Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 04:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 kwi 2013, o 23:56 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Skoro mbober pierwszy płodzi swego punta, Marian nowych braci, mjs misternie układa piksele, to postanowiłem i ja coś zadziałać.
Z płodzeniem ciężko mi szło, więc popróbowałem z rozwojem.
Na pierwszy ogień poszedł maleńki Kuterro.
Teraz ma 620cm długości. Zmieniłem kil na bardziej skrzynkowy z zewnętrznym żelbetowym balastem, dla uproszczenia powiesiłem ster na pawęży, bermudzki takielunek. Teraz to już poważny i sensownie wygodny cruiser.
Pozostaje mi mieć nadzieję że niedługo się usamodzielni i wyfrunie z gniazda, znaczy z kartki.
I co Wy na to??
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
cutter 21.jpg
cutter 21.jpg [ 254.7 KiB | Przeglądane 5567 razy ]

Za ten post autor przemek otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 08:06 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
przemek napisał(a):
I co Wy na to??


Teraz lepiej, myślę że jesteś na dobrej drodze... :mrgreen:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Prawie jak Gartside :-P ;)
Obrazek

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 13:00 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
boSmann napisał(a):
Prawie jak Gartside


Przwie nie znaczy to samo :mrgreen:

Łódki Gartside-a to tradycyjna technologia budowy, wymagająca sporych umiejętności.
Tu są trzy kawałki sklejki na burtę, cztery wzdłużniki i stopień trudności budowy, na poziomie umiejętności przysłowiowego Kowalskiego :mrgreen:
Tyle że łodka nie dla Kowalskiego :lol:
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
cut2.jpg
cut2.jpg [ 61.41 KiB | Przeglądane 5338 razy ]

Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 14:12 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
przemek napisał(a):
Tu są trzy kawałki sklejki na burtę,


No właśnie, nie widzę dokładnie na twoich rysunkach,zrobiłeś jedno (tak jak w Ramblerze) czy dwa załamania? Bardziej by mi się podobał z jednym załamaniem (hard chine). Przy uważnym projektowaniu można je schować prawie w całości pod wodą ,kadłub wtedy wygląda bardziej atrakcyjnie. A drugie zastrzeżenie to bukszpryt, jeżeli jest stały to powinien być montowany na pokładzie.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 14:23 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
peter napisał(a):
No właśnie, nie widzę dokładnie na twoich rysunkach,zrobiłeś jedno (tak jak w Ramblerze) czy dwa załamania? Bardziej by mi się podobał z jednym załamaniem (hard chine).


Są dwa załamania z racji skrzynkowego kila. Może tak będzie lepiej widać.
peter napisał(a):
A drugie zastrzeżenie to bukszpryt, jeżeli jest stały to powinien być montowany na pokładzie.

I tak być powinno. Kombinowałem z chowanym celem łatwiejszej zmiany sztaksla, ale bukszpryt w sumie nie jest długi i nie ma sensu kombinować.
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
cut 3.jpg
cut 3.jpg [ 100.66 KiB | Przeglądane 5274 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 14:40 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
przemek napisał(a):
Są dwa załamania z racji skrzynkowego kila. Może tak będzie lepiej widać.


Jest jedno załamanie! :D czyli hard chine. Jeszcze jedno pytanie,dlaczego kil skrzynkowy? Nie lepiej zrobić pełny, jako zewnętrzny?

No i ożaglowanie,proponuję gaflowe. Jest wystarczająco sprawne na takim kadłubie,wygląda znacznie lepiej no i jest znacznie tańsze.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 14:57 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
peter napisał(a):
Jeszcze jedno pytanie,dlaczego kil skrzynkowy?


Jakoś tak :mrgreen: Podłoga jest trochę niżej, dzięki temu koje są niżej, balast też jest niżej i dzięki temu może być z materiału o mniejszej gęstości (żelbet). Do tego kil uzyskuje ładny profil, co pewnie złe nie będzie.
peter napisał(a):
No i ożaglowanie,proponuję gaflowe.

No nie wiem. Bermudzkie posiada jednak kilka elementów mniej, według mnie jest prostsze i miej awaryjne. Ale kłócił się nie będe. Chcesz gafel, rób gafel :mrgreen:
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 15:07 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
przemek napisał(a):
Chcesz gafel, rób gafel :mrgreen:


Zrobie se taki jaki będę chciał...a ty nie pyskuj i narysuj z gaflowym! :mrgreen: I popraw bukszpryt.
Pokaż jeszcze przekroje, żeby tak lepiej pokazać jak ten kil ma wyglądać.Pls.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 21:10 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
peter napisał(a):
a ty nie pyskuj

Ups :/ przepraszam, tak mi się wymskło :oops:
peter napisał(a):
I popraw bukszpryt.

Tak może być??
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
bukszpryt.jpg
bukszpryt.jpg [ 270.66 KiB | Przeglądane 5146 razy ]

Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Baaaardzo piekna lodka!
Przyczepilbym sie ergonomii kokpitu.
Sugerowalbym bukszpryt "ruchomy" ( koszty portowe )
...i wersje gaflowa, albo i houari (upierdliwosci tylez co i zalet )
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 21:30 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Catz napisał(a):
Przyczepilbym sie ergonomii kokpitu.


No to się czepiaj. Z chęcią posłucham i zweryfikuje swoje założenia.
Catz napisał(a):
Sugerowalbym bukszpryt "ruchomy"


Dziobowe okucie umożliwia cofnięcie go w tył, aż do skajlajtu(a), jednak w aktualnym zestawieniu będzie jeszcze wystawał 20cm.
Catz napisał(a):
wersje gaflowa, albo i houari (upierdliwosci tylez co i zalet )

Sie uparli holera :lol:
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 21:53 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
przemek napisał(a):
Sie uparli holera

To już dwóch,jeszcze jeden i pora wyjść z błota... :lol:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 21:54 

Dołączył(a): 19 lut 2013, o 14:02
Posty: 30
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W jakim programie robisz ? Piękny projekt !


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 22:20 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Cypek napisał(a):
W jakim programie robisz ?

Najpierw delftship, potem sketchup i jak mi się chce to jeszcze przez kerkythea przepycham. Po drodze i paint się przydaje do edycji tekstur.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 22:32 

Dołączył(a): 19 lut 2013, o 14:02
Posty: 30
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
przemek napisał(a):
delftship, potem sketchup i jak mi się chce to jeszcze przez kerkythea przepycham.


te ładne rendery to w sketchup-ie tak Ci wychodzą ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 22:35 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
peter napisał(a):
To już dwóch,jeszcze jeden i pora wyjść z błota.


Tak po prawdzie to w gaflowej wersji najbardziej nie pasują mi baksztagi. Wolę jednak stały achtersztag. Marconi pozwoli postawić porządną genue, a taki okręt nie lubi jak nie wieje i dobrze mieć wtedy duże płótno. A po za tym jeden patyk mniej :mrgreen:
Cypek napisał(a):
te ładne rendery to w sketchup-ie tak Ci wychodzą ?

Te ładne to w kerkythea.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 00:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
przemek napisał(a):
Tak po prawdzie to w gaflowej wersji najbardziej nie pasują mi baksztagi.

Jakie baksztagi? :roll:
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 00:43 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Catz napisał(a):
Jakie baksztagi?

Baksztagowe zazwyczaj. Wiem że można bez ale do takiej łodki wolał bym z.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 01:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz Cię pyta jakie; to Go nie zbywaj,
On to przerabia na co dzień w praktyce na Catz'u
(i na trzeźwo).

Ja jestem ten trzeci do gafla.
Jak w ogóle można coś takiego wymyślać z bermudzkim?

Bukszpryt bym zrobił uchylny do góry, jako kij do składania masztu, a oś obrotu jako wielki poler... o tak:

Załącznik:
bukszpryt i wanty.jpg
bukszpryt i wanty.jpg [ 29.74 KiB | Przeglądane 4962 razy ]
Załącznik:
Whisped.jpg
Whisped.jpg [ 22.87 KiB | Przeglądane 4962 razy ]


ps
nie będę Cię chwalił, bo Ci bąbelki za szybko pójdą do głowy.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 09:46 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Marian Strzelecki napisał(a):
Catz Cię pyta jakie; to Go nie zbywaj,


Ależ nie zbywam. Napisałem przecież że można zaprojektować takielunek gaflowy bez baksztagów, (często to robiłem) także bermudzki bez achtersztagu.
Jednak łodka tego typu, z metrowym (prawie) zanurzeniem i mająca tam na samym dole, grubo ponad 0,5 t balastu (dokładnej analizy statecznościowej jeszcze nie robiłem), stwarza możliwości popływania w warunkach dość mocno wietrznych, a wtedy wolał bym by maszt od tyłu był podtrzymywany trochę lepiej niż przez ostatnią parę want.
Catz napisał(a):
Jakie baksztagi?

No żeby nie było, to bardziej obrazowo, na powyższych przykładach.
Marian Strzelecki napisał(a):
Jak w ogóle można coś takiego wymyślać z bermudzkim?

Łódce blisko (chyba) do "Bristol Channel Cutter", a w śród nich jednak sporo bermudzkich.
Mały Kuterro to bardziej kuter pilotowy i w nim jednak gafel był obowiązkowy.
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
98rev-profile_large.jpg
98rev-profile_large.jpg [ 49.57 KiB | Przeglądane 4891 razy ]
Whisped.jpg
Whisped.jpg [ 57.66 KiB | Przeglądane 4891 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 10:00 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ale baksztagi nie muszą wcale być na stałe,normalnie mogą być przy wancie lub maszcie i zakładać je tylko w mocniejszych wiatrach.Też takie rozwiązanie widziałem.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 10:12 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):

Ja jestem ten trzeci do gafla.
Jak w ogóle można coś takiego wymyślać z bermudzkim?

Właściwie to byłem pierwszy, ale że ostatnio i się nie śpieszy to mogę być czwarty ;)
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 10:19 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
peter napisał(a):
Ale baksztagi nie muszą wcale być na stałe,normalnie mogą być przy wancie lub maszcie i zakładać je tylko w mocniejszych wiatrach.Też takie rozwiązanie widziałem.


Powiem więcej, one nie mogą być na stałe (w przeciwieństwie do achtersztagu). Nawet nazywane są takielunkiem półstałym. Poz a tym dla tej łodki nie przewiduje wiatrów słabych :lol: :mrgreen:
To niby tylko jedna linka więcej, albo aż jedna linka więcej.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
peter napisał(a):
Ale baksztagi nie muszą wcale być na stałe,normalnie mogą być przy wancie lub maszcie i zakładać je tylko w mocniejszych wiatrach.Też takie rozwiązanie widziałem.

Na PIP'ie też tak miałem, przy maszcie, aż przestałem wozić; bo ani razu nie użyłem.
MJS


Załączniki:
PIP-550 01m.jpg
PIP-550 01m.jpg [ 21.88 KiB | Przeglądane 4786 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 11:41 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
przemek napisał(a):
boSmann napisał(a):
Prawie jak Gartside


Przwie nie znaczy to samo :mrgreen:

Łódki Gartside-a to tradycyjna technologia budowy, wymagająca sporych umiejętności.
Tu są trzy kawałki sklejki na burtę, cztery wzdłużniki i stopień trudności budowy, na poziomie umiejętności przysłowiowego Kowalskiego :mrgreen:
Tyle że łodka nie dla Kowalskiego :lol:
Pozdrawiam
Przemek


Następne obiecanki - macanki... :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
Marian.Kowalski napisał(a):
.....cośtam
Przemek na to:
...na poziomie umiejętności przysłowiowego Kowalskiego :mrgreen:
Tyle że łódka nie dla Kowalskiego :lol:
Pozdrawiam Przemek
Marian na to: Następne obiecanki - macanki... :D


Marianie:
zapłać, a będzie Ci dane :lol:

Już Norbert Patalas (w pierwszej połowie ubiegłego wieku ;) )
mawiał :
MY sprzedajemy marzenia - a to szkutnicy je realizują.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 22:18 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
marek48100 napisał(a):
Właściwie to byłem pierwszy, ale że ostatnio i się nie śpieszy to mogę być czwarty


No to jest i gafel. Ale nikt mi nie wmówi, że jest prostsze i tańsze od bermudzkiego.
Catz napisał(a):
upierdliwosci tylez co i zalet

Mógł byś przytoczyć kilka z tych zalet?? Z tego forum, to chyba tylko Ty, "na co dzień" jesteś użytkownikiem takiego takielunku.
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
kuter 6,2 gafel maly.jpg
kuter 6,2 gafel maly.jpg [ 188.66 KiB | Przeglądane 4929 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
przemek napisał(a):
Mógł byś przytoczyć kilka z tych zalet?? Z tego forum, to chyba tylko Ty, "na co dzień" jesteś użytkownikiem takiego takielunku.

Moge:
Sprawnosc, zwlaszcza w turystyce, czyli tam, gdzie "piluje" sie do wiatru rzadko.
Zreszta mam raczej houari, wiec i pod wiatr jest/sa bardzo sprawne, nawet w regatach. Co dopiero na kursach wolnych...
Krotszy maszt: latwiejszy do zrobienia, stawiania/kladzenia, tanszy, o mostach nie wspomne.
Look i zabawa... To dyskusyjne oczywiscie i wrecz zakrawa na skomplikowane problemy próżnosci... :roll:
W sumie, moim zdaniem, bilans jest pozytywny - de gustibus... ;)
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

przemek napisał(a):
Ale nikt mi nie wmówi, że jest prostsze i tańsze od bermudzkiego.

Moze byc rownie tanie i nawet tańsze.
Prostsze? Moze i nie, ale niewiele bardziej skomplikowane i... cos za cos, jak zawsze ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 23:41 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Catz napisał(a):
Look i zabawa... To dyskusyjne oczywiscie i wrecz zakrawa na skomplikowane problemy próżnosci...


Ten fragment chyba najbardziej do mnie przemawia :D

A co do stawiania gafla, (nie wiem na ile to widoczne) używałeś czegoś takiego, lub innego systemu z jednym fałem, czy jednak osobny fał do piku i osobny do gardy??
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
fał.jpg
fał.jpg [ 133.95 KiB | Przeglądane 4867 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL