Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 lip 2025, o 01:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 gru 2013, o 16:38 

Dołączył(a): 27 maja 2013, o 08:43
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam .Może ktoś z kolegów doradzi mi czym najlepiej w kadłubie laminatowym zaślepić ( po wymianie knag i okuć) różnej średnicy stare otwory po wkrętach i śrubach .Do tej pory w takich przypadkach używałem szpachli (przy większych otworach wciskałem matę i to zalewałem żywicą ) następnie szlifowanie i malowanie .Obecnie mam kadłub w którym żelkot jest w idealnym stanie i będzie polerowany . Jeżeli ktoś zna metodę nieco mniej inwazyjną z wykorzystaniem nap .topkotu to będę wdzięczny . A tak już na marginesie nie wiem czy się ze mną zgodzicie ale wydaje mi się ,ze szpachle jako takie są zbyt miękkie ( lub ja takich używałem ) do tych celów i zdarzało mi się ,że z tychże otworów na skutek drgań po pewnym czasie wypadały.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2013, o 17:13 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1380
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 470
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Duży otwór najlepiej jest podlaminować od wnętrza jeśli jest dostęp a otwór wypełnić szpachą i żelkotem. Szpachla pewnie wypadała bo otwór nie był dobrze oczyszczony mechanicznie \pozostałości uszczelniaczy\ albo szpachla nie została zamalowana żelkotem. Naprawiając małe otwory warto dużym wiertłem zrobić gzymkę\ fazkę a dopiero potem wypełniać żelkotem. Przemywanie rozpuszczalnikiem miejsc naprawianych powoduje więcej szkody niż pożytku i lepiej zmatowić tylko i odkurzyć.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2013, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
szkodnik napisał(a):
Przemywanie rozpuszczalnikiem miejsc naprawianych powoduje więcej szkody niż pożytku i lepiej zmatowić tylko i odkurzyć.

Dlaczego?
Serio pytam, zawsze przed poprawkami/naprawkami laminatowymi przemywałem, jak nie acetonem to ekstrakcyjną chociaż...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2013, o 18:17 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1380
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 470
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Bez przemycia acetonem też się trzymają zaprawki więc po co go stosować. Przemywając wcieramy brudy w krawędź naprawianego miejsca i po zakończeniu szlifowania i polerowania po naprawie może pojawić się cienka żyłka warstwy brudu wokół miejsca naprawy.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2013, o 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jak najbardziej popieram zalecenia Szkodnika. Dobre oczyszczenie mechaniczne to podstawa. A odtłuszczanie rozpuszczalnikami, często ograniczające się do maźnięcia szmatką, więcej może przynieść szkody, niż pożytku. Dodam tylko, że przed położeniem szpachli dobrze jest przygotowane miejsce lekko nawilżyć żywicą. W takim wypadku samą szpachlę możemy zagęścić włóknem szklanym lub mikrobalonami.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL