Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 lip 2025, o 03:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 267 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lut 2016, o 02:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Przeniosłam z innych wątków Polonusowych (i przepraszam za zamieszanie)


Seba napisał(a):
- ile ma kosztować koja..?


Z tym bym uważał:

Art.127.1 Kto
.......
6) używa lub udostępnia jacht morski do prowadzenia działalności o której mowa w art.5 punkt 9, nie spełniając wymogów ustawy dotyczących jachtów komercyjnych,
.......
- podlega karze pieniężnej w wysokości nie przekraczajacej dwudziestokratnego miesięcznego wynagrodzenia.......

Ustawa z 18 sierpnia 2011 roku o bezpieczeństwie morskim


Ostatnio edytowano 17 lut 2016, o 13:05 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Zmieniłem tytuł wątku - dodałem słowo "koszt"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 11:03 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Seba napisał(a):
ile ma kosztować koja?
Utrzymanie takiego jachtu to minimum 90 tys. zł/rok (z kosztami okołojachtowymi ok. 150 tys. zł/rok w rejsie). Czyli potrzebujesz miec dochód minimum 8 tys. zł/mies., do tego coś na utrzymanie już nie jachtu, ale siebie i rodziny na lądzie, razem 12-15 tys./mies. netto. Można mieć parę nieruchomości lub kilka obligacji i z tego żyć :-P Jeśli kalkulować przychód z jachtu, to przy 7 kojach po 70 zł/dzień za koję (plus koszty) mógłbyś zaczynać. Kłopot taki, że jacht zarabia, gdy pływa, i fundamentalne pytanie ile miesięcy w roku będzie na wodzie i to zapełniony załogą. Być może ceną +/- rynkową jest 90 zł dziennie za koję. Pytanie, na ile głęboki jest rynek chętnych do podobnej żeglugi, gdyż niestety niezbędne wyposażenie osobiste (większość niezawodowców coś jednak chce sobie dokupić przed tymi Antaktydami czy Alaskami, od różowych stringów z Primaloftu po PLB) i koszty przelotów powodują, ze zwykle trzeba wyłożyć od dychy w górę, a to już nie jest mało (trzeba zagrać na jakimś snobizmie, w rodzaju: pierwszy światowy rejs jachtem bez kotwicy, łańcucha, kuchenki, paliwa, śruby i kapitana, który miał tyle wejść na skały co i zejść - i do tego gustowna ramka z lwem morskim na rykowisku).



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 12:45 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Weż ty może się przespij/odpocznij :twisted:
Brak odpoczynku psychicznego powoduje pisanie tekstów jak wyżej.
Zalecam kilku tygodniowy/miesięczny odpoczynek..... od klawiatury

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Bombel, skoncentruj się na meritum.
Moje obliczenia wskazują,że koszt posiadania takiego jachtu do ok. 120 zł dziennie.
Zakładając, ze płatnych miejsc średnio da się sprzedać 6 przez 250 dni w roku,to trzeba zarobić:
365 x 120 = 43 800 dla jachtu
12 x 1000 = 12 000 dla armatora żyjącego na jachcie i nie latającego do kraju.
(a pominąłem koszty postoju jachtu przez 115 dni nierejsowych! i rodzinę w kraju!)
razem 55 800.
Trzeba sprzedać koję za 40 złotych, doliczając do tego koszty jedzenia, postojów, opłat portowych.
Te 90,- to na granicy ryzyka.

A czy rynek klientów jest głęboki?? Odpowiedz sobie sam.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Chciałbym zobaczyć jakieś rozbicie tych 90/150 tysi na konkretne koszty, bo mam wrażenie, że koszt jest kilkukrotnie niższy.

Licząc 150 tysi to po czterech sezonach mozna nowy jacht kupić.

Andrzej skąd wyliczenie, ze akurat 120zł dziennie?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Colonel napisał(a):
Moje obliczenia wskazują,że koszt posiadania takiego jachtu do ok. 120 zł dziennie.


Co się składa na ten koszt??

Ps do Andrzeja: Jaki jest koszt dzienny utrzymania Tequli?. Chciał bym porównać z dziennym kosztem utrzymania Chiefa. Toć w końcu to becker i to becker :D

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
mdados napisał(a):
Toć w końcu to becker i to becker


Noo nie do końca bo czerwone są szybsze ;P

Teraz tak z grubsza obliczyłem i wyszło mi dzienne utrzymanie Radiana około 27zł. Licząc srednią z 5 lat. Remonty, opłaty itd. Ale jakby poprzedni właściciel Chiefa policzył to pewnie średnia wyszła mu trzy razy więcej :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
To nie ważne kto ile w remont włożył. W końcu płacone miał za jacht po remoncie, a jak na tym wyszedł to zapewne każdy się domyśla :D

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
reed napisał(a):
używa lub udostępnia jacht morski do prowadzenia działalności o której mowa w art.5 punkt 9, nie spełniając wymogów ustawy dotyczących jachtów komercyjnych,


Tylko, że mam wrażenie, iż w przypadku tego jachtu nie wystąpi ta okoliczność.
Albowiem art.5 punkt 9 omawianej Ustawy stanowi, iż:
"9) jachcie komercyjnym — należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności (...) "

A czy właściciel omawianego jachtu będzie sądzę woził pasażerów ?

Tu powstaje pytanie - kto to jest pasażer ?
"Pasażer" – należy przez to rozumieć każdą osobę, z wyjątkiem:
a) kapitana i członków załogi lub innych osób zatrudnionych na statku
lub wykonujących zadania na statku dla jego potrzeb,
b) dziecka w wieku poniżej jednego roku życia;>

Czyli pasażer jest to ktoś, kto na takiej jednostce siedzi i nic nie robi :rotfl:
Bo jak choćby podaje cumy w porcie to już nie jest pasażer, gdyż wykonuje on czynności związane z obsługą jednostki.
Ponawiam więc pytanie - czy Seba chce wozić "pasażerów" ?
Bo jeżeli nie to znaczy, że pływać będzie jedynie z załogą i wydaje mi się, że Polonus nie łapie się nijak w określenie "jachtu komercyjnego"

Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Bombel napisał(a):
Brak odpoczynku psychicznego powoduje pisanie tekstów jak wyżej.


Bombel - nie gniewaj sie ale Kolega "Szóstkowy" wcale nie napisał głoopio ...
No chyba, że liczysz na mannę z nieba albo wygraną w totka.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Mam nadzieję, że postów 666, albo Colonela, ani Seba, ani np. Maciek, nie bedą czytali przy jedzeniu, piciu, bo jeszcze nam sie chlopaki zakrztuszą i udusza ze śmiechu...

Pokażcie swoje "wyliczenia" wagabundom z Karaibow, lub w Puerto Wiliams, gdzie troszke z ludźmi rozmawialismy "o życiu". Ci, ktorzy plywaja sami, z rodzinami, bez żadnych gości, o komercji nie wspominajac. Zabiją Was śmiechem.
Może, moooże, utzymanie jachtu tyle by kosztowalo (40 000 PLN), gdyby wlasciciej zajmowal sie głównie portingiem we Włoszech, w Chorwacji. Bo już w Czarnogórze, czy w Grecji, o Kanarach i Karaibach nie wspominajc, wydanie choćby polowy tej kwoty jest nierealne. Żeby bylo jasne, mówię o utrzymaniu rocznym "takiego" jachtu, a nie ile jesteśmy w stanie wydac na dopieszczanie dowolnego jachtu.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowania - 3: Moniia, skipbulba, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 18:08 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Sajmon napisał(a):
Bo już w Czarnogórze, czy w Grecji, o Kanarach i Karaibach nie wspominajac, wydanie choćby polowy tej kwoty jest nierealne.
Jak to dobrze, że silniki / pontony / maszty / bomy / żagle / stery / kotwice / rolery / kuchenki / lodówki / kingstony / ocynki / pompy / liny / tapicerka / antyfouling / elektronika / tratwy nigdy się nie psują, a producenci przysyłają części dronami :oops:
Bieda-utrzymanie porównywalnej wielkościowo J-80 w kraju to 35 tys./sezon (bez tej kwoty nawet nie próbuj wodować), a takie, żeby się nie wstydzić, to 60 tys. rocznie (pomijam wariant, że po pracy sam idziesz piaskować kadłub, choć to oczywiście drastycznie obniża cenę wszelkich prac).



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowania - 2: AndrzejD, cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Zajmowałem sie przez osiem lat Elanem 434. Elanem stacjonujacym w Czarnogórze dwa lata, w Chorwacji sześć. Szczególnie Chorwacja nie należy do tanich miejsc. Więc bardzo proszę, nie rozsmieszaj mnie, bo dostanę zajadów. Teraz zajmuje się drugi rok trzema Delphiami 40 stacjonujacymi w Kasteli w Chorwacji.
I teraz powiedz mi jeszcze raz, że bez kwoty 3 x 35 000, nie mamy co wodować jachtow.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowanie od: junak73
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
bury_kocur napisał(a):
Tylko, że mam wrażenie, iż w przypadku tego jachtu nie wystąpi ta okoliczność.
Albowiem art.5 punkt 9 omawianej Ustawy stanowi, iż:
"9) jachcie komercyjnym — należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności


działalności polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rej sów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 19:05 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
666 napisał(a):
Bieda-utrzymanie porównywalnej wielkościowo J-80 w kraju to 35 tys./sezon


Buhehe to żeś jacht do porównania wymyślił :rotfl:, trzeba było przytoczyć jeszcze starsze próchno czy rdzę...
jak przytoczymy miasto Sopot, to wyjdzie ich utrzymanie Alfa to pewnie bańkę rocznie kosztuje. :rotfl:
a
Sajmonowi kliknąłem bo wie co pisze, mam podobne refleksje jako armator i jako osoba zajmująca się obsługą dużego jachtu stacjonującego
w Chorwacji.
BTW za te wasze przytaczane 90 zł za kojodobę to ten jacht powinien hulać pełen jak Poskibus przed świętami

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
junak73 napisał(a):
powinien chulać
No i mam zagwozdkę. O jedną literę za dużo. Ale którą? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: kooniu, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 19:30 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Sajmon napisał(a):
I teraz powiedz mi jeszcze raz, że bez kwoty 3 x 35 000, nie mamy co wodować jachtow.
3 x Class A oczywiście - porównałeś listę wyposażenia? Remont główny lub wymianę silnika (co ile lat planujecie na czarterowych Delphiach?)? Liczbę żagli i jak często się te całe dwa (x3) żagle drą w Chorwacji? Moc silnka do pontonu? Klasę pontonu? Koszt pomocy nawigacyjnych na obszar od bieguna do bieguna (jasne, są torrenty...)? Ile u Was na Delphii kosztuje odetkanie za...anego kibla? Sprzątanie obowiązkowe przy zmianie załogi? Kaucja? Ubezpieczenie (region cały świat?)?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Nie bardzo rozumiem Twoich pytań.

666 napisał(a):
Sajmon napisał(a):
I teraz powiedz mi jeszcze raz, że bez kwoty 3 x 35 000, nie mamy co wodować jachtow.
3 x Class A oczywiście - porównałeś listę wyposażenia? Remont główny lub wymianę silnika (co ile lat planujecie na czarterowych Delphiach?)? Liczbę żagli i jak często się te całe dwa (x3) żagle drą w Chorwacji? Moc silnka do pontonu? Klasę pontonu? Koszt pomocy nawigacyjnych na obszar od bieguna do bieguna (jasne, są torrenty...)? Ile u Was na Delphii kosztuje odetkanie za...anego kibla? Sprzątanie obowiązkowe przy zmianie załogi? Kaucja? Ubezpieczenie (region cały świat?)?


Wyposażenie na Delphiach jest (sorry Sebuś) bogatsze niż na Polonusie. Na Elanie bylo jeszcze bogatsze i o wiele bardziej komfortowe. Wymiana silnika? No powiedzmy że co dziesieć lat generalny remont i solidny przegląd co pieć lat. Na polonusie Silnik Seba ogarnia "bezkosztowo" a jak się zepsuje, to Kraba na alegro kupi za pare zlotych. Żagle sie drą o wiele częściej na Dephiach, bo czarterujacy, maja mniejsze zwykle doswiadczenie w żeglowaniu niż na przyklad ja czy Seba, poza tym seba ma cala armie żagli na wypadek "w". Moc silnika do pomtonu 6 kM, a ponton na Delphiach droższy niż sebusiowy. Pomoce nawigacyjne - na Delphiach droższe niż na Polonusie a na Elanie duuużo droższe
Zatem WSZYSTKO NA delphiach jest droższe, a na Elanie było dużo droższe. I mając to na uwadze twierdze że pomysł, że utrzymanie jachtu musi kosztowac rocznie choćby 90 000PLN to bzdura

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
666 napisał(a):
(...) (pomijam wariant, że po pracy sam idziesz piaskować kadłub, choć to oczywiście drastycznie obniża cenę wszelkich prac).


Dlaczego pomijasz? :) bo psuje rachunek i 90 tysięcy czyni jeszcze bardziej wziętymi z sufitu?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 3: Leszek, Mika, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
reed napisał(a):
każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;


OK. Celowo tego rozwinięcia nie zamieszczałem bo nadrzędnym moim zdaniem jest określenie:
reed napisał(a):
używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów


Chodzi oczywiście o tych "pasażerów"
Temat definicji "pasażera" już omówiliśmy.
Bo tu jest pies pogrzebany...
Ustawodawca ma moim zdaniem kłopot bo określenie tego "pasażera" jest chyba Unijne, więc raczej nie do zmiany w naszych warunkach.
A jakie to rodzi skutki nietrudno przewidzieć :rotfl:
Pokaż mi jacht, gdzie ktoś z odpłatnie wożonych klientów siedzi na deku i nic nie robi... :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 20:59 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Sajmon napisał(a):
Na Polonusie silnik Seba ogarnia "bezkosztowo", a jak się zepsuje, to Kraba na alegro kupi za pare zlotych.
Tak, tak, pompy wody, alternatory, rozruszniki, pompy paliwa, pompy wtryskowe, wtryskiwacze, przekładnie, wały śrubowe, łożyska, poduszki, zawory są jak wiadomo za darmo, a Krabów i na Polinezji i na Alasce dostatek :oops: Co do "ogarniania" to chyba jest nieogarnięty do dzisiaj, a jak ogarnie, to nie wiadomo, za czyje (nikomu do kieszeni nie zaglądam, nie mój biznes, tak sobie rozmawiamy ogólnie o kosztach żeglowania po atrakcyjnych przyciągających chętnych akwenach stalową 44-ką czy ile ona tam ma tych stóp w kojach) :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 21:21 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
666 napisał(a):
Tak, tak, pompy wody, alternatory, rozruszniki, pompy paliwa, pompy wtryskowe, wtryskiwacze, przekładnie, wały śrubowe,

Hmmm o ile mnie się dobrze zdaje, to tylko wtryskiwacze występują w liczbie mnogiej w silniku.
Ty masz na J-80 to wszystko zdublowane czy potrojone... nie dziwię się że koszty są duże :rotfl:
BTW thx Janusz.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Ostatnio edytowano 16 lut 2016, o 21:31 przez junak73, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
666

Trudno mi dociec czemu brniesz w te brednie. Brednie pod tytulem roczne utrzywmanie jachtu na poziomie 90 - 150 zł

666 napisał(a):
Tak, tak, pompy wody, alternatory, rozruszniki, pompy paliwa, pompy wtryskowe, wtryskiwacze, przekładnie, wały śrubowe, łożyska, poduszki, zawory są jak wiadomo za darmo, a Krabów i na Polinezji i na Alasce dostatek :oops: Co do "ogarniania" to chyba jest nieogarnięty do dzisiaj, a jak ogarnie, to nie wiadomo, za czyje (nikomu do kieszeni nie zaglądam, nie mój biznes, tak sobie rozmawiamy ogólnie o kosztach żeglowania po atrakcyjnych przyciągających chętnych akwenach stalową 44-ką czy ile ona tam ma tych stóp w kojach) :roll:


Gdyby nawet dwa razy do roku kupowac to wszystko, to to wszystko "na takim jachcie jak Polonus" są "groszowe sprawy". Jak już palnąłeś te 90 000 to już tak bedziesz brnął, chocby ci analize kosztow z ostatnich osmiu lat podal? Jacht jest ogarniety. Silnik jest sprawny. Rozrusznik - nowy, alternatory - nowe, pompa wodna nieśmiertelna, impelerek nowy (13,50 pln), wtryski nowe itd itd i wszystkie te nowe rzeczy nie kosztowaly nawet 10 000 pln, a nie koniecznie wymienia sie je co roku. Zamiast prawić dyrdymaly wypisz w punktach skladowe tych kosztow. Z wypiekami na twarzy przeczytam, co kosztuje o malo co 100 000 rocznie

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
666 napisał(a):
Tak, tak, pompy wody, alternatory, rozruszniki, pompy paliwa, pompy wtryskowe, wtryskiwacze, przekładnie, wały śrubowe, łożyska, poduszki, zawory są jak wiadomo za darmo, a Krabów i na Polinezji i na Alasce dostatek

Teraz Ja nie wierzę w to, co czytam :cry:

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 21:51 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Sajmon napisał(a):
Gdyby nawet dwa razy do roku kupowac to wszystko, to to wszystko "na takim jachcie jak Polonus" są "groszowe sprawy".
Kiedy ostatnio: robiłeś przegląd tratwy (Solas Pack A), wymieniałeś pirotechnikę, baterie w radioboi Epirb i transponderze Sart, robiłeś przegląd kadłuba (świadectwo klasy), wymieniałeś grota i genuę (co ile lat planujecie wymieniać żagle?), naprawiałeś ponton niekoniecznie plażowy (do wożenia załogi na kotwicowisko - postoje maja być tańsze - to jednak powinien być porządny, może bączek), wymieniałeś akumulatory? To wszystko kosztuje. Idziesz do sklepu, kupujesz tanie rzeczy po 5-10 zł, a rachunek wychodzi 220 zł, tak dla przykładu. No dobra, jesteś doświadczony, może zrób kosztorys naprawy pokładu na Polonusie (nie mam pojęcia, ile kosztuje antypoślizg za m2), trzeba zerwać stary, połozyć nowy, kiedy, kim i gdzie, i tak punkt za punktem. Standard ma być wyższy niż na przeciętnym polskim jachcie "klubowym", bo inaczej to chyba nikt nie będzie chciał płynąć (poza studentami za darmo).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3097
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
666 napisał(a):
robiłeś przegląd tratwy (Solas Pack A)
W Grecji 100 EU

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
666 napisał(a):
Sajmon napisał(a):
Gdyby nawet dwa razy do roku kupowac to wszystko, to to wszystko "na takim jachcie jak Polonus" są "groszowe sprawy".
Kiedy ostatnio: robiłeś przegląd tratwy (Solas Pack A), wymieniałeś pirotechnikę, baterie w radioboi Epirb i transponderze Sart, robiłeś przegląd kadłuba (świadectwo klasy), wymieniałeś grota i genuę (co ile lat planujecie wymieniać żagle?), naprawiałeś ponton niekoniecznie plażowy (do wożenia załogi na kotwicowisko - postoje maja być tańsze - to jednak powinien być porządny, może bączek), wymieniałeś akumulatory? To wszystko kosztuje. Idziesz do sklepu, kupujesz tanie rzeczy po 5-10 zł, a rachunek wychodzi 220 zł, tak dla przykładu. No dobra, jesteś doświadczony, może zrób kosztorys naprawy pokładu na Polonusie (nie mam pojęcia, ile kosztuje antypoślizg za m2), trzeba zerwać stary, połozyć nowy, kiedy, kim i gdzie, i tak punkt za punktem. Standard ma być wyższy niż na przeciętnym polskim jachcie "klubowym", bo inaczej to chyba nikt nie będzie chciał płynąć (poza studentami za darmo).

czyli dalej dyrdymaly... No to konkretnie
tratwa Solas osobiście w 2012, 2010, 2008. Na Polonusie przeglad chyba ma byc w 2017.
pirotechnikę co dwa lata, czyli pewnie 4 5 razy - nie pamietam. Baterie w epirbie :) :) dwa razy i raz kupowalem epirba (1800pln) transpondery kupowalem kilkamrazy, na Polonusie chyba nówkimsztuki przyjechaly z nami. Grota.. Przez osiem lat na Nautisie grot nie byl wymieniany, Genua teź, chociaź sie prosila. Na delphiach pojawily sie trzy nowe żagle w ciagu dwoch lat, przedtem trzy lata nic nie bylo chyba wymieniane. Ponton zmienialismy na Elanie raz w ciagu 8 lat (8000 zl) na Polonusie jest nowka sztuka za 3000 pln, Akumulatory raz zmienilismy wszystkie siedem na żelowe 240 A w Czarnogorze za 1000 euro. Raz na osiem lat! W delphiach w jednej wymienilismy trzy. W ciagu dwoch lat. I wiem dokladnie co ile kosztowalo. Teraz podziel te wydatki na 14 jachto lat i wyjda Ci koszty eksploatacyjne, te prawdziwe

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
666 napisał(a):
robiłeś przegląd tratwy (Solas Pack A)
W Grecji 100 EU

Mysmy w e wloszech przeplacili 300 euro
Jakby mi się chcialo policzyc te koszty, plus grubsze awarie typu przekladnia w elanie, czy płetwa sterowa, albo grubsze koszty typu generalny przeglad Penty 75 w Chorwacji to nawet na horyzoncie nie dojrzalbym rocznych kosztow w pobliżu 50, co dopiero mowic o 90 tysiacach :kiss:

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 22:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sajmon napisał(a):
Teraz podziel te wydatki na 14 jachto lat i wyjda Ci koszty eksploatacyjne, te prawdziwe


Gwoli scislosci: czesc kosztow.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
"Najgorszy" wydatkowo rok, gdzie dwa razy padla żle naprawiona przekladnia, rozsypal się w czasie ośmioletniej eksploatacji ster, naprawiana byla stargana w sztormie genua, zamknął sie kwotą, około 14 000 euro, w tym marina w Skradin 4 800 euro

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 23:00 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sajmon napisał(a):
"Najgorszy" wydatkowo rok, gdzie dwa razy padla żle naprawiona przekladnia, rozsypal się w czasie ośmioletniej eksploatacji ster, naprawiana byla stargana w sztormie genua, zamknął sie kwotą, około 14 000 euro, w tym marina w Skradin 4 800 euro


Jakie koszty wliczasz? Znajac zycie, nie wszystkie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 23:10 

Dołączył(a): 30 lis 2009, o 11:52
Posty: 288
Podziękował : 81
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
plitkin napisał(a):
Gwoli scislosci: czesc kosztow.

Też tak uważam.Uważam też,że gorsze jest niedoszacowanie kosztów niż przeszacowanie.
Nie odnosiłbym się też do szacowanie kosztów jachtu przebywającego poza Europą do cen europejskich,które jak sami widzicie czasem się różnią nawet wielokrotnie.
No ale cóż,jeśli kolegom wychodzi,że na samo niskie kojowe skuszą się ludzie(no bo prawie za darmo) i wydadzą te kilka-kilkanaście tys.złotówek na podróż,to zapewne jacht będzie miał pełne obłożenie.A co będzie jak nie będzie za każdym razem kompletu przez te 365 dni w roku?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 267 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL