Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Volvo penta kad 42 .Problem z zapowietrzaniem układu paliwow
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=18527
Strona 1 z 1

Autor:  Kamil 1986 [ 1 kwi 2014, o 21:32 ]
Tytuł:  Volvo penta kad 42 .Problem z zapowietrzaniem układu paliwow

Witam wszystkich na forum.
Od niedawna jestem posiadaczem RIBa z silnikiem VOLVO PENTA KAD 42 DP.
I zaczeły się problemy z paliwem.
Odłączyłem przewody od zbiornika pod pokładem,poniewaz był w nim syf itp.
Podpiełem do silnika nowy przewód paliwowy o średnicy 10mm( bez gruszki),końcówkę węża wsadziłem do karnistra z ropa(przezroczysty baniak 20l do pełna) .
Karnister z ropą ustawiłem na pokładzie ,odpowietrzyłem cały układ .
Zaczłem krecić rozrusznikiem .
Silnik odpalił,ale ledwo.
Po sprawdzeniu wtrysków w czasie pracy silnika okazało sie ,że pali tylko na 3 cylindry.
Same wtryski OK
Mechanik (samochodowy)mówi że sie zapowietrza układ.

Wykonałem jeszcze jeden test
Wyjełm końcówkę węża z karnistra ,wąż paliwowy ustawiłem w pionie(trzymał go kolega) ,włożyłem w niego lejek i zalałem paliwem.(odpowietrzony znowu układ)
W takiej pozycji silnik odpalił bez żadnego problemu i sie nie zapowietrzał .

Czy ktoś spotkał sie już z takim problemem ?Jakies sugestie co robie źle
Czy do karnistra z ropa musi byc tez włożony wąż z powrotem(nadmiarem paliwa)
Brakuje mi już pomysłów ,brudny filtr paliwa?
Pozdrawiam
Kamil

Autor:  Alterus [ 1 kwi 2014, o 22:03 ]
Tytuł:  Re: Volvo penta kad 42 .Problem z zapowietrzaniem układu pal

Nie znam tego silnika, ale przy typowym takie objawy może wywołać niesprawna pompa podtłaczająca paliwo.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/