Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
pół kadłuba https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=13855 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | stibur [ 18 gru 2012, o 12:07 ] |
Tytuł: | pół kadłuba |
Co sądzicie o takich pomysłach? Mamy powiedzmy narysowane 5 metrowe kanu o szerokości 2.5 METRA. Kadłub bez wyróżnionej rufy i dziobu, symetryczny. Budujemy tylko POŁOWĘ tej łódki przeciętej wzdłuż stępki. Płaszczyznę cięcia zastępujemy płaską burtą. Mamy asymetryczny kadłub o szerokości 1.25m i długości 5m. Wyposażamy to cudo w żagle wekslujące. Można być np kleszcze kraba lub pędnik deski z żaglem. Płaska burta będzie przeciwdziałać dryfowi, gdyż zawsze będzie zawietrzna. Jakich można się spodziewać trudności? Jak może wyglądać stateczność początkowa takiego kadłuba? Jak stateczność kursowa, czy uda się uniknąć skręcania ku płaskiej burcie? pozdrawiam ========================== narty VS snowbord --- jacht VS proa |
Autor: | steely [ 18 gru 2012, o 15:36 ] |
Tytuł: | Re: pół kadłuba |
Na modelu wygląda elegancko, jednak nie jestem pewien czy przeniesienie go na normalne rozmiary się sprawdzi. Na pewno będzie problem z utrzymaniem kursu i uniknięciem skręceni ku płaskiej burcie. Kolejne trudności pojawią się przy nagłej zmianie wiatru. |
Autor: | Catz [ 18 gru 2012, o 20:05 ] |
Tytuł: | Re: pół kadłuba |
Pomysl "monoproa" nie jest nowy i dzialac moze doskonale. Nie widze jednak sensu takiej konstrukcji. Skoro juz mamy wekslowac, to nie lepiej zbudowac proa? Bedzie taniej, lzej, z mniejsza pow.zmoczona i plywac bedzie duzo, duzo szybciej. Pewnie i ostrzej. Catz |
Autor: | myszek [ 21 gru 2012, o 10:59 ] |
Tytuł: | Re: pół kadłuba |
stibur napisał(a): Mamy powiedzmy narysowane 5 metrowe kanu o szerokości 2.5 METRA. Kadłub bez wyróżnionej rufy i dziobu, symetryczny. Budujemy tylko POŁOWĘ tej łódki przeciętej wzdłuż stępki. Płaszczyznę cięcia zastępujemy płaską burtą. Mamy asymetryczny kadłub o szerokości 1.25m i długości 5m. Mógłby to ktoś w końcu zrobić, bo na razie są tylko pomysły, a oprócz dawnych promów http://www.tricoastal.com/ferry/sailferry.html realizacji jakoś brak. Szkoda, bo konstrukcja prosta, a ciekawe, jakie będzie miała zalety. Catz napisał(a): Nie widze jednak sensu takiej konstrukcji. Skoro juz mamy wekslowac, to nie lepiej zbudowac proa? Chyba że zależy nam z jakichś powodów na jednokadłubowcu. Na przykład jest to moim zdaniem logiczna ewolucja klasy Mini - następny etap po "pustaku", pozwalający jeszcze bardziej powiększyć moment prostujący, przy okazji pochylić żagle na nawietrzną, i to wszystko bez ruchomych elementów. pozdrowienia krzys ps. IMOCA na szelki wypadek w edycji przepisów z 2008r. wprowadziła paragraf, że jacht ma być symetryczny (zapewne: względem osi podłużnej) |
Autor: | Catz [ 23 gru 2012, o 00:25 ] |
Tytuł: | Re: pół kadłuba |
myszek napisał(a): Szkoda, bo konstrukcja prosta, a ciekawe, jakie będzie miała zalety. Jakos nie widze, chyba ze ... myszek napisał(a): Chyba że zależy nam z jakichś powodów na jednokadłubowcu. Na przykład jest to moim zdaniem logiczna ewolucja klasy Mini - następny etap po "pustaku", pozwalający jeszcze bardziej powiększyć moment prostujący, przy okazji pochylić żagle na nawietrzną, i to wszystko bez ruchomych elementów. Zastosowanie chyba dosc ograniczone ( niszowe? ![]() Catz |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |