Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 9 maja 2024, o 01:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 paź 2015, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Jak się coś robi 2x to się człowiek mniej boi i mu wychodzi. Przygotówka do laminowania 2 pływaka a raczej burty. Przypomnienie: pływak służy za kopyto, posmarowane pastą do butów po wyschnięciu element trafia na przeciwny pływak.

Obrazek

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2015, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Wracam do tematu wysokości i kąta bocznych pływaków proszę o opinie czy jak niżej może być czy też przesadziłem?

Obrazek

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2015, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Kąt dobry, natomiast pływaki - według mnie - trochę za wysoko. Twoje wcześniejsze zastrzeżenia, że środkowy pływak/kadłub zbyt mocno się zanurzy, uważam za słuszne. Przy planowanym obciążeniu, dwie osoby, tak może być. Co zwrotności nie pomoże, czyli to co zyskałbyś na płynięciu na dwóch pływakach, stracisz przy zbyt głębokim zanurzeniu.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2015, o 18:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Sytuacja jest taka główny pływak środkowy jego najgrubsze miejsce okolice skrzynki maszt. to 17cm natomiast boczne pływaki to samo patrząc to 12cm zatem różnica 5cm czyli hipotetycznie gdybym zamocował belki w linii poziomej, na samej tej różnicy boczne pływaki maja do wody jeszcze 5 cm przy założeniu że środkowy jest na styk z wodą zatem czy te 5cm starczy czy zwiększyć różnice?...albo odwrotnie czy mam dążyć do wyrównania tej różnicy i pozostawić tylko kąt bocznych jak na rysunku wyżej??

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2015, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bannershop napisał(a):
zatem czy te 5cm starczy czy zwiększyć różnice?...

Nie zwiększałbym. A ostatecznie zawsze można to zrobić, gdyby okazało się w praktyce, że to konieczne. Trzeba pamiętać, że to jednak eksperyment, a to co M@rek pisał o próbach doświadczonego przecież żeglarza pokazuje, że wcale nie takie to proste, choć tam zapewne nacisk położony jest na uzyskanie szybkości, więc trochę co innego. :-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: bannershop
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2015, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Zrobiłem symulacje w programie graficznym 2 wersje z pływakami na jednej poziomej linii ze środkowym oraz z pływakami bocznymi powyżej poziomej linii środkowego. I nie wiem co myśleć która opcje wybrać? Wyporność środkowego to 200l a bocznych każdy po 55kg czyli mając kontakt z wodą wszystkie 3 mamy ok 300l wyporności natomiast gdyby wybrać opcje z podniesionymi bocznymi wiadomo 255l wyporności. Wiadomo że każdy krok balast na pokładzie powoduje przechył czyli w opcji "kontakt/2 pływaki" w momencie wejścia na pokład stojący prosto trimaran przechyli się na którąś stronę. Nie wiem co myśleć o tym?

Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2015, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bannershop napisał(a):
Zrobiłem symulacje w programie graficznym 2 wersje z pływakami na jednej poziomej linii ze środkowym oraz z pływakami bocznymi powyżej poziomej linii środkowego. I nie wiem co myśleć która opcje wybrać?
Tę, w której dno pływaków znajduje się na poziomie połowy wysokości głównego. Takie usytuowanie z jednej strony da zwiększenie zwrotności przy niedużym przechyle, z drugiej zapewni lepsze wykorzystanie wyporności którą dysponujesz. A tej nie ma za wiele. W ogóle widzę tu dwa słabe punkty, z którymi należy się liczyć: mała wyporność całości oraz dość niewdzięczny kształt rzutu bocznego deski przy zbyt dużym obciążeniu, co przełoży się na uzyskiwaną zwrotność. Im bardziej pływaki zanurzymy, tym będzie mniejsza. Jak szacujesz masę całkowitą trimarana wraz z załogą?
Cytuj:
w momencie wejścia na pokład stojący prosto trimaran przechyli się na którąś stronę. Nie wiem co myśleć o tym?
Zaakceptować i uważać podczas wchodzenia, albo zmienić pływaki. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2015, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Dzięki za uwagi, masa 3 pływaków nie ulegnie zmianie w stosunku do oryginału, dlaczego? Bo usuwam aluminiowe skrzynki od masztów oraz od sterów robię to bo w przypadku pł. bocznych są zbędne, a w przypadku środkowego, mocowanie masztu będzie na zasadzie rury 80 cm i want ze stalówki. Skrzynia masztu na środkowym jest masywna poza tym usuwa wszystkie wkręty i uchwyty obecne na deskach zostawiam gołe deski. Czyli podsumowanie aż 4 skrzynki z całej konstrukcji usuwam oraz uchwyty, to co dołożę (wręgi sklejka 30mm 6 szt. łączące belki) rura, sztag ze stalówki no i 2 belki ( rury aluminiowe ) oraz brezent zaoczkowany sznurowany miedzy belkami pływaków. Nie robiłem wyliczeń ale sadze, że waga pozostanie jak w orgin .dechach! Jak wypruje obie skrzynie ze środkowego to zważę.

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2015, o 09:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8835
Podziękował : 3989
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A wazyles oryginaly ? Dobry raceboard wazyl ok 12 kg. Ten Aqarius na pewno duuuzo wiecej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2015, o 09:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Cytuj:
A wazyles oryginaly ?

Już 2 x pisałem ze klamka zapadła mam Aqarius i tak zostaje, waży on z masywnymi skrzyniami 30kg po ich odjęciu spodziewam się 20kg.
Ta na obrazku wręga ( do obróbki ) waży 600g

Obrazek

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2015, o 22:33 

Dołączył(a): 3 paź 2014, o 13:39
Posty: 143
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: sternik PU
1. Asymetryczne pływaki: działają jak skrzydło samolotu. Siła nośna jest w kierunku wypukłości. To takie skrzydło włożone pionowo w wodę. Zadziała gdy bedzie troszkę powierzchni zanurzonej. Nie zadziała u ciebie, bo zanurzenie będzie minimalne.

2. Asymytryczne pływaki (a właściwie to, że pływak ma ksztły V powodują opór boczny rozłożony na całą długość pływaka. Utrudnia skręcanie, zwłaszcza gdy zaczyna brakować siły uciągowej (robisz zwrot). Zdecydowanie lepsze pływaki płaskodenne - jak twoje. W katamaranie Nacra Inter 18 gdzie pływak nie jest szpiczasty od dołu jak Hobie/Prindle 16 zwort robi w miejscu jak każda nowoczasna utka. Dwa punkty oporu: miecz i ster i dobrze się prowadzi.

3. Nikt ci nie powie jak ustawić maszt, bo nikt nie zrobił takiej konstrukcji. Generalnie nawet konserny typu VW, który ma miliony na badania, robi prototyp, aby sprawdzić jak to będzie. Tak samo musisz zrobić TY. Wszystko wyjdzie w praniu. Niestety Badania kosztują. U ciebie to będzie koszt twojego czasu. Na pewno lepiej pytać i może ktoś coś podpowie, ale licz się z tym, że zarówno ty jak i inni na pewno o czymś zapomną i i tak będziesz budował drugę lepszą wersję.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2015, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
marcingebus Nie jest to moja 1 samoróbka tylko 3. 1 była żaglówka, potem katamaran a teraz tri. Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem pływaki asymetryczne bo ja to rozumiem jak na obrazku. Wszystkie 3 są asymetryczne do siebie. Masz i skrzynka mieczowa wiem już gdzie dzięki prostym wyliczeniom środka ożeglowania tu
http://jachtomania.manifo.com/teoria-zeglowania

Obrazek

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2015, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Asymetryczny oznacza, że profil pływaka jest z jednej strony osi symetrii bardziej wybrzuszony niż z drugiej. Tu, jak pisze słusznie Marcingebus, zanurzenie jest niewielkie, więc niewiele byłoby z tego pożytku, za to można wykorzystać zaletę małego zanurzenia - zwroty łatwiejsze.
Wyznaczanie miejsca na maszt nie jest czarną magią, a przy uchylnym mieczu mamy dodatkową regulację środka bocznego oporu. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: bannershop
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2015, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
A może boczne pływaki postawić pionowo.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2015, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Wobec tego moje boczne pływaki są asymetryczne bo przecież są to połówki wzdłużne jednej deski!!! Przeciąłem deskę na pół wystarczy zobaczyć spód deski i zrozumiecie o co mi chodzi zatem są asymetryczne.
Cytuj:
uchylnym mieczu
..dokładnie taki robię bo jak wyżej wspomniałem chce sie szwendać po płyciznach.

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2015, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
mariaciuncia napisał(a):
A może boczne pływaki postawić pionowo.

Można. Tylko wystąpią minusy. Większe zanurzenie kłopotliwe na płyciznach i przy dochodzeniu do brzegu (a wyobraź sobie dno kamieniste) i oczywiście stracimy zwrotność.
Plusem byłaby lepsza praca na fali, pewnie mniej chlapania. Być może trochę mniejszy opór w zakresie małych prędkości. Czyli w sumie coś, dla czego ze zwrotności jednak bym nie zrezygnował, biorąc pod uwagę gdzie ten trimaran ma pływać. :-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2015, o 18:53 

Dołączył(a): 3 paź 2014, o 13:39
Posty: 143
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: sternik PU
bannershop napisał(a):
Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem pływaki asymetryczne


Asymetira to pojęcie matematyczne, każdy wie. Producenci Katamaranów produkując asymetryczne robią takie pływaki, jak być z 10m skrzydła wyciął 0.5m i wstawił to pionowo do wody jako pływak. Dolna część skrzydła-płaska, na zewnątrz. Metoda działa jeśli jeden pływak wychodzi z wody. Wówczas drugi przy prędkości otrzymuje siłę w kierunku wypukłości (tak jak skrzydło samolotu). Będzie miało sens jeśli będziesz miał 30, może 50cm zanużenia takiego pionowo-ustawionego skrzydła. Jeśli z twojej deski wytniesz taką asymetię, to poza nazwą i kształtem, nie uzyskasz nic z siły. Twoje 5cm zanurzenia nie zadziała jak skrzydło. Aby było trudniej, to zaczyna działać dopiero gdy osiągasz jakąś sensowną prędkość. Prindle, czy Hobbiki mają po 20m2 żagla i ważą 130kg, mają sztywny maszy, napięty sztag (napięty lik przedni foka). Nie będziesz miał takich osiągów = nie zbliżysz się do prędkości konstrukcji fabrycznych. Nie uzyskasz siły nawet gdybyś zrobił pływaki asymetryczne o zanurzeniu 40cm. A ty będziesz miał 5 może 10cm zanurzenia. Dodatkowo strugę wody opływającą pływak zewnętrzną i wewnętrzną należy rozciąć właśnie pływakiem (40-50cm). 10cm tego nie rozetnie i nie zadziała.

http://www.ikarus342000.com/Topweb4.jpg

Moze tutaj coś dostrzeżesz, choć szukałem zdjęcia Prindla 16 i nie ma ujęć, ale miałem go przez rok, to widać, to:
http://www.foghmarine.com/assets/gallery/24/84.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2015, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
marcingebus ok wytłumaczyłeś mi ale nie wiem czemu nawalasz fotkami katamaranów skoro robię trimaran?
Oto moja asymetria i taka pozostanie
Obrazek

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Czy element laminowany żywicą epoksydową może być szpachlowany szpachlą poliestrową? Zapytuje bo mam puszkę szpachli poliestrowej.

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Element laminowany żywicą poliestrową jak najbardziej może być szpachlowany epoksydem, w drugą stronę eksperymentów bym unikał. Czyli lepiej nie. Przyczepność i jakość tej szpachli gorsza, odradzam.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: bannershop
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
dzięki oczekiwałem zdecydowanej odp. Mam plan na szpachlówkę epoksydową mianowicie żywica+utwardzacz+pyłek drobny przez sitko filtrowany ze sklejek z których wycinam elementy, czy to dobra recepta?

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8780
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2027
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Nieee, ale jak bardzo się chce, to można. Należy położyć łącznik między epoksydem a poliestrem. Ja stosuję lakier poliuretanowy, albo akryl. I na to szpachlówka p/s. Trzyma. A szpachlówka ta dobrze się obrabia, więc warto pokombinować. :)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Ostatnio edytowano 2 lis 2015, o 19:44 przez Mir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
mjs odchodzę od tej koncepcji ale dzięki za info. Czy ta recepta na szpachle co patrz wyżej jest ok?

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8780
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2027
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jest ok, ale poszukaj drobnego sita.
Czasami na all.... można znaleźć jakiś lekki wypełniacz/zagęszczacz np. pył wulkaniczny, krzemionkę koloidalną itp. Aerosil

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: bannershop
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2015, o 15:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Zabawa z mieczem

Obrazek

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/



Za ten post autor bannershop otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Zabawa z "przed-masztem"

Obrazek

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2015, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Czytałem na tym forum posty z 2009 r odnośnie kładzenia żelkotu poliestrowego na element laminowany żywicą epoksydową jednak chciałem zapytać czym najlepiej pomalować element przed położeniem żelkotu by powstał podkład izolujący oraz czy malowanie wałkiem jest dopuszczalne czy jedynie specjalnym pędzlem?

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 10:18 

Dołączył(a): 3 paź 2014, o 13:39
Posty: 143
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: sternik PU
bannershop napisał(a):
Znalazłem fajnego foka

Śledzę ten wątek i pamiętam, że była dyskusja, aby dodać Foka. Po jego dodaniu bedziesz miał następujące zjawiska:
1. Nieco więcej powierzchni żagla na dole (niec mniej wiatru), ale o małym promieniu przechylającym. Po to w Trimaranach/Katamaranach rozsuwa się zewnętrzne pływaki, aby mieć większe ramię prostujące, więc nie szedł bym w kierunku ożaglowania, które ma mniejszą siłę przechylającą.
2. Znacznie skomplikujesz olinowanie masztu i obsługę.

Znacznie lepiej dać większy maszt z większym grotem. Zastosować, jakiegoś gotowca z innej deski.

Jeśli masz FB, to rzuć okiem jakie ożaglowanie mają regatowe katamarany A-Class. Fajne filmiki wrzuca user "CatamaranSailingTeamPoland" na fejsie. Olewają foka, zwiększając grot, a z przechyłami sobie radzą, bo mają dużą siłę prostującą.

Na twojej utce nie będziesz miał za dużo miejsca dla załogantów, dodatkowe bloczki, linki, itd... Wszystko ci się zacznie moczyć w wodzie, jak będziesz miał tego za dużo, bo nie będziesz miał pokładu, trampoliny itd.....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
cóż fok już kupiony nie mogę się z Tobą zgodzić na 100% gdyż miałem już katamaran i bez foka zwrot przez sztag był niemożliwy wszystko zależy od ustawień masztu, skrzynki mieczowej oraz ograniczają mnie wymiary deski głównej 3,7m masz także kupiony nie zmieniam koncepcji kiedy wszystkie klamory kupione.
Cytuj:
Znacznie skomplikujesz olinowanie masztu i obsługę.

przesadziłeś będzie tylko sztag z blokiem na końcu do wciągania foka, knaga do mocowania szota i dwa bloki lewy prawy
Cytuj:
bo nie będziesz miał pokładu, trampoliny itd.....

bede miał ......ja na tym stał nie będe bo chyba tak myslałes?

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Miecz prawie gotów. Kto robił od zera ten wie....:-)
Obrazek

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/



Za ten post autor bannershop otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 122 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL