Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Dno jollenkreuzera
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=25037
Strona 1 z 1

Autor:  Stańczyk [ 29 sie 2016, o 11:43 ]
Tytuł:  Dno jollenkreuzera

W kajucje pomiędzy wręgami sa wolne przestrzenie wypenione poliuretanem. Czy tak ma być czy to jakaś "nowa" technologia rodem z DDR?

Autor:  Wojciech [ 29 sie 2016, o 21:44 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

W którym z n/w?


15er-Jollenkreuzer (P-Boot, 6,50 m lang, 15 m²)
16-m²-Jollenkreuzer (S-Boot, 7 m lang, 16 m², Knickspantrumpf)
20er-Jollenkreuzer (R-Boot, 7,75 m lang, 20 m²)
20er-Stahl-Jollenkreuzer (SR-Boot, 7,75 m lang, 20 m², Rumpf aus Stahl)
25er-Stahl-Jollenkreuzer (C-Boot, Konstruktionsklasse, leicht variierende Maße, circa 8,20 m lang, 25 m²)
25er-Blitz-Jollenkreuzer (Blitz, Einheitsklasse vorwiegend auf der Elbe, 8,25 m lang, 25 m², Stahl)
30er-Jollenkreuzer (B-Boot, 9 m lang, 30 m²)
Diabolo (6,10 m lang)
FAM (5,40 m lang)
Lis-Jollenkreuzer (5,00 m lang)
Kim-Jollenkreuzer (5,30 m lang)

Autor:  Stańczyk [ 30 sie 2016, o 04:56 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

20 m2 7,75 m ," kompozytowy", R-Boot.Pc lwiek na tę obmiarowym oznaczony jako c-770.
Dziękuję za odpowiedz.

Autor:  Stańczyk [ 31 sie 2016, o 15:04 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

Dodam dzis jeszcze fotki i skany mojego megabolidu.

Autor:  Stańczyk [ 8 wrz 2016, o 18:45 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

No z tym dziś to lekko nie trafiłem.

Załączniki:
14733564251969905551.jpg
14733564251969905551.jpg [ 173.37 KiB | Przeglądane 6110 razy ]
14733563880281130544744.jpg
14733563880281130544744.jpg [ 188.87 KiB | Przeglądane 6110 razy ]
14733563419701164096650.jpg
14733563419701164096650.jpg [ 165.12 KiB | Przeglądane 6110 razy ]
1473356139341-863557338.jpg
1473356139341-863557338.jpg [ 387.74 KiB | Przeglądane 6110 razy ]
1473356084185-637953218.jpg
1473356084185-637953218.jpg [ 356.62 KiB | Przeglądane 6110 razy ]

Autor:  Stańczyk [ 9 wrz 2016, o 15:07 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

Na dnie pomiędzy wręgami iest zęza która była wypełniona spienionym poliuretanem. Czy tak ma być?

Autor:  piotr6 [ 9 wrz 2016, o 21:22 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

Stańczyk napisał(a):
Na dnie pomiędzy wręgami iest zęza która była wypełniona spienionym poliuretanem. Czy tak ma być?



jeśli nasiąknięty to do wywalenia

Autor:  Stańczyk [ 10 wrz 2016, o 20:17 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

Była nasiąknięta , to pianka z 70 roku (resztki DDR zeitung). Profile wzmocnieniowe też pełne wody , postanowiłem zedrzeć pseudożelkot z kadłuba i położyć po wyschnięciu dwie nowe warstwy maty szklanej 300g / m² a profile (prawie wręgi ,bo tylko na dnie) wypełnię pianką.

Autor:  piotr6 [ 10 wrz 2016, o 20:29 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

Stańczyk napisał(a):
Profile wzmocnieniowe też pełne wody ,


a te wręgi to drewno polaminowane, lity laminat?

Stańczyk napisał(a):
postanowiłem zedrzeć pseudożelkot z kadłuba i położyć po wyschnięciu dwie nowe warstwy maty szklanej 300g


a to jest konieczne? jeśli laminat w porządku to lepiej może pomalować tylko epoksydem.

Stańczyk napisał(a):
profile (prawie wręgi ,bo tylko na dnie) wypełnię pianką.


pianka musi być nie nasiąkliwa ale też pytanie czy jest sens

Autor:  tomasz piasecki [ 10 wrz 2016, o 21:28 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

piotr6 napisał(a):
Stańczyk napisał(a):
Profile wzmocnieniowe też pełne wody...profile (prawie wręgi ,bo tylko na dnie) wypełnię pianką.


...pianka musi być nie nasiąkliwa ale też pytanie czy jest sens


Te profile "prawie wręgi" przy dnie łódki/statku noszą nazwę denników.

Oprócz tego, że pianka wypełniająca nie może być nasiąkliwa - musi mieć jeszcze odpowiednią gęstość co wiąże się ze sztywnością.

Dopiero wtedy wypełnienie może pełnić rolę konstrukcyjną, polegającą na zapobieganiu utraty stateczności przez względnie cienkie laminatowe ścianki dennika, a to z kolei - pośrednio - przekłada się na wytrzymałość tego elementu konstrukcji.

____________________________

Pozdrawiam
tomasz

Autor:  Stańczyk [ 10 wrz 2016, o 21:50 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

"Denniki" wykonane były z litego laminatu jako prefabrykat a następnie wklejone na dno. Laminat po zdarciu żelkotu jest "pożal się Boże". Siatka z włukna szklanego zbrojeniowa z ociepleń + cieniutenka mata. Tyle dojżałem od spodu kadłuba. Od wewnątrz normalna mata szklana. Jutro demontuję maszt, miecz i wszystko co lata i obrucę balię do góry dnem. W dennicach od spodu ksdłuba nawierciłem otworki i woda się lała i lała. Co do pianki to używamy takiej do uszczelnień fasad. Nie pamiętam symbolu ale w/g naszego oddziału remontowego używamy pianki nie absorbującej wilgoci. Postaram się o kartę i zobaczę co tam stoi.
Pozdrawiam Wszystkich.

Autor:  Stańczyk [ 11 wrz 2016, o 09:33 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

"a to jest konieczne? jeśli laminat w porządku to lepiej może pomalować tylko epoksydem."

Kadłub jest z poliestru więc czy epoksyd to dobry na poliester?

Pozdrawiam Wszystkich

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ale mam kolejne pytanie z cyklu "wszyscy wiedzą". Od wewnątrz kadłuba do laminatu chcę przyklejić listwy by potem do nich móc przyklejić wykończenie. Jakiego typu klej powinno się urzyć?
Pozdrawiam Wszystkich.

Autor:  piotr6 [ 11 wrz 2016, o 10:02 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

Stańczyk napisał(a):
Kadłub jest z poliestru więc czy epoksyd to dobry na poliester?


wejdź może na stronę producenta farb sea line tam jest poradnik i dużo wiedzy :D

Autor:  Stańczyk [ 11 wrz 2016, o 22:18 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

Ktoś mi piwiedział że najidiotyczniejszym pomysłem jest wypełnianie przestrzeni pianką bo jesli wejdzie tam woda to poliester będzie w ciągłym kompresie wodnym i go schlag trafi. Wasza opinia?
Pozdrawiam

Autor:  piotr6 [ 11 wrz 2016, o 22:30 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

A po co tą pianką chcesz wypełniać jaki sens?

Autor:  Stańczyk [ 12 wrz 2016, o 05:08 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

Jako komora wypornościowa, ale już jestem wyleczony. Przy uszkodzeniu kadłuba ma to sens. Co najmniej tak mi się wydaje.

Autor:  piotr6 [ 12 wrz 2016, o 08:52 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

Stańczyku, odnoszę wrażenie,że trochę Tobie brakuje koncepcji. Łódkę masz fajną i od Ciebie zależy jaki plan remontu sobie zrobisz. Na forach żeglarskich jest parę opisów remontów jachtów od Tanga do oriona. Warto poświęcić trochę czasu żeby to przeczytać.bo nie ma jak się uczyć na cudzych błędach. W takich remontach jest czas najważniejszy i można jedną rzecz zrobić w dwa dni lub w 2 godziny ,równie dobrze.O kosztach nie wspominając. Pogrzeb w necie ten czas na pewno się Tobie opłaci

Autor:  robhosailor [ 12 wrz 2016, o 11:19 ]
Tytuł:  Re: Dno jollenkreuzera

piotr6 napisał(a):
Pogrzeb
piotr6 napisał(a):
Pogrzeb w necie
piotr6 napisał(a):
Pogrzeb w necie ten czas
Chyba zrozumiałem opacznie. ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/