Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Volvo Penta MD2B
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=17128
Strona 1 z 1

Autor:  krzysztofb [ 6 lis 2013, o 15:43 ]
Tytuł:  Volvo Penta MD2B

Mam łódkę z silnikiem Volvo penta MD2B i mam z nim problem, ponieważ odpala ale nie wchodzi na obroty. I nie wiem co się dzieje. Pomóżcie.

Autor:  Były user [ 6 lis 2013, o 15:58 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

W ogóle nie reaguje na pozycję dźwigni dawki na pompie?

Autor:  krzysztofb [ 6 lis 2013, o 20:01 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

Reaguje ale nadal gaśnie po chwili.

Autor:  Ryś [ 6 lis 2013, o 23:21 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

To w końcu gaśnie czy nie wchodzi na obroty? to nie to samo... ;) Może coś dokładniej?
załóżmy że silnik jest OK, skoro zapala:
dopływ paliwa - może zapowietrzone? jak nie to może przytkane coś, filter zatkany, odpowietrzenie zbiornika zatkane, paliwo brudne albo z wodą, pompka podająca nie podaje, itp itd. Wymień filtr paliwa, sprawdź czy nie widać gdzie wycieków paliwa na łączeniach (nieszczelności mogą zapowietrzać system).
Nawet filtr powietrza może być przytkany (zdejm i zapal bez niego) choć od tego by chyba nie gasł.

Autor:  Były user [ 6 lis 2013, o 23:33 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

A nie wsadził ktoś w celach konserwacyjnych jakiej szmaty zaolejonej przed postojem w dolot powietrza? Kopci to zwierzę po odpaleniu? Zostawione na wolnych też gaśnie czy dopiero jak gazu dać?

Autor:  Jaromir [ 7 lis 2013, o 07:51 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

krzysztofb napisał(a):
Reaguje ale nadal gaśnie po chwili.

Sprawdź pompkę podającą paliwo. Nr 18 na rysunku:
Załącznik:
md2.jpg
md2.jpg [ 78.83 KiB | Przeglądane 8708 razy ]


Jeżeli masz kogoś do pomocy to najprościej sprawdzić sprawność pompki dodając "gazu" przy jednoczesnym stałym pompowaniu ręcznym (jak do odpowietrzania). Jeżeli wówczas silnik nie zgaśnie i wejdzie na obroty - problem leży w działaniu pompki podającej.
Jak takie doświadczenie wykluczy awarię pompki podającej - zobacz, czy filtry (wszystkie jakie masz) nie są przytkane...
Innych pomysłów nie mam...

Autor:  Kurczak [ 7 lis 2013, o 08:05 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

Dokładnie. Jeśli silnik odpala i gaśnie - przyczyny trzeba szukać w układzie zasilania paliwem lub powietrzem. Choć ja typowałbym raczej paliwo.... :)
Tam nie ma przepławek, EGR -ów i innego współczesnego badziewia montowanego w silnikach po to, żeby sie miało co psuć :rotfl:

Autor:  Wojciech [ 7 lis 2013, o 08:18 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

Tu rys. pompy paliwowej ...
Obrazek
http://www.marinepartseurope.com/en/vol ... 13777.aspx
Ze strony http://www.marinepartseurope.com/en/e-v ... -MD2B.aspx

Autor:  Kurczak [ 7 lis 2013, o 08:54 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

To zwykła pompa przeponowa z dwoma zaworkami zbudowanymi zapewne z płytki i dociskającej ją sprężynki. Takie pompki stosowano w silnikach benzynowych zanim zaczęto stosować elektryczne pompy ciśnieniowe....

Pompka składa się z dwóch przepon, pomiędzy którymi jest pierścień z dziurką. Jeśli uszkodzeniu ulegnie wewnętrzna przepona z tej dziurki na zewnątrz pompy cieknie paliwo....
Jeśli nie widać przecieku uszkodzenia należy szukać w nieszczelnym zaworku zwrotnym (tym od strony zbiornika) lub niewłaściwie pracującej dżwigni.

Najprościej to sprawdzić w następujący sposób: Trzeba odłączyć przewód paliwowy między pompką paliwa, a pompą wtryskową. Koniec wężyka wkładasz do słoika/butelki. Następnie trzeba zakręcić silnikiem. Jeśli z wężyka tryska ropa - układ zasilania od zbiornika do pompy jest OK.
Problemu należy szukać wtedy w pompie wtryskowej. Żeby się upewnić można odkręcić nakrętkę przewodu wysokiego ciśnienia ( metalowego) z wtryskiwacza i zobaczyć czy w miarę kręcenia silnikiem cieknie z niego ( przewodu) ropa.

Jeśli pompa nie podaje paliwa trzeba szukać przyczyny w pompie lub nieszczelnościach instalacji ( zapowietrzanie się) lub zatkanych filtrach, przewodach, siatce na smoku w zbiorniku paliwa. Może się okazać , że trzeba będzie wyjąć i przepłukać zbiornik.

Autor:  krzysztofb [ 7 lis 2013, o 16:35 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

Wszystkie filtry są wymienione. pompa też pracuje. Wężyk paliwa odpowietrzony i wszystkie uszczelki związane z przewodami paliwowymi wymienione.

Autor:  Wojciech [ 7 lis 2013, o 17:31 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

Może wtryski leją.

Autor:  krzysztofb [ 7 lis 2013, o 19:04 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

Wtryski były sprawdzone i nic się z nimi nie dzieje.

Autor:  mariaciuncia [ 7 lis 2013, o 19:19 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

Linia paliwowa przejrzana kolej na wydech i ssanie. :D

Autor:  Ryś [ 7 lis 2013, o 21:34 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

A jak wydech drożny to na przyjrzenie siem pompie wtryskowej. Może skleroza myli, ale zdaje mię się MD miały gaszenie silnika na tej samej dźwigni co gaz - aby siem ona zbytnio nie cofa czy co? A wolne obroty dobrze ustawione? ;)

Autor:  Wojciech [ 7 lis 2013, o 21:42 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

RyśM napisał(a):
Może skleroza myli, ale zdaje mię się MD miały gaszenie silnika na tej samej dźwigni co gaz

Gaszenie na odprężniku.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

krzysztofb napisał(a):
Wtryski były sprawdzone i nic się z nimi nie dzieje.

Kompresja prawidłowa?

Autor:  Kurczak [ 7 lis 2013, o 21:48 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

Odkręcałeś nakrętki przewodów na wtryskach ? Ropa cieknie ?
Jak kręcisz dymi z wydechu na niebiesko i śmierdzi paliwem ? Bo jak cieknie i dymi - to za dużo opcji do wyboru nie ma. Zostaje pompa wtryskowa albo odprężnik :)

Autor:  Jaromir [ 7 lis 2013, o 21:58 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

Wojciech1968 napisał(a):
RyśM napisał(a):
Może skleroza myli, ale zdaje mię się MD miały gaszenie silnika na tej samej dźwigni co gaz

Gaszenie na odprężniku.

Jest osobne cięgno, które przesuwa listwę paliwową do "zera".
Drugie (z dwu...) cięgło uruchamia "cold start device"... bywa zwane "ssaniem".
Dobrze to zapamiętałem - i napisałem o tym kiedyś tak:
viewtopic.php?p=72317#p72317

A odprężnikiem to się stare penciaki gasi, jak to cięgno do gaszenia nie zamyka całkowicie paliwa...

-----------------
krzysztofb napisał(a):
Wszystkie filtry są wymienione. pompa też pracuje. Wężyk paliwa odpowietrzony i wszystkie uszczelki związane z przewodami paliwowymi wymienione.

I gaśnie po przesunięciu listwy paliwowej w kierunku wyższych obrotów?
Hmmmm .... może to regulator odśrodkowy (czy jak tam po polsku zwą "centrifugal governor") ?
Jeżeli krzysztofb uzna, że mu to pomoże - to mogę przesłać "Workshop Manual" dla MD 1, MD2 i MD3 na maila (waży z 11MB).

Autor:  Wojciech [ 7 lis 2013, o 22:18 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

pierdupierdu napisał(a):
"Workshop Manual" dla MD 1, MD2

Coś takiego http://boatinfo.no/lib/volvo/manuals/md ... d2.html#/0 ?

Autor:  Ryś [ 7 lis 2013, o 22:23 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

http://www.bluemoment.com/manuals/MD1B- ... rkshop.pdf wygodniej może? ;)

Autor:  Jaromir [ 7 lis 2013, o 22:26 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

Wojciech1968 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
"Workshop Manual" dla MD 1, MD2

Coś takiego http://boatinfo.no/lib/volvo/manuals/md ... d2.html#/0 ?


Podobne - ten regulator odśrodkowy jest w linku powyżej na str. 27. O tu:
http://boatinfo.no/lib/volvo/manuals/md ... 2.html#/28

Autor:  rasha [ 5 mar 2016, o 10:37 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

Jeżeli wówczas silnik nie zgaśnie i wejdzie na obroty - problem leży w działaniu pompki podającej.

Autor:  Ognisty Szkwał [ 5 mar 2016, o 13:51 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

rasha - temat z 2013 roku...
Choć założyciel nie dał znaku, czy problem został rozwiązany.

Autor:  waleeed12 [ 29 mar 2016, o 11:50 ]
Tytuł:  Re: Volvo Penta MD2B

może zapowietrzone? jak nie to może przytkane coś, filter zatkany, odpowietrzenie zbiornika zatkane, paliwo brudne albo z wodą, pompka podająca nie podaje, itp itd. Wymień filtr paliwa, sprawdź czy nie widać gdzie wycieków paliwa na łączeniach (nieszczelności mogą zapowietrzać system).
Nawet filtr powietrza może być przytkany (zdejm i zapal bez niego) choć od tego by chyba nie gasł.


waleeed

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/