Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 lip 2025, o 04:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 gru 2015, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2015, o 11:52
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: -
Witam,
Potrzebuje pomocy, zakupiłem 4 rowery wodne ich stan nie jest za ciekawe, trzeba je pokleić, szpachlować i przede wszystkim pomalować. Chciałem zasięgnąć kilku porad typu czym to wykonać ? W jaki sposób ? Jak również jak to zrobić, żeby wyszło tanio a zarazem dobrze. Odnalazłem na olx kilka farb pouliretanowych o których czytałem, że nadają się do tego typu zadań, problem w tym, że akurat większość tych farby, które oglądałem miały przeznaczenie do metalu, cementu. Dodam, że chciałem aby remont wystarczył na przynajmniej 2 lata, rowerki nie będą cały czas wodowane. Jestem tu nowy nie wiem co jeszcze mam zawrzeć w poście, ale chętnie postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania, które przyczynią się do pomocy w remoncie tych pięknych sprzętów ;)

Obrazek


Ostatnio edytowano 9 gru 2015, o 13:21 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem link z fotką.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2015, o 03:05 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Salut napisał(a):
Potrzebuje pomocy, ... czym to wykonać ? W jaki sposób ?
Prześledź porady Sławka SeaLine. I oboczne. Coś znajdziesz pasującego do potrzeb:
search.php?keywords=&terms=all&author=S%C5%82awek+Sea-Line&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj

Od razu dodam - tera taka moda, zdajesie - że nie mam związku z firmą a sam bym robił prościej i "po chłopsku", używając podstawowych materiałów w rodzaju własnoręcznie mieszanej szpachli i lakieru samochodowego, czy do mebli... :oops:
Ale nie ma co kombinować (trzeba czuć ideę, materiał, a szczególniej chemię organiczną, a w on czas byś nie pytał ;) )

Tyle rzec mogę: pod wpływem forum (i że sklep był blisko) użyłem produktu Sealine i znajduję go adekwatnem :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2015, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2015, o 11:52
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: -
Skłaniałbym się raczej do zrobienia tego po chłopsku niż używając tak wysokiej jakości farb, gdyż przekraczają znacznie ogólną wartość rowerów :-?

Czy gdybym je pokleił żywicą, użył raczej zwykłej szpachli i wszystko po szlifowaniu pokrył choćby taką farbą (cały rower - wierzch jak i dół) wytrzymałoby mi to z 2 sezony, wyglądając przy tym raczej schludnie, bez pęknięć farby itp. (link przykładowej farby poniżej)

Kod:
http://olx.pl/oferta/farba-poliuretanowa-dwuskladnikowa-antykorozja-CID628-IDb8T85.html#a440efc07b


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2015, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, o 13:11
Posty: 190
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Salut napisał(a):
Skłaniałbym się raczej do zrobienia tego po chłopsku niż używając tak wysokiej jakości farb, gdyż przekraczają znacznie ogólną wartość rowerów :-?

Czy gdybym je pokleił żywicą, użył raczej zwykłej szpachli i wszystko po szlifowaniu pokrył choćby taką farbą (cały rower - wierzch jak i dół) wytrzymałoby mi to z 2 sezony, wyglądając przy tym raczej schludnie, bez pęknięć farby itp. (link przykładowej farby poniżej)

Kod:
http://olx.pl/oferta/farba-poliuretanowa-dwuskladnikowa-antykorozja-CID628-IDb8T85.html#a440efc07b


Witamy kolego "salut"

zacznijmy od pytania dotyczącego farby :
Obrazek

oczywiście gruntoemalią przeznaczoną na podłoże ze stali lub żeliwa możesz pomalować swoje rowerki z laminatu, ale nikt nie powie Ci że wytrzyma to xxxx miesięcy czy może rok.

kolejna sprawa to sposób aplikacji tej farby - natrysk powietrzny lub hydrodynamiczny - będziesz miał możliwość wykonania takowego natrysku??

Jeżeli uważasz że wałkiem czy pędzlem dolewając "nitro" pomalujesz rowerki by wyglądały (jak piszesz) : "raczej schludnie". - oczywiście życzę powodzenia ale schludnie (i trwale) będzie raczej pojęciem względnym w tym wypadku.

Kolejna sprawa o której piszesz: "użył raczej zwykłej szpachli" - rozumiem że masz na myśli szpachlówkę poliestrową. O ile używanie szpachlówek poliestrowych na części nadwodnej jest praktykowane to w części podwodnej... zwłaszcza gdy rowerki będą stały w wodzie przez sezon, pomalowane gruntoemalia poliuretanową na stal... nie wróżę (z fusów :rotfl: ) dwuletniej trwałości - choć życzę.

No i na koniec, kwestia : "zrobienia tego po chłopsku niż używając tak wysokiej jakości farb, gdyż przekraczają znacznie ogólną wartość rowerów"

zakładam że rowerek ma wymiary 3,5 x2,5 więc mamy ~20 m2 (10 m2 powierzchni dna + 10 m2 powierzchni pokładu).
koszty materiałów do malowania dla wersji oszczędnej ale porządnej dla 4 sztuk rowerków ze zdjęcia.
a) 1 warstwa podkładu epoksydowego Lightprimer 5:1 - 9 litrów (1 litr zapasu) więc - 3 x 3 litry ightprimer 5:1 po 249,- = 750,-
b) na elementy ze stali - podkład antykorozyjny 1 puszka = 89,-
c)rozcieńczalnik do podkładów epoksydowych 4 litry po 31,- (z zapasem) = 124,-
d) farba nawierzchniowa - każde malowanie nawierzchniowe aby było estetycznie i trwale to zalecane minimum 2 warstwy więc w sumie mamy do pomalowania 160 m2 !!!
- farba poliuretanowa biała (najtańsza) 10 litrów = 14 puszek - 99,- = ~1380,-
e) rozcieńczalnik - 4 litry x 45 zł = 180,-
f) szpachlówki epoksydowe - nie znam uszkodzeń ale powiedzmy że 2 opakowani wystarczą - 2 x 79 = 158,-
g) pozostałe papiery ścierne, żywice, zmywacze, pędzle, wałki, pasta polerskia, etc. ~300,-

sumaryczne wydatki na materiały: ~3000,-

3000,- minus Vat - (po przecież odliczysz w firmie wypożyczającej rowerki) :~2440,-

Koszt materiałów do remontu 1 rowerka wyniesie więc : ~600 zł (750 brutto) nie uwzględniając zapewne możliwego do wywalczenia rabatu.

Kupiłeś je taniej ??? - jeżeli tak to czy jest sens je remontować??? lub gdzie takie tani rozdają.

no i na koniec... stara zasada mówi:
dobrze i szybko - nie będzie tanio
tanio i dobrze - nie będzie szybko
szybko i tanio - nie będzie dobrze

Pozwoliłem sobie podkreślić ostatnie zdanie - bo jeżeli chcesz osiągnąć efekt:
Salut napisał(a):
...wytrzymałoby mi to z 2 sezony, wyglądając przy tym raczej schludnie, bez pęknięć farby itp. ..

poważnie się nad nim zastanów.

P.S. niezależnie jaki system lakierniczy (farby) wybierzesz osobiście życzę jak najlepszych efektów a jak będziesz miał pytania to je po prostu zadawaj.



Za ten post autor Sławek Sea-Line otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Katzenjammer
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2015, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 gru 2015, o 11:37
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Dzień dobry!

Chciałbym dołączyć się do tematu.
2 sezony temu kupiłem rower wodny, i okazało się, że pomimo zapewnień sprzedawcy, jednak przecieka. I to sporo.
Pomyślałem, że problem tkwi w korkach spustowych, bo były już wysłużone i widać po nich było upływ czasu.
Na wiosnę zeszłego roku, wlałem wodę do środka i zakręciłem korki. Poprzerzucałem wodę (rower na przyczepce), i zobaczyłem, że nie cieknie.
Zwodowałem rower, i było dobrze. Do czasu, bo jakieś 2 miesiące później, okazało się, że rower nadal cieknie.
Zabrałem więc na obecną zimę rower do garażu i kombinuję co z nim zrobić.

W pierwszym kroku, rozłączyłem pokład od części dennej (?), i oczom moim ukazało się piekło!
Wewnątrz, belki rozpierające wykonane były z płyty pilśniowej, która jest spleśniała i spróchniała. Pokryte wszystko smołą i pianką poliuretanową.
Ale chciałem się dowiedzieć, gdzie cieknie. Zalałem część denną (?) wodą w obie komory i odczekałem ok. godzinę.
Na podłodze pojawiły mi się 4 małe plamy i 1 duża. 2 małe, z korków spustowych, a pozostałe na komorach.
Te mniejsze, to wygląda jakby materiał nasiąkał, a przy dużej widać było opadające krople. (na szczęście nie leciało ciurkiem!)

Wiem już, gdzie cieknie, ale nie wiem co dalej zrobić....

Czy, oczyścić z tej smoły wnętrze (czym, druciakiem??? papierem ściernym???), wyłożyć włóknem szklanym i żywicą? Dorobić nowe belki rozpierające złożyć i pomalować od zew farbą, o której wspomniał Sławek?

Czy może od razu wziąć się za zewnętrzną część? Czyli papierem ściernym zerwać warstwę z farbą i najpierw załatać dziury żywicą, a potem szpachlą wygładzić i oddać do malowania proszkowego? pomalować pędzlem? (to jest dno, więc aż tak bardzo mi nie zależy na wyglądzie).

Pomóżcie proszę, nie mam w ogóle doświadczenia w naprawach takich pokładów a chciałbym to zrobić dobrze. Rower kupiłem za "kieszonkowe", na działkę rodziców, a tu teraz taki psikus...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL