Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2025, o 09:10

Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lis 2014, o 15:19 

Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam.
Jako, że jestem początkującym żeglarzem a właściwie można nawet nazwać mnie żeglarskim zerem, proszę Was o wyrozumiałość w swoich komentach.
Dwa lata temu zrobiłem patent żeglarski. Był to bardzo krótki kurs (bodajże 7/8 dni). Ani wcześniej, ani później nie miałem już do czynienia z żeglarstwem. W tym roku, ok 2 tyg. temu kupiłem sobie małą żaglówkę. Czterometrowy Flipper z włókna szklanego, z 1990 roku.
Na początek przygody z morzem nie chciałem zaczynać od prawdziwej łodzi. Szalupa z żaglami starczy.
Jako, że łódka jest już wiekowa wierzchnia warstwa kadłuba jest troszkę popękana. W miejscach gdzie przymocowane są wkrętami różne elementy, powstały "pajączki". Czy jest jakiś sposób naprawy we własnym zakresie? Osobiście kupiłbym coś na kształt szpachli tak jak w samochodach i próbowałbym zalepić dziadostwo. Nie znam się na tym i dlatego proszę o pomoc. Co mam kupić i w jaki sposób tego użyć? Proszę o dokładną instrukcję krok po kroku.
Z góry dziękuję i pozdrawiam

Marcin

Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2014, o 17:50 

Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
godi007 napisał(a):
W miejscach gdzie przymocowane są wkrętami różne elementy, powstały "pajączki". Czy jest jakiś sposób naprawy we własnym zakresie?

Jest.
1/ Należy odkręcić okucia.
2/ Zaopatrzyć się w ostre dłutko, najlepiej trójkątne do rzeźbienia w drewnie.
3/ Każdą rysę na żelkocie poszerzyć na 1-2 mm.
4/ Zaszpachlować żelkotem ( z utwardzaczem), naklejając nań taśmę samoprzylepną.
5/ Jeśli nie ma żelkotu, a kadłub będzie malowany, można posłużyć się szpachlówką poliestrową (tzw. samochodowa z utwardzaczem).
6/ Po utwardzeniu szlifować na mokro.
7/ Po wyschnięciu, uzupełnić ubytki itd.