Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 cze 2025, o 11:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 maja 2014, o 21:42 

Dołączył(a): 26 maja 2014, o 21:21
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam!
Przymierzam się do budowy 12-13m katamarana do szybkiego pływania, ale też wygodnego i rodzinnego. Podoba mi się kilka konstrukcji, ale nie chce zaciemniać obrazu czy czyjejś wizji. Może coś podpowiecie. Oczywiście proste rozwiązania mile widziane. Jest jeden warunek. Budowa kadłubów i kapsuły osobno (chodzi o transport) a montowane dopiero przed wodowaniem.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2014, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
http://wharram.com/site/catalog/buildin ... ic-designs

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2014, o 05:28 

Dołączył(a): 26 maja 2014, o 21:21
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
boSmann napisał(a):
http://wharram.com/site/catalog/building-plans/classic-designs

Znam te konstrukcje. Nie przekonuje mnie ich styl i nawet te wieksze oferują słaby komfort. Za to bardzo dzielne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2014, o 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
skipp napisał(a):
Za to bardzo dzielne.
Na oceanie może być to cecha dość istotna. :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2014, o 08:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
robhosailor napisał(a):
skipp napisał(a):
Za to bardzo dzielne.
Na oceanie może być to cecha dość istotna. :mrgreen:

A gdzie kolega zasugerował, że będzie pływał po oceanie :?: ;)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2014, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Faktycznie: w ogródku przydomowym każdy katamaran będzie wystarczająco dzielny.

A poważniej: Konstrukcje Wharrama są projektowane ze szczególnym uwzględnieniem dzielności, a nie komfortu. Wiele z nich można stale spotkać w oceanicznych rejsach. Jak podaje James Wharram, od ponad półwiecza, kiedy pojawiły się jego pierwsze konstrukcje, żaden z nich nie został nigdy zatopiony przez siły morza.

Oczywiście, nie wszystkim muszą się one podobać.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2014, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 maja 2010, o 17:40
Posty: 27
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie:
http://ikarus342000.com/DUO105page.htm


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2014, o 09:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
kornel napisał(a):

Pewnie raczej ten bardziej komfortowy wchodzi w grę?

http://www.ikarus342000.com/VOYAGERpage.htm

Obrazek

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2014, o 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 maja 2010, o 17:40
Posty: 27
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie:
miał być demontowalny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2014, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
kornel napisał(a):
miał być demontowalny
No tak, ale wtedy komfort zdecydowanie się zmniejsza...
Zresztą, zastanawia mnie sama potrzeba demontowania tak dużego jachtu.
Rozumiem, że skipp rozważał i liczył plusy i minusy takiego rozwiązania, ale ...
Transport i tak nadgabarytowy ze względu na długość pojazdu (ponad 11 m) i masę ... Tak duże jachty ze względu na transport zwykle stacjonują stale w marinach. Nawet w przydomowym ogródku trudno znaleźć dla nich miejsce. Osobiście, do transportu wybrałbym coś, co można przewieźć na lekkiej przyczepie. Do dużego jachtu wygodniej jest dojechać samemu.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2014, o 13:53 

Dołączył(a): 26 maja 2014, o 21:21
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Najwiekszym problemem w trakcie budowy jest czasochłonność (mysle ze min. 2 lata). Wymyśliłem sobie, ze wybuduje go właśnie przy domu ograniczajac tym koszty wynajmu pomieszczenia. Problemem przy transporcie jest szerokość. Musi skladac się z modułów maks. 2,5 szerokich. Po zmontowaniu całosci nie bedzie konieczny jego demontaz.
Co do dzielnosci morskiej uwazam, ze wygoda jest jednym z jej elementów. To przecierz często załoga jest najslabszym ogniwem jachtu. Pływam często nocami i dobrze jest sie wygodnie wyspac, a i sternikowi tez sie nalezy wygoda, bo mniej błedów popełnia jak jest mniej zmeczony i nie przemarznięty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2014, o 14:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Brzmi rozsądnie.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2014, o 05:48 

Dołączył(a): 26 maja 2014, o 21:21
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Podoba mi się rozwiązanie SIG45, ale boje się o ten otarty pokład, że będzie mało funkcjonalny. Może ktoś pływał na morzu czymś takim.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2014, o 21:44 

Dołączył(a): 7 sie 2012, o 23:23
Posty: 47
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 63
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cześć!
Od pewnego czasu też przymierzam się do przesiadki z mono na katamaran.
Niestety, w przedziale około 12 m jest trochę konstrukcji, w których można budować niezależnie kadłuby, ale rozsądnie demontowalnych na potrzeby transportu nie spotkałem.
Polecam stronę Woodsa: http://www.sailingcatamarans.com/
Jest tam kilka znakomitych projektów (również do budowy w częściach i demontowalnych) i wielka baza wiedzy na temat katamaranów, zasad konstrukcji i eksploatacji. Sam Woods jest bardzo pomocny i chętnie odpowiada na pytania.

Sporo też można dowiedzieć się ze strony: http://www.dixdesign.com/index.html. Dix projektuje głównie mono, ale ma też kilka bardzo udanych konstrukcji katamaranów. No i również solidna porcja wiedzy.

Na stronie: http://www.john-shuttleworth.com/index.html jest kilka projektów Shuttlewortha mieszczących się w twoim przedziale i cała masa wiedzy o budowie.

Na stronie http://www.schionningdesigns.com.au/ jest produkcja studia Schionningów. Katamarany bardzo lekkie, szybkie, wszystko, co najnowocześniejsze w tej dziedzinie u Kangurów. Kilka projektów "do złożenia" z płaskich powierzchni.

Pozdrawiam

Mirek



Za ten post autor Kaszuba56 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2014, o 23:18 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
skipp napisał(a):
Problemem przy transporcie jest szerokość. Musi skladac się z modułów maks. 2,5 szerokich.

2,55 to maksymalna szerokość pojazdu, ładunek może mieć 3 metry bez zezwolenia, a do przewiezienia jednorazowego z ogródka nad morze takie zezwolenie nie jest rujnujące kosztowo do 3,4 metra.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2014, o 20:13 

Dołączył(a): 26 maja 2014, o 21:21
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
dziekuje Kaszuba56
ciekawe projekty


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2014, o 18:56 

Dołączył(a): 16 gru 2013, o 11:58
Posty: 19
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: żj
Witam
A konstrukcje, które buduje Armiński i Joanna Pajkowska ostatnio pływała nim po Atlantyku.
Jeden minus to się nie składają i chyba nie są przeznaczone do amatorskiej budowy.
Pozdrawiam Golsohn

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A może Wojtek Kasprzak by narysował podobny do K800 tylko dłuższy K1200 :)

http://www.sztrandek.republika.pl/k800/k800-1.html

Golsohn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2014, o 17:49 

Dołączył(a): 26 maja 2014, o 21:21
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ciekawe propozycje powyżej
a jaki materiał?
one-off?
a moze sklejka?
co jest łatwiejsze w budowie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2014, o 14:36 

Dołączył(a): 16 gru 2013, o 11:58
Posty: 19
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: żj
Witam.
Swego czasu byłem w Lublinie i przy okazji odwiedziłem budowniczego katamarana z przeznaczeniem na morza. Miał około 12 m zrobiony z hmm obłogów i pianki. Ciekawa technologia. Konstrukcja w całości dawała się rozłożyć, czyli pływaki kabinowe były oddzielnie, kabina środkowa również (składała się z dwóch części), belki nośne były zarazem zbiornikami na paliwo i wodę. Konstrukcja polska, teraz już sobie nie przypomnę kogo. Szukałem telefonu do budowniczego ale nie znalazłem, musiałbym stare kalendarze przejrzeć.
Jestem w stanie wskazać lokalizację (zawsze potrafię trafić w miejsce w którym już byłem, gorzej z zapamiętywaniem innych rzeczy :( ).

Pozdrawiam
Golsohn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2014, o 16:57 

Dołączył(a): 26 maja 2014, o 21:21
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jezeli udałoby się nawiązać kontakt byłbym bardzo wdzięczny. Ktoś kto to przeszedł jest skarbnicą wiedzy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2014, o 09:08 

Dołączył(a): 16 gru 2013, o 11:58
Posty: 19
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: żj
Witam.
Niestety nie znalazłem telefonu. Można spróbować przez pana Ryszarda z firmy która budowała. Prześlę na priva.

Golsohn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2014, o 19:54 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Mam takie pytanie mnie interesowal by podobny rozmiar tyle ze nie skladany. Przejrzalem proponowane linki i jest w nich troche ciekawej lektory, lecz jezeli ktos ma dalsze propozycje to prosze o podzielenie sie nimi.


Pozdrawiam
Adam

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Marian J. i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL