Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Silnik BUKH
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=12841
Strona 1 z 1

Autor:  Paco [ 27 sie 2012, o 16:37 ]
Tytuł:  Silnik BUKH

Silnik Bukh DV 10.
Zauwazylem, ze w okolicach pompy wody jest mala dziurka, przez ktora lekko cieknie.
Nie wyglada jak spowodowana korozja a jak po szpuncie, czy srubie.
Ktos posiada taki silnik?

Autor:  Wojciech [ 27 sie 2012, o 16:54 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Paco_x napisał(a):
ze w okolicach pompy wody jest mala dziurka

W okolicach pompy wodnej , to gdzie dokładnie ?

Autor:  Jaromir [ 27 sie 2012, o 17:38 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Poczytaj tu:
http://l-36.com/read_pdf.php?file=Bukh_ ... s_Handbook
Na str 18/33 piszą
Załącznik:
bukh.jpg
bukh.jpg [ 13.09 KiB | Przeglądane 12025 razy ]

Czyli (mniej więcej...), że jeżeli podczas pracy woda wycieka z otworu odwodnieniowego przy obudowie pompy wody chłodzacej - to jak najszybciej należy wymieniać uszczelnienie wału tej pompy (pewnie zimmeringi jakieś).

Autor:  Paco [ 27 sie 2012, o 18:34 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Mysle ze chodzi o wymiane pkt 9.
Obrazek

Obrazek

Nie bylo tej wody duzo.
Wymienilem impeler i jest lepiej.
Musze poszukac gdzie moge takie oringi zakupic


Jesli ktos potrzebuje:
Bukh_DV10_DV20_Spare_Parts_List
Bukh_DV10_DV20_Workshop_Manual
Bukh_DV10_DV24_Owners_Handbook
To okazalo sie ze dostalem razem z jachtem :)
oczywiscie w PDFie

Autor:  tadek48 [ 27 maja 2013, o 10:29 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Mamy takie w Odratransie na Bizonach jako silniki pomocnicze tylko te 2 cylindrowe . .Ponieważ był z ich wirnikami typu Jabco zawsze problem zostały wymienione ( przekonstruowane) na oddzielnie zamontowane pompy wirnikowe i teraz jest ok .A ten otwór to jak pamiętam to jest otwór kontrolny i jeżeli kapie z niego woda to poszedł smiering ( woda ma wyciekać na zewnątrz aby nie dostała się do karteru ) .Wymień to prosta robota . Możesz na tym pływać jeżeli kapie minimalnie ale jest ryzyko ,ze woda dostanie się do silnika .W każdym razie nie zaślepiaj tego otworka bo wtedy dopiero pogorszysz sprawę .Ta kapiąca woda sygnalizuje ci ,że siada uszczelnienie .

Autor:  R.Robert [ 6 lis 2014, o 06:13 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Witam. Właśnie kupiłem jacht z silnikiem bukh 20. Nie mam żadnego doświadczenia z silnikami stacjonarnymi, ani żadnej instrukcji do niego. Jakby ktoś miał, to ja chętnie. Na razie mam problem, jak wylać płyn z układu zamkniętego (bo próbka w zamrażarce zamarzła), a nie mogę znaleźć korka spustowego. Problem mam też z s drajwem bukha woda w oleju uszczelniacz wciśnięty, jakieś instrukcje, jaki olej jest tam zalecany.

Autor:  piotr6 [ 6 lis 2014, o 08:25 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

A jaki jacht kupiłeś?

Autor:  Ryś [ 6 lis 2014, o 08:33 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Instrukcje ściągnij z sieci. W jakim tam języku wygodniej, wyszukiwarka znajdzie. Np.
http://www.boatservicehaarlem.nl/bukh_d ... manual.pdf
http://www.bluemoment.com/manuals/DV10-24.pdf
http://clouds.nl/cyfu/cyber_userfiles/f ... ngelsk.pdf

Autor:  R.Robert [ 6 lis 2014, o 18:37 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Dzięki kupiłem Ametysta 27

Autor:  R.Robert [ 1 maja 2015, o 08:41 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Jaki olej do przekładni s drajw Bukha 20 zastosować bo nie mogę nigdzie znaleźć
Dzięki pozdrawiam Robert.

Autor:  Rolfok [ 1 maja 2015, o 20:14 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Zastosuj taki jaki lałeś do silnika.
Będzie OK.

Autor:  taka_jedna [ 1 maja 2015, o 20:23 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Paco napisał(a):
Musze poszukac gdzie moge takie oringi zakupic


Zapytaj u nich. Mają wszystko.
http://www.uszczelka-lodz.pl/index.php? ... 178ee5f27b

Autor:  R.Robert [ 2 maja 2015, o 12:28 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Dzięki za podpowiedz niestety zalałem przekładniowym 80\90 i co z tym teraz zrobić

Autor:  Jaromir [ 2 maja 2015, o 16:32 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

R.Robert napisał(a):
Dzięki za podpowiedz niestety zalałem przekładniowym 80\90 i co z tym teraz zrobić

Założyć, że też będzie dobrze?

Autor:  Rolfok [ 2 maja 2015, o 17:01 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

R.Robert napisał(a):
Dzięki za podpowiedz niestety zalałem przekładniowym 80\90 i co z tym teraz zrobić

Zlej, na dole jest śrubka.
Potem zakręć śrubkę i wlej taki jak Ci mówiłem.
Wejdzie ok. 2 l.

Autor:  R.Robert [ 2 maja 2015, o 19:10 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Jacht zwodowany z wyjęciem duży problem z góry wężykiem raczej nie pójdzie a weszły trzy litry.

Autor:  Były user [ 2 maja 2015, o 19:21 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Jaromir napisał(a):
Założyć, że też będzie dobrze?
IMHO optymalnie.

R.Robert napisał(a):
z góry wężykiem raczej nie pójdzie a weszły trzy litry.


Czemu? Skoro wolisz wymienić to w miarę cienki, giętki wężyk, dobra strzykawa i ssij, jak zostaną 3 kielonki to nic się nie stanie.

Autor:  Micubiszi [ 30 cze 2015, o 10:23 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Do wyciągania oleju można kupić takie cuś : http://www.narzedziax.pl/wysysarka-do-o ... -1573.html

Ja kupiłem w podobną w Castoramie na stoisku ogrodniczym. Nazywało się to to pompką do wymianu oleju w kosiarkach, piłach itp

Autor:  R.Robert [ 25 lut 2016, o 22:30 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Mam pytanko jak odpalacie disla bukha przy niskich temperaturach przecież on nie ma świec. Ją swojego remontuje, mam w zimnym ok 0.C pomieszczeniu i żeby odpalić w kolektor ssący dmucham suszarką wtedy pali ładnie czy to normalne.

Autor:  Micubiszi [ 25 lut 2016, o 22:34 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

R.Robert napisał(a):
jak odpalacie disla bukha przy niskich temperaturach


Nie odpalamy, czekamy na wiosnę :roll:

Autor:  Ryś [ 26 lut 2016, o 01:55 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

R.Robert napisał(a):
czy to normalne.
Normalne, powinien palić bez podgrzewu, ale.
Kompresyjka aby należyta? ;)
Ale można było dodać świecę podgrzewającą wlot powietrza, opcjonalną, jeśli Cię to nurtuje. Niemniej ich ideą była działalność bez prądu, zasadniczo.

Autor:  R.Robert [ 26 lut 2016, o 06:45 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Kompresja 27barów jestem po wymianie jednej tuleii cylindrowej i wymianie pierścieni na obydwuch cylindrach ,wymianie końcówek wtrysków. O jakij świecy piszesz i gdzie jej szukać.

Pozdrawiam Robert :D

Autor:  Kurczak [ 26 lut 2016, o 08:22 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Sprawny silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem powinien palić bez świec.
Przy większym mrozie i lekko dojechanym silniku/akumulatorze za starych dobrych czasów dawało się gazetę do czytania ( podtykało przy rozruchu zapaloną gazetę pod wlot kolektora ssącego) najlepiej "Trybunę Ludu" :lol:
Albo tzw. lutlampę czyli palnik benzynowy. Desperaci rozpalali także ogniska pod silnikiem, żeby ogrzać olej - czego nie polecam :D

Autor:  Ryś [ 26 lut 2016, o 14:32 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

R.Robert napisał(a):
O jakiej świecy piszesz i gdzie jej szukać.
Szybki wrzut w gugla donosi:
Engine preheater kit 008E9212 no longer available :-(
http://www.bukh.dk/bukh---service-information/
Tu numery części: http://bukh.dk/upload_dir/docs/FAQ/Bukh ... 1402_0.pdf

Któreś forum donosi też że dziabąg kosztował koło 200 eurów :-?
Można poszukać, tylko czy warto.
Takie cuś zapewne obejmuje ekstra kawałek kolektora dolotowego, świecę żarową, przekaźnik do jej zasilania, inną stacyjkę albo wyłącznik, może coś jeszcze...

Gdyby chcieć się pobawić, taniej: wstawić świecę płomieniową, od dowolnego traktorka (co przypasuje), powszechnie dostępna rzecz, parędziesiąt złotych (najtańsze badziewia dychę, jeśli tylko do prób ;) )
U mnie (perkins) jest takiego stylu, podobne yanmar, ursus, etc: http://www.diesel-czesci.pl/assets/prod ... 666108.jpg
Świeca ma spiralkę grzejną i zaworek podający (po ogrzaniu) paliwo z dodatkowego zbiorniczka -
a silnik zaciąga siem żywym ogniem i niech spróbuje palnąć że nie pali :cool:

Jeszcze nie użyłem ognia do zapłonu bo mi samo nagrzanie świecy wystarcza. Morze nie Sybir, zęza nie zamarza.

Trzeba zrobić na to gwint w samym kolektorze bądź dodać wstawkę, raczej niepalną... Zasilanie wprost z baterii, bo to sporo bierze (a warto mocną jeśli ma być tylko elektrycznie użyta); normalnie ma sterowany ze stacyjki przekaźnik, lecz starczy oddzielny wyłącznik.
A jak kto ambitny to jeszcze mały zbiorniczek dodatkowy, grawitacyjny, na paliwko.
I... ognia! :twisted:


Kupi też tylko żarowe bez ognia, albo 'kołnierze grzewcze' na dolot, ale to do ciężarówek i pobór prądu mają ciut duży.

Autor:  R.Robert [ 26 lut 2016, o 20:09 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Dziękuje za podpowiedź najprawdopodobniej zainstaluje świece płomieniową.
Zastanawiam się czy w tym silniku jest jakąś możliwość regulacji konta wyprzedzenia wtrysku czy tylko ustawienie rozrządu na znakach ,czy jeszcze te podkładki pod pompą wtryskową mają jakieś znaczenie.
Pozdrawiam Robert.

Autor:  tomasz piasecki [ 26 lut 2016, o 20:58 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

R.Robert napisał(a):
Dziękuje za podpowiedź najprawdopodobniej zainstaluje świece płomieniową.
Zastanawiam się czy w tym silniku jest jakąś możliwość regulacji konta wyprzedzenia wtrysku czy tylko ustawienie rozrządu na znakach ,czy jeszcze te podkładki pod pompą wtryskową mają jakieś znaczenie.
Pozdrawiam Robert.


Podziękowałem Ci za pytanie o podkładki pod pompą wtryskową, ponieważ ma ono charakter fundamentalny i jak sądzę dotyczy sprawy ważnej dla osób nie będących specjalistami od napraw siników diesla - czyli dla większości żeglarzy.

Podkładki, a ściślej grubość podkładek, jest tak dobrana, żeby krzywka napędzająca pompę wtryskową poruszała tłoczek czy tłoczki w odpowiednich momentach.

Ponieważ przeciętny Diesel jachtowy pracuje w przedziale od jakichś 800 do 2500 - 3000 obrotów na minutę, więc nietrudno wyliczyć, jakie ułamki sekundy decydują o momencie wtrysku paliwa do cylindra, jeżeli wiadomo, ze początek wtrysku musi nastąpić tyle to a tyle stopni kątowych przed GMP, a sam wtrysk ma się zakończyć przy kolejnym, ściśle określonym kącie położenia wału korbowego.

Przykładowo - przy średniej prędkości obrotowej diesla, dajmy na to 2500 obr./min., wał kręci się ponad czterdzieści razy na sekundę, czyli przykładowo - obrót o 15 stopni kątowych trwa, z grubsza licząc, 1/24 x 40 = 1/960 sekundy.

Mówiąc obrazowo - rzecz zamyka się w przedziałach czasowych wynoszących tysięczne części sekundy, bo w takich granicach przebiegają regulacje czasów rozpoczęcia i zakończenia wtrysku.

Właśnie tym celu w fabryce, panowie regulując silnik dobrali takie a nie inne grubości podkładek.

Zatem - jeżeli nie jesteś fachowcem od pomp wtryskowych - to raczej niczego w pompie i jej montażu nie zmieniaj, bo jest to proszenie się o kłopoty.

Co jest - naturalnie i z zasady - związane z uiszczeniem stosownej faktury, o wysokości proporcjonalnej do stopnia złożoności sprawy :-x

_________________________________

Pozdrawiam
tomasz

Autor:  R.Robert [ 26 lut 2016, o 22:31 ]
Tytuł:  Re: Silnik BUKH

Dziękuje za przestrogę z tymi podkładkami,zastanawiam się jednak czy przez 40
lat krzywki i stopki pompy się odrobinę nie wytarły i może jednak jedną podkładkę
należy wyjąć.Czy ktoś to robił i mógł by mi doradzić.Lub doradzić jakiś solidny nie końiecznie drogi warsztat w okolicach Szczecina.
Pozdrawiam Robert

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/