Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Silnik BUKH https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=12841 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Paco [ 27 sie 2012, o 16:37 ] |
Tytuł: | Silnik BUKH |
Silnik Bukh DV 10. Zauwazylem, ze w okolicach pompy wody jest mala dziurka, przez ktora lekko cieknie. Nie wyglada jak spowodowana korozja a jak po szpuncie, czy srubie. Ktos posiada taki silnik? |
Autor: | Wojciech [ 27 sie 2012, o 16:54 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Paco_x napisał(a): ze w okolicach pompy wody jest mala dziurka W okolicach pompy wodnej , to gdzie dokładnie ? |
Autor: | Jaromir [ 27 sie 2012, o 17:38 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Poczytaj tu: http://l-36.com/read_pdf.php?file=Bukh_ ... s_Handbook Na str 18/33 piszą Załącznik: Czyli (mniej więcej...), że jeżeli podczas pracy woda wycieka z otworu odwodnieniowego przy obudowie pompy wody chłodzacej - to jak najszybciej należy wymieniać uszczelnienie wału tej pompy (pewnie zimmeringi jakieś). |
Autor: | tadek48 [ 27 maja 2013, o 10:29 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Mamy takie w Odratransie na Bizonach jako silniki pomocnicze tylko te 2 cylindrowe . .Ponieważ był z ich wirnikami typu Jabco zawsze problem zostały wymienione ( przekonstruowane) na oddzielnie zamontowane pompy wirnikowe i teraz jest ok .A ten otwór to jak pamiętam to jest otwór kontrolny i jeżeli kapie z niego woda to poszedł smiering ( woda ma wyciekać na zewnątrz aby nie dostała się do karteru ) .Wymień to prosta robota . Możesz na tym pływać jeżeli kapie minimalnie ale jest ryzyko ,ze woda dostanie się do silnika .W każdym razie nie zaślepiaj tego otworka bo wtedy dopiero pogorszysz sprawę .Ta kapiąca woda sygnalizuje ci ,że siada uszczelnienie . |
Autor: | R.Robert [ 6 lis 2014, o 06:13 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Witam. Właśnie kupiłem jacht z silnikiem bukh 20. Nie mam żadnego doświadczenia z silnikami stacjonarnymi, ani żadnej instrukcji do niego. Jakby ktoś miał, to ja chętnie. Na razie mam problem, jak wylać płyn z układu zamkniętego (bo próbka w zamrażarce zamarzła), a nie mogę znaleźć korka spustowego. Problem mam też z s drajwem bukha woda w oleju uszczelniacz wciśnięty, jakieś instrukcje, jaki olej jest tam zalecany. |
Autor: | piotr6 [ 6 lis 2014, o 08:25 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
A jaki jacht kupiłeś? |
Autor: | Ryś [ 6 lis 2014, o 08:33 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Instrukcje ściągnij z sieci. W jakim tam języku wygodniej, wyszukiwarka znajdzie. Np. http://www.boatservicehaarlem.nl/bukh_d ... manual.pdf http://www.bluemoment.com/manuals/DV10-24.pdf http://clouds.nl/cyfu/cyber_userfiles/f ... ngelsk.pdf |
Autor: | R.Robert [ 6 lis 2014, o 18:37 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Dzięki kupiłem Ametysta 27 |
Autor: | R.Robert [ 1 maja 2015, o 08:41 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Jaki olej do przekładni s drajw Bukha 20 zastosować bo nie mogę nigdzie znaleźć Dzięki pozdrawiam Robert. |
Autor: | Rolfok [ 1 maja 2015, o 20:14 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Zastosuj taki jaki lałeś do silnika. Będzie OK. |
Autor: | taka_jedna [ 1 maja 2015, o 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Paco napisał(a): Musze poszukac gdzie moge takie oringi zakupic Zapytaj u nich. Mają wszystko. http://www.uszczelka-lodz.pl/index.php? ... 178ee5f27b |
Autor: | R.Robert [ 2 maja 2015, o 12:28 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Dzięki za podpowiedz niestety zalałem przekładniowym 80\90 i co z tym teraz zrobić |
Autor: | Jaromir [ 2 maja 2015, o 16:32 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
R.Robert napisał(a): Dzięki za podpowiedz niestety zalałem przekładniowym 80\90 i co z tym teraz zrobić Założyć, że też będzie dobrze? |
Autor: | Rolfok [ 2 maja 2015, o 17:01 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
R.Robert napisał(a): Dzięki za podpowiedz niestety zalałem przekładniowym 80\90 i co z tym teraz zrobić Zlej, na dole jest śrubka. Potem zakręć śrubkę i wlej taki jak Ci mówiłem. Wejdzie ok. 2 l. |
Autor: | R.Robert [ 2 maja 2015, o 19:10 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Jacht zwodowany z wyjęciem duży problem z góry wężykiem raczej nie pójdzie a weszły trzy litry. |
Autor: | Były user [ 2 maja 2015, o 19:21 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Jaromir napisał(a): Założyć, że też będzie dobrze? IMHO optymalnie.R.Robert napisał(a): z góry wężykiem raczej nie pójdzie a weszły trzy litry. Czemu? Skoro wolisz wymienić to w miarę cienki, giętki wężyk, dobra strzykawa i ssij, jak zostaną 3 kielonki to nic się nie stanie. |
Autor: | Micubiszi [ 30 cze 2015, o 10:23 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Do wyciągania oleju można kupić takie cuś : http://www.narzedziax.pl/wysysarka-do-o ... -1573.html Ja kupiłem w podobną w Castoramie na stoisku ogrodniczym. Nazywało się to to pompką do wymianu oleju w kosiarkach, piłach itp |
Autor: | R.Robert [ 25 lut 2016, o 22:30 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Mam pytanko jak odpalacie disla bukha przy niskich temperaturach przecież on nie ma świec. Ją swojego remontuje, mam w zimnym ok 0.C pomieszczeniu i żeby odpalić w kolektor ssący dmucham suszarką wtedy pali ładnie czy to normalne. |
Autor: | Micubiszi [ 25 lut 2016, o 22:34 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
R.Robert napisał(a): jak odpalacie disla bukha przy niskich temperaturach Nie odpalamy, czekamy na wiosnę ![]() |
Autor: | Ryś [ 26 lut 2016, o 01:55 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
R.Robert napisał(a): czy to normalne. Normalne, powinien palić bez podgrzewu, ale. Kompresyjka aby należyta? ![]() Ale można było dodać świecę podgrzewającą wlot powietrza, opcjonalną, jeśli Cię to nurtuje. Niemniej ich ideą była działalność bez prądu, zasadniczo. |
Autor: | R.Robert [ 26 lut 2016, o 06:45 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Kompresja 27barów jestem po wymianie jednej tuleii cylindrowej i wymianie pierścieni na obydwuch cylindrach ,wymianie końcówek wtrysków. O jakij świecy piszesz i gdzie jej szukać. Pozdrawiam Robert ![]() |
Autor: | Kurczak [ 26 lut 2016, o 08:22 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Sprawny silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem powinien palić bez świec. Przy większym mrozie i lekko dojechanym silniku/akumulatorze za starych dobrych czasów dawało się gazetę do czytania ( podtykało przy rozruchu zapaloną gazetę pod wlot kolektora ssącego) najlepiej "Trybunę Ludu" ![]() Albo tzw. lutlampę czyli palnik benzynowy. Desperaci rozpalali także ogniska pod silnikiem, żeby ogrzać olej - czego nie polecam ![]() |
Autor: | Ryś [ 26 lut 2016, o 14:32 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
R.Robert napisał(a): O jakiej świecy piszesz i gdzie jej szukać. Szybki wrzut w gugla donosi: Engine preheater kit 008E9212 no longer available ![]() http://www.bukh.dk/bukh---service-information/ Tu numery części: http://bukh.dk/upload_dir/docs/FAQ/Bukh ... 1402_0.pdf Któreś forum donosi też że dziabąg kosztował koło 200 eurów ![]() Można poszukać, tylko czy warto. Takie cuś zapewne obejmuje ekstra kawałek kolektora dolotowego, świecę żarową, przekaźnik do jej zasilania, inną stacyjkę albo wyłącznik, może coś jeszcze... Gdyby chcieć się pobawić, taniej: wstawić świecę płomieniową, od dowolnego traktorka (co przypasuje), powszechnie dostępna rzecz, parędziesiąt złotych (najtańsze badziewia dychę, jeśli tylko do prób ![]() U mnie (perkins) jest takiego stylu, podobne yanmar, ursus, etc: http://www.diesel-czesci.pl/assets/prod ... 666108.jpg Świeca ma spiralkę grzejną i zaworek podający (po ogrzaniu) paliwo z dodatkowego zbiorniczka - a silnik zaciąga siem żywym ogniem i niech spróbuje palnąć że nie pali ![]() Jeszcze nie użyłem ognia do zapłonu bo mi samo nagrzanie świecy wystarcza. Morze nie Sybir, zęza nie zamarza. Trzeba zrobić na to gwint w samym kolektorze bądź dodać wstawkę, raczej niepalną... Zasilanie wprost z baterii, bo to sporo bierze (a warto mocną jeśli ma być tylko elektrycznie użyta); normalnie ma sterowany ze stacyjki przekaźnik, lecz starczy oddzielny wyłącznik. A jak kto ambitny to jeszcze mały zbiorniczek dodatkowy, grawitacyjny, na paliwko. I... ognia! ![]() Kupi też tylko żarowe bez ognia, albo 'kołnierze grzewcze' na dolot, ale to do ciężarówek i pobór prądu mają ciut duży. |
Autor: | R.Robert [ 26 lut 2016, o 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Dziękuje za podpowiedź najprawdopodobniej zainstaluje świece płomieniową. Zastanawiam się czy w tym silniku jest jakąś możliwość regulacji konta wyprzedzenia wtrysku czy tylko ustawienie rozrządu na znakach ,czy jeszcze te podkładki pod pompą wtryskową mają jakieś znaczenie. Pozdrawiam Robert. |
Autor: | tomasz piasecki [ 26 lut 2016, o 20:58 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
R.Robert napisał(a): Dziękuje za podpowiedź najprawdopodobniej zainstaluje świece płomieniową. Zastanawiam się czy w tym silniku jest jakąś możliwość regulacji konta wyprzedzenia wtrysku czy tylko ustawienie rozrządu na znakach ,czy jeszcze te podkładki pod pompą wtryskową mają jakieś znaczenie. Pozdrawiam Robert. Podziękowałem Ci za pytanie o podkładki pod pompą wtryskową, ponieważ ma ono charakter fundamentalny i jak sądzę dotyczy sprawy ważnej dla osób nie będących specjalistami od napraw siników diesla - czyli dla większości żeglarzy. Podkładki, a ściślej grubość podkładek, jest tak dobrana, żeby krzywka napędzająca pompę wtryskową poruszała tłoczek czy tłoczki w odpowiednich momentach. Ponieważ przeciętny Diesel jachtowy pracuje w przedziale od jakichś 800 do 2500 - 3000 obrotów na minutę, więc nietrudno wyliczyć, jakie ułamki sekundy decydują o momencie wtrysku paliwa do cylindra, jeżeli wiadomo, ze początek wtrysku musi nastąpić tyle to a tyle stopni kątowych przed GMP, a sam wtrysk ma się zakończyć przy kolejnym, ściśle określonym kącie położenia wału korbowego. Przykładowo - przy średniej prędkości obrotowej diesla, dajmy na to 2500 obr./min., wał kręci się ponad czterdzieści razy na sekundę, czyli przykładowo - obrót o 15 stopni kątowych trwa, z grubsza licząc, 1/24 x 40 = 1/960 sekundy. Mówiąc obrazowo - rzecz zamyka się w przedziałach czasowych wynoszących tysięczne części sekundy, bo w takich granicach przebiegają regulacje czasów rozpoczęcia i zakończenia wtrysku. Właśnie tym celu w fabryce, panowie regulując silnik dobrali takie a nie inne grubości podkładek. Zatem - jeżeli nie jesteś fachowcem od pomp wtryskowych - to raczej niczego w pompie i jej montażu nie zmieniaj, bo jest to proszenie się o kłopoty. Co jest - naturalnie i z zasady - związane z uiszczeniem stosownej faktury, o wysokości proporcjonalnej do stopnia złożoności sprawy ![]() _________________________________ Pozdrawiam tomasz |
Autor: | R.Robert [ 26 lut 2016, o 22:31 ] |
Tytuł: | Re: Silnik BUKH |
Dziękuje za przestrogę z tymi podkładkami,zastanawiam się jednak czy przez 40 lat krzywki i stopki pompy się odrobinę nie wytarły i może jednak jedną podkładkę należy wyjąć.Czy ktoś to robił i mógł by mi doradzić.Lub doradzić jakiś solidny nie końiecznie drogi warsztat w okolicach Szczecina. Pozdrawiam Robert |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |