Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2025, o 09:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lis 2014, o 15:19 

Dołączył(a): 29 lis 2014, o 14:43
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam.
Jako, że jestem początkującym żeglarzem a właściwie można nawet nazwać mnie żeglarskim zerem, proszę Was o wyrozumiałość w swoich komentach.
Dwa lata temu zrobiłem patent żeglarski. Był to bardzo krótki kurs (bodajże 7/8 dni). Ani wcześniej, ani później nie miałem już do czynienia z żeglarstwem. W tym roku, ok 2 tyg. temu kupiłem sobie małą żaglówkę. Czterometrowy Flipper z włókna szklanego, z 1990 roku.
Na początek przygody z morzem nie chciałem zaczynać od prawdziwej łodzi. Szalupa z żaglami starczy.
Jako, że łódka jest już wiekowa wierzchnia warstwa kadłuba jest troszkę popękana. W miejscach gdzie przymocowane są wkrętami różne elementy, powstały "pajączki". Czy jest jakiś sposób naprawy we własnym zakresie? Osobiście kupiłbym coś na kształt szpachli tak jak w samochodach i próbowałbym zalepić dziadostwo. Nie znam się na tym i dlatego proszę o pomoc. Co mam kupić i w jaki sposób tego użyć? Proszę o dokładną instrukcję krok po kroku.
Z góry dziękuję i pozdrawiam

Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2014, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9238
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
godi007 napisał(a):
W miejscach gdzie przymocowane są wkrętami różne elementy, powstały "pajączki". Czy jest jakiś sposób naprawy we własnym zakresie?

Jest.
1/ Należy odkręcić okucia.
2/ Zaopatrzyć się w ostre dłutko, najlepiej trójkątne do rzeźbienia w drewnie.
3/ Każdą rysę na żelkocie poszerzyć na 1-2 mm.
4/ Zaszpachlować żelkotem ( z utwardzaczem), naklejając nań taśmę samoprzylepną.
5/ Jeśli nie ma żelkotu, a kadłub będzie malowany, można posłużyć się szpachlówką poliestrową (tzw. samochodowa z utwardzaczem).
6/ Po utwardzeniu szlifować na mokro.
7/ Po wyschnięciu, uzupełnić ubytki itd.
8/ Okulary ochronne na oczy podczas dłubania, bo żelkot pryska po otoczeniu.
I po robocie. :)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2014, o 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mjs napisał(a):
można posłużyć się szpachlówką poliestrową (tzw. samochodowa z utwardzaczem).

"Samochodowe" są bardzo nierównej jakości, bywają takie, w których wypełniaczem są jakieś zanieczyszczone Bóg wie czym popioły albo higroskopijny talk...
Jak już ma być "samochodowa" - to jakiejś solidnej marki... choć sam na gotowej szpachlówce chyba nie oszczędzałbym... Bo z gotowców lepiej kupić jakąś zdecydowanie niehigroskopijną, "jachtową".

Kto ma dużo szpachlowania i chce oszczędzić - niech poszuka w necie jak samemu zrobić szpachlówkę z żywicy i dodatków niehigroskopijnych - np. z mikrobalonów szklanych (mniej twarda, łatwiej szlifować ale płynie na pionowych powierzchniach) czy z krzemionki koloidalnej-aerosilu (twarda, trudniejsze szlifowanie, ale tiksotropowa, znaczy nie płynie...).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2014, o 08:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, o 13:11
Posty: 190
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
szlifowanie szpachlówki poliestrowej na mokro - po poważny błąd lakierniczy jaki można zrobić. szpachlówka poliestrowa (samochodowa) zawiera zazwyczaj talk i kredę, dzięki tym dodatkom jest bardzo higroskopijna. Woda którą wchłonie....

polecam przeczytać cały artykuł Łukasza Kelara:
Cytuj:
....Gdy szpachlówka jest już wystarczająco utwardzona możemy przejść do ostatniego etapu pracy, czyli szlifowania. Najbardziej popularna kiedyś metoda szlifowania „na mokro” odeszła już na szczęście do lamusa. I bardzo dobrze, gdyż szpachlówki za wodą nie przepadają, łatwo ją wchłaniają, a trudno oddają, co oczywiście niesie za sobą ryzyko kolejnych wad lakierniczych. Dzisiaj szlifowanie szpachli odbywa się „na sucho”, także ręczne szlifowanie jest zastępowane przez szlifowanie maszynowe.


http://lakiernik.com.pl/aktualnosci/134.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 15:00 

Dołączył(a): 29 lis 2014, o 14:43
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzięki za rady. Jak tylko zaopatrzę się w sprzęt ruszam do ataku :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13854
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
godi007 napisał(a):
Dzięki za rady. Jak tylko zaopatrzę się w sprzęt ruszam do ataku :)

W prawy dolnym rogu jest mała żółta rączka...kliknij na nią, a być może więcej się dowiesz ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 2: mark77, szkutnik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL