamiast oblaminowanej sklejki użyć tego. Tylko jak łączyć takie aluminiowe panele. Kleić? Pozdrawiam Marcin |
Autor: | Marian Strzelecki [ 6 maja 2012, o 11:27 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
...a z wierzchu spawać...? dla pewności ![]() |
Autor: | qxqx [ 6 maja 2012, o 19:11 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
OCLot w założeniach projektanta ma być "oczywiście bałtyckie, plażowe. Przy małej fali do efektywnego poruszania się wzdłuż brzegu (używałbym wiosła kajakowego, rozstaw iako na to pozwala), przy dużej do zabawy w surfing." jakie będzie, to się okaże, oprócz projektanta i budowniczego sklejka 4mm ma też trochę do powiedzenia, wygnie się w końcu tak, jak się wygnie... jak będę miał zdjęcie, to jeśli Marcin się nie obrazi, zamieszczę w jego wątku co do aluminium w przekładce, to wiem tylko tyle, że jedna z moich desek snowboardowych (ta najlepsza zresztą) składa się z drewnianego rdzenia, przekładki aluminiowej oraz dwukierunkowego włókna węglowego. wszystko jest, jak sądzę, połączone żywicą epoksydową. nie jestem jednak przekonany, czy tak skomplikowany laminat ma sens przy budowaniu łódek. w deskach snowbaordowych celem jest uzyskanie odpowiedniej elastyczności deski, która musi "pracować" i wyginać się - aluminium jest stosowane w deskach "race" do slalomu, czyli jeżdżących szybko, szybko pracujących. celem jest też eliminacja niepotrzebnych drgań, swego rodzaju tłumienie, czasami używa się gumy np. No i wszystko ma być jak najlżejsze. Być może bardziej skomplikowana "przekładka" czyli laminat miałaby sens przy budowaniu łodzi, która musi właśnie z założenia pracować na fali. Do głowy przychodzą mi łodzie wikingów i ewentualnie proa. W tym ostatnim wypadku trudno powiedzieć coś pewnego, w muzeum etnograficznym w Berlinie w Dahlem nie pozwolono mi pomajtać łodziami ![]() pozdrawiam, Grzegorz |
Autor: | Gienek [ 6 maja 2012, o 22:23 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Rozważałem kanapkę aluminiową - tylko tak mgliście . Aluminium można spawać i kleić . Wytrzymałością (blacha) ustępuje laminatowi e-s sztywność ma podobną , ale przewyższa twardością (odporność na przebicie) . Wyobrażałem sobie to tak - wykonać powłokę zewnętrzną , wkleić i uszczelnić rdzeń , laminować powłokę wewnętrzną . Nie potrafiłem sobie tylko wyobrazić sytuacji , w której to rozwiązanie dawało przewagę nad kanapką : cienka blacha z wysokowytrzymałej stali nierdzewnej , rdzeń , laminat e-s . Metal warto wprowadzić w wypadku , gdy planujemy ostrą jazdę małą łódką po kamieniach lub budujemy coś większego - przy tym problemy z przygotowaniem węzłów w zasadzie prowadzą do wniosku , że już jak ktoś musi , to lepiej kombinować z włóknem węglowym . Szczególnie , że prawdopodobnie niezadługo z procesu zostanie wyeliminowane wygrzewanie (w sensie - zostanie obniżona wymagana temperatura) . Skąd taki optymizm ? Pamiętam początki malowania proszkowego i jak szybko wymagana temperatura spadała ... Pozdrawiam . Eugeniusz Panek |
Autor: | qxqx [ 7 maja 2012, o 07:46 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
odbiegamy od tematu, ale trudno, może nas Stibur jakimiś zdjęciami przywoła do porządku ![]() Gienek - też to rozważałem - kanapkę z aluminium. ale doszedłem do wniosku, że raczej, gdybym musiał wzmacniać kadłub przed przebiciem, to użyłbym stali. ale nie w formie blachy, tylko drobnej siatki, która byłaby zbrojeniem laminatu, zamiast szkła. przewaga stali (odpowiedniej) nad "węglem" - nie pęka, "węgiel/grafit" jest bardzo wytrzymały, ale pęka. po zalaniu żywicą stal nie powinna z kolei korodować. wiedza o zbrojeniach metalowych laminatów nie jest niestety dostępna, przynajmniej ja nic sensownego nie znalazłem, oprócz informacji, że wojsko to wykorzystuje... przy okazji kpt. Reuel Parker opowiada się za pokrywaniem kadłuba nie tkaniną szklaną lecz specyficzną tkaniną poliestrową. uważa, że jest bardziej wytrzymała na przebicia/przecięcia/przetarcia, lepiej się z nią też pracuje. niestety zużywa się nieco więcej żywicy. pozdrawiam, Grzegorz |
Autor: | Gienek [ 7 maja 2012, o 22:51 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Mam nadzieję , że Stibur nas nie pogoni , sam jest jednym z najbardziej zainteresowanych . Ma o tyle gorzej , że przeszedł do czynów i na jego krwawicy będziemy się uczyli . Zastosował sklejkę 2,7 meranti + e-s (g=?) . Będzie miał estetykę + zwiększoną odporność na przebicie . Jaka masę właściwą ma taka sklejka? Gdy już będzie wiadomo , co wyszło , to zrobię test na e-s o tej samej masie/grubość . Chyba już gdzieś pisałem - test finki spadającej z wysokości 1,5 m - dla e-s 0,3 mm na styrisolu - wlazła finka jak w masło (na 11mm) . Ale początkowo miałem zamiar tak zostawić dla powłoki zewnętrznej - skoro w deskach windsurfingowych się sprawdza... Szczególnie , że 0,3 mm uzyskałem z jednej warstwy tkaniny... Następnie miałem zamiar zastosować cienką sklejkę (zależy mi na masie) . W sumie tak się "zapultałem" , że dopiero Wojciech1968 przypomniał mi , że taka jest i przypomniał mi , gdzie . Obserwuję działania Stibura z "rosnącą niecierpliwością" - aż przebieram nóżkami , żeby zobaczyć efekt końcowy . Szczególnie , że najpierw przygotował kanapki , a potem je zszył - ukosował ? Na styk to zostaje "goły rdzeń" . Chyba , że na razie kanapka ma powłokę z jednej (odpowiedniej) strony i po sklejeniu kadłuba wykona drugą stronę . Na razie niech klei , mam nadzieje , że później wyjaśni . Za namiar na Reuel Parker podziękowanie . Pozdrawiam . Eugeniusz Panek |
Autor: | stibur [ 8 maja 2012, o 08:31 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Witam Teraz buduję wsporniki. I kadłub poszedł pod ścianę. Urlop weekendu majowego się skończył i robię tylko popołudniami. Docelowo kanapka zbudowana jest tak (od zewnątrz): 1 lakier 2 laminat e-s tkanina 250g 3 sklejka maranti 2.7mm 4 laminat e-s tkanina 150 5 styropian styrodur 30mm 6 sklejka meranti 2.7mm 7 laminat e-s tkanina 150 Dla wytrzymałości istotna jest warstwa 2. Dla udarności warstwa 3+4(dla ostrych uderzeń)+trochę 5+6 dla tępych uderzeń. Z warstwy 7 może zrezygnuję. Kanapki są ukosowane, owszem klejone rdzeniem, dlatego od środka spoina pachwinowa plus pas laminatu e-s. Zwykłe klasyczne szycie to też tylko jest później klejone i to klejenie nie jest kluczem do wytrzymałości. Pozdrawiam Marcin |
Autor: | Gienek [ 8 maja 2012, o 21:02 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Marcin , masz rację . Klejenie rdzeniem jest OK . Zastanawiałem się tylko , jaką metodę przyjąłeś , żeby mieć rdzeń wszędzie osłonięty sklejką . Teraz już wiem - ukosowaniem . Nie rezygnowałbym z warstwy 7 . Zabezpieczy sklejkę . Dla wytrzymałości i sztywności ma znaczenie , szczególnie , że wprowadziłeś warstwę 4 . Szkoda by było tracić właściwości kanapki - rdzeń i warstwy zewnętrzne . Pozdrawiam . Eugeniusz Panek |
Autor: | robhosailor [ 8 maja 2012, o 21:06 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Catz napisał(a): Bo mam kilka wlasnych lodek ( pieknych, sprawnych, szybkich-wygrywajacych ) i zadnego pomyslu realizowalnego. Jedną zamawiam!!! Chyba tę Zieloną... albo Usbeka... Qrde - nie mogę się zdecydować! I place za nie, poki co ! ![]() ![]() |
Autor: | Catz [ 8 maja 2012, o 22:15 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
To wez obie! Catz |
Autor: | robhosailor [ 9 maja 2012, o 08:46 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Catz napisał(a): To wez obie! Jedną pod pachę, a drugą w zęby...*** Jak tam budowa kanapy proa??? Lubię oglądać eksperymentalne projekty, zwłaszcza takie, których sam bym się bał zrealizować i mocno trzymam kciuki za powodzenie!!! |
Autor: | Catz [ 9 maja 2012, o 21:09 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
robhosailor napisał(a): Jedną pod pachę, a drugą w zęby... ... i jeszcze moje prao na plecy - pomoge zarzucic. Catz |
Autor: | LukasJ [ 12 maja 2012, o 14:02 ] |
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po |
Przekładki, przekładki... Panowie napiszcie jakie zyski będą dzięki takim przekładkom, bo na pewno nie w ilości roboczogodzin, chyba że ktoś buduje dla samego budowania. |
Autor: | stibur [ 13 gru 2012, o 18:41 ] | |||
Tytuł: | Re: proa48 - dziennik - płaska burta, płaskie dno, płaski po | |||
Zaniedbałem ten wątek. Uzupełniam. Po zobaczeniu bryły kadłuba zacząłem robić wsporniki. Także są w technologi kanapki plus wzmocnienia ze szczytów z belki 3x3 sosnowej. Pierwsze zdjęcie: wspornik w przekroju, drugie gotowe wsporniki.
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |