Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
free!ship - eksport do cięcia ploterem https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=11859 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | pittr [ 24 maja 2012, o 12:25 ] |
Tytuł: | free!ship - eksport do cięcia ploterem |
Witam, zacząłem zabawę z free!shipem i za nic nie mogę skumać niektórych rzeczy. Mianowicie chodzi o eksport do .dxf, żeby wyciąć części ploterem. Tutorial z linku: http://www.hapby.v-nam.net/FREEship/FRE ... rial4.html kończy się przed tą operacją i klops. A jak zapisuję przez plik>eksport to zapisuje mi widoki takie jak mam na ekranie. Proszę o pomoc. Nie ukrywam, że zarejestrowałem się tutaj specjalnie po to, żeby ktoś chętny dzielenia się wiedzą, podpowiedział, a opcja google i szukaj na forum niestety nie pomogła... Niby jest parę wątków, w którym ktoś pisze, że można, ale nigdzie nie mogę się doczytać jak. Pozdrawiam Pittr |
Autor: | LukasJ [ 24 maja 2012, o 13:41 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
Bo, exportujesz całą bryłę w 3d (pani od polskiego zawsze powtarzała " Nie zaczyna się zdania od Bo" ![]() |
Autor: | pittr [ 24 maja 2012, o 15:22 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
Dzięki, jestem pełen nadziei ![]() Wiem, że eksportuję całą bryłę, ale nie widziałem innej opcji, a develop plates nie jest aktywne. To mi wystarczyło, żeby się zainteresować warstawami, jak je rozgryzę to develop plates się uaktywni ![]() Czekam oczywiście na więcej informacji, a tutorial byłby w ogóle super. Zamierzam na początku zrobić sobie model w skali 1:10, to na pewno da mi możliwość przyjrzenia się proporcjom i sprawdzić jak pływa. A błędów się nie boję (przynajmniej na tym etapie, bo będę ciął swoim ploterem laserowym i mogę poprawiać ile mi się podoba ![]() Gorzej będzie jak wypuszczę pliki na ploter przemysłowy i pomylę się w formatkach z aluminium! |
Autor: | LukasJ [ 24 maja 2012, o 15:58 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
Trochę szybciej niż wieczorem. Tutek do rozwijania powierzchni w FreeShip 3.33 "Gotowy" projekt ![]() Klikamy w Show interor edges ![]() Klikamy w Automatic... ![]() Przechodzimy do właściwości warstw ![]() Dla wybranych elementów zaznaczamy Developable ![]() Potem klikamy w tools/develop plates ![]() Pozostaje już tylko export do dxf'a ![]() |
Autor: | Mir [ 24 maja 2012, o 18:15 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
To ja jeszcze dodam jak dodać brakującą pawęż... 1/ Okno Perspective view 2/ Kliknij w krawędź dna rufy (zaświeci się na zółto) 3/ Creative new controlfaces by... 4/ Zaznacz wysokość pawęży (Vertical direction) 5/ Kliknij w OK 6/ Nową linię ustawiasz do właściwego poziomu 7/ Kasujesz niepotrzebne punkty Point/Collapse i linie Edge/Collapse Ctrl + F i oglądasz swoje dzieło. ![]() |
Autor: | pittr [ 24 maja 2012, o 19:31 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
![]() Mam jeszcze jedno pytanie. Jak wyciągnąć wręgi z dna? Wyciągnięcie siecznej/edge można zastosować tylko na granicy. |
Autor: | LukasJ [ 24 maja 2012, o 19:42 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
pittr napisał(a): Jak wyciągnąć wręgi z dna? Znajdź na Forum Przemka, i jego się spytaj, ja nie mam tak wielkiej cierpliwości do freeshipa. ![]() |
Autor: | mbober1 [ 26 maja 2012, o 22:58 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
Łukasz a pochwal się co to jest to coś innego ![]() ![]() |
Autor: | pittr [ 28 maja 2012, o 08:42 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
pittr napisał(a): Jak wyciągnąć wręgi z dna? no właśnie, rozgryzłem, mam nadzieję, że nie najgorzej. 1. zaznaczamy na burcie 3 punkty 2. z menu wybieramy Powierzchnia Face -> Nowy 3. do uzyskanych linii dodajemy punkty, tak, żeby połączyć z burtą i środkiem Uzyskujemy coś takiego: ![]() |
Autor: | el Szaman [ 1 cze 2012, o 22:00 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
pittr napisał(a): Tutek do rozwijania powierzchni w FreeShip 3.33 Łukasz, a skąd Ty masz wersję 3.33??? Bo ostatnia, która jest do ściągnięcia to 3.32 |
Autor: | LukasJ [ 1 cze 2012, o 22:24 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
Oj tam, oj tam, jedną trójkę za dużo wpisałem. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | el Szaman [ 1 cze 2012, o 22:38 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
No dobra... Będzie Ci wybaczonym ![]() lj78 napisał(a): Osobiście stosuję fs'a tylko do modelowania kształtu kadłuba, resztę robię w czym innym A czy wiesz czy fs w wymiarowaniu kadłuba podaje wymiar wewnętrzny czy zewnętrzny, albo inaczej mówiąc: czy jest gdzieś możliwe wprowadzenie grubości poszycia? - bo nie znalazłem... Jeśli nie ma, to należałoby przyjąć, że jest to wymiar zewnętrzny. W takim jednak razie wyciąganie wręg nie ma sensu, bo będą one nadwymiarowe, czyli za duże o grubość materiału. Czy dobrze kombinuję? |
Autor: | LukasJ [ 1 cze 2012, o 22:56 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
el szaman napisał(a): Czy dobrze kombinuję? Tak. Z otrzymanych wręg należałoby, obciąć grubość poszycia. Grubość poszycia we FS ma znaczenie jedynie do wyznaczania ciężąru warstw. ![]() Tak jak tu, podajemy: - gęstość materiału, - grubość, i otrzymujemy ciężar. |
Autor: | el Szaman [ 2 cze 2012, o 12:19 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
pittr napisał(a): no właśnie, rozgryzłem, mam nadzieję, że nie najgorzej. Ale chyba jednalk nie tak. To będzie prawdziwe pod warunkiem, że wszystkie punkty są rogami, a łączące je linie odcinkami prostymi. Jeśli chcesz zachować krzywe, to ju z nie jest tak lekko. Ja nie umiem zachować krzywych (czyli zlikwidować "kornerów"). Udało Ci się to uzyskać? |
Autor: | el.Tomek [ 6 cze 2012, o 16:36 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
Grześ - kiepska wiadomość niestety. Po pobycie u Ciebie i zamodelowaniu Lirogona doszedłem do wniosku, że kornerów się nie zlikwiduje tak aby program utrzymał szerokość wręg, bo to taka różnica jak rysować trójką opisany na kole a wpisany w koło. Jeśli najpierw zamodelujemy kadłub "z głowy" a potem wpisujemy wręgi, to program działa ok - ale jeśli odwrócimy sytuację, to -przynajmniej moim zdaniem - nie ma możliwości wyciągnięcia powierzchni po przekrojach - i rogi zostają. Trzebaby rysować "ciut" szersze wręgi i mieć nadzieję że się trafi w to co program później zaokrągli - ale konia z rzędem temu kto trafi w punkt ... Jeśli ktoś ma pomysł, chętnie się dowiem jak mu się udało ![]() Pozdrawiam, Tomek. |
Autor: | el Szaman [ 6 cze 2012, o 21:52 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
Jutro będę miał trochę czasu, więc jeszcze popróbuję. I tak chcę cały model Lirogona wpisać od nowa "z ręki, więc mi zbytni nie przeszkadza.. Zobaczymy, czy wręgi da się następnie wyciągnąć metodą przez nas wypróbowaną... Ale coby cudzego wątku nie zaśmiecać naszymi badaniami, proponuję dyskusje przenieść do wątku lirogonowego: http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?p=294792#294792 |
Autor: | LukasJ [ 10 cze 2012, o 08:22 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
el szaman napisał(a): Wstawianie wręg nie chce ze mną współpracować ![]() ...i niestety nie będzie, bo takiej funkcji w FS nie ma. Przemek z tego co wiem to mozolnie dopasowywał ręcznie wstawiane płaszczyzny. el szaman napisał(a): bądź wyciągnąć współrzędne jakiegoś punktu leżącego na krzywej... Istnieje funkcja file/export/offsets lub coordinates - eksportuje wymiary do pliku tekstowego. Możesz tu pokombinować. |
Autor: | el Szaman [ 10 cze 2012, o 10:13 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
No i wszystko jasne! Zadzwonię jeszcze do Przemka, ale mnie uspokoiłeś, że to nie je jestem taki cienias. Coordinates i Offset znam, ale to jakby nie o to chodzi. W tej sytuacji odszczekuję wcześniejsze pytanie, dlaczego wolisz inne programy ![]() |
Autor: | Marian Strzelecki [ 4 kwi 2013, o 20:10 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
lj78 napisał(a): Oj tam, oj tam, jedną trójkę za dużo wpisałem. ![]() ![]() Za jakiś czas na 100% pojawi się 3.33 ![]() To skąd ja mam wersje; FS-3.39+ oraz FS-3.4 full EN oprócz FS-2.6 FS-3.28+ FS-3.29+ Przecież na forum było do ściągnięcia ?!?! (chyba - prawda?) bo niby skąd bym je wziął. |
Autor: | LukasJ [ 4 kwi 2013, o 20:25 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
Bo to było prawie rok temu. ![]() |
Autor: | Marian Strzelecki [ 5 kwi 2013, o 02:10 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
No fakt nie spodziewałem się, że ten czas tak zleciał ![]() MJS |
Autor: | gelorad [ 11 kwi 2013, o 18:28 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
Odświeżę temat wręg. Chyba wpadłem na pewien pomysł jeśli chodzi o łódki "sklejkowe" czyli łączone z płaskich płatów. Trochę na okrągło, ale ważny jest efekt w postaci danych dla plotera. Już tłumaczę. Używając widoków z góry i z boku w odpowiednio dużym powiększeniu (rolka myszki) można dość precyzyjnie ustalić współrzędne punktów (rogów wręgi) odczytując dane z położenia kursora, które liczbowo są wyświetlane w pasku tytułowym okienka. Zwracane są z dokładnością 1mm, a w większym powiększeniu da się odczytać jeszcze dokładniej. Dla przykładu zróbmy wręgę oddaloną 33,3cm od rufy. Najpierw wyłączamy wszystkie linie pomocnicze dla wygody. Załącznik: Następnie powiększamy odpowiednio widoki z góry i z boku w celu ustalenia współrzędnych punktu Y i Z, Współrzędna X jest nam znana, czyli odległość 33,3cm od rufy. W powiększonym oknie ustawiamy kursor w miejscu przecięcia się naszego X=0,333 z czarną cienką linią wskazującą na miejsce łączenia pasów sklejki i odczytujemy odpowiednio wartość Y i Z. Załącznik: Załącznik: W naszym przykładzie X=0,333, Y=0,287, Z=0,224. Mając odczytane współrzędne wszystkich wierzchołków wręgi, w dowolnym programie graficznym można już narysować jej dokładny kształt. Przypominam, że wyłączyliśmy linie siatki kontrolnej. Pisał o tym Kolega el szaman Cytuj: Niech mnie ktoś oświeci czy można dołączyć punkt leżący na krzywej (bądź wyciągnąć współrzędne jakiegoś punktu leżącego na krzywej... Co myślicie? Krzywizny kadłuba w tych okna są wiarygodne i w dobrą stronę zmierzam? |
Autor: | LukasJ [ 11 kwi 2013, o 18:33 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
Minecraft rządzi ![]() |
Autor: | Marian Strzelecki [ 11 kwi 2013, o 19:09 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
A kto to jest Minecraft? ![]() |
Autor: | LukasJ [ 11 kwi 2013, o 19:40 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
Marian Strzelecki napisał(a): A kto to jest Minecraft? ![]() Gelorad wie. ![]() Wciągająca gra logiczna a'la mahjong, tylko odwrotnie. Gelorad, co do wręg to nie mam pojęcia, ja nie podejmuje tematu wręg w FSie. |
Autor: | Marian Strzelecki [ 11 kwi 2013, o 19:53 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
Teraz już wiem; syn mi pokazał ![]() MJS |
Autor: | gelorad [ 11 kwi 2013, o 20:43 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
lj78 napisał(a): Minecraft rządzi Haha, grywasz? LOL![]() W czym zatem robisz wręgi i dlaczego nie robisz w tym całego kadłuba? ps. Mam myśl, mogli byśmy zweryfikować moją koncepcję. Zrobię jakiś kadłubek w FS, narysuję ze dwie - trzy przegrody/wręgi metodą odczytu współrzędnych i Ci podeślę dxfy czy co tam potrzeba do porównania w Twoim programie. Co Ty na to? |
Autor: | LukasJ [ 11 kwi 2013, o 21:39 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
gelorad napisał(a): W czym zatem robisz wręgi i dlaczego nie robisz w tym całego kadłuba? Zobacz tu, jak Przemek to robi: viewtopic.php?f=22&t=8532#p92386 Już kilka razy pisałem - Rhinoceros 3D Demo - ma ograniczenie do 25 zapisów. mi wystarcza. |
Autor: | gelorad [ 19 kwi 2013, o 11:42 ] |
Tytuł: | Re: free!ship - eksport do cięcia ploterem |
gelorad napisał(a): Mam myśl, mogli byśmy zweryfikować moją koncepcję. Tak się też stało, zweryfikowaliśmy. Koncepcja jest dobra. Dane XYZ odczytane z FS w powiększeniu, są zgodne z danymi pochodzącymi z innego programu. Łukasz podesłał mi współrzędne punktów i jest cacy. ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |