Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 22:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1726 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 58  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 paź 2017, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 161
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Balie zawsze były drewniane :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 07:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bartuss1nowy napisał(a):
To ciekawe ile taka wanienka za grubą kasę wytrzyma
Wytrzyma. Po pierwsze, jest nasączona tworzywem sztucznym na sporą głębokość drewna - na okrągło.To tworzywo jest specjalnie utwardzone - my takiego, w naszych garażowych warunkach, raczej nie stosujemy.
Po drugie, wodę się z niej wypuszcza po użyciu. O ile nie naruszy się plastikowej powłoki ochronnej, do tzw. żywego drewna, to długo wytrzyma.

Bez marianowego oddychania! :P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 222
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 77
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
bartuss1nowy napisał(a):
To ciekawe ile taka wanienka za grubą kasę wytrzyma

epidianem ja i uretanem. Bedzie gites.

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Właśnie skorzystałem z ciepłej i suchej pogody, poszedłem do garażu i przyjrzałem się dokładniej posezonowym zgniliznom.

Po pierwsze, zgnilizny nie ma. Są przebarwienia, wszystkie one są już suche i - sprawdziłem szpikulcem - są twarde. Jak mówiłem wcześniej, przez ca 4 miesiące łódka stała bez przykrycia, pod chmurką, a w niej stała woda., Czasami z 1/4 - 1/3 wysokości burt, przez cały tydzień, zanim się ją wylało, a potem tegoroczna aura nalewała nową i tak w koło Macieju i dookoła Wojtek. Sorry, taki mamy klimat. :P

Uszkodzenia epoksydu wynikają, według mojej wiedzy, z trzech głównych powodów:
Pierwszy, to niedokładne przygotowanie do epoksydowania podczas prac wykończeniowych - np. niezaokrąglenie pokrywanych epoksydem krawędzi, a napięcie powierzchniowe powoduje, że jest tam potem zbyt cienka warstwa epidianu.
Drugi, to niedokładne pokrycie epidianem na okrągło, przez budowniczego, czyli przeze mnie.
Trzeci, to użycie twardego epoksydu+utwardzacza, który po związaniu zbyt łatwo pęka i odspaja się po uderzeniu, a uderzeń podczas użytkowania sporo.

Moje doświadczenia mówią mi, że gdybym łódkę nasączył pokostem, to wcale nie znaczy, że efekty wizualne byłyby lepsze. Pisałem o tym wcześniej.

(Dygresja: Znany tu, przynajmniej z moich opowieści, Wojtek Bagiński budował swojego "Doppio" metodą epoksydową, ale aktualnie porzucił doroczne naprawianie epoksydowej powierzchni i traktuje wszystkie otarcia i przebarwienia olejem lnianym. Jego łódka powoli nabiera charakteru i oglądający ją głośno wyrażają swój zachwyt: Ale fajna stara łódka!)

Parę fotek z dzisiaj ...
Obrazek

Wzdłużnik burta-dno, czyli chine log:
Obrazek

Widoczek ogólny:
Obrazek

To nie jest luksusowa wanna, tylko sklejkowa łódka wzorowana na roboczych skiffach z XIX w. - popracuje się nad nią na wiosnę i znowu pójdzie na wodę! A jak dostanie plandeczkę, żeby woda i UV nie penetrowały jej na postoju, to i dłużej pożyje!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 12:44 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
kokop napisał(a):
:mrgreen:
A tu patrz- troche chromianów, deski zakisić i po problemie.
Ale potem szlifować to radzę w pełnym stroju przeciwchemicznym z maską na ryj... A i oczywiście nie na łódce :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
A może byście sobie założyli wątek o metodach impregnacji i konserwacji drewna? Chętnie poczytam, ale i tak zrobię po swojemu. :P

Pomierzyłem sobie dzisiaj i zaprojektowałem plandeczkę dla GIS-a - maszt trzeba wyjąć i położyć na kadłubie wzdłuż, potem go przywiązać i zrobić z linek kratowniczkę, żeby plandeka się nie zapadała. Tak wyglądają wymiary takiego postojowego okrycia:

Załącznik:
Plandeka GIS.jpg
Plandeka GIS.jpg [ 175.91 KiB | Przeglądane 5422 razy ]

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 222
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 77
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
robhosailorze, budujesz plandekę to podpowiem co widziałem naocznie. Nawet przykryte łódki plandekami potrafiły latem sporo wody wysączyć z powietrza, więc jak będziesz projektował swoja pamietaj o wietrzeniu. Sama plandeczka mimo że szczelna zrobic moze szklarnie i bedzie klops. Dotykałem przykrytych ładnie plandekami łódeczek w lato, i nawet w suche dni. Wewnatrz po dnie i po burtach przeciagniesz dłonią a ta mokra jakby z wody wyjęta chociaż nie padało.

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Pipek11 napisał(a):
Nawet przykryte łódki plandekami potrafiły latem sporo wody wysączyć z powietrza, więc jak będziesz projektował swoja pamietaj o wietrzeniu.
Znam temat i wietrzenie będzie.

Ale mam inne pytanie: To plandeka "postojowa", do przykrycia latem, kiedy łódka stoi samopas na plaży. Zaprojektowany margines, założony na burty, wynosi po 10 cm. Czy tyle wystarczy? Dopóki to jest projekt, to jeszcze wszystko można zmienić i zrobić np. po 30 cm na każdą burtę. Wysokość burty na śródokręciu, to około 50 cm. Ktoś wie?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Kup tenaxy - zatrzaski. wystarczy ze woda deszczowa będzie swobodnie spływać, a woda to nie snieg, więc możesz pominąc przy zatrzaskach te sznurówki. Minus tego rozwiązania to cena zestawu głowka - zatrzask. Zaleta - na najwiekszym wietrze się nie odepnie.
Ostatnio zerkałem do dory- w środku sucho, a przecież lało przez 2 tygodnie dobre we wrześniu.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2017, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Zrobię szerszy zapas i wiązanie linką. Nie lubię zatrzasków.

***
Wróćmy na chwilę do impregnacji i wykończenia łódek drewnianych i sklejkowych. Poczytałem sobie, co na ten temat pisze znany projektant i szkutnik Iain Oughtred w swojej książce "Clinker Plywood Boatbuilding Manual". Porównuje Lakier jachtowy, farbę olejną, epoksyd, poliuretan, wodny impregnat do drewna, zewnętrzny impregnat do drewna i wykończenie olejem. Postaram się przetłumaczyć (przepraszam, ale mój angielski jest raczej kiepski) fragment ze strony 124:

1. Lakier jachtowy - piękne wykończenie, ale wymaga ciężkiej pracy - dokładnego zmatowienia pomiedzy warstwami - wymaga stałej uwagi i konserwacji - nie jest wytrzymały (ale inhibitory promieni UV bardzo ograniczają skutki promieniowania słonecznego).
2. Farba olejna (emalia) - dobra ochrona - łatwa do zastosowania i utrzymania.
3. Epoksyd - dobre wykończenie przy kilku warstwach - twardy i nieprzepuszczalny - wymaga pokrycia lakierem z ochroną UV - woda może wnikać pod spód uszkodzonego wykończenia - trudny do usunięcia.
4. Poliuretan - nieodpowiedni do łodzi drewnianych, z wyłączeniem zagruntowanych epoksydem - zbyt elastyczny - słaba przyczepność.
5. Wodny impregnat do drewna - łatwy w użyciu - nie wypróbowany przeze mnie, ale warto sprawdzić.
6. Impregnat zewnętrzny - Np. Dulux Woodseal, Sadolin - jak wyżej; stosowny w przemyśle budowlanym - rekomendowany w artykułach prasowych, chwalony za łatwość użycia, ale zwykle nie ma ani słowa o jego trwałości. Mogą być wątpliwości, co do małej ilości zalecanych warstw. Niestety, zawiera silne pigmenty, by być pewnym, że drewno ma kolor drewna.
7. Wykończenie olejem - np. Deks Olje, Varnol - łatwy w użyciu i utrzymaniu - doskonała penetracja i elastyczność oznacza lepszą ochronę, niż każdy z powyższych (w mojej opinii) - nie daje wykończenia na wysoki połysk.


Teraz niech każdy wybierze coś odpowiedniego dla siebie.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
To jeszcze o wykończeniu drewnianych i sklejkowych łódek - moje tłumaczenie fragmentu książki "Ultralight Boatbuilding" Thomasa J. Hilla - podrozdział pt. Epoxy saturation (str. 110-111):

Impregnacja (nasycanie) epoksydem
Kiedy rozważam epoksyd, doskonały do zabezpieczenia klepek i innych części, bardzo rzadko używam go do pokrycia łodzi. Niektóre plany łodzi wzywają do nasycania epoksydem i w takim przypadku podążaj za instrukcją projektanta. Generalnie, jest twardy i ja nie lubię rozsmarowywać kleju po całej łodzi, który później będę bardzo szlifował, by osiągnąć przyzwoite wykończenie. Ponadto, epoksyd i farby olejne zdają się reagować w pewien sposób, że farby schną i przylegają wolniej. W końcu, nie jestem przekonany, że epoksyd oferuje większą ochronę, niż sama farba.
Epoksyd, znam to z doświadczenia, penetruje na głębokość - możliwie - około 1 mm. Twardnieje na kamień, czyniąc kadłuby z 4-ro milimetrowej sklejki kruchymi. Nie polecam impregnacji epoksydem kanu (kanadyjek). Niektórzy wierzą, że epoksyd zastosowany na sklejce zapobiega rozwarstwianiu. Ponownie, nie jestem przekonany. Widziałem sklejkowy pokład pokryty epoksydem i włóknem szklanym, gdzie odwarstwiło się włókno szklane od epoksydu. Widziałem również rozwarstwienie pawęży, nawet po pięciokrotnym pokryciu epoksydem.
Kiedy przychodzi do wykończenia, jestem tradycjonalistą - wierzę w farbę do malowania i klej do klejenia. Nie mocuję klepek na farbę, jak i nie maluję ich klejem.


Myślę, że powyższe usatysfakcjonuje Mariana Strzeleckiego i wszystkich innych przeciwników epoksydowania na okrągło, a pewnie też, jeśli powstanie kiedykolwiek jakaś kolejna przeze mnie zbudowana łódka, będzie ona klejona klejem i impregnowana impregnatem. Zresztą - zobaczymy.

Ciąg dalszy, pewnie kiedyś nastąpi ...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Ja bedę nasączał e6011 i mam w nosie zdanie jednego z tysięcy konstruktorów, ktory swoje odczucia przedstawia w sposób "a bo widziałem" "a bo tamten mi pokazywał" "tak sądzę".

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bartuss1nowy napisał(a):
bedę nasączał e6011 i mam w nosie
To akurat są ludzie, którzy zbudowali dziesiątki, jeśli nie setki, łódek. Twoje, czy moje doświadczenie, to przy ich doświadczeniach, nie ujmując niczego, gówienko z makiem.

Tak właśnie (epidian 6011) zrobiłem i po całosezonowym parkowaniu pod chmurką, wygląda, jak na fotkach: http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=491229#p491229

Olejowanie jest chociażby przyjemniejsze. Tyle, że jak potem trzeba coś przykleić, to trzeba upierdliwie odtłuszczać, albo nie złapie. Nie kijem go, to pałą.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 13:48 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Robercie. Napisz koniecznie jaki jest stan połączeń sklejki na burtach i dnie czyli tz. nakładki łączące sklejkę na długość. Z tego co pamiętam stosowałeś tylko samo klejenie bez zbijania czy skręcania śrubami. Czy widać jakieś wady tego klejenia i jak wygląda linia styku dwóch sklejek ,czoło do czoła z zewnątrz łodzi. Są jakieś pęknięcia ?
Temat wałkowany ale bardzo ważny w budownictwie amatorskim . Praktycznie nie ma budowy łodzi sklejkowej bez tego "węzła".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
brodaty napisał(a):
jaki jest stan połączeń sklejki na burtach i dnie czyli tz. nakładki łączące sklejkę na długość. Z tego co pamiętam stosowałeś tylko samo klejenie bez zbijania czy skręcania śrubami. Czy widać jakieś wady tego klejenia i jak wygląda linia styku dwóch sklejek ,czoło do czoła z zewnątrz łodzi. Są jakieś pęknięcia ?
Akurat w tych miejscach jest wszystko OK. Nie mam fotek na dowód, bo akurat nic mnie tam nie sprowokowało do robienia zdjęć.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 14:00 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Akurat Tobie to wierzę na słowo. Wielkie dzięki. Może to wydawać się dziwne niektórym ale dla mnie to jest sprawa ważna. Już chyba całkiem się przekonałem do takiego połączenia. Jeszcze raz dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
brodaty napisał(a):
dla mnie to jest sprawa ważna. Już chyba całkiem się przekonałem do takiego połączenia
Dla mnie też ważna. Pewnym zagrożeniem jest to, że zwykle to są pierwsze klejenia przy budowie łódki - zanim się rozkręcisz i nabierzesz rutyny w mieszaniu epoksydu, więc łatwo coś spartolić na wstępie. Po drugie, nie warto odpuszczać, czyli trzeba to zrobić możliwie najdokładniej, jak się potrafi, a potem, po przyklejeniu, jeszcze objechać epoksydem sztorce nakładek i miejsce ich przylegania do sklejki, żeby woda nie miała wstępu pod nakładkę. Od drugiej strony, gdzie sklejki dolegają czoło do czoła zaszpachlować na gładko, tym samym epoksydem, ową szparę, jeśli jest, albo miejsce, gdzie sklejki dolegają do siebie.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
A pomalowałeś potem jakimś anty uv tą żywicę?
Kajaki leżą pod chmurką, na wiosnę zobaczę czy nic im nie dolega.
Dory stoi pod chmurką prawie dwa lata i sie trzyma kupy, no ale ona była laminowana west systemem a potem malowana podkładem.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 14:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bartuss1nowy napisał(a):
A pomalowałeś potem jakimś anty uv tą żywicę?
A czytałeś ten wątek? Bo jak byś czytał, to byś wiedział: https://www.syntilor.pl/lakier-okretowy.html

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Zamiast kosztownego malowania można okleić gazetą. Wprawdzie papier gazetowy pod wpływem promieniowania UV z czasem żółknie, ale za to jest tani i łatwo go wymienić na nowy. Bogatsi mogą użyć kredowego papieru np. z Wysokich Obcasów, o wiele odporniejszego, co jest wariantem droższym, ale jak wiadomo - kto bogatemu zabroni.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Alterus napisał(a):
Zamiast
Co miałeś na myśli? Bo zapomniałeś napisać.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
robhosailor napisał(a):
Bo jak byś czytał, to byś wiedzia


Z tego co pamiętam to malowałeś utkę żywicą, a ten lakier z tego co pisza jest na drewno oczyszczone z powlok wszelakich, czy coś pominąłem?

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bartuss1nowy napisał(a):
czy coś pominąłem?
Instrukcję na puszce. Napisano w niej, że na drewno pokryte epoksydem też.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Widocznie jakiś kijowy lakier, skoro wyszły te przetarcia wszelakie.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 15:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bartuss1nowy napisał(a):
kijowy lakier
Albo lakier, albo epoksyd, albo robota.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 16:31 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Ale najważniejsze Panowie to jest fakt że łączenie sklejek po długości zostało na 200 % sprawdzone i można je nawet najwiekszemu wrogowi polecić . Jak ktoś będzie budował Nadolnego NAWO 454 to tylko takie łączenie bez żadnych "teksików zaginanych " Rozmowa z przed 5 minut z Wojciechem który akceptuje w pełni ten rodzaj do swoich konstrukcji.
Świątkowski też nigdy nie chciał się wypowiedzieć na temat rodzaju nakładki. Zalecał w każdym projekcie nakładkę / nigdy łączenie prawdziwych szkutników na tz.skos/ i napewno w pełni zaakceptuje to łączenie do swoich konstrukcji.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ja bym to łączenie nazwał "hofmanowką "


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
W dory też mam nakładki, ale z wkrętami dla spokojności.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
brodaty napisał(a):
Rozmowa z przed 5 minut z Wojciechem który akceptuje w pełni ten rodzaj do swoich konstrukcji.

Wojtuś mógłby sie sam wypowiedzieć, a nie że będziesz za rzecznika robił, bo to nie fair.
Ja mówię w swoim imieniu jak coś wiem lub nie wiem.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2017, o 08:12 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
To że mówisz w swoim imieniu to od razu widać .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2017, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
No, to chyba dobrze.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1726 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 58  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 125 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL