Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 08:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: NIetypowy jacht
PostNapisane: 13 lis 2015, o 20:45 

Dołączył(a): 13 lis 2015, o 20:29
Posty: 24
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy, motorowodniak, SRC
Witam wszystkich !

Ostatnio w moje ręce wpadł dosyć nietypowy jacht ze sklejki. Kupiłem po to żeby jacht który nie pływał od 20 lat był znowu na wodzie i po to żeby się czegoś nauczyć. Czy ktoś wie co to za jacht ? Kto go zaprojektował ? Jak się spisuje rozwiązanie z dwoma kilami (blachy podczepiane pod zaczepy przedstawione na zdjęciach) ? Czy mógłbym się nim wybrać na Bałtyk bez obawy że coś się wydarzy ?


Dodam jeszcze informacje techniczne przedstawione od byłego właściciela jachtu:
Rok budowy: ok. 1970
Materiał: Sklejka
Typ ożaglowania: Slup
Długość: 4,8m - 5m
Szerokość: 1,8m
Zanurzenie: ok. 40cm

Z żeglarskim pozdrowieniem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2015, o 21:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
klew1202 napisał(a):
Czy mógłbym się nim wybrać na Bałtyk bez obawy że coś się wydarzy ?


Dodam jeszcze informacje techniczne przedstawione od byłego właściciela jachtu:
Rok budowy: ok. 1970
Materiał: Sklejka
Typ ożaglowania: Slup
Długość: 4,8m - 5m
Szerokość: 1,8m
Zanurzenie: ok. 40cm


Raczysz sobie żartować?
Wg opisu jacht może wyglądać tak:
Obrazek

Albo tak jak poniżej.

Różnicy nie trzeba tłumaczyć.

Choćbyś zdjęcie wrzucił...


Załączniki:
pobrany plik.jpg
pobrany plik.jpg [ 8.67 KiB | Przeglądane 5221 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2015, o 22:22 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
klew1202 napisał(a):
przedstawione na zdjęciach

No ze zdjęć (których nie ma) można wywnioskować, że to mój z 1969.


Załączniki:
0000-1969Narocz (4).jpg
0000-1969Narocz (4).jpg [ 53.61 KiB | Przeglądane 5190 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2015, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
cors napisał(a):
klew1202 napisał(a):
przedstawione na zdjęciach

No ze zdjęć (których nie ma) można wywnioskować, że to mój z 1969.

A czy to aby nie Mrówka Zenona Bartosińskiego?

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2015, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Sklejowe poszycie i patentowo podwieszane "kile" z blachy miała "Baśka" Plucińskiego - backdekowy łódek z lat 60/70-tych ub. w. Tyle, że długość ok 5.4m.
Obrazek

Wybieranie się na Bałtyk pięciometrowym, sklejkowym, kilkudziesięcioletnim jachtem, przy którego remoncie ktoś się uczył - należy generalnie odradzić.

PS. Może szanowne moderatorstwo umożliwi zasadźcy wątku wrzucenie kilku fotek - to będzie można pogdybać o jakiej konstrukcji mowa?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 13 lis 2015, o 23:14 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2015, o 23:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
A czy to aby




ale ten Corsa czy ten o który autor wątku pyta?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2015, o 23:11 

Dołączył(a): 13 lis 2015, o 20:29
Posty: 24
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy, motorowodniak, SRC
Przepraszam za niezałączone zdjęcia. Dopiero poznaje to forum. Mam nadzieje że teraz te zdjęcia dadzą pewien ogląd na jacht.
Załącznik:
Komentarz: Mocowanie kila strona lewa
IMG_0609.JPG
IMG_0609.JPG [ 9.48 KiB | Przeglądane 5146 razy ]
Z wyprawą na Bałtyk mówię całkiem poważnie. Mam na myśli rejs na Bornholm i z powrotem.


Załączniki:
Komentarz: Mocowanie kila strona prawa
IMG_0607.JPG
IMG_0607.JPG [ 8.69 KiB | Przeglądane 5146 razy ]
Komentarz: Jacht opisany w pierwszym poście.
IMG_0433.JPG
IMG_0433.JPG [ 12.71 KiB | Przeglądane 5146 razy ]
Komentarz: Jacht opisany w pierwszym poście.
IMG_0432.JPG
IMG_0432.JPG [ 11.72 KiB | Przeglądane 5146 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2015, o 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pytam o ten z fotki Corsa: bo Mrówka była mieczowa co widać po głębokości wody, a pytanie było o "dwukilowiec".
Swoich łódek nie liczę bo pierwsza (Fafik) była opublikowana w 1970 roku a plany wykonane w 1971, więc niedotyczy. ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2015, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
klew1202 napisał(a):
Mam nadzieje że teraz te zdjęcia dadzą pewien ogląd na jacht.

Jak najbardziej. Szczególnie naszemu Koledze Marianowi mimo, że
Marian Strzelecki napisał(a):
Swoich łódek nie liczę

:-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2015, o 01:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
:lol: Tam coś o tym będzie:
viewtopic.php?f=5&t=4313&hilit=Laysander

pozdrawiam
MJS

ps
będę chyba musiał zweryfikować swą pamięć, (albo oczy). ;)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2015, o 01:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
hm. konstruktor nietypowych jachtów, nawet jakoś brzmi :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2015, o 07:51 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
piotr6 napisał(a):
hm. konstruktor nietypowych jachtów, nawet jakoś brzmi :D

Może "alternatywnych" :rotfl:
A do Laysana mam straszną słabość z młodości - niestety teraz byłby dla mnie jednoosobowy i zejściówkę musiałbym poszerzyć :mrgreen:
Ale jakoś nie wpadło mi do głowy by właściciela namawiać na skok przez Bałtyk :roll:
Ale może dlatego, że jeszcze był żj, sj, sj pu,...

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2015, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Waldi_L_N napisał(a):
Ale jakoś nie wpadło mi do głowy by właściciela namawiać na skok przez Bałtyk :roll:
A ja cały czas (projektując Laysana i Laysandera) o tym myślałem. Niestety były to moje ostatnie opublikowane (legalnie w PRL) jachty... takie czasy.
Zawsze zadaję sobie pytanie, czy przyczyną nie były (także nagle przekreślone) plany rejsu "Kaczorkiem na BornHorn".

MJS

ps
Jeden Kaczorek pływał tam (i z powrotem ;) ), jako jachcik treningowy przed regatami atlantyckimi:... więc nie widzę przeszkód dla Laysana (bo dzielniejsze ma kształty).


Załączniki:
Jeremy460146m.jpg
Jeremy460146m.jpg [ 78.63 KiB | Przeglądane 4999 razy ]
Jeremy Sparing partner do Transat.jpg
Jeremy Sparing partner do Transat.jpg [ 196.97 KiB | Przeglądane 4999 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2015, o 13:06 

Dołączył(a): 13 lis 2015, o 20:29
Posty: 24
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy, motorowodniak, SRC
Czy kadłub jachtu by wytrzymał (budowa amatorska - w garażu) ? I jakby się spisywało na morzu i jeziorze rozwiązanie z dwoma podczepianymi kilami ?





p.s. Ktoś wie czym pomalować zęzę ? Materiał to sklejka, a główna belka to dąb.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2015, o 17:05 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
klew1202 napisał(a):
Czy kadłub jachtu by wytrzymał (budowa amatorska - w garażu) ?

A dlaczego nie? Ale wybudowany i sprawdzony, a nie jakieś zwłoki niewiadomego pochodzenia.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2015, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2838
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 724
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
klew1202 napisał(a):
I jakby się spisywało na morzu i jeziorze rozwiązanie z dwoma podczepianymi kilami ?
Dobrze byłoby żebyś wiedział, że te podczepiane kile w razie najechania na mieliznę miały się od kadłuba oddzielić i utopić. Tak,że wjeżdżanie takim jachtem na mieliznę nie byłoby wskazane.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2015, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Marian J. napisał(a):
Tak, że wjeżdżanie takim jachtem na mieliznę nie byłoby wskazane.

To nie tak: aby kil odpadł trzeba ściąć śrubę fi=5mm i przesunąć blachę do tyłu po skosie; a ile trzeba na to wysiłku wystarczy sprawdzić samemu przy pomocy młotka i tępego przecinaka.

MJS

PS przypominam wszystkim, (i klew'owi), że pełne plany mogę mu wysłać na maila.


Załączniki:
Laysan  ark3 kile.jpg
Laysan ark3 kile.jpg [ 119.95 KiB | Przeglądane 4869 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 11:14 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Czy Kaczorek kiedykolwiek przepłynął Bałtyk. Mam na myśli rejs z Polski do Szwecji. A może ktoś wie o innych tego typu rejsach na takich maleństwach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 13:56 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
A czy to aby nie Mrówka Zenona Bartosińskiego?

Oj, tak Marianie to MRÓWKA.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 15:18 

Dołączył(a): 13 lis 2015, o 20:29
Posty: 24
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy, motorowodniak, SRC
Dziękuje Marianowi Strzeleckiemu za plany. Jacht o który chodziło to Laysan, zbudowany został w 1976r (znalazłem papiery). Aktualnie jest on w stanie remontu i drobnych zmian. Macie Szanowni koledzy jakieś sprytne patenty które mogą się przydać na takim jachcie ? Jak wzmocnić kadłub żeby wytrzymał uderzenia o fale na Bałtyku ?

Z żeglarskim pozdrowieniem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
klew1202 napisał(a):
Jak wzmocnić kadłub żeby wytrzymał uderzenia o fale na Bałtyku?

W tym przypadku "ważniejsze" jest, żeby wytrzymały elementy osprzętu (od ciągłego telepania jachtem na fali).
Głównym Twoim działaniem powinno być od początku zdjęcie wszystkiego ca się da (okuć, knag, steru, itp) i sprawdzenie czy było dobrze zamocowane (czy nie podciekała woda) i czy miały odpowiednio solidne wzmocnienia.
Sam goły już kadłub wystarczy oblaminować ( np. tkaniną szklaną 2x 300g/m2 + epoksydem) i powinno wystarczyć.
Myślę oczywiście o całym kadłubie dookoła wraz z kabinką itp. bo najsłabsze są zwykle (na starych jachtach) miejsca łączeń.
MJS

ps
a poza tym czytaj, czytaj, i jeszcze raz pytaj: na tym i sąsiednim forum jest dużo (zakamuflowanej ) wiedzy.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 16:19 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1382
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 472
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Marian Strzelecki napisał(a):
Marian J. napisał(a):
Tak, że wjeżdżanie takim jachtem na mieliznę nie byłoby wskazane.

To nie tak: aby kil odpadł trzeba ściąć śrubę fi=5mm i przesunąć blachę do tyłu po skosie; a ile trzeba na to wysiłku wystarczy sprawdzić samemu przy pomocy młotka i tępego przecinaka.

MJS

PS przypominam wszystkim, (i klew'owi), że pełne plany mogę mu wysłać na maila.

Napływając jachtem na twardą przeszkodę jedyne co zabezpiecza miecz przed utopieniem to śrubka fi 5mm?

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Michal napisał(a):
Napływając jachtem na twardą przeszkodę jedyne co zabezpiecza miecz przed utopieniem to śrubka fi 5mm?

Albo i drucik ...
Załącznik:
DM detal kila rys09a.jpg
DM detal kila rys09a.jpg [ 85.86 KiB | Przeglądane 4733 razy ]

Można też mieć tak mocno, żeby nic się nigdy nie urwało
viewtopic.php?f=3&t=23289&p=392088#p392087
Wybór należy do Ciebie

MJS

ps
Nie spotkałem Laysana z urwanym kilem.(ani bez kila) ;)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 16:55 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1382
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 472
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Daj jeszcze rysunek gdzie ta stalówka jest schowana podczas żeglugi.
Przepraszam, faktycznie widać.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Ostatnio edytowano 15 lis 2015, o 17:19 przez Michal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Michal napisał(a):
Daj jeszcze rysunek gdzie ta stalówka jest schowana podczas żeglugi.

Patrz (ze zrozumieniem) na prawą górę rysunku; taki przekrój i na górę kila takie przerywane. ;)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 22:34 

Dołączył(a): 3 paź 2014, o 13:39
Posty: 143
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: sternik PU
klew1202 napisał(a):
Czy mógłbym się nim wybrać na Bałtyk bez obawy że coś się wydarzy ?

Byłem 2 razy na Bałtyku stalowymi jednostkami J-80 oraz J-120, więc moja wiedza jest skąpa, ale jakoś mam obawy, że o takie tematy pytasz na forum. Albo nigdy nie byłeś na pełnym morzu pod żaglami, to tym gorzej dla morza. Albo pływałeś po morzu i pytasz się o dzielność takiej małej jednostki na fali.

Sorry, że tak zagajam, bo SRC sugerowało by, że coś o morzu powinieneś słyszeć. Dla mnie różnica pomiędzy pływaniem szuwarowym, a morskim, to jak chodzenie po bieszczadach, a wyprawa na McBlanc. I tu i tu może iść amator, ale zjawiska i przygotowania muszą być znacząco inne.



Za ten post autor marcingebus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
marcingebus napisał(a):
stalowymi jednostkami J-80 oraz J-120
Jesteś pewien? Chyba chodzi o stuczterdziestkę (J-140), bo J-120 (konstrukcja amerykańska) jest z laminatu.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 06:39 

Dołączył(a): 13 lis 2015, o 20:29
Posty: 24
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy, motorowodniak, SRC
marcingebus napisał(a):
klew1202 napisał(a):
Czy mógłbym się nim wybrać na Bałtyk bez obawy że coś się wydarzy ?

Albo pływałeś po morzu i pytasz się o dzielność takiej małej jednostki na fali.
Sorry, że tak zagajam, bo SRC sugerowało by, że coś o morzu powinieneś słyszeć. Dla mnie różnica pomiędzy pływaniem szuwarowym, a morskim,


Chodzi mi o dzielność małego jachtu, który został zaprojektowany z myślą o śródlądziu. Pływałem tak jak Ty J-80, Bruceo, Opalem III, i paroma innymi : ) Porównując dzielność tych jednostek zastanawiam się czy mały prawie 5 metrowy jacht poradzi sobie z falą Bałtyku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 07:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17660
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
klew1202 napisał(a):
Chodzi mi o dzielność małego jachtu, który został zaprojektowany z myślą o śródlądziu. Pływałem tak jak Ty J-80, Bruceo, Opalem III, i paroma innymi : ) Porównując dzielność tych jednostek zastanawiam się czy mały prawie 5 metrowy jacht poradzi sobie z falą Bałtyku.
Nie znam się, więc się wypowiem:

Nie ma porównania do J-80, Bruceo, Opala III, i paru innych, bo ogranicza go długość linii wodnej, wysokość burty itd. Ale przy rozsądnym posługiwaniu się prognozami pogody, czyli wybierając do żeglugi odpowiednie warunki, czyli tzw. okna pogodowe, może pływać po Bałtyku. Zwłaszcza ten w wersji dedykowanej na morze, czyli Laysander.

EDIT: Poza tym, SETKI mają po 5 m długości i pływają przez Atlantyk, więc to chyba nie wielkość ma znaczenie...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
robhosailor napisał(a):
Ale przy rozsądnym posługiwaniu się prognozami pogody, czyli wybierając do żeglugi odpowiednie warunki, czyli tzw. okna pogodowe, może pływać po Bałtyku. Zwłaszcza ten w wersji dedykowanej na morze, czyli Laysander.

Hmm, ale polecałbyś Robercie pływanie po Bałtyku jachtem, który obecnie występuje w wersji
"nie pływał od 20 lat"?
Wystarczy tu remont przeprowadzony przez kogoś, kto co prawda nie wie jak remontować nie pływające od 20 lat jachty, ale ma za to dużo chęci by się czegoś nauczyć."?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL