Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Length overall 50 ft ( plany budowy ) https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=18040 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Ronin44 [ 12 lut 2014, o 16:43 ] |
Tytuł: | Length overall 50 ft ( plany budowy ) |
[Wojciech1968]Wydzieliłem z tematu viewtopic.php?f=22&t=14989&start=540#p238317 Jeżeli jest zainteresowanie planami klasycznego jachtu, projekt z 1938 r., wstępne dane:Data budowy pierwszego jachtu 1939 roku, pływa do dzisiaj (remont w 205 r.,). Włochy tam rejestrowana druga jednostka wybudowana w roku 1947. W roku 1960 budowana trzecia jednostka. Tyle wstępnie udało mi się ustalić. Length overall 50 ft 9 in / 15.5 m Length waterline 37 ft / 11.3 m Beam12 ft 4 in / 3.78 m Draft7 ft 6 in / 2.3 m Krótki opis z obecnie budowanej jednostki. Świetny przykład nowoczesnego szybkiego krążownika tego typu jest obecnie w trakcie budowy niedaleko Southampton, aby projekty można realizować obecnie. Pierwotne plany zostały przeprojektowane przez pracownię projektową w Londynie. Właściciel wymaga szybkiego statku, który ma maksymalną możliwą do zakwaterowanie w 50 – stopach długości. Jacht nadaje się zarówno do wygodnego zakwaterowania 9 żeglarzy jak i odbycia rejsu na oceaniczny wyścig. Plany, które są odtwarzane, powinny spełniać te warunki bardzo dobrze. Linie są płynne i łatwe, obiecują dobre tempo pływania. Mimo, że nie opiera się na systemie metra centrycznej linii, kadłub ma w rzeczywistości prawie prostą i doskonałą linię, w profilu jacht jest niezaprzeczalnie dobrej wąskiej linii. Całkowita długość wynosi 50 stóp 9 cali, długość linii wodnej jest 38 stóp, oraz 12 stopowe szerokości, a projekt pierwotny przewidział 7 ft 7 in. Powierzchnia żagli 1020 (sq ft) stóp kwadratowych, ( nie wiem czy dobrze tłumaczyłem, zrozumiałem). Teraz w trakcie prowadzonej budowy, kadłub zbudowany jest z 1 ¼ cala sosny, (kryta zewnętrznie epoksydem poliestrowo szklanym), na ramkach dębowych, rozmieszczone, co 21 cali. Z jednej zagiętej i profilowanej z drewna amerykańskiego wiązu pomiędzy każdą parą ram. Pokłady wykonane są z Birmańskiego teku użytego na pokładzie, a stolarka wewnętrzna zostanie przeprowadzona w świetle woskowanego dębu. Konstrukcja do otaklowania to być na gotowa do końca kwietnia 2014 roku. Zainstalowany pod podłogą pomostu jest 4-cylindrowy silnik o mocy 36 KM. Silnik benzynowy wyposażony w 2 do 1 przekładnią redukcyjną i dostępne za pomocą płaskiego wału.. Wentylacja przestrzeni silnika jest umieszczona za pomocą wlotu typu maska i otwory wyciągowe typu grzyb oraz dwa zbiorniki paliwa, każdy z 20 galonów pojemności, znajdują się pod pokładami bocznymi AFT. Dostaw świeżej wody to 2 x 120 galonów odbywa się w dwóch połączonych ze sobą zbiorników poniżej śródokręciu podłogi kabiny. Jest 6 stóp 1 cal długości w całym zakwaterowaniu, włącznie z dziobówką, gdzie znajduje się jedna koja wbudowana i jedna składana jedno osobowe. Ukryta Toaleta dla załogi są przestronne pomieszczenia, dla kuchni, którą wyposażono w lodówkę Electrolux, umieszczony jest pomiędzy dziobówki i salonu, który oprócz kanapy, ma łóżka typu Pullman. Drzwi przesuwne na zakończeniu salonu prowadzi do szerokiego holu, posiadające łazienkę i toaletę na swojej stronie portu i nabrzeża w jeden po przeciwnej stronie. Na prawej stronie tego holu jest wejście do dużego i komfortowo wyposażonej kabiny podwójna -osobowej mającej wyjście awaryjne na pokład. Bermudzkie ożaglowanie typ Jol wydaje się być dobrze wyważony, i powinny być łatwo obsługiwane. Maszt Grota jest pusty w wysokości 60 stóp nad pokładem a stałą wysokości ma maszt bezan o wysokości 26 stóp. Roller refowania przewidziany jest z głównym ramieniem, a tam jest podwójny odpinany sztagu. Tak jak w 1939 roku? Mogę udostępnić drogą elektroniczną posiadane materiały, bezpłatnie. |
Autor: | el Szaman [ 12 lut 2014, o 17:04 ] |
Tytuł: | Re: około 16 m. klasycznych linii - co budować? |
A to wdzięczny byłbym bardzo (za materiały) ![]() Wprawdzie jak na moje założenia jest dość wąski (zawsze coś za coś), ale takie "starocie" mnie zawsze interesowały! A może możesz wkleić na forum jakieś zdjęcie czy szkic - pewnie nie tylko ja jestem ciekaw ![]() A tak w ogóle witamy na forum! |
Autor: | Ronin44 [ 13 lut 2014, o 15:37 ] | ||||
Tytuł: | Re: około 16 m. klasycznych linii - co budować? | ||||
Witam ponownie. Dla zainteresowanych zdjęcia classic jacht. Osoby zainteresowane moim postem i informacjami (zdjęcia, dokumentacja dużę pliki nie mogę wprowadzić) szczegółowymi proszę o maila na adres: ronin44abster@gmail.com
|
Autor: | piotr6 [ 13 lut 2014, o 15:39 ] |
Tytuł: | Re: około 16 m. klasycznych linii - co budować? |
piekna rzecz |
Autor: | el Szaman [ 13 lut 2014, o 18:00 ] |
Tytuł: | Re: około 16 m. klasycznych linii - co budować? |
Proponuję ostatnich 8 postów wydzielić do innego tematu, bo nam się straszny offtop zrobił, a to później utrudnia śledzenie... Temat i tak jest już dość długi, a będzie się ciągnął dalej, ale chyba lepiej merytorycznie - w temacie "betonowym" ![]() |
Autor: | Ronin44 [ 14 lut 2014, o 10:12 ] |
Tytuł: | Re: około 16 m. klasycznych linii - co budować? |
Do: Grzegorz "el Szaman" Roman Witam. W sprawie postu....A to wdzięczny byłbym bardzo (za materiały).... Proszę podać adres swojej skrzynki mailowej. Na forum ie mogę dodać plików bo zbyt duże. Nie stanowi problemu wysłanie do prywatnej skrzynki mailowej. Proszę o kontakt na mój mail podany w poście. Z poważaniem. |
Autor: | el Szaman [ 14 lut 2014, o 13:01 ] |
Tytuł: | Re: Length overall 50 ft ( plany budowy ) |
Jasne - dziękuję za troskę! Adres to : info@fuerte-sailing.com Zaraz wysyłam maila na podany powyżej adres ![]() |
Autor: | cinas [ 14 lut 2014, o 13:16 ] |
Tytuł: | Re: Length overall 50 ft ( plany budowy ) |
Ronin44 napisał(a): jest obecnie w trakcie budowy niedaleko Southampton. Mogę udostępnić drogą elektroniczną posiadane materiały, bezpłatnie. Czesc, A czy wiesz przypadkiem gdzie ta lodka jest budowana? Czy aby nie przypadkiem w okolicach Hamble? I ja rowniez bym prosil o materialy jej dotyczace. Moj adres: cinas111@yahoo.com A zdjecie, ktoro zalaczyles wyglada mi na wykonane na rzece Hamble a dalej, po lewo to juz wyjscie na Solent? Ale moge sie mylic... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |