Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 cze 2025, o 09:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 gru 2014, o 13:51 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Ostatnio chodzi mi po głowie pewien pomysł.
W zeszłym roku zbudowałem sobie żaglówkę z lugrowym grotem. Bardzo spodobało mi się to rozwiązanie, szczególnie na małej łódce. No właśnie, tamta łódka okazała się trochę za mała na pływanie w towarzystwie. Zastanawiam się teraz nad czymś większym tak 4 - 4,5 m.
Chciałbym pozostać przy żaglu lugrowym, w ostateczności rozprzowym (kwestia refowania). Łódek sklejkowych które spełniają wymagania jest bardzo dużo, jednak nie chcę zaczynać kolejnej budowy a po drugie kadłub stałby cały sezon nad jeziorem, tylko wyciągany na brzeg, więc sklejkowego było by mi szkoda.

Pomyślałem, żeby rozejrzeć się za jakąś laminatową żaglówką, nie musi być w idealnym stanie, byle nie ciekła ;).
No i teraz trudniejsza część planu, przerobić maszt na niższy wolnostojący i dopasować lugrowego grota, w ostateczności można dodać jeszcze niedużego foka.
Od razu napiszę, że nie zależy mi na niewiadomo jakich osiągach, łódka ma być do turystycznego pływania

Na ile taka przeróbka jest możliwa i z czym by się to wiązało? Najistotniejsze są chyba dwie kwestie. Zmiana położenia i mocowania masztu. Bo przerabiając typowego bermudzkiego slupa na lugrowego keta przy zachowaniu położenia miecza maszt będzie musiał powędrować do przodu?
Na ile można sobie pozwolić przy zmniejszeniu powierzchni ożaglowania?
Jak uważacie, ma coś takiego sens?

W razie pytań, po co. Od razu napiszę.
1. Niższy wolnostojący maszt szybko i bez problemu zdemontuje i zawiozę do domu. Kadłub zostanie sobie nad wodą wyciągnięty na brzeg.
2. Żagiel lugrowy bez bomu, niższy środek ożaglowania, bezpieczniej dla głów pasażerów. Mniejsze przechyły i spokojniejsze pływanie.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2014, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kup łódkę, na której jeszcze masztu nie było.
Za 107.50!
http://allegro.pl/jachcik-kabinowy-drew ... 63896.html

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2014, o 19:12 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
artur_k napisał(a):
Zmiana położenia i mocowania masztu. Bo przerabiając typowego bermudzkiego slupa na lugrowego keta przy zachowaniu położenia miecza maszt będzie musiał powędrować do przodu?
Na ile można sobie pozwolić przy zmniejszeniu powierzchni ożaglowania?
Jak uważacie, ma coś takiego sens?
Sens ma. Zmniejszać powierzchni nie ma powodu, co najmniej licz jako grot+trójkąt przedni.
Masztu przestawiać nie ma przymusu, można wszak luger 'zrównoważony' lub dipping lug (bez bomu) jak w starych rybakach, z halsem do dzioba. Znaczy w ten deseń:
Obrazek
Obrazek
:cool:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: artur_k
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL