Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 lip 2025, o 16:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 wrz 2016, o 20:58 

Dołączył(a): 3 wrz 2016, o 20:20
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Witam wszystkich i pozdrawiam. Właśnie się zarejestrowałem,więc jestem nowicjuszem, ale mam jak na razie wielki zapał. Remontuję mój nabytek, jacht typu jollenkreuzer 20 klauz, rok budowy 1953. Z dokumentu, który posiadam wynika, że jedynym właścicielem był były minister w rządzie NRD Dr. Gerhard Pohl. Jacht został zbudowany przez H. H. Koester, Malchin. Muszę wymienić wręgi, odnowić górne poszycie sklejkowe. Doradzono mi, by wręgi były z drewna modrzewiowego. Zdarłem stary lakier, pomalowałem burty pokostem lnianym rozcieńczonym. Nie wiem jakiego użyć uszczelnienia. Stare było wykonane z pakuł i kitu do drewna. Może ktoś doradziłby mi czy dobrze zacząłem remont.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2016, o 08:53 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
nalczhen@o2.pl napisał(a):
Może ktoś doradziłby mi czy dobrze zacząłem remont.


Cześć
Źle zacząłeś. Najpierw znajdź szkutnika od drewnianych łódek i go zaproś na oględziny, pogadaj z nim, potem skompletuj kilka dobrych narzędzi stolarskich, a dopiero potem powoli wymieniaj zniszczone elementy łódki. Jeżeli twoja łódeczka została zbudowana tradycyjnie, bez użycia nowoczesnej chemii to trzymaj się takich samych metod przy naprawie.
A tak w ogóle to gdzie ta łódka jest?
Pozdrawiam

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: nalczhen@o2.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2016, o 14:53 

Dołączył(a): 3 wrz 2016, o 20:20
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Dziękuję za odpowiedź, żaglówka stoi w okolicach Zielonej Góry. Jeśli chodzi o szkutnika, niestety, nie znam takiego, muszę jak na razie czerpać wiedzę z forów żeglarskich. Łódka wykonana jest metodą tradycyjną tzn.kadłub prawdopodobnie z drewna modrzewiowego, uszczelniany pakułami i kitem(zastanawiam się, czy też tak uszczelniać czy uszczelniać jakimś nowocześniejszym środkiem np.sikaflex). Tak jak pisałem po przywiezieniu jej musiałem zeszlifować zniszczony lakier i w czyste drewno wpuściłem warstwy rozcieńczonego pokostu ,po wyschnięciu każdej warstwy szlifowałem powierzchnię wełną metalową, aż przestało wpijać pokost.Wręgi są częściowo zniszczone, więc muszę je zmienić, czeka mnie gięcie nowych wręg i nitowanie nitami miedzianymi (gwoździe miedziane). Górne poszycie wykonane jest ze sklejki malowanej lakierem, niestety lakier odpadł, sklejka zsiniała, musiałem zeszlifować zniszczoną warstwę sklejki,pomalować bejcą i lakierem. Maszty są drewniane i odpadł z nich lakier, więc też czeka mnie szlifowanie i warstwy pokostu.Górny pokład i część zanurzenia są laminowane, więc szlifuję starą warstwę farby i maluję. Czekam na ewentualne podpowiedzi lub inne metody naprawy.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2016, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
nalczhen@o2.pl napisał(a):
nitowanie nitami miedzianymi (gwoździe miedziane).

w przekroju;
- gwoździe - okrągłe
- nity - kwadratowe
Gwoździe nie za zbytnio nadają się do nitowania z podkładką
Nity kupisz u Piotrka http://pbialy.pl/sklep/ albo w Hamburgu

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2016, o 22:53 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
nalczhen@o2.pl napisał(a):
...jestem nowicjuszem, ale mam jak na razie wielki zapał. Remontuję mój nabytek, jacht typu jollenkreuzer 20 klauz...
...Może ktoś doradziłby mi czy dobrze zacząłem remont.


Poszukaj książek o drewnie i budowie drewnianych łodzi i jachtów i - na początek - zacznij je uważnie studiować.

Zajrzyj może np. do książki Plucińskiego i Workerta "Sam zbuduj łódź", albo do Zbigniewa Milewskiego "Projektowanie i budowa jachtów żaglowych", oraz ogólnie - do książek o budowie łodzi, a szybko przekonasz się, że to właściwa droga.

Pisanie na forum internetowym na pewno Ci pomoże, ale nie zastąpi wiedzy jaką musisz posiąść, aby ten zabytkowy, ale też trudny jacht poprawnie odrestaurować.

Możliwość skorzystania z porady doświadczonego szkutnika opłaci Ci się stokrotnie, pod warunkiem, że najpierw zapytasz, a potem zrobisz - a nie na odwrót.

_____________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2016, o 17:12 

Dołączył(a): 3 wrz 2016, o 20:20
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Witam,dziękuję za podpowiedzi, na pewno skorzystam,dziękuję również za stronę o nitach. Zastanawiają mnie jeszcze uszczelnienia, w starej lekturze jest tylko jeden sposób czyli sznur konopny itd.W dzisiejszych czasach mamy większy wybór uszczelnień, a może efekt będzie taki sam ,oryginalnie żaglówka była uszczelniona sznurem i kitem, dostała się woda, napęczniało, wypchało ki. Reszty można się domyślić. Wiadomo, drewno pracuje, więc uszczelnienie musi być elastyczne,odporne na UV ,wodoszczelne,dobrze przylegać do drewna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2016, o 17:32 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
nalczhen@o2.pl napisał(a):
Zastanawiają mnie jeszcze uszczelnienia, w starej lekturze jest tylko jeden sposób czyli sznur konopny

I tak jest do dziś, nie ma nic lepszego...

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2016, o 17:19 

Dołączył(a): 3 wrz 2016, o 20:20
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Witam,w takim razie zostanę przy metodzie tradycyjnej,dziękuję za wszystkie podpowiedzi zabieram się do pracy.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2016, o 05:46 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
nalczhen@o2.pl napisał(a):
dziękuję za wszystkie podpowiedzi zabieram się do pracy


Stój !!! Do jakiej pracy?! Do książek i szkutnika szukaj.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2016, o 16:28 

Dołączył(a): 3 wrz 2016, o 20:20
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Racja dzięki,na początek lektura,znalazłem tabliczkę że jacht 1953 roku zdobył 2 nagrodę w wiosennych fregatach ciekawe czy gdzieś będą takie informacje.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2016, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
I malować tylko olejem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2016, o 20:27 

Dołączył(a): 3 wrz 2016, o 20:20
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Witam,o malowaniu tylko olejem czytałem. Faktycznie efekty są super, wpuściłem pięć warstw oleju i wygląda jak lakierowane,podkreśla strukturę drewna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2016, o 05:30 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
tyle że malowanie czymkolwiek to dopiero ostatnie prace. Najpierw elementy strukturalne, czyli zład, wręgi itp, a dopiero potem estetyka. Jak coś będziesz kleił kiedy wszystko świeżym olejem zlane?

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2016, o 08:00 

Dołączył(a): 3 wrz 2016, o 20:20
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Witam,właśnie myślę ciągle o tych wręgach muszę zrobić komorę parową i wyginać wręgi,na początek oczywiście lektura pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL