Salut napisał(a):
Skłaniałbym się raczej do zrobienia tego po chłopsku niż używając tak wysokiej jakości farb, gdyż przekraczają znacznie ogólną wartość rowerów
Czy gdybym je pokleił żywicą, użył raczej zwykłej szpachli i wszystko po szlifowaniu pokrył choćby taką farbą (cały rower - wierzch jak i dół) wytrzymałoby mi to z 2 sezony, wyglądając przy tym raczej schludnie, bez pęknięć farby itp. (link przykładowej farby poniżej)
Kod:
http://olx.pl/oferta/farba-poliuretanowa-dwuskladnikowa-antykorozja-CID628-IDb8T85.html#a440efc07b
Witamy kolego "salut"
zacznijmy od pytania dotyczącego farby :

oczywiście gruntoemalią przeznaczoną na podłoże ze stali lub żeliwa możesz pomalować swoje rowerki z laminatu, ale nikt nie powie Ci że wytrzyma to xxxx miesięcy czy może rok.
kolejna sprawa to sposób aplikacji tej farby - natrysk powietrzny lub hydrodynamiczny - będziesz miał możliwość wykonania takowego natrysku??
Jeżeli uważasz że wałkiem czy pędzlem dolewając "nitro" pomalujesz rowerki by wyglądały (jak piszesz) : "raczej schludnie". - oczywiście życzę powodzenia ale schludnie (i trwale) będzie raczej pojęciem względnym w tym wypadku.
Kolejna sprawa o której piszesz: "użył raczej zwykłej szpachli" - rozumiem że masz na myśli szpachlówkę poliestrową. O ile używanie szpachlówek poliestrowych na części nadwodnej jest praktykowane to w części podwodnej... zwłaszcza gdy rowerki będą stały w wodzie przez sezon, pomalowane gruntoemalia poliuretanową na stal... nie wróżę (z fusów

) dwuletniej trwałości - choć życzę.
No i na koniec, kwestia : "zrobienia tego po chłopsku niż używając tak wysokiej jakości farb, gdyż przekraczają znacznie ogólną wartość rowerów"
zakładam że rowerek ma wymiary 3,5 x2,5 więc mamy ~20 m2 (10 m2 powierzchni dna + 10 m2 powierzchni pokładu).
koszty materiałów do malowania dla wersji oszczędnej ale porządnej dla 4 sztuk rowerków ze zdjęcia.
a) 1 warstwa podkładu epoksydowego Lightprimer 5:1 - 9 litrów (1 litr zapasu) więc - 3 x 3 litry ightprimer 5:1 po 249,- =
750,-b) na elementy ze stali - podkład antykorozyjny 1 puszka =
89,-c)rozcieńczalnik do podkładów epoksydowych 4 litry po 31,- (z zapasem) =
124,-d) farba nawierzchniowa - każde malowanie nawierzchniowe aby było estetycznie i trwale to zalecane minimum 2 warstwy więc w sumie mamy do pomalowania 160 m2 !!!
- farba poliuretanowa biała (najtańsza) 10 litrów = 14 puszek - 99,- =
~1380,-e) rozcieńczalnik - 4 litry x 45 zł =
180,-f) szpachlówki epoksydowe - nie znam uszkodzeń ale powiedzmy że 2 opakowani wystarczą - 2 x 79 =
158,-g) pozostałe papiery ścierne, żywice, zmywacze, pędzle, wałki, pasta polerskia, etc.
~300,-sumaryczne wydatki na materiały:
~3000,-3000,- minus Vat - (po przecież odliczysz w firmie wypożyczającej rowerki) :~2440,-
Koszt materiałów do remontu 1 rowerka wyniesie więc :
~600 zł (750 brutto) nie uwzględniając zapewne możliwego do wywalczenia rabatu.
Kupiłeś je taniej ??? - jeżeli tak to czy jest sens je remontować??? lub gdzie takie tani rozdają.
no i na koniec... stara zasada mówi:
dobrze i szybko - nie będzie tanio
tanio i dobrze - nie będzie szybko
szybko i tanio - nie będzie dobrze Pozwoliłem sobie podkreślić ostatnie zdanie - bo jeżeli chcesz osiągnąć efekt:
Salut napisał(a):
...wytrzymałoby mi to z 2 sezony, wyglądając przy tym raczej schludnie, bez pęknięć farby itp. ..
poważnie się nad nim zastanów.
P.S. niezależnie jaki system lakierniczy (farby) wybierzesz osobiście życzę jak najlepszych efektów a jak będziesz miał pytania to je po prostu zadawaj.