Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Przebudowa Omegi https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=20116 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | robhosailor [ 23 wrz 2014, o 17:51 ] |
Tytuł: | Re: Przebudowa Omegi |
Bardzo jestem ciekaw zdjęć z większej odległości i pod żaglami, oraz relacji z żeglowania włącznie z testem stateczności. ![]() Warto przypomnieć tamten wątek:http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=9003&p=97594#p97594 |
Autor: | Zielony Tygrys [ 23 wrz 2014, o 18:08 ] |
Tytuł: | Re: Przebudowa Omegi |
Łał ![]() |
Autor: | Jaromir [ 23 wrz 2014, o 18:21 ] |
Tytuł: | Re: Przebudowa Omegi |
Jak na przebudowę Omegi - jest całkiem udana estetycznie. Znaczy, nie budzi odruchów wymiotnych, jak większość omegowych przebudów... ![]() Czy dobrz widzę, że całkiem sporo podwyższałeś burty? Może dlatego wyszło niebrzydko? Dwa pytania: 1 - czy próbowałeś jakoś policzyć, że wystarczy tylko 150kg balastu, czy będziesz działać metodą prób i błędów? Hmmm, "góra" waży teraz zdecydowanie więcej i umieszczona jest wyżej, niż w oryginale... A szerokości kadłuba nie zmieniłeś. Wszystko to ma zdecydowanie negatywny wpływ na moment prostujący. Stąd mam wrażenie, że proponowane 150kg - to może być sporo za mało... 2 - Czy to co zakreśliłem na czerwono na fotce poniżej to mocowanie podwięzi wantowych? Załącznik: Jeżeli tak, to IMHO mocno słabo to wygląda, boczna ścianka kabiny to za mało na przeniesienie sił od want, nawet jeżeli maszt będzie niższy niż w oryginale... |
Autor: | Marian Strzelecki [ 23 wrz 2014, o 22:27 ] | |||||
Tytuł: | Re: Przebudowa Omegi | |||||
Cała seria kabinowych Omeg powstała swego czasu w Popowie nad Bugiem. Podwyższano kolejno po trochu do góry i każda łódka miała nieco gorsze osiągi od poprzedniej. Jakkolwiek podejrzewam, że były to głównie błędy niedouczonych użytkowników i konstruktorów. Znam dwie z siedmiu tych "panien" Igęnr 4 i Nel(nr7)(moja) Wszystkie miały wyrzucone miecze i pod kadłubem raczej bezmyślnie przykręcone poziome Teowniki o długości 3m i wadze około 200kg uzupełniane drewnem do kształtu kadłuba.. Tworzyły one z przodu bulwę hamowniczą, a z tyłu bulwę zawirowawczą ![]() Wszystkie były niewywracalne co sprawdzono niejednokrotnie prze około 50 lat pływania. Ale osiągi pod żaglami nie były tragiczne Iga np swobodnie regaciła (w zeszłym roku) dużego Dreamera przy 3B na każdym kursie.
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |