Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 07:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lut 2015, o 21:01 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
powie Ci to samo

Nie, nie powie a Twoje "kurczakowate" pomysły stosuj na swoim "siłeju"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2015, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
cors napisał(a):
jaszra napisał(a):
podkładek pod nakrętki szpilek balastowych

Nieprawda, już zrobione, wypalone laserem, odebrane w piątek, jutro będą na jachcie, jak również komplet materiałów na denniki.


Kurczak napisał(a):
Tomek, ja nie piszę o położeniu warstwy czy dwóch laminatu tylko o odtworzeniu przestrzennej konstrukcji dna i nie z blachy, tylko z profili wykonanych z wykorzystaniem tych blach i dokręcanych/dolaminowanych do istniejącego dennika, ścianek koi lub jeśli nie wyjdzie to odtworzenie tych denników w całości....Moim zdaniem to jedyna metoda na to, żeby zrobić to trwale i porządnie. :D


Wcześniej pisałem o odtworzeniu rusztu, a nie wieszaniu płetwy balastowej na nowych blachach...

Moje gapiostwo polegało na tym, ze nie zauważyłem postu z 15 lutego. Gdybym to zrobił nie odzywałbym się zupełnie, bo i po co ?

A od Pumci się odpimpaj :-P

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2015, o 15:32 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
nie odzywałbym się zupełnie, bo i po co ?

I tak trzymaj.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2015, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Niejako zaległe zdjęcia z zeszłego weekendu, czyli po przestawieniu balastu (żeby nie przeszkadzał). No i tak wygląda dno od spodu, jeszcze niczym nie ruszone.


Załączniki:
DSCF3882_2.jpeg
DSCF3882_2.jpeg [ 52.62 KiB | Przeglądane 8802 razy ]
DSCF3881_2.jpeg
DSCF3881_2.jpeg [ 73.78 KiB | Przeglądane 8802 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl

Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2015, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A w środku postęp. Nie za wielki, bo robiłem tylko w sobotę i to niezbyt długo.
Padło pytanie o grubości. Otóż półka balastu ma grubość 15-17 mm, a samo dno w okolicach balastu około 10 mm (tak mi wyszło z odejmowania, ale żeby wiedzieć dokładnie, to trzeba wiercić w dnie otwór, do czego na razie jakoś nie mam przekonania ;) )


Załączniki:
DSCF3880_2.jpeg
DSCF3880_2.jpeg [ 98.78 KiB | Przeglądane 8778 razy ]
DSCF3878_2.jpeg
DSCF3878_2.jpeg [ 80.05 KiB | Przeglądane 8778 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2015, o 23:02 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
A co to za "zjawisko "w otworach pod kojami?
/rysa,pekniecie...?/

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2015, o 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jedrek napisał(a):
A co to za "zjawisko "w otworach pod kojami?


Rozwarstwienie laminatu (oderwanie przylaminowania ścianek pod kojami). Na długości około 8 cm, symetrycznie po obu stronach.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2015, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Tomku, tak z czysto teoretycznej ciekawości. Czy pomiędzy balastem a dnem są jakieś ślady penetracji wody morskiej (niekoniecznie aż do śrub), czy uszczelnienie zachowało całkowita szczelność?

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2015, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bastard napisał(a):
pomiędzy balastem a dnem są jakieś ślady penetracji wody


Tylko w tym pęknięciu przy pierwszym otworze. Poza tym nie stwierdziłem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2015, o 00:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
jedrek napisał(a):
A co to za "zjawisko "w otworach pod kojami?


Rozwarstwienie laminatu (oderwanie przylaminowania ścianek pod kojami). Na długości około 8 cm, symetrycznie po obu stronach.

Znaczy i tam coś się dzieje!
Znaczy całe dno "chodziło"
Znaczy co najmniej wlej tam epoksydu.
a jeszcze lepiej ... ale to już Cors ogarnie. :cool:
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2015, o 07:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Znaczy całe dno "chodziło"


Dokładnie tak. Szkoda, bo ten kto to wyciął (znaczy denniki), dołożył niepotrzebnie pracy i problemów.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2015, o 13:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
Dokładnie tak. Szkoda, bo ten kto to wyciął (znaczy denniki), dołożył niepotrzebnie pracy i problemów.

Dureń znaczy On był :roll:
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2015, o 18:02 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1272
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 328
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
waliant napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Znaczy całe dno "chodziło"


Dokładnie tak. Szkoda, bo ten kto to wyciął (znaczy denniki), dołożył niepotrzebnie pracy i problemów.

Może poprzedni właściciel chciał naprawić przeciek i wyciął wzmocnienia aby mieć dostęp. Zobaczył stan laminatu i przestraszony kłopotliwą pracą sprzedał czym prędzej.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2015, o 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
szkodnik napisał(a):
Może poprzedni właściciel chciał naprawić przeciek i wyciął wzmocnienia aby mieć dostęp. Zobaczył stan laminatu i przestraszony kłopotliwą pracą sprzedał czym prędzej.


To jest bardzo mało prawdopodobne. Po pierwsze sam laminat jest w dobrym stanie. Po drugie to musiał być wcześniejszy właściciel niż ten, od którego kupiłem jacht.
Po trzecie przeciek był w pierwszym sezonie praktycznie zerowy, dopiero w drugim się uaktywnił. Mam zdjęcia starego układu denników i widać, że jedna blacha pod laminatem zdecydowanie rdzewieje. Wycinanie denników nic do tego nie miało (na mój rozum).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 19:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Marian Strzelecki napisał(a):
Znaczy co najmniej wlej tam epoksydu.

... do równości, coby podłogi równo leżały...
Oj te porady.....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Oj wlasnie
Pod podlogi, dla rownosci to szlichte sie robi :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2015, o 07:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Blachy, w postaci kwadratowych podkładek pod nakrętki, mam już na jachcie. Blacha nierdzewna, grubość 6 mm, ładnie wypolerowane z jednej strony. 12 sztuk, czeka na swoją kolej w koi :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2015, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Prace trwały nad górną częścią balastu, spodem dna i w środku. Wycięte ranty boczne i dno po pierwszym szlifowaniu.
Widać pewne postępy ;)


Załączniki:
DSCF3891_2.jpeg
DSCF3891_2.jpeg [ 59.48 KiB | Przeglądane 7693 razy ]
DSCF3889_2.jpeg
DSCF3889_2.jpeg [ 98.39 KiB | Przeglądane 7693 razy ]
DSCF3887_2.jpeg
DSCF3887_2.jpeg [ 76.72 KiB | Przeglądane 7693 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2015, o 20:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ładnie , robota idzie. Tak się zastanawiam, u mnie w oryginale dennikow nie ma.Ale przejrzalem wypowiedzi użytkowników i nikt się nie żali

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2015, o 00:07 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
i nikt się nie żali


bo pod szpachlówką i topcoatem nic nie widacć. Jak zacznie przeciekać to będzie tak jak u Walianta, Facila......



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2015, o 00:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
tak też może być ale to jest łódka z 1984 , trochę ich wybudowali.
W trakcie remontu sprawdzałem kil, na tyle się da ale żadnych wątpliwości

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2015, o 08:56 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
ale to jest łódka z 1984

Po 30 latach laminat poliestrowy degraduje się wytrzymałościowo poniżej 50-60% swoich pierwotnych parametrów. Po 50 latach 60-80%.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: Były user, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2015, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 349
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
cors napisał(a):
Po 50 latach 60-80%.

Po 70 latach degraduje się wytrzymałościowo 100%, i wtedy łódka tonie :-( :-(

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...



Za ten post autor Rolfok otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2015, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Janusz pomyliły Ci się emotki. Powinny być takie:

:lol: :rotfl:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2015, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 349
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Naprawię się :lol: :rotfl:
ale corsa nie obrażam :)

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2015, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
Po 30 latach laminat poliestrowy degraduje się wytrzymałościowo poniżej 50-60% swoich pierwotnych parametrów. Po 50 latach 60-80%.


Jeżeli moja łódka ma 36 lat, to nie warto jej remontować na kolejne 30, bo i tak się rozpadnie. Tak wychodzi...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2015, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
waliant napisał(a):
cors napisał(a):
Po 30 latach laminat poliestrowy degraduje się wytrzymałościowo poniżej 50-60% swoich pierwotnych parametrów. Po 50 latach 60-80%.
Jeżeli moja łódka ma 36 lat, to nie warto jej remontować na kolejne 30, bo i tak się rozpadnie. Tak wychodzi...
Taka jest teoria. Praktyka jest bardziej niepewna, bo najstarsze laminatowe jachty, te żeglujące, zwykle nie mają jeszcze więcej, niż 50 lat.

Warto, w tym względzie, przyjrzeć się drewnu... :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2015, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dlaczego masz go obrażać ? :-o

Nie chodzi o obrażanie kogokolwiek :D

Jachtów z PS, którym do tego bul bul wieku dużo nie brakuje - pływa całkiem sporo....

Mój ma latek 37 i laminaty całkiem solidne a widziałem rowery wodne z lat 80-tych gdzie laminat był jak galareta...

Oczywiście nic nie jest wieczne, ale nie można moim zdaniem uogólniać, że po 50 latach jacht zatonie po zderzeniu z perkozem a po 70 latach zatonie pod własnym ciężarem....

Wszystko zależy od staranności wykonania, grubości laminatu, jego utrzymania, konserwacji.....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2015, o 16:01 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Wszystko zależy od staranności wykonania, grubości laminatu, jego utrzymania, konserwacji.....

Tak, dokładnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2015, o 16:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak dotąd, to wiemy że nic nie wiemy. Szkoda trochę, że laminaty są tak młode. Z drugiej strony, to łódka na 100 lat? To już chyba nie te czasy.

Drewno jest słabym przykładem, bo w jachcie 50 letnim pewnie połowa elementów drewnianych została już wymieniona.

Każdy projekt może być zły. A jak jest dobry, to można go spieprzyć w budowie. A nawet jak został dobrze zrobiony, to można zawalić konserwację. Trudno wnioskować mając tyle zmiennych.

Ale zaczynamy wchodzić w rozważania filozoficzne ;) , a ten problem (czyli problem mojego jachtu) jest bardzo konkretny, wręcz przyziemny...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL