Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 13 lip 2025, o 14:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lut 2014, o 20:40 

Dołączył(a): 13 lut 2014, o 19:58
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
:-(
Mam problem, otóż muszę obniżyć silnik łodzi co powoduje konieczność zlikwidowanie tunelu przy dnie zał. zdjęcia
Proszę o informacje krok po kroku jak najlepiej i oczywiście w miarę przystępną techniką ponieważ nie ukrywam że jestem nie za bardzo doświadczony w zakresie takiego typu remontu.

Dziękuję z góry


Załączniki:
2014-02-12 13.28.37.jpg
2014-02-12 13.28.37.jpg [ 112.56 KiB | Przeglądane 2866 razy ]
2014-02-06 11.34.38.jpg
2014-02-06 11.34.38.jpg [ 112.26 KiB | Przeglądane 2866 razy ]
2014-01-31 14.03.43.jpg
2014-01-31 14.03.43.jpg [ 110.03 KiB | Przeglądane 2866 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 00:18 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jeśli idzie tylko o wypełnienie kanału i wyrównanie do linii dna, to służę szybkim chłopskim pomysłem: Z dość twardego styropianu (lub innej pianki, o zamkniętych porach) wyrzeźbić z grubsza wypełnienie (do łuku), spryskać pianką poliuretanową w sprayu po wierzchu i na tę piankę wkleić (pianka wypełni szczelinę). Potem drugą stronę styropianu wyrównać (już dokładnie) z linią poszycia. Poszycie dookoła styropianu przeszlifować, na dobre kilka cm wokół. Na to laminować na żywicy epoksydowej (bez rozpuszczalników czy styrenów!). Ponieważ to poszycie jest płaskie nałożony laminat można od razu przykryć folią i docisnąć jaką płytą - będzie wyprasowany na gładko, oszczędzi się sporo szlifowania.
Teoretycznie można też dostać wylewaną piankę poliuretanową 'o zamknietych porach" czyli nie nasiąkającą, wlać w kanał, a potem wyrównać jak wyż - tylko znam taką co miała nie nasiąkać, a nabrała jak gąbka.... bardziej ufam styropianowi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 07:18 

Dołączył(a): 13 lut 2014, o 19:58
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuję za rady , ale zapomniałem napisać że niestety nie mogę tej skrypt odwrócić ponieważ ma zabudowę na górze i muszę to robić w tej pozycji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 07:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Żeby laminowac nie musisz odwracać kadłuba.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 07:45 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
to trochę ciężej będzie ale da radę

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 09:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
kampio napisał(a):
Dziękuję za rady , ale zapomniałem napisać że niestety nie mogę tej skrypt odwrócić ponieważ ma zabudowę na górze i muszę to robić w tej pozycji.

Wykonaj to laminowanie od kokpitu.
Po wycięciu elementu laminatu przygotuj jego krawędzie szlifując ukośnie na długość 5-8 cm.
Następnie podłuż (zabuduj) stabilnie pod dnem i na rufie łodzi szalunek z płyty laminatowej bądź sklejkowej.
Można płytę ustabilizować kilkoma wkrętami (np 6 szt) wkręcając je od spodu, które po stwardnieniu usuniesz. Otwory po wkrętach zalaminujesz.
Na płycie możesz zabudować imitację kanału z klocka drewnianego odpowiednio wyprofilowanego o mniejszych wymiarach.
Uzyskasz w ten sposób nowy kształt dna kadłuba mocniejszy jak całkowicie płaski.
Płytę przed nakładaniem maty szklanej ( lub rowingowej ) oraz żywicy natłuść pastą rozdzielającą.
Po wylaminowaniu elementu i jego utwardzeniu zdemontujesz szalunek.
Nierówności na dnie i rufie łodzi zaszpachlujesz i przeszlifujesz do wymaganego kształtu.
Laminowanie do góry dla niewprawionych tak dużych powierzchni odradzam.
Wszystko leci na łeb na szyję ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 20:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Wojciech1968 napisał(a):
Laminowanie do góry dla niewprawionych tak dużych powierzchni odradzam.
Wszystko leci na łeb na szyję ;)
A i owszem :mrgreen:
Ale jak kto chce podkleić pod górkę ;) - to też z szalunkiem jak wyżej można. Najpierw na szalunku ułożyć laminat z ilu tam warstw potrzeba, tak żeby nadmiar szkła się zwieszał za krawędź, ciut za krawędzią też zmoczyć żywicą (przy dalszych manipulacjach mogłoby spełzać do wewnątrz, stąd takie zabezpieczenie); i od razu szalunek z laminatem przyłożyć pod dno, zaprzeć od spodu solidnie. Nadmiar za krawędzią obetnie się potem.
Można podkleić samo dno, a pionowo na pawęży później, bo to już mniejszy kłopot.


Ostatnio edytowano 14 lut 2014, o 20:58 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 21:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ja tylko o laminowaniu pod górkę... oczywiście że jeśli wytnie cały kanał z kadłuba to łatać będzie od góry.
Nie rozważałem czy Kampio chce wycinać cały kanał :oops: Jakoś odruchowo założyłem że kawałek, chociaż rant, zachować z oryginalnej skorupy.


Ostatnio edytowano 14 lut 2014, o 21:16 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
RyśM napisał(a):
Ja o laminowaniu pod górkę... oczywiście że jeśli wytnie cały kanał z kadłuba to łatać będzie od góry.
Nie rozważałem czy Kampio chce wycinać cały kanał, czy może kawałek, bo nie mówił.

Skasowałem wcześniejszy post o przypomnieniu, że kolega chce obniżyć silnik, dlatego, że nie pasował mi pod Twoim postem.
Ale teraz się odniosę.
Nie może wyciąć tylko fragmentu kanału pod silnikiem, dlatego że wówczas kanał będzie miał krawędź oporową. Widzisz to Richard? ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 21:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Czy ja od motorówek jestem? :mrgreen:
Widzę że dnem biegnie wklęsły kanał i rozumiem że trzeba wyrównać dno (do linii skosów czy jak), czyli jakby wklęśnięcie kanału zapełnić. Popraw jeśli bredzę, plis.
To na początek proponowałem wypełnić kanał i wylaminować dno 'na równo' od zewnątrz. Co potem z tym kanałem zrobi to jego rzecz, ale dno już jest wyrównane i zlaminowane do kupy; wówczas nie musiałby wycinać zaraz wszystkiego.
Tylko że to oczywiście jeśli łódka da się odwrócić, co jak siem okazuje odpada.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
RyśM napisał(a):
Co potem z tym kanałem zrobi to jego rzecz

Nie jestem tego pewien...
kampio napisał(a):
Proszę o informacje krok po kroku jak najlepiej i oczywiście w miarę przystępną techniką ponieważ nie ukrywam że jestem nie za bardzo doświadczony w zakresie takiego typu remontu.


Jak wróci, to się dowiemy czy już coś łapie :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 22:06 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Wojciech1968 napisał(a):
RyśM napisał(a):
Co potem z tym kanałem zrobi to jego rzecz

Nie jestem tego pewien...
Jak wróci, to się dowiemy czy już coś łapie :)
Aj, nie kracz... :cry:
Od razu spytam ile tego kanału może być na długość i wogle o jakiej wielkości dziury - znaczy łódki - tu mówimy. Znaczy czy da się tę robotę uskutecznić stojąc za rufą, czy też nie sięgnie i trzeba będzie wejść do łódki, na rozcięte dno. (mówiem że ja nie od motorówek :lol: )
A jak rozetnie to płaty dna, płaskie było nie było, mogą siem uginać wedle woli...
A niekoniecznie woli właściciela. Też zależy jak to wszystko podparte jest (lub będzie).
A trzeba jeszcze będzie wyszlifować ukos... A potem podszalować - ale nie krzywiąc geometrii dna...
A i wylaminować skorupę równie dobrą jak ta wycięta...

To tak w sprawie nie od razu oczywistych szczegółów krok po kroku.
Dziwisz się że odruchowo wolałbym najpierw wylaminować nowe dno, a potem łódkę ciąć? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL